/spanien/barcelona/forum/3550.aspx/spanien/barcelona/forum/3550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2014-12-15 00:38
Drömmen hade varit Basel men känslan säger Juventus.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-12-15 00:26
Förstår inte syftet med att vara med i en turnering om man inte kan vinna. Ge oss en motståndare som kan skicka oss ut eller som gynnar laget vid en eventuellt avancemang. Leverkusen, Schalke osv är skitgäng som lurar en när man slår ut dom. Vill ha tufft motstånd hela slutspelet!
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-15 00:26
Sentury Precis. Ledningen och Lucho ska klandras. Först och främst ledningen då det är upp till de att bestämma vissa saker. De ska följa en röd tråd och anställa en tränare efter de spelarna dem vill köpa in för att förstärka laget. Det är sportchefens roll att tala om för tränaren vad han tycker. Vår ledning är pantad men Lucho handplockade Mathieu, Rakitic och Suarez. Han valde de och kansle gav grönt ljus till Vermaelen och Douglas. Han skickade iväg Deulofeu och Denis Suarez men behöll Roberto och Munir. Och Adama pissar han säkert på likt Montoya. Jag var alltid skeptisk till Enrique och nu är jag mer. Det är fel att ge en tränare all makt i transfer frågor. Man får sätta ner foten och tala om för honom vart vi är svaga och var vi måste förstärka. Om Barca vill lukta på CL FINAL ELLER VARA ETT SEMIFINAL LAG. Kommer det inte funka med det här spelmaterialet eller organisationen. När Pep bad om Neymar sa Bayern ledningen att han är tyvärr för dyr och så arbetar inte vi. Men här har du Götze.
Barcelona Neymar11
2014-12-15 00:18
Jag tar Juventus eller man c, antingen så är vi redo för cl och kan slå topp lag eller så åker vi ut direkt med svansen mellan bena
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-15 00:10
Vill verkligen inte ha Arsenal. Vi är i ett tillstånd då de kan skada oss rejält. Vet inte hur länge Luchos lag kommer hålla men en semifinal tror jag inte på. En kvartsfinal tar jag alla dagar i veckan. Med lite tur kan allt hända.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-15 00:09
Xavi: "I want to stay in football when I retire. Cruyff told me playing is the most beautiful thing in life and that coaching comes closest" Xavi: "My body tells me I don't have much football left. It's harder to recover, I don't have the spark anymore to play every three days."
Barcelona the cameroonians
2014-12-15 00:08
Föredrar ett tyskt lag, gärna Schalke.

Tror dock det blir Arsenal.
Barcelona >The Reporter<
2014-12-15 00:04
Vilka hoppas ni på imorgon på lottningen? Jag vill verkligen inte möta Shaktar. Kallt och jobbigt att åka dit i februari för spelarna. Hade varit kul o möta Arsenal. Vi får inte dras mot City!
2014-12-15 00:03
Det lustiga när det gäller B-laget är att Eusebio efterfrågan sammanhållning och laganda - vilket är exakt den uppgift som åligger en tränare att hantera.

Eusebio har spelat i princip samma startelva de senaste matcherna med undantag för justeringar för skador/avstängningar. Så frågan är då varför han fortsätter matcha spelare som han inte anser tillför rätt saker?

Sedan är det också ett faktum att många av spelarna inte utvcklats i samma utsträckning som de gjorde under tidigare årgångar, och det känner förmodligen både spelare och tränaren själv. Detta kopplat till mogångar resultatmässigt har uppenbarligen lett till en Eusebio som börjar ta till allt mer desperata åtgärder och börjar klaga i media.

För det som är roligt i sammanhanget är ju att den gode Eusebio själv ser tränarjobbet som ett skyltfönster, och det kan ju inte vara bra att tiskera få en nerflyttning på CV:t nu när hans dagar i klubben lider mot sitt slut med en allt mer lössittande ledning.

På ett sätt tror jag också att det är bra om B-laget flyttas ner, tillväxten från Juvenil A ser tunn ut och man får köpa in fler och fler spelare till B-laget för att kunna hålla kvaliteten. Nästa år lär ju Samper, Grimaldo, Adama och någon till garanterat lämna och då kommer utvecklingen stanna av oavsett.

Så - dags att ta ett steg tillbaka och gå tillbaka till ritbordet. Med en ny tränare.
Barcelona Barca Barca
2014-12-14 23:23
@the cameroonians:

Frågan är vem egentligen visar sig för marknaden ? När han blev besviken på att han inte var ett alternativ som tränare när Tata skulle lämna. Helt ärligt, denna klubben gör det igen, skjuter sig själv i foten så hårt. Rosell den hunden sparkade allt som gjorde klubben gott, skickade iväg den mest kunniga fotbollsperson i Cruyff, Pep lämnade och vi står där med Zubizarreta och Eusebio ? Enrique blev skickad från Roma, nu börjar man förstå varför, han är yrare än en huvudlös höna, killen har spelat 22 olika uppställningar på 22 matcher. Sticker våra talanger Samper och Grimaldo då är det fuck*ng droppen. Thiago lämnade pga okunnighet inom klubben ska nu våra två största talanger lämna pga av valpen Eusebio. Någon som vet hur tonläget är nere i Barcelona ? Verkar som katalanerna böjer sig lika hårt som svenska folket böjde sig när regeringen införde "blåsa människor på skatt" rättare sagt trängseln skatten.

Vad är det man ska hoppas på allvar, måste man få onda tankar och hoppas att hela denna juntan hamnar i skottlinje mellan gangstrar som gör om ett knarkaffär så vi blir av med dom ? jag vet inte...ta vad ni vill från oss men inte våran framtid..Samper och Grimaldo. Eller ska man hoppas att Messi lämnar och skyller allt på Rosell och hans springpojkar så det blir kalabalik nere i Barcelona. Klubben monteras ner sakta men säkert och det ända som kan rädda oss i framtiden med en ny president är att ta emot oljepengar och döpa om våran arena till Qatar Nou. Gonatt!!
Barcelona Krabban94
2014-12-14 22:39
Nån som har Zubis telefonnummer?

Tror ni han värvar mig som högerback? Har ju ändå spelat i Korpen så det är väl en bra CV?! ;)
Barcelona Liunil Masse
2014-12-14 22:35
Att den här ledning fortfarande sitter kvar är den största överraskningen. Att medlemmarna inte agerar. Klubben förstörs mer o mer för varje dag.
Barcelona Vampíro
2014-12-14 22:34
Rambla~ Vänta bara så kommer du få se honom nästa höst ståendes vid sidlinjen som A-lagstränare. För inte fan kommer Luis Enrique få stanna ännu ett år, antingen så tröttnat han på skiten och lämnar eller så får han sparken pga. brist på titlar. Eusebio 2015!
2014-12-14 22:34
Man kan nästan tro att det är någon slags på-fyllan-tävling som pågår mellan olika personer i ledningen - Vem kan göra den värsta värvningen? Zubi - Jag köper Song som mittback Rosell - Jag köper Neymar men fifflar med skatten Zubi - då kontrar jag med att köpa en skadad mittback denna gång Zubis polare - haha, då köper jag en brasseback till överpris som ingen vill ha Rosell - haha, härligt grabbar - vi ses igen 2016 Barto - jag går ut och köper mer sprit, detta kan bara bli bättre! #baksmällan4
Barcelona Rambla~
2014-12-14 22:24
Det fattas bara att sopan Eusebio blir orsak till att våra största talanger väljer att lämna klubben. Åh vad jag ogillar fanskapet. Han var bara en vattenbärare i Cruijffs Dream Team och saknar totalt talang för tränaryrket.
Barcelona Rambla~
2014-12-14 22:18
Vadå €12m, kostade inte Douglas €4m? Herregud, hur länge ska denna parodi få fortsätta innan någon sätter ner foten? Den där jävla Valentin alltså. Det var honom och en till jag inte minns namnet på som de skulle sparka då Zubi ställde ultimatum. Tydligen sker det skumma affärer av folk längre ner i hierarkin som inte ens Bartoneu och ledningen känner till fullt ut. Hur fan kan de godkänna detta? Det värsta är ju att så fort Zubi är under granskning eller kritiseras av pressen så kommer Bartomeu till hans försvar och hyllar hans arbete. Fy fan vilken parodi till klubbledning. #juntadimision
2014-12-14 22:06
Samper, Grimaldo och Patric, 3 av de tunga namnen i B-laget gav idag svar på tal gällande kritiken från Eusebio igår.
Tränaren menade ju att flera spelare tänkte mer på att visa upp sig för "marknaden" än att kämpa för laget, och de gärna kunde lämna klubben i kommande transferfönster.

Spelarna la upp bilder på sina instagram-konton där budskapet var;
"Nu förenade mer än någonsin"

Få se vad detta kan ha för effekt på prestationerna framöver, och det ska såklart bli än mer intressant att se laguttagningen inför nästa match mot Valladolid nästa söndag.

2014-12-14 21:30
@Canaletes:

Här är en artikel om att hela Douglas-affären luktar skumt.

Det värsta är när man läser att Zubi var redo att avgå om lednigen sparkat hans kollega som sägs varit ansvarig för transfern... so close...
Barcelona Sentuary
2014-12-14 21:21
Baha Måste säga att jag håller med dig om allt du skriver.. Kan man rensa spelare som Ronaldinho, Deco med flera förstår jag inte varför man inte gjorde det i somras. Det var denna sommaren det skulle hända ju, en katastrof säsong förra säsongen men vad hände? En lite mindre revolution, en feg revolution. Zubi ska klandras först av allt för detta, sen Enrique för hans värvningar, eller vem vet om det var hans? Vi hade behövt 3-4 nya klass spelare, men vi fick en skadad Vermaelen, DOUGLAS, bara Rakitic kan jag acceptera. Orkar inte lägga mer tid på att klaga, bara att vänta till denna pissledning lämnat klubben. Hoppas bara spelare som Neymar, Suarez spelar kvar i klubben.
Barcelona Gio Style
2014-12-14 21:12
Mayke hade vart svaret på våra problem, så riggat att man gick efter Douglas istället.
Mayke har vart framträdande i två säsonger nu i mästarlaget och är ung.
Finns ingen logik bakom köpet av Douglas.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-12-14 21:11
@Rambla~:

Underhållande match men tyvärr för Atletis del så sabbar domaren matchen totalt när han inte godkände Mandzukic mål.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-14 21:02
@RafaelH117: PSG lost to what’s currently the worst team in Ligue 1 this season. Barcelona win starting to come out as a lot less than expected. Var vår vinst mot PSG verkligen så imponerande som man tror? Vi spela jämnt med PSG hemma som nu åkt på torsk mot Guingamp. Vi är i december månad och är utan spelidé, det är för mig helt sjukt. Fattar fortfarande inte hur Lucho vill spela och han har tagit ut 22 olika startelvor den här säsongen. Känns inte ens som vi har en tränare seriöst.
Barcelona Rambla~
2014-12-14 21:01
Oj, Vilarreal med fin skalp borta mot Atléti. Dessvärre en bra helg för Real Madrid när de två närmaste lagen bakom båda tappar poäng.
Barcelona Vampíro
2014-12-14 20:39
Xavi: "My body tells me I don't have much football left. It's harder to recover, I don't have the spark anymore to play every three days." Detta gör mer ont än alla dåliga resultat den här hösten tillsammans.
Barcelona Canaletes
2014-12-14 20:36
Douglas-affären stinker skit. Jag lovar det är något inblandat med Neymars affär (brasilianare och Rosells "businessvänner" eller att Zubi & ledningen själv tjänat privat på det.
Läste redan rykten om det innan men orkar inte leta upp det nu.

För man kan inte vara så jäkla inkompetent och dum i huvudet att värva honom. Redan när han ryktades gick ju folk och speciellt brasilianskt media bärsärk och undra vad fan Barça höll på med med artiklar och allt.
Fast Zubi & Co lekte döva/blinda och struntade i allt. Finns ingen logik.
Barcelona Rambla~
2014-12-14 20:06
Gabriel

Ska jag vara ärlig har jag inte ens sett honom spela en hel match. På sin höjd sett något klipp om honom. Det har talats om honom under några säsonger nu och han är väl den som de i Brasilien tror ska bli Maicons och Dani Alves ersättare i landslaget. Jag har för mig att Dunga också har tagit ut honom i landslaget och att han numera ses som given där.

Problemet är ju att Barca om de är intresserade borde agerat före Porto tog honom till Europa. Fast med det är det ju som vanligt, Zubi och hans stab kände nog inte ens till honom då. De hade tydligen fullt upp med att följa Douglas under två år.
Barcelona Gabriel
2014-12-14 18:58
Är Danilo verkligen så bra? Har inte direkt följt honom under Porto så kan inte uttala mig direkt om honom, men känns som att han är väldigt hypad, eller? Självklart är han knappast ett sämre alternativ än de vi redan har på den positionen, men bortsett från det, hur bra är han?
Barcelona Heisenberg
2014-12-14 18:47
Jag har en teori om att det är så tyst från Laporta och andra möjliga kandidater angående att utlysa misstroendeförklaring för att de helt enkelt inte vill slösa ett helt år med kulorna i ett skruvstäd, dvs transferförbudet. Skulle vi däremot få tillåtelse att börja värva igen från sommarfönstret så tror jag (eller snarare desperat hoppas) att det kommer börjar låta från inflytelserika personer.

Vad tror ni, är jag ute och cyklar här?
Barcelona Tiki-Taka
2014-12-14 18:42
Varför var man inte ute efter danilo i somras!? Helt puckad ledning!!!!
Barcelona Neymar11
2014-12-14 18:38
Rambla~ Personligen tror jag att dom är riktigt sugna på tello, då han har pontential för en vidare försäljning för deras del. Tror vi hade kunnat dra ner priset rejält med hjälp av tello. Men som du säger så är det zubi som ska förhandla Eh zubi har gjort sitt jobb när han hämtade in Halilovic. Det täcker upp för alla år...
Annons: