/spanien/barcelona/forum/3547.aspx/spanien/barcelona/forum/3547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-12 18:04
Mod.
2014-12-12 18:04
Vi lämnar svensk politik bakom oss, har raderat några inlägg.//mod.
Barcelona Canaletes
2014-12-12 17:56
Nu tycker jag att vi gemensamt i denna forum sjunger... 'We shall overcome'"
Barcelona el Flaco
2014-12-12 17:56
Den här diskussionen fick en skrämmande ton när SD blev involverad. Om man återgår till huvudämnet, vilket var Boixos Nois, är jag övertygad om att de skiter i såväl klubben som fotbollen. De är bara där för att synas, göra sig hörda och spridda sitt fascistiska budskap. Enda anledningen de ville ha något att göra med Barça är för att de fick förmåner som många andra culés inte fick och när Laporta tog det ifrån de inleddes mordhoten mot ex-presidenten. Om man tittar tillbaks i historien hittar man många fler mörka episoder där Boixos Nois avslöjar sin huligan/nazistiska identitet. Efter tragedin i Heysel 1985 där 39 supportrar, de flesta Juvefans, dog hängde Boixos Nois upp en banderoll vid ena kortsidan där det stod "Gracias Liverpool" och bytte ut de katalanska färgerna för en svastika. Om ett hakkors inte är tillräcklig av en väckarklocka då vet jag inte vad som kommer krävas för att folk ska inse vad den gruppen är och står för. Folk kan ha sina egna åsikter om vad en fotbollsupplevelser är och bör vara, men jag vill kunna gå på hemmamatcher i lugn och ro, omgiven av culés som bara är där för att få uppleva se sitt lag och inte några nynazister som sprider hatpropaganda och kanske mycket väl hoppar på mig bara för att jag inte har rätt hud-, ögon- och hårfärg.
Barcelona Andresito
2014-12-12 17:24
Folk talar som att det är antingen svart eller vitt. Boixos Nois bidrar inte med 90 000 skrikande huliganer, och samtidigt är inte resten helt tysta gubbar.

Har man varit på plats på Camp Nou märker man att det inte är så tyst som det kan verka. Kollade på samma match både live och i repris efteråt, det är en stor skillnad. Det är stundtals förvånansvärt bra tryck på Camp Nou, och annars är det en positiv atmosfär ändå vilket spelarna garanterat känner av.

Förstår inte varför folk vill förknippas med dessa huliganer. Det är bara till att googla upp meriterna från Laportas år, a.k.a utan Boixos Nois, där är ett bevis på att man inte behöver ha en kokande arena i 90 min, vilket Barcelona ändå aldrig haft och aldrig kommer ha.
Barcelona LeoMessi
2014-12-12 16:30
Sentuary Hellre 90 000 kineser som kollar på matchen än ett gäng nynazister som sjunger rasistiska ramsor och som startar bråk. Hade dom enbart bidragit till en bra stämning och inte skapat en massa problem så hade dom gärna varit välkomna för mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2014-12-12 16:06
Baha Ska vi ha 90000 kineser som sitter och äter nötter? Man tror det är begravning när vi spelar, personligen blir jag bara nöjd
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 15:59
Montoya är fortfarande bättre än Lord Douglas alla dagar i veckan.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 15:58
Rosell smutsen var bara ute efter hämnd och inget annat. Han byggde inte på Laportas succé. Han förstörde allt istället. Längtar tills Laporta kommer tillbaka 2016.
Barcelona Neymar11
2014-12-12 15:53
Montoya är värdelös as simple as that, och absolut inget för vår startelva! Ni kan skylla på allt och alla men fakta kvarstår han är för dålig
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 15:53
Mes que un club har blivit. Mes que un toilett. Varför ge dessa kriminella företrädde? Vad vinner laget på det förutom rasistiska glåpord och skadegörelsen även våldsamheter. Ge gratis biljetter till riktiga. supportrar som står för gpda värderingar och exempel.
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-12 15:50
@Gabriel:

Amen to that
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-12 15:50
@Neymar11:

Seriööst har du ens sätt Montoya spela?? Snubben har allt för att bli den högerback vi söker efter. Montoya har snabbhet,bra skott, bra inlägg, saknar bara självsäkerhet som kommer med flera matcher i benen.

Du min vän har en väldigt skev syn på fotbollen Montoya har fan ingen skyldighet att sitta ner och hålla käften i 3 år. Sergi Roberto av alla spelare får spela men inte Montoya. Jag mena vi köper Douglas fuckin Douglas och låter Montoya ruttna å bänken.

Batra som höger back, Nej tack säger jag, Hade Batra haft Lucas på sin kant så hade det blivit peta och sticka. Batra kan bli jävligt grym som mittback en ledare som vi har sakna, men är tyvärr för seg för att vara någon ytterback.

Barcelona LeoMessi
2014-12-12 15:46
Neymar11 Munir och sandro är bra men som du säger så är dom långt ifrån redo för a-laget. Dom måste spela regelbundet i segundan för att kunna ha någon chans. Adama däremot, han är så långt före och han är alldeles för bra för segundan! Med tanke på hans spetsegenskaper så skulle han kännas som en större förlust än thiago faktiskt! Det är min personliga åsikt, anser att en spelare som Adama är mycket svårare att få tag på än en duktig mittfältare. Han är en game changer helt enkelt.
Barcelona Neymar11
2014-12-12 15:24
Leomessi Jo samma här, munir&sandro har talang och kan utvecklas till något bra. Men Adama är så jävla långt före alla andra och har dom spetsegenskaperna som vi behöver. Munir och sandro är absolut inte redo för a-laget, men det är Adama det kan jag lova Han gjorde ett så bra inhopp för Tata förra året men sen försvann han från a truppen helt och så får han uppleva att andra bara gå före honom utan att ens vara i närheten av hans talang Jag är jävligt nöjd med att han kritade på nytt kontrakt men jag känner mig inte alls säker. Och tror att han kommer slarvas bort oavsett hur bra han kommer bli. Snart kommer PL lagen med större erbjudande samtidigt som hans lojalitet minskar av all väntan
Barcelona LeoMessi
2014-12-12 15:19
Neymar11 Jag har tröstat mig själv med den tanken. Dvs att Adama anses vara för värdefull för B-laget att dom inte vill att han missar en enda match för dom. Adama är tio ggr bättre än Munir och sandro! Varje gång han får bollen så skapas det ett läge. Kan du tänka dig hur bra suarez hade mått av adamas inspel i boxen? Dom är alltid hårda, längs marken och precisa! Som sagt, om Lucho inte har förtroende för honom så kan Lucho lika gärna få sparken. För ser man inte adamas talang så har man inget som tränare att göra.
Barcelona Neymar11
2014-12-12 15:15
Gabriel Det kommer tyvärr aldrig komma på tal om, han kommer lånas ut nästa säsong och till sist kommer det sluta med att vi säljer honom för en billig peng Helt otroligt hur han inte har fått chansen i år, när munir&sandro har gått före. Börjar nästan tro på att det är esubio som håller adama&halilovic kvar för att rädda hans röv
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 15:08
Not only did Rosell and this board brought the Ultras back: they get them tickets. One of their leaders went to Nicosia (APOEL). We paid. barcastuff
Barcelona LeoMessi
2014-12-12 15:07
Gabriel Adama hade krossat på den kanten! Kan du föreställa dig vad Adama hade gjort mot oss ifall han spelade för PSG i förra mötet? Man tycker att Lucas gjorde stor skada, tänk dig en starkare och snabbare Adama där... Jag tror att han hade passat väldigt bra i den rollen!
Barcelona Gabriel
2014-12-12 15:04
Neymar11

Bara o ta upp Adama och använda honom till den rollen som var tänkt för Cuadrado.
Barcelona LeoMessi
2014-12-12 15:04
Neymar11 Hade varit väldigt intressant. Men om man ska köra en trebackslinje så ska det vara tre mittbackar och två yttrar som löper fram och tillbaka. Vilket betyder att vi får offra en mittfältare/anfallare för att kunna ha tre mittbackar. För mig är Alba given som kantlöpare, och vår anfallstrio är väldigt svår välja bort någon spelare på, så man får helt enkelt spela med två centrala mittfältare och även där får man välja bort någon bra.
Barcelona Neymar11
2014-12-12 14:54
@barcastuff: Barcelona had practised playing with 3 defenders in pre-season, but hadn't yet used the system because they couldn't sign Cuadrado. [sport] Satan vad intressant det kunde ha varit
Barcelona LeoMessi
2014-12-12 14:36
Boixos Nois bör inte sätta sin fot på camp nou. Vill folk verkligen att samma typer som låg bakom knivattacken mot PSG-supportrarna, ska sitta på våra läktare? Vi klagar på att vi blir sponsrade av Qatar airways, eftersom det går emot "mes que un club". Men ett gäng tungt kriminella personer får gärna vara på camp nou så länge dom bidrar med ett par decibel. För det går ihop med mes que un club
Barcelona dinho the artist
2014-12-12 14:15
Kröjf
Precis. Just därför jag inte tilltog sådana överdrifter ;)
Barcelona Kröjf
2014-12-12 14:04
dinho the artist

Så fantastiskt var det inte. Öppet mål och en tåfjutt var allt som behövdes.
Barcelona dinho the artist
2014-12-12 13:44
Kröjf
Levererar sylvassa passningar med dödlig precision som vanligt ser jag. Talangfull med språket. +1
Barcelona Kröjf
2014-12-12 13:37
Barcelonistas skrev: "Baha - hellre ha kriminella på arenan som skriker än några gubbar som käkar nötter". Bättre med fotbollstokiga gubbar på Camp Nou, än nötter på Les Rambles.
Barcelona Gabriel
2014-12-12 12:45
Jag har verkligen inte hjärta att kritisera Montoya, han må vara en spelare jag personligen aldrig själv sett storheten i och aldrig riktigt heller trott fullt ut på, men om något så ska han absolut inte kritiseras för sin lojalitet eller klubb kärlek. Han har suttit duktigt på sin plats och försökt att vänta på sin tid, men den har aldrig kommit och han har aldrig för den delen heller klagat. Men när klubben köper in en helt värdelös Douglas som tom han går före så kan jag inte annat än att förstå Montoya att han vill lämna. Det är inte hans ansvar att se till att klubben får så mycket pengar som möjligt för honom, hans enda ansvar ligger i att försäkra sin framtida karriär som fotbollsspelare och det enda rätta valet sett ifrån hans egna perspektiv måste således vara att lämna klubben han älskar, även om han säkert helst hade gjort allt för att undvika det.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-12 12:37
Goals scored with their weak foot since 2009: Ronaldo 44 Messi 45 [@WhoScored / Opta] "Messi är inte bra med högern" Haha han är bra på allt.
Barcelona Andresito
2014-12-12 12:27
@Barcelonistas:

Vilket av de alternativen är mest 'Més que un club"?
Boixos Nois bidrar kanske till ökat tryck, men ska Barcelona verkligen behöva ett gäng kriminella drogmuppar för att nå resultat på planen?

Laporta insåg att deras roll inte var avgörande, och att man tjänar mer på att slippa förknippas med skandalerna de drar med sig än några extradecibel på arenan.
Annons: