/spanien/barcelona/forum/3549.aspx/spanien/barcelona/forum/3549.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-21 12:05
LeoMessi

Håller med att Busi's bollkladdande är det som har fått honom se så dålig ut hela 2014. Matchen mot Atletico spelade han med en touch och de kom inte åt honom.

Jag måste dock tillägga att den spelare som kladdar mest på bollen och förlorar mest bollar bland mittfältarna och försvaret heter "Alves". Om du/ni får chans någon gång att titta lite på matcherna mot City, PSG, Real och de matcher vi har torskat så kommer ni se hur mycket bollar Alves har tappat bollen på farlig mark. Det komiska med de matcherna är att man såg att motståndarlaget fick direktiv att hugga på Alves så fort han får bollen. Vilket resulterade att varje gång Alves fick bollen kom två spelare rusande, 9 av 10 försökte Alves hålla bollen men hans dåliga fysik svek och vips så tog de bollen från honom varje gång och ställde om blixt snabbt.

Alves får också tänka på att släppa bollen snabbt. Om ni minns matchen mot Atletico så var det Alves som förlorade mest bollar på vår planhalva. För att försöka rädda situationerna tog han på sig farliga frisparkar mot Atletico. Jag hoppas att Lucho och hans kollegor studerat detta.
2015-01-21 11:52
Jag håller med "Neymar11" om att spelsystemet inte har varit fel. Men låt oss inte ljuga för varandra snälla. Om det är något som har påverkat att Busi och Iniesta inte har hittat formen snabbare då skulle jag peka ut de 222 olika startelvor som Lucho har experimenterat med. Inget annat!

Iniesta och Busquets har inte varit i samma höga nivå som de bruka prestera på. Visst varje spelare har dålig form här och där i karriären. Faktumet är att båda Busquets och Iniesta har spelat dåligt i en lång period om man jämför hur de brukar prestera.

Visst ville vi alla att Iniesta skulle ta mer risker. Detta berodde på att sidlednings-passningar har stod för hela 2014. Det var som att han bestämde, nu ska jag inte passa fel och ska ta de säkraste passningarna. Det jobbigaste måste nog har varit alla kontringar vi har haft på gång. Sen får Iniesta bollen. Killen stannar upp och bromsar hela spelet. (Hur många gånger har jag sett Neymar och Suarez ta fina löpningar framåt när Iniesta kan slå passen på djupet stället stannar han upp och har spelar bollen sidled).

Det är bara kolla hur många assister Messi har levererat under hösten. Han spelade mer som mittfältare den här halvsäsongen som gick för att mittfältarna inte gjorde sitt jobb.

Vilket kort minne visa har här inne.
Ser Iniesta och Busquets bättre än i höstas?
Ja, det gör dem. Har de hittat sin högsta nivå än?? Nej.
Men de är nog på väg ditt.
Barcelona LeoMessi
2015-01-21 11:50
The cameroonians Med Luchos sätt att spela har våra offensiva mittfältare fått mindre utrymme att skina, eftersom dom måste ta ett stort defensivt ansvar och även täcka upp för ytterbackarna. Men när det kommer till iniesta så tror jag bara att han har haft det jobbigt på det personliga planet och att det sedan har påverkat hans prestationer. För iniesta är bra nog att spela i vilket system som helst. Han Börjar sakta men säkert komma igång. I sergios fall handlar det inte om det defensiva, för han vinner boll och täcker ytor lika bra som förr. Problemet har snarare varit hans bollkladdande, att han istället för att slå en enkel passning så ska han springa med bollen tills hans blir omringad och tappar boll. Egentligen är typ det "bästa" problemet man kan ha, hade blivit mer orolig om det var i det taktiska planet han svek. Det enda han behöver göra är att släppa bollen lite snabbare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2015-01-21 11:47
Om Godín, Raúl García, Griezmann eller Mandzukic får ett gult kort ikväll missar de returmötet nästa vecka. Inga Barçaspelare riskerar avstängning.

Barcelona Deulofeu
2015-01-21 11:33
Man är rätt nervös inför kvällens drabbning alltså.Simeone är ingen tränare som lämnar något åt slumpen.De gör knappast två sådana matcher som den senast mot oss.

Visserligen gjorde vi dem dåliga men tror knappast på samma "enkla" resa igen.

Tror de kommer köra galet första 20 för att försöka få hål på oss överlever vi dem har vi stor chans att ta med oss något från matchen.

Det viktigaste för mig idag är att vi håller tätt! Tycker laget sett oerhört bra ut sista matcherna bästa på flera år faktiskt.

Är ändå lite orolig.Det känns ändå som om Enrique sakta men säkert håller på att lyckas med något.

Jag är helt övertygad om att vi kommer göra en bra andra del av säsongen många i laget känns fräscha inget trött direkt som vissa verkar lida av i vissa andra lag.
Barcelona Neymar11
2015-01-21 11:25
I Sergios fall så är det inte fel på spelsystemet eller tränare. Rent defensivt gör han fortfarande ett fantastiskt jobb Problemet är när han får tag på bollen, han ska alltid göra det snyggt och börja kladda på bollen. Han förlitar sig på domaren ska ge honom frisparkar och lägger sig ner med händerna mot skyn Iniesta delen håller jag med om, roligt hur det kan gnällas på att han förlorar mer boll med vågade passningar, när bara för några månader sen ville alla att han skulle börja ta fler risker Xavi är en spelare som man trodde skulle få det svårast, men han har höjt dig avsevärt den här säsongen. Anpassat sig till det snabbare spelet och att kontrollera spelet när det behövs
Barcelona the cameroonians
2015-01-21 11:06
Angående Iniesta (och Sergio) så är de offer för det spelsystem Lucho infört.

Vampyren är ju bäst i mitten där han får kombinera med sina medspelare, skapa en mot en situationer och har medspelare nära sig hela tiden.

Under Lucho får han allt som oftast inrikta sig på att fungera som balansspelare när Alba rycker framåt (och Neymar inåt) vilket gör att han inte hamnar i sina vanliga positioner. Inte så konstigt att hans kompetenser tycks vara som bortflugna när han inte får använda dem till fullo. Det skapar ju också högre felprocent vilket många uppmärksammat och därför drar felaktiga slutsatser kring.

Samma sak med Sergio, det hav av yta han får täcka och avsaknaden av direkt närhet från sina mittfältskollegor (som täcker för ytterbackarna) gör att han känns vilsen. Samma sak där, hans kompetenser utnyttjas inte maximalt till förmån för spelsystemet. det blir mer kladd på bollen och det är ingen positivt för den visserligen tekniske, men inte alltför snabbe pivoten,

Egentligen skulle vi varit mer behjälpta av Mascherano í stället för Sergio och av en tvåvägsmittfältare i stället för Iniesta, men båda två har ff den fördelen att de kan lugna ner spelet och låta laget andas så att bollinnehavet ff blir den dominerande faktorn - vilket Lucho förespråkar.

Så tyvärr, vi kommer inte att se en förbättring från dessa båda herrar under denna tränare. Sen om det är till lagets nackdel eller inte, det låter jag vara osagt. Vi har ju dessutom inte så många alternativ.
2015-01-21 10:42
@Neymar11:

Visst var Iniesta ok. Men det var inte med Iniesta mått. Låt oss vara ärliga mot varandra. Det var han och Alves som förlorade mest bollar. Men det var kul att se att hans form såg bättre ut än på länge.

Jag är fortfarande rädd att Lucho plötsligt bänkar Rakitic och slänger in Xavi som har varit skadad så där två veckor. Jag har en dålig känsla i magen.

Jag vill se samma startelva. Är det något jag skulle vilja ändra så är det Alves mot Bartra men det går inte experimentera i en sån här match. Om man vill använda Bartra som högerback måste han slussas in där match för match.
Barcelona Neymar11
2015-01-21 10:31
Andresito Iniesta var hur bra som helst mot atletico sist, har ingen aning om vad folk här inne tittade efter egentligen. Han skötte spelmotor rollen fantastiskt Han hade mest tacklingar tror jag och vann boll ett flertal gånger. Det är Iniesta vi snackar om
Barcelona Andresito
2015-01-21 10:21
Inget oväntat i truppen till matchen ikväll. Douglas och Mathieu skadade sen tidigare, Bravo vilar och Montoya får sitta på läktaren. Enda rotationen jag hade velat se är Bartra istället för Busquets. Iniesta vill jag fortfarande se på mittfältet, hans prestationer nedvärderas något enormt här inne. Vampyren är fortfarande en av våra bästa spelare, samtidigt ska Xavi inte starta en sån här match efter att ha varit borta så länge.
Barcelona Neymar11
2015-01-21 07:59
@barcastuff: There's not yet a new date for Barcelona's friendly in Qatar. The game that was scheduled for Wednesday 4 February has been postponed. [ara] Har ledningen börjar lyssna på spelarna? Har dom börjat agera rätt nuförtiden, för att vinna röster
Barcelona DM1982
2015-01-21 07:24
[QUOTE=Diar Shekha]Hej Cules! Vet någon en sida eller app för att kunna se fotboll via mobilen med Samsung? Jag befinner mig i Thailand nu och de är usla på att sända fotboll.. [/QUOTE] Ladda mer Torrent Stream controller, funkar perfekt med samsung.
Barcelona LeoMessi
2015-01-21 05:51
Kommer att bli en oerhört tuff match ikväll. Vi ska inte förvänta oss att det går lika bra som i förra matchen, simeone har nog gjort sin läxa och hans mannar kommer inte komma med samma inställning. Det gäller att inte bli chockade över den otroligt höga pressen dom kommer att sätta inledningsvis, dom kommer att gå för ett tidigt mål för att sedan backa hem och eventuellt nöja sig med ett kryss i första mötet. Det är i en sån här match Busquets är extremt viktig, han kan inte förlora bollar mot Atletico så som han gjorde mot depor. Det vill säga att han håller i bollen tills någon tar den ifrån honom. Jag tror att så länge Messi spelar på högerkanten så kommer det att gynna rakitic. För Alves är inte lika äventyrlig när Messi håller till där, för han vågar inte riktigt få Messi att täcka upp för honom haha! Sen så hoppas jag att vi får Albas och neymars härliga samarbete. Albas överlappningar är guldvärda! Det blir farligt varje gång han gör det och det är något Alves inte är lika bra på.
Barcelona messimal19
2015-01-21 03:31
@Diar Shekha:

Testa med att ladda ner Ustream appen vet inte om den finns tillgänglig för Samsung dock, värt och checka:)
Barcelona messimal19
2015-01-21 03:30
Testa och ladda ner Ustream appen den finns tillgänglig i AppStore dock osäker på om den finns för Samsung
Barcelona messimal19
2015-01-21 03:28
Sedan förlusten mot sociedad känns det som att vi har ett helt nytt lag framför oss undrar ifall det har något med Zubis avgång och göra, känns som att LE har fått sin önskan igenom mer frihet till att spela den fotbollen han vill att laget ska spela, Guardiola sa ju att LE kan komma och göra ett bättre jobb än honom också, känns som att han har fria tyglar och ställer i styr laget som han vill vilket resulterar i att spelarna är glada och i en mycket bra fysiskt form samtidigt som självförtroendet är uppe när en spelare har hittat självförtroendet så kommer motovationen att arbeta lite hårdare fram och det är då titlar kommer, LE verkar ha kommit igenom till spelarna och laget spelar mycket bättre än på länge, jag börjar Tro på LE
Barcelona Diar Shekha
2015-01-21 03:26
Hej Cules!

Vet någon en sida eller app för att kunna se fotboll via mobilen med Samsung? Jag befinner mig i Thailand nu och de är usla på att sända fotboll..
2015-01-21 01:12
Fy fan vad Äckliga Rosell-juntan har varit. Det är helt sjukt hur man kan nedmontera en toppklubb så snabbt. Minns att många av oss här inne bruka diskutera om Messi's skador hade att göra med att de tog bort hans personliga tränare. Rosell och hans hyenor borde sättas bakom galler. Men det är också lika mycket medlemmarnas fel. Det är väl de som har låtit det här gå så långt. Jag blir så äcklad så att jag inte ens kan sätta ord på det.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 23:56
Rambla Gillar hur de använde en Vietnamesisk nöjestidning som källa också.
Barcelona koeman92
2015-01-20 23:37
Något jag skulle vilja se är att man i nästa VM låter de bästa tränarna träna sina landslag. Tänk er, Ancelotti i Italien, Mourinho i Portugal, Pep i Spanien, Simeone i Argentina, Pellegrini i Chile och eventuellt Klopp i Tyskland.. ryser av bara tanken att se dessa herrar leda sitt land i världens mest prestigefyllda turnering :)
Demakast
2015-01-20 23:36
Messias ... Har du gjort några ändringar genom dstorn så logga ut och sen in igen genom appen och försök igen.
Barcelona Cule4life
2015-01-20 23:31
@koeman92:

Jag tror PL skulle kunna skrapa fram en bra trupp och elva när man har alla topplagen att välja på. Helt klart intressant, Plus att årets tränare i varje liga ska leda Allstar laget.
Barcelona Neymar11
2015-01-20 23:29
The rock tog 2 guldbollar ifrån Ronaldo med andra ord
Barcelona Rambla~
2015-01-20 23:26
Japp, The Rock och Irina fick tydligen ihop det under inspelningen av filmen Hercules.
Barcelona koeman92
2015-01-20 23:15
@Cule4life:

La liga och Bundesliga lagen hade då utan problem vunnit varje år. PL skulle visa sitt rätta ansikte och visa hur grovt överskattad man är.. i och för sig så sköter PL lagen det redan galant, inte minst i CL.
Barcelona Cule4life
2015-01-20 23:05
Tänk ifall det hade införts liknade matcher som NBA med Allstar matcher, Liga mot liga

Ta te.x ligorna Spanien,England,Italien,Tyskland och varje år ska en trupp med dom bästa spelarna från respektive liga mötas i en liten cup.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 22:59
Har the rock Knullat Irina? Nu hänger jag inte med. Rambla va sa du?
Barcelona Erik Satie
2015-01-20 22:54
rambla

haha va? närdå? Hur? Var? :D
Barcelona Rambla~
2015-01-20 22:50
Cristiano har tydligen blivit brädad av The Rock. No more Irina, hö hö...
Barcelona Neymar11
2015-01-20 22:46
Eh det kommer sluta upp med Valencia köper Sanchez från Arsenal snart! ;)
Annons: