/spanien/barcelona/forum/3554.aspx/spanien/barcelona/forum/3554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barieta
2014-12-13 23:17
Enrique har tagit sig vatten över huvudet. Ibland är det nästan så man hoppas att det blir kvalplats till CL så han får kicken
Barcelona Rambla~
2014-12-13 23:16
@L10:

Tja du, ingenting hände. Det är nog vad alla är eniga om och liiite irriterade över.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 23:15
@Barieta:

Ännu en jobbig sak. Du får nog vänta förgäves på nästa steg. Lucho är envisare än en åsna. Det är antigen hans väg eller the highway. Han kommer köra sin grej säsongen ut.

Vem förutom LE anser att Douglas är en bättre spelare än Montoya? Han ville till varje pris ha hit Mathieu för 20 jävla miljoner. Personligen tycker jag att Bartra är bättre. Hm, det är nästan så att Samper hade klarat av Rakitic jobb på mitten osv.

Jobbigt? Ja, så in i helvete.
Barcelona L10
2014-12-13 23:14
Tja, Jag såg tyvärr inte matchen idag. Kan någon förklara vad som Fu***ing hände??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-13 23:11
Kontra in 1 eller 2 mål och spela tiki taka mdd 100% bollinnehav. Lag som Getafe och resten av La liga vet att de kan skada oss på grund av vårt sätt och spela på. Mot Real bajsar de på sig. För att Madrid blandar och ger.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 23:09
Andreas-

Japp, det är lugnt.

Tja, de flesta tyckare och experter är eniga om att det var Barca som till varje pris ville ha bort honom. Alexis och han skulle dessutom finansiera köpet av Suarez.
Barcelona Barieta
2014-12-13 23:08
@Rambla~:
Jag ska berätta en ännu jobbig sak för dig. Jag har sett det hela tiden men väntat på att nästa steg ska komma. Men det gör aldrig det, och det är iheller inget som tyder på att det kommer göra det
Henke L
2014-12-13 23:04
^^Freeyourmind / Alexis spelade med rädsla? Är du helt tappad? Jag har följt min landsman i 10 år och han spelar med allt annat än rädsla. Han vågar slå dom svåra passningarna även fast chansen är stor att dom går fel, han vågar ta dom svåra avsluten från döda vinklar, han vågar utmana 4 motståndare även fast det är det dummaste alternativet. Alexis är ett kraftpaket som lyfter spelet enormt om man använder honom RÄTT. Vafan yttrar du dig ens för angående honom när du inte vet ett skit? I Barcelona fick han tydliga direktiver när han fick spela och de var "spela enkelt, spela in bollen i boxen från kanten, spela till Messi, spela för Messi" Medans i Arsenal så säger coachen "gör det du är bäst på, våga!" Wenger vågar släppa loss monstret och ger honom fullt förtroende i det han gör bäst och där kommer han till sitt rätta jag. Alexis är top10 anfallare i världen men det är bara i en klubb som Barcelona med tempofattigt spel man bromsar en explosiv spelare som Alexis. Blir fan trött på personer som ytttar sig så dumt som du gör samtidigt som klubben inte kan släppa den otroligt sega och sönderlästa tiki takan. och ni som vill ha Cuadrado, seriöst hur tänker ni? Cuadrado hade blivit lika dålig han och strypt som fotbollsspelare i Barca. Han passar inte sålänge denna skit filosofi finns kvar. Ska man värva är det bättre att söka sig till tempofattiga klubbar i Serie-A. Där har vi spelare som gillar att gå på planen som hade passat i Barca... Pirlo är gammal, slö, guldfot och bra spelförståelse. Passar i Barcelona som handen i handsken..
Barcelona Andreas-
2014-12-13 23:00
@Rambla~:

Ett missförstånd då, kort sagt. Sen kan man ju alltid diskutera varför han lämnade Barcelona och om det var hans vilja eller om han blev borttvingad (helt rätt), men det är en annan femma.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:58
@Barieta:

Nu ska jag berätta en jobbig sak för dig. Det har sett ut likadant hela hösten. Det kan heller inte LE ha missat. Vi är inne i december nu och ändå har han har ändrat något så som jag ser det.
Barcelona Barieta
2014-12-13 22:53
Utvecklar inte Enrique taktiken och gör spelet rakar och snabbare så har jag svårt att se att Barcelona ska ta någon titel i år eller de kommande. Så antingen bör han göra det eller så behövs en tränare hämtas in för detta håller inte längre.

Hur kan han inte se att han inte får ut max utav spelarna med denna taktik? Både Rakitic ( förutom i början ) och Suarez tillför inget nytt till laget, när tanken var att de skulle göra det..

Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:53
@Andreas-:

Åhh, ja man ska hårdra det ja. Jag sytade inte på svika Arsenal kontra Chelsea, utan snarare hur han är som person. Hans personliga framgång är mycket viktigare än klubben i hans hjärta. Vilket enligt honom själv är Barca och att det alltid varit Barca.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-13 22:51
Varför ändrar vi inte spelsätt för helvete. Förstår ingen i den föreningen att det inte funkar längre? Herregud kolla som det ser ut när vi ska jaga mål, man passar hem till backen som sen passar hem till målvakten och motståndarlaget bara tar det lugnt med sin buss. Vad fan är det? Inget varar för evigt. Exakt alla lag vet hur vi spelar och vi fortsätter med vår jävla regel att ha minst 70% bollinnehav varje match och jorden går under om motståndarlaget har mer bollinnehav. Även om vi vinner med 4-0 och har mindre bollinnehav som mot Rayo föra året om ni minns så går jorden under. Vi har så många spelare som skulle gynnas av mer direkt spel. Messi, Neymar, Rakitic, Suarez o många fler men nej fortsätt med den här jävla tråkiga fotbollen som gör det lätt för motståndarlaget. Jag bokstavligen håller på att somna varje match.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:51
@Rambla~:

"Han är knappast en lojal lagspelare utan tänker mer på sin egen personliga framgång än lagets. Varför tror du han drog till Chelsea och inte Arsenal?"

Så avslutade du ditt inlägg, det där är i min bok ett svek du försöker förklara. Det enda som gjorde att jag kommentera. :)
Barcelona Lion24
2014-12-13 22:45
Joan Gamper

Jag vet vad Mourinho har gjort men hade Mourinho gjort så mot Real Madrid hade du hyllat honom, inte sant? Mourinho skyddar sin klubb till 100% och gör det med alla medel, där vilka är kontroversiella och som jag inte håller med om. Men det får man ta om man anställer en av världens bästa tränare. Sen så FÖRHANDLAR man med en tränare också, man kan ställa krav på vilka saker som är acceptabla och inte acceptabla, vad som gäller och inte gäller. Mourinhos största hot under hela sin tränarkarriär (förutom Porto och längre bak) har alltid varit Barcelona. Det var det med Chelsea, Inter och Real Madrid. Så därför har han gått extra hårt mot våran klubb eftersom han har varit mest rädd för våran klubb. Jag tror inte det har nånting med hat att göra från hans sida. Det han gjorde mot Tito fördömer jag till 100%. Sånt är inte acceptabelt nånstans. Därför förhandlar man genom vissa saker, hur man ska bete sig och så vidare.

Kul att du är ''herre på täppan'' och bestämmer vilka som är culés. Du är sannerligen själv en hardcore culé.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:40
@Rambla~:

Då missförstod jag ditt första inlägg, trodde du menade att Cesc bevisade hur han var som människa när han valde Chelsea före Arsenal från oss med tanke på hans band till Arsenal.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:39
Hur som helst är båda rörande överrens om att Cesc aldrig ska ta på sig Barcatröjan igen, hur vidrig/ovidrig han sen var i övergången från oss till bakgården i London är en annan femma,
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:39
@Andreas-:

Som sagt, jag har inte pratat om något svek. Snarare det att han valde själv att inte gå till Arsenal. Vilket jag personligen tror stämmer mer med verkligheten. Wenger har då sen i rent PR-syfte valt att inte nämna sanningen till media när han blivit tillfrågad. Så mycket enklare att säga han inte behövs och att de har Özil som kostat en hel del pengar att investera i.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:32
@Rambla~:

Behöver ingen källa, är inte ute efter att rätta dig till 100 % egentligen. Rättar dig bara lite ifall du påstår att Cesc svek Arsenal IFALL Gunners sa nej till honom. Om det var Fabregas som var mannen som sa nej så blir man inte direkt förvånad heller men allt förblir spekulationer.

Inte svårare än så egentligen.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:32
Vi vet alla hur bra Cesc blir när det närmar sig januari månad, så nej tack. :D
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:30
Andreas-

Vadå tokfel? Vadå Figo? Det var du som drog upp Figo. Jag har inte ens nämnt honom och heller inte något om svek. Förstår inte va du surrar om. :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 22:29
Rakitic! Man eller mus???

Jag är lite konfirmerad om den frågan. Vad jag har sett själv så ser ut så här.
Varje gång Alves och Rakitic är med i startelvan har jag/vi sett samma mönster.

Alves springer upp hela vägen till hörnflaggan trots att ingen boll är på väg till honom och han parkerar sin sköldpadda röv där borta stället att komma med löpningar som han brukar göra den gamla goa tiden. Detta leder vidare till att Rakitic aldrig vågar gå upp ovanför mittcirkeln och stället täcker upp för Alves. Trots att Alves inte skapar en enda farlighet framåt varje match de spelar tillsammans.

Andra gånger Alves inte har spelat ger sig Rakitic på offensiva räder vilket öppnar alternativ för våra mittfältare och anfallare. Det har varit samma mönster varje gång Alves och Rakitic spelar samma match.

Jag har misstänkt länge att det är Lucho's taktik och jag håller mig fast vid det också. Sen måste jag erkänna att Rakitic tar alltid den säkra passen framför den farliga framåt. Det är väl där fegheten ni pratar ni pratar om.

Snälla, gå så långt och hämta Cesc och Alexis???
Cesc var dominerade mot små lag men mot storlag. Ni vet historian.
Alexis spelade med rädsla alla sina tre år i FC Barcelona. Rädslan att misslyckad. Han passar mer i andra lag där det är inte lika stor press när man förlorar matcher.

Om ni däremot pratar om att vi behöver en Isco eller Reus, då pratar vi samma språk..
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:28
Andreas-

Om du vill ha källa, varsågod. Det är bara att lyssna på senaste avsnittet. Det som heter "The Wengerdrome". Mycket bara snubbar från London och som själva går på macherna, som håller i podcasten.
Joan Gamper
2014-12-13 22:27
Lion24

Haha, det hat inte gått upp för dig att Mourinho har urinerat vår klubb ända sedan han kom till Chelsea i mitten av 2000-talet? Portugisen har fullt medvetet spridit lögner i media, petat Tito i ögat och så mycket mer. Mourinho är motsatsen till allt vad klubben står för.

Den som förespråkar Mourinho är därmed heller ingen culé, simple as that!
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:25
@Rambla~:

Men självklart är det inte att han svek oss för Chelsea jag jämställer med Figo. Utan Figos sveg mot oss jämfört med Cescs svek mot Arsenal när han går till Chelsea. Där anser jag att du har fel, tokfel dessutom. Det var knappt ett svek. Ett litet svek med tanke på att går till en rivaliserande klubb, men då tackade som sagt ändå Arsenal nej till Cesc vad som framgått.

Återigen, sagt av en människa som föraktar Fabregas på alla plan.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:25
@LeoMessi:

I Sports korta artikel nämner inte Eusebio några namn.
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 22:23
Rambla Vet du möjligtvis vilka spelare han syftar på? Snubben har ingen självinsikt, om något så är det han som inte har lärt laget att försvara eller stänga en match.
Henke L
2014-12-13 22:22
@Song song:

Blivit ett monster? Han har alltid varit ett monster. I Chile, Udinese & nu Arsenal. Han användes fel i Barca helt enkelt.
Spelare som Ibra, Cesc, Suarez & Alexis är alla bra och storspelar i lag utanför Barcelona.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:22
@Andreas-:

Ja, det är den officiella versionen som Wenger gick ut med. Han gjorde Cesc en tjänst kan man säga att inte berätta för arsenalfansen att Cesc inte ville tillbaka till Arsenal. De säger att han hellre stannade kvar i Barca fast han inte trivdes än att gå tillbaka till Arsenal. Detta är vad personer med god insyn i Arsenal säger. Det är bara att lyssna på en känd arsenalpod.

Jag syftade inte på att han svek Barca för Chelsea som någon Figo, utan syftade snarare på Arsenal vs Chelsea.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:18
Tydligen fick Eusebio spel på presskonferensen efter Barca B's match. Han är tydligen förbannad på att vissa spelare ser Barca B som ett tillfälle bara för att visa upp sig på marknaden. Han är inte intresserad av ett lag med bra individualister. Han uppmanar dessa spelare att lämna klubben i januari.

Vilken sopa, vi har uppmanat honom att lämna under flera säsonger nu men ändå envisas han med att vara kvar som tränare.
Annons: