/spanien/barcelona/forum/3555.aspx/spanien/barcelona/forum/3555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Joan Gamper
2014-12-13 22:27
Lion24

Haha, det hat inte gått upp för dig att Mourinho har urinerat vår klubb ända sedan han kom till Chelsea i mitten av 2000-talet? Portugisen har fullt medvetet spridit lögner i media, petat Tito i ögat och så mycket mer. Mourinho är motsatsen till allt vad klubben står för.

Den som förespråkar Mourinho är därmed heller ingen culé, simple as that!
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:25
@Rambla~:

Men självklart är det inte att han svek oss för Chelsea jag jämställer med Figo. Utan Figos sveg mot oss jämfört med Cescs svek mot Arsenal när han går till Chelsea. Där anser jag att du har fel, tokfel dessutom. Det var knappt ett svek. Ett litet svek med tanke på att går till en rivaliserande klubb, men då tackade som sagt ändå Arsenal nej till Cesc vad som framgått.

Återigen, sagt av en människa som föraktar Fabregas på alla plan.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:25
@LeoMessi:

I Sports korta artikel nämner inte Eusebio några namn.
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 22:23
Rambla Vet du möjligtvis vilka spelare han syftar på? Snubben har ingen självinsikt, om något så är det han som inte har lärt laget att försvara eller stänga en match.
Postat via SvenskaFans-appen
Henke L
2014-12-13 22:22
@Song song:

Blivit ett monster? Han har alltid varit ett monster. I Chile, Udinese & nu Arsenal. Han användes fel i Barca helt enkelt.
Spelare som Ibra, Cesc, Suarez & Alexis är alla bra och storspelar i lag utanför Barcelona.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:22
@Andreas-:

Ja, det är den officiella versionen som Wenger gick ut med. Han gjorde Cesc en tjänst kan man säga att inte berätta för arsenalfansen att Cesc inte ville tillbaka till Arsenal. De säger att han hellre stannade kvar i Barca fast han inte trivdes än att gå tillbaka till Arsenal. Detta är vad personer med god insyn i Arsenal säger. Det är bara att lyssna på en känd arsenalpod.

Jag syftade inte på att han svek Barca för Chelsea som någon Figo, utan syftade snarare på Arsenal vs Chelsea.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:18
Tydligen fick Eusebio spel på presskonferensen efter Barca B's match. Han är tydligen förbannad på att vissa spelare ser Barca B som ett tillfälle bara för att visa upp sig på marknaden. Han är inte intresserad av ett lag med bra individualister. Han uppmanar dessa spelare att lämna klubben i januari.

Vilken sopa, vi har uppmanat honom att lämna under flera säsonger nu men ändå envisas han med att vara kvar som tränare.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:17
@Rambla~:

Även fast jag inte gillar Cesc någonstans, tvärtom. Men det var trots allt Arsenal som INTE ville ha Cesc om jag minns historien rätt, sen kan man alltid diskutera valet att gå till just Chelsea men du får det nästan att låta som ett svek likt Figos affär.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:14
Kufi

Några nötter? Tja du, det var nästan hela forumet som jag minns. Personligen ville jag inte ha bort honom även om det stundtals var jävligt frustrerande att se hans undermåliga bolltouch (ungefär lika dålig som Suarez idag). Han spelades på fel position och fick dessutom hatta runt på allt för många olika positioner. Pep ville ha bort honom för han läckte tydligen information från omklädningsrummet til pressen. Det går även rykten om att han tappades upp av Chelsea redan för ett år sedan. Han är knappast en lojal lagspelare utan tänker mer på sin egen personliga framgång än lagets. Varför tror du han drog till Chelsea och inte Arsenal?
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-13 22:12
vet ni vad som hade varit bra...vi hade en grym tränar talang som vår underbara ledning slarvat bort...oscar garcia! kicka LE o anställ honom säsongen ut. om han lyckas grymt. där har vi en som kan hanter La masia på riktigt!...jag tror väldigt mycket på den mannen..jag ser ingen riktig ide ingen plan. jag ser INGENTING hos LE han står bara där o hoppas på att messi elr neymar ska hitta på något...

jag tror att Oscar Garcia är en perfekt kortsiktig lösning med stora chanser att bli långsiktig...
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:11
Folk som snackar om att ta tillbaka Cesc o Alexis är verkligen helt otroliga. Två spelare som inte gjorde ett skit när dem var här. Nu gör dem väldigt mycket samtidigt som våra nyförvärv inte rosar marknaden direkt. Fattar inte alla poängen? Det är taktiken. Pep-light. Inavlad tiki taka som jag kallar det. Den är så slut att klockorna stannar och vi vägrar blicka framåt. Suarez är en medioker spelare i detta spelsystem, världens bästa striker i ett annat. FC Barcelona, mina damer o herrar. Edit: Vi kan värva vem som helst kort sagt, det skiter sig ändå. Taktiken vi tar oss an matcherna på är den sämsta man sett i mannaminne.
Barcelona Kufi
2014-12-13 22:09
Rambla Bara för att några nötter ville ja bort Cesc så betyder det inte att det var rätt. Även när Cesc var dålig så gjorde han mål, Rakitic gör inte ett skit på plan, han är en riktigt feg spelare, tvekar på att han följer taktiken tror han fått instruktioner av LE att han ska ta för sig mer men han är för feg för att göra det, han tror inte på dig själv.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 22:04
Lion24

Har Lucho verkligen inte spelat samma startelva i 21 matcher.
Även om du inte har länkat källa så tror jag på dig.
Därför att jag själv kan räkna upp 13 matcher i olika startelvor..

Din fis Lucho..
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:03
Tycker du har fel. Feg? Eller så är han lojal och gör som tränaren säger åt honom att göra, dvs täcka upp för Alves som tycks ha glömt bort allt vad försvarsarbete är. Tycker att Rakitic visade i början av säsongen vad han kan bidra med, både framåt och bakåt. Cesc? Ta inte upp det där igen. När han var i klubben ville alla ha bort honom, nu låter helt plötsligt annorlunda.
Barcelona Lion24
2014-12-13 22:00
Alltså, det här är så bedrövligt så det inte är sant. Jag saknar ord för att beskriva de känslor som jag känner. Att gå ifrån att vara en av historiens bästa lag till detta. Jag kräver ingen Pep-tränare eller tripletes varje år, absolut inte. Men detta, det är katastrofalt milt sagt. Jag kommer aldrig att förstå varför man än idag håller på med detta bolltrillande. HALLÅ, folk har sett!!!! Folk har förstått!!! Jag kommer heller aldrig någonsin i mitt liv förstå varför man har såna höga utgångspositioner ENBART för att stänga ytor åt sig själva. Och då lever detta lag på ytor! Vilken ekvation. Det är ofattbart att man i varje match ska ha 70-75% i bollinnehav, speciellt i början av matcherna. Tror ni att dom blir trötta? Det blev dom för några år sen men det var NÅGRA ÅR SEN. VARFÖR inte minska bollinnehavet med ca 10%, och då är det litet begärt, för att lura upp motståndarna? Alltså, bara IBLAND. Jag förstår det här med filosofin men vilken filosof har 70-75% bollinnehav utan att fatta att man bara stänger ytor för sig själv?

Ja, ord... Lägg till att vi har en näst intill skadad tränare. Jag läste igår på barcastuff att Lucho inte har spelat samma startelva på 21 matcher (!). Det här är fullständigt otroligt. En tränare som tränar FC Barcelona men vill ha hit Mathieu, i en sån EXTREM utsatt position. En tränare som offrar en centralmittfältare, vilket är våran viktigaste lagdel, för Dani Alves. Listan kan göras oändligt lång... Nästa år har vi dessutom endast Douglas på högerbackspositionen, om man inte värvar NYOM (om man ens får det). Njaa, orkar inte mer.

Det var en diskussion om Mourinho för ca nån månad sen. Ni vet när ryktet om Mourinho till Barca från Laportas håll. Folk argumenterade för sin sak och jag höll tyst. Men jag säger det nu, om Mourinho kommer så välkomnar jag honom med öppna armar. Det har jag tyckt sen det ryktet kom upp. För helt allvarligt, just nu är vi på väg att bli en Arsenal, Milan eller en Inter. För varje år som går så sjunker vi ett stort steg. Med Mourinho så skulle det inte bli några Vermaelen, Mathieu eller Douglas. Ni kan säga vad ni vill om vilket fan jag är, skiter i fullständigt men det här mina vänner, detta är långt ifrån acceptabelt, om man tittar på vart vi låg för 2-3 år sen.
Barcelona Kufi
2014-12-13 21:59
Kan vi prata om Rakitic, har en sån jävla avsmak från den killen. Han har inget i Barca och göra, hans bollkontroll håller Khedira klass, han är feg och vågar inte ta för sig, han är definitionen av en alibi som bara går runt på planen och undviker att göra bort dig. Fabregas är dubbelt så bra som Rakitic, jag är fullt seriös och utmanar någon att bevisa för mig att Rakitic är bättre än Cesc för Barca. Alla mål från mitten signerade Cesc har skadat oss så jävla mycket.
Barcelona Lion24
2014-12-13 21:46
Test
Barcelona Rambla~
2014-12-13 21:05
Zubi och Lucho kommer gå till historien med att förlora ligan redan i december, precis som Mourinho gjorde, och det med en av historiens bästa anfallstrio itruppen. Härlig merit att ha på sin CV.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 21:01
Jävla pinsamma kommentarer av Zubi. Man vill ju bara dö av skam. #JuntaDimision
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-12-13 20:39
Enda spelaren som hade ändrat spelsystemet som Lucho ville ha var Cuadrado..Men Ledningen vill hellre ha Suarez istället för att köpa Cuadrado och Benatia för samma summa.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-12-13 20:37
Neymar11

Vem ska vi spela istället för Alves då..Douglas....

Barcelona Zyzz
2014-12-13 20:32
Tänk alla som hämmas av snigelfotbollen som spelas i Barca. Suarez, Rakitic och forna spelare som Alexis etc. De är mycket bättre i andra klubbar med andra spelstilar. Tänk er då hur mycket bättre Messi skulle vara i en annan klubb! En klubb som han slapp bära på egen hand! Han skulle mosa allt som kom i hans väg.
Barcelona Barcanist
2014-12-13 20:20
@Song song:

Alla som lämnar Barca blir monster. Varför? För att i klubben är de fastkedjade i den djävulska skittaktiken som spelats 7 år i rad nu, och som är sönderläst. Se Tello, Song, Alexis, Zlatan, Villa (förra året i Atletico) osv. Vänta bara, när Pedro lämnar kommer även han att skina igen.
Barcelona grande jw
2014-12-13 20:10
"Barcas sporting director Andoni Zubizarreta was quick to offer excuses after the game as to why Barça had been unable to score in a match played under pouring rain in Madrid. "We struggled to adapt to the time [of the match] and the state of the grass, which was too quick and didn't help," Zubizarreta said. Haha asså jag orkar verkligen inte. Våran klubb är så pinsam. Kan vi inte ens spela match kl 16.00 på en lördag som hälften av alla klubbar i Europa gör? Man tjänar otaliga miljoner men kan inte ens anpassa sig till klockan 16.00? Eller vad snackar Zubi om? Jag vill bara gråta när jag tänker på vilka losers som sköter våran klubb. Allt från ledning till tränare. Ingen har koll på nånting överhuvudtaget.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-13 19:54
Målvakterna räknar jag inte ens då Valdes inte saknas så mycket. Douglas och Vermaelen räknar jag inte heller.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 19:49
@Baha - Pep G:

och två målvakter.

That's is.

Jag tittade här om dan på Barca's final mot Man U.
Som du säger..

Ta bort D.villa, Puyol, abidal och Valdes.

Det är samma, samma samma spelare..
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-13 19:45
Det har gått 6 - 7 år och vi spelar fortfarande med samma lag. Det ända som har ändrats är att Neymar och Suarez värvats in.
Barcelona Gio Style
2014-12-13 19:45
@Song song:

De har redan bränt alla pengar på spelare som levererat 0 denna säsong.
Barcelona Song song
2014-12-13 19:43
@grande jw:

Dom ägs inte av en oljeschejk.
Barcelona grande jw
2014-12-13 19:40
Vi kanske borde sälja tillbaka Suarez till Liverpool?

Dom trodde att dom skulle klara sig utan honom. Men nu när dom fått bevisat för sig att dom inte ens är är top 10 i PL eller klarar sig förbi en skitgrupp i CL utan honom så kanske dom är tillräckligt desperata för att köpa tillbaka honom för 1.5 miljarder?
Annons: