/spanien/barcelona/forum/3545.aspx/spanien/barcelona/forum/3545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-13 18:14
Jag orkar inte mer. Förut brukar det hjälpa att skriva av sig lite här inne.
Men för tiden hjälper det inte ens..

Någon som vet varför Masken inte fick spela idag??
Han har ju spelat hur bra som helst i mittfältet.

Han vågar dessutom bryta mönstret och lägga bollar på djupet.

Varför var han inte med????
Barcelona Sentuary
2014-12-13 18:14
Hur kan man ta spinkiga Munir framför spelare som Adama? När jag ser på Adama blir jag rädd, när jag ser på Munir släcker jag tvn. Enrique roterar som att det vore div 8, vad fan sysslar han med?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 18:12
Haha domaren gör frispark till Barca B när Adama dribblade av sista försvararen och kunde gå på skott! Bra fingertoppskänsla där!
Barcelona Andreas-
2014-12-13 18:11
@Funeral Canticle (Lucho bienvenidos):

Jag är väl medveten om att Bayern snor mycket från Dortmund, betyder inte att de klubben ska ligga på nedflyttningsplats. Klopp har stor problem när hans lag är bollförande. Riktigt stora.
Barcelona Vampíro
2014-12-13 18:10
Till sist, kan inte Suàrez ta och bita nån så man slipper se hans yra ansikte i Barça. Jag är så jävla besviken på honom. Visst man kan inte förvänta sig hattrick och bla bla bla. Men han kan ju för fan inte ens ta emot en passning, WTF hände där!? Jag var dum nog och tro att han skulle vara den dyra anfallaren som skulle bryta trenden från tidigare år men holy shit vilken besvikelse. Hans avslut går rakt på målvakten som bäst och hans bollkontroll är som en älg på sömntabletter. Nu finns det säkert fanboys som kommer tycka att man ska ge honom tid och allt det där. MEN om man kostar drygt €85M samt är avstängd i flera månader så ska man för fan kunna prestera mycket bättre än det här efter ca 10 matcher. Att kunna ta emot en fotboll har inget med tid att göra. Jag inser att jag är jävligt hård nu och det är knappast hans fel att det blev 0-0 ikväll. Det finns dock hundratals anfallare som hade spelat minst lika "bra" som honom just nu och ingen av de hade kostat en femtedel av den summan. Som sagt förväntar mig inte 20 mål redan nu men han ska fan kunna vara mycket bättre annars hoppas jag Zubi behöll kvittot.
Barcelona grande jw
2014-12-13 18:10
@KiNg-PuYi:

Klopp förlorade mot Hertha Berlin idag och ligger sist i Bundesliga. Just for your information ;)
Barcelona LeoMessi
2014-12-13 18:09
Herregud vad dåligt b-laget försvarar... Motståndarna behöver bara slå en boll i boxen för att det ska bli mål. Dom kan ju inte markera för fem öre
Barcelona Mido
2014-12-13 18:08
Problemet är PEP... Sen han slutade har det sett ut så... Så botemedlet är pep,,,
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-12-13 18:06
@Andreas-:

Du har väl i åtanke att dem blir av med sina topp spelare varje år i princip?
Hans har länge varit Bayerns arch enemie, 1 dålig säsong raderar väl inte hans prestationer?
Barcelona Amo.38
2014-12-13 18:06
Men snälla rara asså ringer det inte några varningsklockor i folks öron när varenda jävla stjärna som kommer till denna klubb totalt går ner sig och ser ut som amatörer? Vi Barca vägrar utveckla vår fotboll likt andra klubbar tan vi måste envisa oss med våran sekt-liknande Tiki taka som en spelare som Anders Svensson hade klarat av att spela!
Barcelona Zyzz
2014-12-13 18:05
Messi har haft 4 frisparkar i virket den här säsongen. Helt sjukt...
Barcelona Andreas-
2014-12-13 18:04
Klopp? Ja, han rosar ju verkligen marknaden i Bundesliga. Jag har sagt det förr o säger det igen, Mourinho. Hur vidrigt det än må vara. Men där snackar vi en man som pissar på allt vad katalansk media tycker o vad kulturen i klubben är. Precis vad vi behöver.
Barcelona Heisenberg
2014-12-13 18:04
Barca måste vara det mest indoktrinerade fotbollslaget genom tiderna. Oavsett motstånd, oavsett väder och oavsett spelarmaterial så SKA bollen spelas längst marken genom 11 spelare. Kan vi inte bara spela runt bollen i backlinjen första 45 så vi garanterat vinner bollinnehavet (för det är ju så jävla viktigt) så kan vi börja spela fotboll sen i andra?
Barcelona Barca Barca
2014-12-13 18:03
Sen Suarez börjat lira fotboll hos oss har jag endast märkt en sak som jag tror många andra också lagt märke till, hans första touch är under all kritik. Jag såg han i liverpool och har sett han ett par gånger i Ajax, men herregud, så dålig första touch hade han inte eller är det att det går helt enkelt för snabbt i barca eller är passningarna för hårda ? Han springer fel, han står i vägen känns det som och av att döma han efter hans debut till idag, ne, han har varit riktig usel. 800 miljoner ? snart kommer pressen bli högre och flopp orden nämnas oftare, lägen kommer missas och det blir inte enkelt att ta sig på banan igen, fråga Torres.
Barcelona Zyzz
2014-12-13 18:01
Så tråkigt att vi inte får värva på år och dar också. Det betyder att LE kommer fortsätta vara tränare och att Messi kommer vara typ 30 år innan det blir någon förbättring i laget. Med andra ord. Barca är slut...
Barcelona Barcelonismo*
2014-12-13 18:01
Xavi: We played a Good game, but thé ball didnt want to go in Luis Enrique: We need to analyze this game and improve for the next game Alves: If u don't belive in us go home. Suarez: We played a good game but the ball just didn't go in... the goals will come surely Pedro:.Great game but unfortunately we were unlucky. pity loss Det här kommer vi troligtvis få höra efter denna matchen. Jag som vanligtvis har sömnproblem var tvungen att rycka upp mig för att inte somna under matchens gång...
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-13 18:00
Hämta Klopp skit snabbt!!!
2014-12-13 17:57
Förlåt men var är du Vampiro och målet du pratade om???

Du får förklara för oss varför målet aldrig kom..
:-)..
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-12-13 17:57
Jag trodde verkligen på LE kan vara pga att han var en av mina favoriter när han var aktiv fotbollsspelare men han har bevisat att han klarar inte av att vara tränare för Barca. Jag hoppas att vi får en ny tränare som inte har nåt med Barca att göra. Helst nån från att annat land. Den nya tränare måste sälja några spelare som Alves, Pique, Iniesta, Pedro... dessa spelare har varit grunden till Barcas storhet under 2000 talet och vi kommer alltid att älska dom, men nu är det dags för de att lämna plats för andra spelare. Barca måste köpa minst 3-4 mittfältare så fort de kan börja köpa spelare. Vårt största problem är våra mittfältare. Hade vi haft bra mittfälte så hade våra anfallare och backar spelat bättre. Det lag som har bästa mittfältarna kommer att vara bäst, inte de som har bästa backarna eller bästa anfallarna.
2014-12-13 17:55
Goodbye, goodbye goodbyeeeeeeeee...

Dissade min polare för den här matchen..
Barcelona Andreas-
Som Zamboza påpekar är 4 poäng ingenting. Problemet är ju att det inte finns ett skit som tyder på att vi kommer närmre, känns snarare som att Real drar ifrån o kommer 15-20 poäng före oss.
Barcelona Lionel Messi n10
Vi måste bara få bort Enrique det är så enkelt han är en usel tränare och jag har inte sett en ända förändring sedan han tog över utan jag har bara sett individuella prestationer av spelarna. Enrique förmedlar ingen motivation ingen förändring därav alla våra spelare är helt loja.
Barcelona Barcadinho.
grande jw - du kör med Bendtner och jag nöjer mig med Tello. Vi pratar samma språk.

Fan orkar inte med fotboll idag, ska gå till en kompis o dricka kaffe och njuta av deras lilla unge istället,
Barcelona Bentley King
Ja det va en dålig match. MEN ni överdriver när ni säger att ligan är över! Det är inte över förens det är över. Ni som klagar på LEs taktik och på vissa spelare har helt rätt! LE har blivit räddad av Messi och Neymar alldeles för många gånger och idag kunde Messi inte rädda honom. Det finns många professionella analytiker som sett igenom LEs konstiga taktik, och om han ska fortsätta att vara envis, ja då kan man väl säga att ligan är förlorad.
Barcelona Barca-nist
2014-12-13 17:54
När en domare gör som de försvarande lag vill så är drt svårt att spela fotboll.

Han höjde ribban på smällar och fula tacklingar
Barcelona zigazaga
2014-12-13 17:54
När det står 0-0, så måste man överraska. Barca gör fel i att hålla sig till sin filosofi vid sånna situationer. Då måste man hitta på någonting annat, spela ett annat spel, varför envisas man med att spela på samma sätt för att skapa nåt? Skapade man det idag i andra halvlek? Så länge inga överraskningar kommer så kommer inga mål. Tråkigt, men sant.
Barcelona Zamboza
2014-12-13 17:53
4 poäng efter real är egentligen ingenting, men med dagens barca känner man ingen optimism. Frågan är om inte LE bör stanna kvar till 2016 när denna madridista styrelsen lämnar. LE är ingen favorit, men känns onödigt att ta in ny tränare till nästa säsong med tanke på hur impotenta styrelsen är.
Barcelona Vampíro
Äh, det är bara att acceptera att de här matcherna kommer bli allt fler under närmsta åren. Jävligt trist men jag har svårt att se detta laget, med denna tränaren, den här ledningen och den här truppen ska kunna slåss med de allra bästa. Vem vet kanske kan det vända under våren men det ser mörkt ut just nu. Finns ingen röd tråd utan saker och ting händer lite random bara. Det är som att se en nån få cancer, man kan inte göra nått utan det är bara att stå vid sidan och lida. Blir lite throwback till tidigt 2000-tal, man vet inte vad som väntar inför varje match. Ibland kan det explodera och se fantastiskt ut för att andra gånger se ut som idag där man kan tro att alla spelare käkat McDonalds inför matchen.
Barcelona Barca-nist
Flopp för Barcelona. Flopp för ligans domare. Flopp på alla gnälliga små pojkar här inne som inte kan hantera poängtapp.
Jag är ingen fan av LE men han lär få kritik oavsett hur han ställer upp av vissa här inne.

Många som behöver en kallare dusch än dagens regn.

Alves totalt värdelös på exakt Allt
ALBA behöver lite diciplinstraffas.
Pedro behöver träna med B laget om hans ålder tillåter.

Flera som spelade bra men inte tillräckligt för att vinna
Domaren är fan med på dagisnivå
Barcelona Liunil Masse
2014-12-13 17:52
Det är den här jävla sektfotbollen som vi måste släppa. Vill se att vi ibland ger bollen till motståndaren och sen kontringar dom men icke. Tre säsonger nu och man har fortfarande inte lärt sig att ändra spelsätt. Fan är detta? Har vi ens en tränare? Jag ser inget nytt? Kan ngn förklara för mig varför vi aldrig tar in en världsklass tränare utan det ska alltid caea orutinerade idioter som inte kan något. Fucking marseille tar in Bielsa och vi tar in Lucho, vilket jävla skämt.
Annons: