/spanien/barcelona/forum/3542.aspx/spanien/barcelona/forum/3542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 21:22
Vad som gör Isco unik lik Iniesta är att han kan utmana försvaret och gå rakt genom försvarslinjen precis som iniesta. Han beyter mönstret och är äcklig och möta. Han är klippt och skuren för Barcas spelstil. Vad fattar ZUBI och Hämnaren Rosell.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2014-12-12 21:22
1-1!!!

Jäklar vilken kanon!! Vamoos!!!
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 21:20
Det gick bättre för Bale när Madrid spelade rakare och med yta för 100 meterslöparen att springa på. Nu när Ancelotti spelar med mer bollinnehav ser man Fales brister.
Barcelona Andreas-
2014-12-12 21:18
Isco är dessvärre äckligt mycket kvalité. Bale däremot, herregud. Kosta han en miljard?
Barcelona Liunil Masse
2014-12-12 21:16
Isco är så jävla bra. Vilket jävla mål han gör. Zubi visste väl inte vem det var när han lira i Malaga.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 21:16
Isco kommer bli en legend i Madrid som Iniesta blev för oss. Och vi lät Madrid köpa honom utan en kamp. Han hade valt Barca utan tvekan.
Barcelona Neymessi
2014-12-12 21:11
Konstiga saker som man trodde förr: 1. Att jorden var platt. 2. Att Bale var en bättre värvning än Neymar.
Barcelona el Flaco
2014-12-12 21:05
Coach Pep./ Jag kommer personligen aldrig förstå mig på hela den här glorifieringen av nynazister som Boixos Nois. Att kalla de för "de mest lojala och högljudda supportrarna" är befängt i mina ögon. Som jag ser det bryr de sig inte om fotbollen, får de inte sina privilegier övergår de till mordhot och såna typer av människor hör inte hemma på en fotbollsarena. Jag kan visserligen hålla med om att det är för jävligt att det är så pass dyrt att gå på en hemmamatch på Camp Nou, att distansen mellan fansen och klubbarna bara blir större och större och att det är svårt för en genomsnittlig supporter att kunna identifiera sig med spelarna, men att försöka måla upp bilden att grupper som Boixos Nois blir marginaliserade eller att de stötts bort är löjligt. De stöter bort sig själva med sina trångsynta och fördomsfulla ståndpunkter. Svårt för mig att känna någon sympati för en nazist. Jag anser att det bör finnas noll tolerans mot den typen av beteende som Boixos Nois visast upp genom åren och under Laporta-åren kan man inte direkt påstå att stämningen generellt inne på arenan har varit dåligt. Och det var utan några huliganer. Jag har inget emot supportergrupper som t.ex. Almogàvers just för att de inte kan förknippas med några våldsamheter eller dödsfall. Och ja, klubben ägs av fansen, men jag vill aldrig behöva återuppleva dagarna med Núñez och Gaspart vid makten då Boixos Nois fick förmåner som andra fans inte fick. Och de fick inte det på grund av någon lojal klubbkänsla, eller att de skapade bra stämning inne på Camp Nou. De fick det av rädsla. Núñez visste att om han inte gav de allt de begärde skulle han få ett helvete. Ett helvete som Laporta gick igenom när han slängde ut de. Personligen har jag aldrig stört mig på turister som besöker Camp Nou. För helvete, jag bör i såna fall också ses som en turist - en sydamerikan som bor i Sverige och som reser till Katalonien för att se mitt lag spela. Sen är det ingen som vet om dessa "turister" är genuina culés och upplever sitt första besök på sitt sätt. Precis som de katalanska gubbar och tanter som har gått till den katalanska grytan i jag vet inte hur många år och har sina vanor och seder. Slutligen - "Hur mycket skit de än har under naglarna så är gangsters ofta de mest trofasta människorna". Say what? Enligt vem? Finns det bevis för det där påståendet? Någon typ av vetenskaplig undersökning?
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-12 20:50
@Capitan \(^.^)/:

Gött, man blir rädd när man hör sådant=) Han har varit väldigt bra nu när han har fått vara skadefri länge.
Coach Pep.
2014-12-12 20:32
el Flaco

Fast nu är det ju så, att de flesta ultrasgrupper i fotbollseuropa tillhör extremistiska falanger. Man måste ställa sig frågan vad som är lämpligast. Vad är egentligen mest etiskt? Att klubben fortsätter mjölka fansen på så mycket pengar som det går och proppa arenan med kamerakåta fårhuvuden, eller att släppa in ultrasgrupper? Pest eller kolera? Vill man att fotboll ska vara en kapitalistisk övre-medelklass cirkusföreställning, eller vill man att det ska vara folkets sport? Ett samhälle består av många olika grupperingar, och faktum är att det är odemokratiskt att stänga ute en viss grupp p.g.a. sina åsikter och försöka skapa någon slags lydig helylle-kultur på arenorna. Fotboll bör vara ett forum för delaktighet där alla ska få gå på matcherna. Alla storklubbar skulle i praktiken kunna låta fansen komma gratis in på arenorna och ändå gå i vinst.

Jag ser hellre en galen atmosfär, bengaler och en läktarkultur som representerar folket än hur det ser ut idag. En culé är en culé, oavsett politisk tillhörighet, samhällsklass, kriminell eller fotbollsturist. Man kan sedan arbeta fram effektiva strategier för att motverka våld och hålla de värsta bråkmakarna borta från arenan, för visst är jag medveten om att många inom Boixos Nois är tungt kriminella. Våldet härrör dock mycket i att dessa människor känner att de har systemet emot sig, det är människor som inte går att köpas och som vägrar se FC Barcelona bli en enbart en globaliserad företagsverksamhet.

Det är helt enkelt så att de mest lojala och högljudda supportrarna går att finna i b.la. grupper som Boixos Nois. Hur mycket skit de än har under naglarna så är gangsters ofta de mest trofasta människorna. Fotboll idag är en TV-såpopera där folklig representation och riktig läktarkultur marginaliserats och mobbats bort med fina slagord som ”säkerhet” och ”anti-rasism”.

Ska folket någonsin kunna ta tillbaka fotbollen från de kapitalistiska utsugarna så måste det finnas plats även för tatuerade och ”extremistiska” frontsoldater som visar vem som äger klubben och vad som väntar de kostymnissar som försöker profitera på folkets bekostnad. Barca ägs av fansen, eller? Förändring når man aldrig med principlösa fotbollsturister som saknar ideal och idéer, och det är därför många klubbägare fruktar riktiga fotbollsfans så mycket.

Nu är jag inte helt för att släppa in alla Boixos Nois galningar, men jag hoppas min poäng kom fram.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-12-12 20:21
Maestro Xavi

Enligt Barcelonas officiella twitter är det bara för "precaution". Han är säkert tillbka nästa match.
Barcelona zigazaga
2014-12-12 20:17
Haha, ya di ya.. Kan Almeria klara av ett kryss ikväll kanske?
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-12 20:05
@Capitan \(^.^)/:

Hoppas det endast är något litet, tur att det endast är mot getafe vi spelar mot.
Barcelona dinho the artist
2014-12-12 18:58
Zigazaga
Du bryter mot forumets regler. Passa dig.
Barcelona zigazaga
2014-12-12 18:53
Inget från Puertan, tack.//mod
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-12 18:45
Den här ledningen är så jävla dålig känns som att dem hela tiden försöker överträffa sitt usla ledarskap... Boix Nois, Ja då blir det väl att hålla sig i skymundan när man besöker Camp Nou. Eftersom jag har ett afrikanskt ursprung så ser man direkt att jag inte är någon etnisk Europe.. Fega jävla as det är vad alla jävla ultras är ...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-12-12 18:34
Official: Neymar has ankle discomfort and won't play against Getafe tomorrow #fcblive
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-12 18:04
Mod.
2014-12-12 18:04
Vi lämnar svensk politik bakom oss, har raderat några inlägg.//mod.
Barcelona Canaletes
2014-12-12 17:56
Nu tycker jag att vi gemensamt i denna forum sjunger... 'We shall overcome'"
Barcelona el Flaco
2014-12-12 17:56
Den här diskussionen fick en skrämmande ton när SD blev involverad. Om man återgår till huvudämnet, vilket var Boixos Nois, är jag övertygad om att de skiter i såväl klubben som fotbollen. De är bara där för att synas, göra sig hörda och spridda sitt fascistiska budskap. Enda anledningen de ville ha något att göra med Barça är för att de fick förmåner som många andra culés inte fick och när Laporta tog det ifrån de inleddes mordhoten mot ex-presidenten. Om man tittar tillbaks i historien hittar man många fler mörka episoder där Boixos Nois avslöjar sin huligan/nazistiska identitet. Efter tragedin i Heysel 1985 där 39 supportrar, de flesta Juvefans, dog hängde Boixos Nois upp en banderoll vid ena kortsidan där det stod "Gracias Liverpool" och bytte ut de katalanska färgerna för en svastika. Om ett hakkors inte är tillräcklig av en väckarklocka då vet jag inte vad som kommer krävas för att folk ska inse vad den gruppen är och står för. Folk kan ha sina egna åsikter om vad en fotbollsupplevelser är och bör vara, men jag vill kunna gå på hemmamatcher i lugn och ro, omgiven av culés som bara är där för att få uppleva se sitt lag och inte några nynazister som sprider hatpropaganda och kanske mycket väl hoppar på mig bara för att jag inte har rätt hud-, ögon- och hårfärg.
Barcelona Andresito
2014-12-12 17:24
Folk talar som att det är antingen svart eller vitt. Boixos Nois bidrar inte med 90 000 skrikande huliganer, och samtidigt är inte resten helt tysta gubbar.

Har man varit på plats på Camp Nou märker man att det inte är så tyst som det kan verka. Kollade på samma match både live och i repris efteråt, det är en stor skillnad. Det är stundtals förvånansvärt bra tryck på Camp Nou, och annars är det en positiv atmosfär ändå vilket spelarna garanterat känner av.

Förstår inte varför folk vill förknippas med dessa huliganer. Det är bara till att googla upp meriterna från Laportas år, a.k.a utan Boixos Nois, där är ett bevis på att man inte behöver ha en kokande arena i 90 min, vilket Barcelona ändå aldrig haft och aldrig kommer ha.
Barcelona LeoMessi
2014-12-12 16:30
Sentuary Hellre 90 000 kineser som kollar på matchen än ett gäng nynazister som sjunger rasistiska ramsor och som startar bråk. Hade dom enbart bidragit till en bra stämning och inte skapat en massa problem så hade dom gärna varit välkomna för mig.
Barcelona Sentuary
2014-12-12 16:06
Baha Ska vi ha 90000 kineser som sitter och äter nötter? Man tror det är begravning när vi spelar, personligen blir jag bara nöjd
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 15:59
Montoya är fortfarande bättre än Lord Douglas alla dagar i veckan.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 15:58
Rosell smutsen var bara ute efter hämnd och inget annat. Han byggde inte på Laportas succé. Han förstörde allt istället. Längtar tills Laporta kommer tillbaka 2016.
Barcelona Neymar11
2014-12-12 15:53
Montoya är värdelös as simple as that, och absolut inget för vår startelva! Ni kan skylla på allt och alla men fakta kvarstår han är för dålig
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 15:53
Mes que un club har blivit. Mes que un toilett. Varför ge dessa kriminella företrädde? Vad vinner laget på det förutom rasistiska glåpord och skadegörelsen även våldsamheter. Ge gratis biljetter till riktiga. supportrar som står för gpda värderingar och exempel.
2014-12-12 15:50
@Gabriel:

Amen to that
2014-12-12 15:50
@Neymar11:

Seriööst har du ens sätt Montoya spela?? Snubben har allt för att bli den högerback vi söker efter. Montoya har snabbhet,bra skott, bra inlägg, saknar bara självsäkerhet som kommer med flera matcher i benen.

Du min vän har en väldigt skev syn på fotbollen Montoya har fan ingen skyldighet att sitta ner och hålla käften i 3 år. Sergi Roberto av alla spelare får spela men inte Montoya. Jag mena vi köper Douglas fuckin Douglas och låter Montoya ruttna å bänken.

Batra som höger back, Nej tack säger jag, Hade Batra haft Lucas på sin kant så hade det blivit peta och sticka. Batra kan bli jävligt grym som mittback en ledare som vi har sakna, men är tyvärr för seg för att vara någon ytterback.

Annons: