/spanien/barcelona/forum/3556.aspx/spanien/barcelona/forum/3556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-12-13 15:55
Mobilstream någon?? Plzzzz (iPhone)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-12-13 15:55
Mobilstream någon?? Plzzzz (iPhone)
Barcelona el Flaco
2014-12-13 15:54
@the cameroonians:

En Star Wars referens i samband med en fotbollsmatch får min nördhjärna att löpa amok. .P
Barcelona the cameroonians
2014-12-13 15:45
Kollade upp domaren Vicandi Garrido lite extra och ser att han dömde oss i förlustmatchen hemma mot Celta. Han är annars den domare som delar ut minst antal varningar i ligan, 3 per match, så räkna med att det kommer tillåtas en del hårda tag under matchens gång - i alla fall om man ska gå efter statistiken...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 15:42
Vill gärna se att Busi blir utbytt i andra halvleken mot Masken och Alves mot Bartra.

Jag vill så gärna att Bartra börjar spelas in där för vi vet all att Alves kommer inte hålla mot stora lag..

Busi får fan släppa bollen lite snabbare.. HAN Har kladdat på den hel 2014..
Vad har hänt med honom. Han brukar spela med högst två touch. Nu har ha blivit som Alves.
Barcelona the cameroonians
2014-12-13 15:39
För ganska exakt 1 år sedan spelade Barcelona också bortamatch mot Getafe, då låg vi under med 2-0 innan en viss Pedro gjorde hattrick och blaugrana kunde vända och vinna med 5-2 till slut.

Idag hoppas jag att Pedro får stå i skuggan av en liknande show från Suárez.

Man ska inte underskatta Getafe idag, speciellt inte eftersom de har Yoda i laget, och det vet ju alla att "the force is strong" i någon med det namnet :-)
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-13 15:31
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mathieu Alba - Rakitic Busquets Xavi - Messi Suarez Pedro #fcblive Helt ok elva hade gärna sätt masken istället för busi dock, hur som helst lär vi inte se den här elvan igen eftersom LE gör sina sjuka experiment. Förstår fortfarande inte varför Busi är så omtyckt av Lucho. Masken har vart bättre på allt och är en mycket bättre deffensiv spelare!! Nu kommer Raktic får ta ett deffensivt ansvar eftersom Busi är så seg..
Barcelona Liunil Masse
2014-12-13 15:15
Santiago Cazorla Håller med dig till 100%. Folk är blinda, man kollar bara på livescore och blidar en dum uppfattning.
Barcelona Santiago Cazorla
2014-12-13 15:09
Tycker faktiskt det är ganska sjukt att Messi ens jämförs med Ronaldo(är ett Arsenal-fan), det är hur uppenbart som helst att Messi är en bättre spelare. Och visst har Ronaldo gjort mer mål den här säsongen men det Messi gör i spelet är mycket mer imponerande imo. Den här säsongen har ju Messi fått stå för all kreativitet i princip också och därmed är det ganska självklart att han inte har gjort lika många mål som Ronaldo.
Barcelona MrKnowledge
2014-12-13 15:05
Hade gärna sett bara istället för mathieu och Mascherano istället för Busquets annars bra elva!
Barcelona Barclasico
2014-12-13 14:57
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mathieu Alba - Rakitic Busquets Xavi - Messi Suarez Pedro #fcblive
Henke L
Ja i helhet är Messi bättre.
Bättre lagspelare, bättre framspelare, bättre fotbollsspelare men sämre målskytt, i mina ögon.
jag önskar bara att han hade haft samma hunger som CR.
seriöst CR kan ju inte ha något liv för han äter, sover, skiter, andas & tänker fotboll. Det är verkligen hans prio1.
CR hade varit bäst i vilken sport som helst för att han ger 100%. Ett tränat fenomen med riktig eye of the tiger.

Messi känns mer som Ronaldinho. Föddes för att vara fotbollsspelare, det är det han är bäst på, naturligt bäst på. Spelar för att det är roligt och inte för att vara bäst. Och bara råkar komma till toppen pga sin råa talang.
Det jag vill komma fram till är liksom hur Messi hade varit om han hade haft samma mind-set som CR.

Ungefär som att sätta Ronaldos huvud på Messis kropp. Hur jävla sjuk fotbollsspelare hade inte det varit haha. Det hade resulterat bortom våra vildaste fantasier. Världens bästa fotbollsspelare & världens bästa målskytt i ett.
Barcelona Barclasico
Barcelona Neymar11
Först främst Messi har varit högst upp på pallen sedan han var 20 där klantade du dig. Utan att gnälla, utan att filma, utan att söka uppmärksamhet, utan att föra en propaganda! Och kallar man någon för Ronaldinho så är det den största komplimangen man kan få. För att vara ärlig mot sig själv så var det just Ronaldinho som återinförde magin i fotbollen igen när den höll på att försvinna. När folket njöt av brytningar, fysisk spel och undanrensningar så kom Ronaldinho fram och visade världen hur fotboll spelas. Han fick alla att titta på fotboll och följa hans magi oavsett vilket lag man höll på inklusive er dumma maränger Så ja Messi är exakt likadan som Ronaldinho då bägge har utvecklat fotbollen ( något som Ronaldo aldrig kommer göra ). Spelare som har trollat en hel fotbollsvärld under olika perioder med sin fotboll! ----------------- Jag har uppskattat Raul Jag har uppskattat zidane Jag har uppskattat casillias Jag har uppskattat hierro Jag har uppskattat salgado Men jag kommer aldrig uppskatta Ronaldo, då jag varken gillar hans personlighet eller hans spelsätt!
Barcelona Barclasico
Barcelona BARCA-més que un club
2014-12-13 14:56
Henke L

Gå kamma dig snälla Loser !!!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-12-13 14:45
Det intressanta är att när man tittar på statistik när det gäller Messi vs Ronaldo så är det alltid till fördel Messi. Har aldrig förstått den här hysterin att benämna Ronaldo som komplett då statistiken säger. Eller när man kallar honom för ytter när han spelar mer som anfallare.

Cristiano Ronaldo with his left foot: 44 goals
Lionel Messi with his right foot: 45 goals

Sedan 2009.

Eller när man tittar på den här briljanta artikel som jämför Messi med Ronaldo och övriga spelare.
2014-12-13 14:44
Henke L Ganska konstigt av dig att ta upp Ronaldo från ingenstans vi diskuterade ledningen och taktiken vart kom Ronaldo ifrån. Ännu löjligare att kritisera Messi hur kan man ens göra det ?? Speciellt när Messi just nu i dagens form är världen bästa tycker att han har vart avsevärt mycket bättre än Ronaldo. You my friend have to man up, när dina bröder kommer med sitt skit snack,,
Barcelona Lionel Messi n10
2014-12-13 14:42
Henke allt du skrev var mycket sant men jag är ledsen det sista i slutet gjorde det hela till skit. Messi som Ronaldinho? Grabben killen var i VM final för inte så länge sen och han är inget sämre än Ronaldo enligt mig. Ronaldo är världsklass spelare och hans statistik säger allt men att kalla Messi för en Ronaldinho nej tyvärr killen har varit på toppen i flera år nu och han är där fortfarande och kommer vara. Sist men inte minst så går det bra gör Real och dom är bland det bästa laget just nu om inte bästa det underlättar också väldigt mycket. För till exempel i Portugal går det inte lika bra för att just laget är inte lika bra och det är laget tillsammans som vinner matcher inte spelaren.
Barcelona Bentley King
2014-12-13 14:39
@Henke L:

Ronaldo är en av världens bästa målskyttar utan tvekan. De som säger annat hatar bara som du säger. MEN när det kommer till fotbollsspelare i helhet är han långt ifrån Messis kaliber, och då menar jag långt ifrån! Jag har stor respekt för Ronaldo, även fast jag inte gillar hans beteende men sådant har jag överseende på. Muller som hade rekordet på flest mål under ett kalender år rankas knappt som top 3 i tidernas bästa spelare. Spelare som Zidane och Ronaldinho kommer före honom och de gjorde var inga som sprutade in mål. Jag förstår vad du vill komma med, Ronaldo förtjänar att hyllas, men att Real fansen lägger honom som en bättre spelare än Messi är en gåta för mig.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-12-13 14:38
Henke L.

Håller inte med om din analys av Messi. Håller med om att Barcafans ibland kan bli blinda över att se Ronaldos storhet. Men Messi är 27 och har redan mäktat med:

Flest mål i Barcelona, flest mål i spanska ligan, flest mål i CL. Det fattas några assist för att han även ska ha gjort flest assist i Barcelona, i spanska ligan och i CL. Då har vi alltså en spelare som ensam på tronen gjort flest mål och flest assist. Om inte det är hunger så vet jag inte? Varför han förra säsongen spelade inte på sin högsta nivå beror stor del på Tata Martino och VM.

Messi har lämnat jorden när det kommer till att jämföras med dödliga spelare. Han slåss mot myten Maradona, Pelé och Cruyff. Han var i slutändan ända in på övertid för att ta sitt efterlängtade VM-guld. Den här säsongen och framför allt de senaste veckorna kan man se en attitydsförändring hos Messi.

Men här är skillnaden stor. Ancelotti är en större tränare än Luis Enrique. Perez hade aldrig tillåtit Madrid att bli avstängda ett helt transferår samtidigt som man har försvarsproblem.

Ronaldo är en stor spelare, inget snack. Men jämförelserna mellan honom och Messi avslutade, i min bok, 2009 när de båda möttes i Rom.

Som någon skrev: att jämföra Messi och Ronaldo är som att jämföra Alan Shearer med Thierry Henry. Ta bort bådas mål och Henry är fortfarande en världsklasspelare.

Om inte något mirakulöst sker innan båda två hänger upp sina skor så tror jag att det alltid kommer att cirkulera ett "men Messi" över Ronaldos prestationer.

2014-12-13 14:37
Henke L Cilla lite Att man retas med Ronaldo är väl ganska väntat eftersom detta är ett Barca forum. Pluss att Ronaldo är en ganska så provocerande spelare med sin arrogans osv. Sen att han kallas crynaldo, penaldo är inte för att överdriva men en aning befogat. Har faktist inte sätt en stor spelare på länge som beter sig så som Ronaldo gör vid en utebliven straff, exempelvis igår. Portugiser förvånar en aldrig hehe. Men men tror nog ingen här nekar till att han är världens näst bästa spelare efter Messi. Att det går bättre för honom nu beror på att han spelar i ett lag som gör det lättare för honom och är bättre än Barca tyvärr. Ronaldo har sjuk menatalitet men tror mig när det inte går hans väg så försvinner han oftast som igår, trots målen. Han är heller inte lika delaktig i spelet som Messi, varför han gör mer mål nu beror på taktiken. Det är lättare att göra mål när du får ensam måtta in skotten, än när du har 3 försvarare omkring dig. Det är den situationen Messi hamnar i hela tiden 4 mot 1 lägen medans Ronaldo hamnar i 1 mot 1 lägen. Hur som helst så är det inte Messi du behöver oroa dig över utan ledningen och vår tränare. För Messi är i grund och botten en mycket bättre spelare än Ronaldo som sagt det där med mentaliteten är bara bullshit. Man vinner inte allt som Messi har vunnit med en dålig mentalitet.
Henke L
2014-12-13 14:37
Det blir så när man haft madridistas runt om sig hela sin uppväxt. I mitt hushåll finns det 2 madridistas och många utav mina vänner är det. Så jag är ingen hatare som många andra fans. Kan faktiskt se det goda från andra sidan också och inte bara det onda. Men sorry ber om ursäkt. Ska inte hända igen.
Barcelona papillon
2014-12-13 14:29
Henke L:

Herregud du menar ju allvar?
Det är lördag, gå ut och träffa vänner, umgås med flickvännen/pojkvännen, hjälp din mamma med disken, bädda din säng, vad som helst istället för såna onödiga inlägg.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Henke L
2014-12-13 14:20
Nu bryter jag mot regeln och kommer säkert få en spärr. Men jag respekterar Ronaldo och ser hans storhet. På samma sätt som min bästa vän samt lillebror som är madridistas älskar Messi för att han är så fantastisk och får alla fotbollsälskare att le. Nu kommer jag kopiera en text från puertan som jag hoppas får er småbarn att släppa hela divenaldo, crynaldo, penaldo osv för att det är så extremt jobbigt att läsa det tråkiga hånet mot någon som är så sjukt duktig.

" Jag kommer aldrig någonsin förstå mig på folk som nedvärderar Cristiano och målen han gör. Aldrig någonsin! För det handlar enbart om avundsjuka och hat, absolut ingenting annat, från folk som ser ner på honom och målen han gör. För det första, om det nu vore så enkelt att göra så många mål som han gör på sätten han gör det, hur kommer det sig att INGEN är i närheten av honom vad gäller målskytte, bortsett från en endaste spelare i Messi, som även han är bakom honom? Om det nu vore så enkelt att göra mål genom att peta in bollar, hur kommer det sig INGEN är i närheten av honom vad gäller antalet mål? Hur kommer det sig att INGEN annan tar till sig denna uppenbarliga framgångsrika metod? När ska folk förstå att det är Cristianos storhet som gör honom överlägsen?

Det är hans vilja att alltid vara bäst som gör honom så framgångsrik. Det är hans vilja att alltid bidra till laget genom mål och poäng som gör honom så framgångsrik. Det är hans vilja att alltid vara avgörande för sitt lag som gör honom så framgångsrik. Det är hans spelförståelse som gör honom så framgångsrik. Och kom nu inte och säg att Cristiano inte har någon spelförståelse, han om någon har spelförståelse. Många verkar tro att spelförståelse endast handlar om spelet med boll... Spelförståelse handlar lika mycket om spelet UTAN boll, och att kunna läsa spelet innan sin motståndare. Det är det som Cristiano är överlägset bäst i världen på, han hittar ytorna som ingen annan i straffområdet. Många stirrar sig endast blint på slutprodukten, dvs. att Cristiano "bara" står där och petar in bollarna. Men ingen ställer sig frågan HUR Cristiano tar sig dit. Han tar sig dit genom att VILJA så mycket mer än allt och alla. Han tar sig dit genom att LÄSA spelet bättre än någon annan. Det är ingen slump att Cristiano gör så många mål som han gör. När ska folk förstå det? Hans spelförståelse ifrågasätts dag in och dag ut, helt oförståeligt nog. Spelförståelse handlar inte bara om att kunna slå en passning i djupled mellan motståndarnas mittbackar som i sin tur friställer en medspelare. Nej, det handlar även om att göra som Cristiano gör, att direkt efter passning springa allt vad han har in i motståndarnas straffområde för att få tillbaka bollen. Det handlar om att med löpningar (fram och tillbaka, höger och vänster) lura sina motståndare som Cristiano gör. Det handlar om att vara först in i en situation som Cristiano gör. Det spelar ingen roll om det är minut ett eller minut 90, om vi leder med 1-0 eller 10-0, Cristiano vill alltid vara bäst och avgörande, det är därför han gör så många mål som han gör. Han vill allt så mycket mer än allt och alla, speciellt sina motståndare som inte hänger med honom i svängarna.

När ska folk förstå Cristianos storhet och lägga avundsjukan och hatet åt sidan? Förstå att Cristiano är unik, förstå att han vill det här så mycket mer än någon annan, förstå att han inte är från den här planeten, förstå att han helt enkelt är världens bästa fotbollsspelare? Den här kritiken som riktas mot honom... Den är så löjlig att det inte är sant. Snacka om att vägra inse att det krävs så mycket jobb och träning bakom allt Cristiano gör. Hade det varit enkelt hade alla gjort som han! Killen har på 14 matcher i La Liga gjort 25 mål och 8 assist. Och så sitter folk och pratar om att Cristiano inte behöver göra ett skit för sina mål... Vilket j-vla skämt. Jag kan bara tänka mig hur mycket det svider i ögonen på folk som hatar och nedvärderar hans mål varje gång han hamnar i målprotokollet. Det måste vara så j-vla jobbigt! "

Hade Messi haft samma mentala styrka och hunger hade han väl kunnats mäta med CR, förmodligen varit bättre. Men nu är Messi mer som Ronaldinho. Överlägset världens bäste talang rakt igenom men väljer att ha få år på toppen av någon anledning och ha tankarna någon annanstans.
CR vill helt enkelt mycket mer än Messi. I längden gör det en bättre i slutändan.
2014-12-13 14:17
FreeYourMind// Det är Uruguayansk koffeindryck/kaffe där man maler själv. Antar att det bara är varmt vatten i termosen. Han har haft det hela sin karriär. Det är en utav storheterna med el pistole han glömmer inte sina rötter..
Barcelona el Flaco
2014-12-13 14:17
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ /

Det där är något som vi från Uruguay dricker. Något av en nationalgrej. Det kallas för mate och är i princip en koffeinhaltig dryck. Man häller i varmt vatten i behållaren som innehåller örter som framställs från växten yerba mate. Det är även vanligt i andra sydamerikanska länder som Paraguay, Argentina, Chile, Bolivia och Brasilien.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-13 14:16
Luis Enrique och ledningen tror verkligen på Douglas. haha. Vill ha en tränare som säger rakt ut. Fuck Douglas. Jag bad inte ens om att köpa honom. Den här ledningen gjorde det. Ta och fråga dem.
Barcelona MrKnowledge
2014-12-13 14:13
mate heter de
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 14:06
g.. Ni får kolla själva..
Annons: