/spanien/barcelona/forum/3540.aspx/spanien/barcelona/forum/3540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-12-20 12:56
Det är inte många som förstår sig på Luis Enrique och hans laguttagningar, inte jag heller för den delen. Man blir ju inte klok på honom. Skulle verkligen vilja sätta mig ner med honom och fråga honom hur han tänker när han gör så här, för någon anledning har han. Övertro på rotation? Förbestämda laguttagningar redan innan säsongen gällande vilka som ska spela? För nästan så känns det, som att han gjort upp en laguppställning inför varje ny match redan inpå försäsongen sett till vad han tror kommer fungera bäst. Det är ju helt bananas om det skulle vara så, det innebär att man som tränare skiter i allt vad som heter form och prestationer just pga att man redan har en bestämd plan och följer den tills döden. Jag vill i alla fall veta hur han tänker, förhoppningsvis frågar någon journalist honom hur det kommer sig att han har en ny uppställning varje match och varför. Men aa, jag tvivlat på att vi får ett ärligt svar ändå av Lucho. Bartra skulle absolut fått fortsatt förtroende.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
2014-12-20 12:52
Med all respekt, vi möter trots allt Córdoba, Enrique har förmodligen fortsatt förtroende för Bartra med tanke på att han får spela mot lag som PSG etc. Man ska inte dra för många slutsatser endast för att han inte blev uttagen idag.

Bartra har verkligen tagit vara på sina chanser när han väl har fått speltid denna säsongen. Glöm dock inte att Mascherano och Pique har gjort detsamma. Säsongen är lång, Bartra kommer få sin speltid.
Barcelona Smogen
2014-12-20 12:49
Otippat att Montoya är med istället för Bartra. sista försök att behålla honom ändå?
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-20 12:28
Vrf bänkar han o petar bartra efter hans grymma insats mot psg??? Hajar naaada från den här tränaren. Hur ska han bygga på sin form o utvecklas? Inga ord. 4725673 frågetecken i mitt huvud just nu.
Barcelona Baronen
2014-12-20 10:48
Bartra inte med i truppen alls? Varför då?

Verkar som Enrique fattat att Sergi Roberto inte har något att hämta. Underbart.
Barcelona Smogen
2014-12-20 10:41
Börjar undra lite varför spanska fotbollförbundet börjat lägga så många Barcamatcher kl. 16 på lördag. Var det för många som såg matcherna på lördag- och söndagkvällar eller? :)
Barcelona the cameroonians
2014-12-20 10:30
Ter Stegen och.Bravo,
Montoya, Pique, Mascherano, Jordi Alba, Adriano och Mathieu
Rakitic, Sergio, Xavi, Iniesta och Rafinha
Messi, Sarez, Neymar, Pedro och Munir

Så ser dagens matchtrupp ut.

Douglas, Bartra och S. Roberto får inte plats. Alves ff skadad.
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-12-20 01:51
[QUOTE=Liunil Masse]Dani Alves när han var som bäst. Madre mia vad snyggt. [/QUOTE] Jiloan Hamad håller högre klass.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-20 01:38
Dani Alves när han var som bäst. Madre mia vad snyggt.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 01:12
[QUOTE=Neymar11]Rambla~ Häver inte CAS beslutet eller åtminstone förkortar det så tror jag faktiskt dom alla lämnar efter den här säsongen. Enda som kan rädda dom är ett cl-guld [/QUOTE] Jag tror att de kan klamra sig fast vid makten trots förbjudet. Vad som kan få ledningen att försvinna är om Lucho kommer 2a ellet 3a i ligan med ett horribelt spel utan rytm och/eller om vi åker ut ur CL i åttondelen eller kvartsfinalen. Madrid supportrarna och median, med Calderon i spetsen, gick loco. De kunde inte tolerera hur klubben sköttes, alla B spelare som Heinze, Salgado(vår Alves), Lassana Diarra(vår Song), med flera andra bra exempel gick till grunden.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 01:05
[QUOTE=enkos]Celta Vigo vinner borta mot Barca och sedan förlorar 5 raka matcher... ikväll ny förlust hemma mot bottenlaget Almeria..Undrar ibland om det finns något utomstående som styr hur allt ska sluta för det finns inte logik [/QUOTE] Lag som ställer sig mot Barca har en sak i tanken. Om vi lyckas krympa ytorna och klarar 0-0 tills andra halvleken är 70 procent vunnit. Och de verkligrn tror på det. För att de har antingen gjort det för och det är den bästa taktiken mot oss. Vi har oss själva att skylla. Ett kontringsmål hade öppnat upp smålagen och yta för vår Tiki Taka spel.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-20 00:48
@Liunil Masse:

Minns det som igår. De underbara persikofärgade tröjorna. Nostalgi.
Barcelona enkos
2014-12-19 23:28
Celta Vigo vinner borta mot Barca och sedan förlorar 5 raka matcher... ikväll ny förlust hemma mot bottenlaget Almeria..Undrar ibland om det finns något utomstående som styr hur allt ska sluta för det finns inte logik
Barcelona Liunil Masse
2014-12-19 23:26
Exakt fem år sen vi vann klubblags vm och tog vår 6e titel under 2009. Vilka minnen, kommer ihåg glädjen när den relativt okända Pedro sätter 1-1 i 89e och sen Messi bröstmål i förlängningen. Allt under Peps era kändes som en film. Önskar man kunde spola tillbaka tiden för en stund.
Barcelona the cameroonians
2014-12-19 23:15
Under Sydamerikanska mästerskapen för U20-lag kommer Barcelona enligt uppgift att ha flera representanter på plats för att hålla ett speciellt öga på Santos Gabriel "gabigol" Almeida och Corinthians Malcolm Silva.

Gabigol har Barcelona första tjing på sedan kpet av Neymar och nu ska bland annat Albert Valentin (han som sägs ha betalat överpris för Douglas) prata med 18-åringens agent då man ser att han har potentialen att kunna spela i Barcelona framöver.

Malcolm Silvas agent var tydligen i Barcelona och den vänsterfotade 17-åringen ska tydligen också vara på radarn. Visserligen inte redo för en flytt till Europa riktigt än, men absolut lovande. Lite skills finns i länken nedan. Inter har tydligen varit och nosat på denne talang och sägs kunna spendera mycket pengar för att knyta honom till sig.

https://www.youtube.com/watch?v=zxAgWUbAUqg

Mästerskapet går av stapeln 14:e januari och spelas under 3 veckor.
Kommer säkert finnas stream för de som vill kolla in matcherna närmare.
Barcelona Neymar11
2014-12-19 22:42
Potosi Denna är en favorit med
Barcelona Potosi
2014-12-19 22:37
Arjen's filmning alla dagar i veckan, därefter CR7.
Barcelona Neymar11
2014-12-19 22:28
Rambla~ Haha gravity!!!
Barcelona Rambla~
2014-12-19 22:01
Ah, nu fattar jag. Trodde du syftade på spelarna eller vissa spelare. Lite trög där. :) Ja självklart borde de ryka hela högen men vi vet alla hur den här klubben inte alltid agera logiskt. Haha, Fallon d'Floor. Bra nomineringar.
Barcelona Neymar11
2014-12-19 21:49
Rambla Lämnar ledningen så lämnar esubio?! Inte tror du någon ny ledning behåller honom?
Barcelona Rambla~
2014-12-19 21:40
Vilka dom? Vi spekulerade om Eusebios framtid.
Barcelona Neymar11
2014-12-19 21:37
Rambla~ Häver inte CAS beslutet eller åtminstone förkortar det så tror jag faktiskt dom alla lämnar efter den här säsongen. Enda som kan rädda dom är ett cl-guld
Barcelona Rambla~
2014-12-19 21:29
Eusebio lär försvinna efter säsongen. Förhoppningsvis säger jag, för inte kan han väl lura till sig ett 5:e år som tränare?
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-19 19:21
Martin Ödegard är i Barcelona. Han är för bra och för billig för att Barca ska tacka nej till och inte kunna övertyga att välja Barcelona. Förhoppningsvis kommer han.

Spela under Eusebio är problemet bara.
Barcelona messiooooxavii
2014-12-19 19:04
Martin odeegard Vilken talang.. VÄRVA Halilovic och martin framtidens xavi och iniesta tro mig!!
Barcelona Krabban94
2014-12-19 18:52
@Lion24:

Förstår hur du tänker men det är en "tvåsidig" fråga, kommer inte på om det är rätta ordet men whatever.

Fördelen med att låta spelarna veta vem som spelar 24h före gör ju att man hinner kolla in medspelarnas rörelser etc som du skriver.

Nackdelen är den att man genom att låta spelarna få reda på 11an 24h trycker övriga åt sidan vilket riskerar att man inte ens förbereder sig för en bänkplats om du förstår min poäng. Alla tvingas ju slåss för sin plats på den matchflrberedande träningen, detta gör att man automatiskt tvingas vara färdig psykiskt och fysiskt som spelare och bör vara det för att det inte ska gå åt skogen.

Jag misstänker att Lucho har sin elva klar dagen innan och tränar med den till stor del men meddelar inte spelarna före 1,5h kvar till match.

Sen att man haft 23 olika startelvor på lika många matcher är underligt, rotation är bra till viss del mennu hinner spelarna ju inte ens spela en match tillsammans innan de splittras åt så därför tappar man ju lagspel.

Kolla på Real och Chelsea, Mou o Ancelotti är mästare på att spela med samma elvor, hur många olika elvor har Real haft i år? Inte nära heller lika många som oss. Då ser vi också balansen och resultatet i deras LAGspel och spel överhuvudtaget, väldigt storskillnad i jämförelse med oss.

Detta var också den största orsaken till att vi förlorade Clasicot mot dem för att de spelade som ett lag medan vi såg ut som yra höns...
Barcelona Zyzz
2014-12-19 18:46
Vet någon om det går att streama Barcas ligamatcher på mobilen? Jag kommer varken att ha tillgång till TV eller dator imorgon nämligen, så jag hade gärna sett matchen på min iphone om det går.
Barcelona Neymar11
2014-12-19 18:42
Lion24 Inte alltid en fördel att tänka för mycket på hur man ska spela. Jag förstår din poäng och du har rätt men det känns oerhört kul att inte veta startelvan 6 dygn innan Men kommer nog bli mindre rotationen framöver och en spelad elva
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-19 18:37
LION24 Jag har tänkt på samma sak. Hur fungerar det? Borde inte spelarna veta långt innan vem som ska starta så att de kan träna in formationen och taktiken innan matchen. förbereda sig mentalt på vad som ska komma. Luis: "1 timme innan matchen får ni 11a spela." Spelarna: "Hur ska vi spela Couch?" L:" 3 4 3, ut med er nu." Spelarna: "Men Couch vi vet inte vad du kräver av oss eller hur vi ska spela den här formationen. Vi har inte förberedd oss innan matchen." Fattar ni hur vilsna spelarna var mot PSG. Luis hade tur. Jag menar mytoligiska gudarna från Valhalla och Olympia var på sin sida. Pep åtminstone sa vem som ska starta och tränade med de spelarna som ska starta en vecka innan. Han sa bara startelvan halvtimme innan matchen till median. Men vad fan vet jag? Fan vet vi? Fan vet spelarna? Fan vet Lucho eller motståndarna! Allt jag vet är att Luis Enrique kommunicerar genom the force med grabbarna.
Barcelona Chrisicito
2014-12-19 18:33
Var tidigare i år uppe och hälsade på min familj i Norge och passade på att se Norge-Portugal U21. Såg då Ödegaard och killen var alltså FEMTON år och spelade där! Han imponerade på mig. Där är en riktigt stor talang!!!
Annons: