/spanien/barcelona/forum/3552.aspx/spanien/barcelona/forum/3552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-12-14 00:12
Jag läser det jag skrivit, tänker på matchen och gråter en skvätt över att ledningen sitter kvar tills 2016 och att vi har ett transferban på oss.
Helt ärligt nu, vi får vara nöjda om vi ens tar 2a-platsen i ligan i år och nästa år kan det bli ännu värre om vi inte får värva.
Då kan vi hamna 4a efter Real, Atletico och Valencia som kommer att spetsa truppen ännu mer.
Barcelona Gio Style
2014-12-14 00:08
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ja Alexis är min landsman, ja det tog väldigt långt tid för honom att leverera på den nivån man förväntade sig av honom i Barca.
Men är det så konstigt? Varenda värvning dem senaste åren har antingen inte lyckats komma in i spelet alls eller behövt en väldigt lång anpassningstid för att funka i laget.

Alexis 19 mål och 11 assist förra året, med avgörande mål mot Real Madrid och Atletico Madrid kan väl inte klassas som dåligt?

Det handlar inte om att han inte platsar i en storklubb, det handlar som sagt om vilka instruktioner spelaren får. 9 mål och 5 assist på 14 starter i PL i ett Arsenal som bara spelat halvbra denna säsong talar sitt tydliga språk, förmågan att kliva fram och avgöra matcherna finns där med.

Neymar är bra hos oss men han är ännu bättre i Brasilien och du vet nog själv svaret på den frågan.
Alexis, Neymar, Suarez, Ibra m.fl behöver vara åtminstone 1 av 2 referenspunkter i sitt lag. De måste ha marginal att få göra fel, få bollen 3 minuter senare och gå på't igen.
Pedro och Alexis har fått agera bollplank åt Messi under många år, sad but true.
Och jag säger inte att det är fel, Messi är trots allt världens bästa spelare och det mesta av spelet ska gå genom honom men det är väldigt otacksamma roller yttrarna har i dagens Barca.

Något positivt är i varje fall att Neymar får mer och mer boll och kan på så sätt briljera i närheten av den nivån vi vet att han har i sig.

Men snälla att säga att Alexis inte håller för toppklubbar är som att säga att Rakitic inte gör det.
Allt handlar om vår spelstil som väldigt få spelare klarar av att hantera, våra spelare som kan spela det spelet har passerat sin peak för länge sedan tyvärr.

Rakitic hade t.ex. vart guld i ett lag som styrs av Mourinho (Real/Chelsea)
Barcelona Heisenberg
2014-12-14 00:03
Jag får känslan av att ledningen vet om hur dåliga de är men vill mjölka ur varje sekund av uppdraget tills det tar slut. Därför kommer de aldrig att avgå frivilligt. LE å andra sidan verkar på allvar tro att han är nästa Pep och saknar helt självinsikt. Får man sparken av Roma för sitt sätt att leda men ändå vägrar inse att det man gör inte lämpar sig professionell fotboll så lider man av någon sorts skev självuppfattning.
Barcelona grande jw
2014-12-13 23:52
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Typ om Lucho verkar ha en tydlig idé med sina beslut.
Barcelona DM1982
2014-12-13 23:49
[QUOTE=Barieta]Enrique har tagit sig vatten över huvudet. Ibland är det nästan så man hoppas att det blir kvalplats till CL så han får kicken [/QUOTE] Fast vilken tränare skulle komma istället? Tränaren kommer inte få värva en spelare och kommer få dras med en efterbliven ledning. Säkert många tränare som är sugna på att hoppa på det tåget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 23:46
@Barieta:

Vad frågar om röstningen om Lucho??
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-12-13 23:40
På tal om något helt annat, någon här som känner till romas värvning Peter Tomaselli 9 år?
Barcelona jerkasss
2014-12-13 23:34
Lion24 och resten som ofta skriver liknade saker: Alltså, i grund och botten är det inte vi som bestämmer hur bussen ska parkeras. Vi kan ge bort bollen hur mkt vi vill i ofarliga situationer men motståndarna kommer då bara tjonga bort bollen o parkera bussen om de är smarta. Det ända sättet att få dem att sluta parkera är att köpa spelare som är bättre i luftrummet och bättre på att försvara kontringar. Gör vi inte detta kommer lag bussa mot oss hur mkt vi än säger "snälla sluta, här får ni bollen". Och då kommer motargumentet "men vadå vi klarade detta för några år sedan". Svaret är ja och nej. Vi var aningen bättre på att spela oss förbi bussar, men vi mötte heller sällan lika lågt parkerade bussar. Lag hade inte riktigt förstått hur extrem man kunde vara i denna strategi. Man är van vid ett beteende, och det är svårt att tumma på det mer än bara lite i taget. Historien är full av exempel på saker som i efterklokhetens skimmer ter sig självklart nu men som för tiden var en stor innovation.
Barcelona Barieta
2014-12-13 23:34
Intressant röstning om Enrique
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 23:33
Henke L

Din landsman Alexis Sanches sir, han blev vägd och mätt men höll varken vikten eller måttet för att få vara kvar i en klubb som FC Barcelona.

Alexis Sanches en monster??? ===== Hehehehehehehehehehehe
Visst, ni är från samma land och jag förstår din partiskhet men att vara så blind.

Kalla inte för folk dumma bara för att vi inte ser Alexis med samma glasögon samma du..
Tack..
Barcelona Barieta
2014-12-13 23:17
Enrique har tagit sig vatten över huvudet. Ibland är det nästan så man hoppas att det blir kvalplats till CL så han får kicken
Barcelona Rambla~
2014-12-13 23:16
@L10:

Tja du, ingenting hände. Det är nog vad alla är eniga om och liiite irriterade över.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 23:15
@Barieta:

Ännu en jobbig sak. Du får nog vänta förgäves på nästa steg. Lucho är envisare än en åsna. Det är antigen hans väg eller the highway. Han kommer köra sin grej säsongen ut.

Vem förutom LE anser att Douglas är en bättre spelare än Montoya? Han ville till varje pris ha hit Mathieu för 20 jävla miljoner. Personligen tycker jag att Bartra är bättre. Hm, det är nästan så att Samper hade klarat av Rakitic jobb på mitten osv.

Jobbigt? Ja, så in i helvete.
Barcelona L10
2014-12-13 23:14
Tja, Jag såg tyvärr inte matchen idag. Kan någon förklara vad som Fu***ing hände??
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-13 23:11
Kontra in 1 eller 2 mål och spela tiki taka mdd 100% bollinnehav. Lag som Getafe och resten av La liga vet att de kan skada oss på grund av vårt sätt och spela på. Mot Real bajsar de på sig. För att Madrid blandar och ger.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 23:09
Andreas-

Japp, det är lugnt.

Tja, de flesta tyckare och experter är eniga om att det var Barca som till varje pris ville ha bort honom. Alexis och han skulle dessutom finansiera köpet av Suarez.
Barcelona Barieta
2014-12-13 23:08
@Rambla~:
Jag ska berätta en ännu jobbig sak för dig. Jag har sett det hela tiden men väntat på att nästa steg ska komma. Men det gör aldrig det, och det är iheller inget som tyder på att det kommer göra det
Henke L
2014-12-13 23:04
^^Freeyourmind / Alexis spelade med rädsla? Är du helt tappad? Jag har följt min landsman i 10 år och han spelar med allt annat än rädsla. Han vågar slå dom svåra passningarna även fast chansen är stor att dom går fel, han vågar ta dom svåra avsluten från döda vinklar, han vågar utmana 4 motståndare även fast det är det dummaste alternativet. Alexis är ett kraftpaket som lyfter spelet enormt om man använder honom RÄTT. Vafan yttrar du dig ens för angående honom när du inte vet ett skit? I Barcelona fick han tydliga direktiver när han fick spela och de var "spela enkelt, spela in bollen i boxen från kanten, spela till Messi, spela för Messi" Medans i Arsenal så säger coachen "gör det du är bäst på, våga!" Wenger vågar släppa loss monstret och ger honom fullt förtroende i det han gör bäst och där kommer han till sitt rätta jag. Alexis är top10 anfallare i världen men det är bara i en klubb som Barcelona med tempofattigt spel man bromsar en explosiv spelare som Alexis. Blir fan trött på personer som ytttar sig så dumt som du gör samtidigt som klubben inte kan släppa den otroligt sega och sönderlästa tiki takan. och ni som vill ha Cuadrado, seriöst hur tänker ni? Cuadrado hade blivit lika dålig han och strypt som fotbollsspelare i Barca. Han passar inte sålänge denna skit filosofi finns kvar. Ska man värva är det bättre att söka sig till tempofattiga klubbar i Serie-A. Där har vi spelare som gillar att gå på planen som hade passat i Barca... Pirlo är gammal, slö, guldfot och bra spelförståelse. Passar i Barcelona som handen i handsken..
Barcelona Andreas-
2014-12-13 23:00
@Rambla~:

Ett missförstånd då, kort sagt. Sen kan man ju alltid diskutera varför han lämnade Barcelona och om det var hans vilja eller om han blev borttvingad (helt rätt), men det är en annan femma.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:58
@Barieta:

Nu ska jag berätta en jobbig sak för dig. Det har sett ut likadant hela hösten. Det kan heller inte LE ha missat. Vi är inne i december nu och ändå har han har ändrat något så som jag ser det.
Barcelona Barieta
2014-12-13 22:53
Utvecklar inte Enrique taktiken och gör spelet rakar och snabbare så har jag svårt att se att Barcelona ska ta någon titel i år eller de kommande. Så antingen bör han göra det eller så behövs en tränare hämtas in för detta håller inte längre.

Hur kan han inte se att han inte får ut max utav spelarna med denna taktik? Både Rakitic ( förutom i början ) och Suarez tillför inget nytt till laget, när tanken var att de skulle göra det..

Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:53
@Andreas-:

Åhh, ja man ska hårdra det ja. Jag sytade inte på svika Arsenal kontra Chelsea, utan snarare hur han är som person. Hans personliga framgång är mycket viktigare än klubben i hans hjärta. Vilket enligt honom själv är Barca och att det alltid varit Barca.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-13 22:51
Varför ändrar vi inte spelsätt för helvete. Förstår ingen i den föreningen att det inte funkar längre? Herregud kolla som det ser ut när vi ska jaga mål, man passar hem till backen som sen passar hem till målvakten och motståndarlaget bara tar det lugnt med sin buss. Vad fan är det? Inget varar för evigt. Exakt alla lag vet hur vi spelar och vi fortsätter med vår jävla regel att ha minst 70% bollinnehav varje match och jorden går under om motståndarlaget har mer bollinnehav. Även om vi vinner med 4-0 och har mindre bollinnehav som mot Rayo föra året om ni minns så går jorden under. Vi har så många spelare som skulle gynnas av mer direkt spel. Messi, Neymar, Rakitic, Suarez o många fler men nej fortsätt med den här jävla tråkiga fotbollen som gör det lätt för motståndarlaget. Jag bokstavligen håller på att somna varje match.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:51
@Rambla~:

"Han är knappast en lojal lagspelare utan tänker mer på sin egen personliga framgång än lagets. Varför tror du han drog till Chelsea och inte Arsenal?"

Så avslutade du ditt inlägg, det där är i min bok ett svek du försöker förklara. Det enda som gjorde att jag kommentera. :)
Barcelona Lion24
2014-12-13 22:45
Joan Gamper

Jag vet vad Mourinho har gjort men hade Mourinho gjort så mot Real Madrid hade du hyllat honom, inte sant? Mourinho skyddar sin klubb till 100% och gör det med alla medel, där vilka är kontroversiella och som jag inte håller med om. Men det får man ta om man anställer en av världens bästa tränare. Sen så FÖRHANDLAR man med en tränare också, man kan ställa krav på vilka saker som är acceptabla och inte acceptabla, vad som gäller och inte gäller. Mourinhos största hot under hela sin tränarkarriär (förutom Porto och längre bak) har alltid varit Barcelona. Det var det med Chelsea, Inter och Real Madrid. Så därför har han gått extra hårt mot våran klubb eftersom han har varit mest rädd för våran klubb. Jag tror inte det har nånting med hat att göra från hans sida. Det han gjorde mot Tito fördömer jag till 100%. Sånt är inte acceptabelt nånstans. Därför förhandlar man genom vissa saker, hur man ska bete sig och så vidare.

Kul att du är ''herre på täppan'' och bestämmer vilka som är culés. Du är sannerligen själv en hardcore culé.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:40
@Rambla~:

Då missförstod jag ditt första inlägg, trodde du menade att Cesc bevisade hur han var som människa när han valde Chelsea före Arsenal från oss med tanke på hans band till Arsenal.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:39
Hur som helst är båda rörande överrens om att Cesc aldrig ska ta på sig Barcatröjan igen, hur vidrig/ovidrig han sen var i övergången från oss till bakgården i London är en annan femma,
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:39
@Andreas-:

Som sagt, jag har inte pratat om något svek. Snarare det att han valde själv att inte gå till Arsenal. Vilket jag personligen tror stämmer mer med verkligheten. Wenger har då sen i rent PR-syfte valt att inte nämna sanningen till media när han blivit tillfrågad. Så mycket enklare att säga han inte behövs och att de har Özil som kostat en hel del pengar att investera i.
Barcelona Andreas-
2014-12-13 22:32
@Rambla~:

Behöver ingen källa, är inte ute efter att rätta dig till 100 % egentligen. Rättar dig bara lite ifall du påstår att Cesc svek Arsenal IFALL Gunners sa nej till honom. Om det var Fabregas som var mannen som sa nej så blir man inte direkt förvånad heller men allt förblir spekulationer.

Inte svårare än så egentligen.
Barcelona Rambla~
2014-12-13 22:32
Vi vet alla hur bra Cesc blir när det närmar sig januari månad, så nej tack. :D
Annons: