/spanien/barcelona/forum/3537.aspx/spanien/barcelona/forum/3537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2014-12-15 12:10
Varför får vi ALLTID samma lag. Milan, Psg, Ajax och city. År efter år efter år efter år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
Spännande om Real får Basel, Leverkusen eller Schalke....
Barcelona Rambla~
Varför samma jävla visa igen?
Barcelona Andreas-
2014-12-15 12:09
Vi kör över City, allt annat är en skam.
Barcelona Zyzz
Så jävla tråkigt...men väntat. Real får lättast möjliga givetvis.
Barcelona NoGo™
patetisk
Barcelona Federer - köp en back, tack
Dom visade precis Zubi. Han såg ju helt clueless ut.
Barcelona Gabriel
Haha avgår.
Barcelona Andresito
City igen..
Barcelona Rambla~
Dra åt helvete
Barcelona Barcelonistas
I en väldigt enkel grupp också.. Inte alls imponerande. Dom kan ju börja med att dominera som Barca 08-12 sen kan dom komma och snacka.
Barcelona II Barça II
2014-12-15 12:07
Vi kommer att ställas mot antingen Juventus eller CIty. Real får Shalke eller Leverkusen.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-15 12:00
Dem inleder lottningen med att gratulera Real Madrid till att ha vunnit alla matcher i gruppspelet och tagit alla 18p.

Det här är ju patetiskt. Har ALDRIG hört UEFA gratulera ett lag som tagit 18p tidigare. :S
Barcelona Smogen
2014-12-15 11:58
Neymar11

Jag tror Suarez kommer bli nyttig för Barcelona i ungefär ett år. Han är 28år, det kommer som för alla andra spelare i Barcelona, ta honom ett år att anpassa sig till spelet. Så under nästa säsong kommer han förmodligen vara fantastisk för oss.
Problemet är naturligtvis det helt galna priset som vi betalade för honom. Hade varit så otroligt mycket vettigare att köpa en yngre spelare, likt Madrid gör, som man sen kan sälja vidare. Suarez pris, som snart har ett andrahandsvärde av 10 miljoner, är naturligtvis helt vansinnigt. Enda värvningarna i världen de senaste åren som kan ses som galnare enligt mig är Zlatan köpet och MAthieu köpet....samt D.Luiz och alla köp PL lagen gör av Brittiska spelare. :)
Barcelona Andresito
2014-12-15 11:57
Lottningen live
Barcelona Neymar11
2014-12-15 11:56
Ingen länk att följa lottningen ? Hittar inget på Eurosport
Barcelona Smogen
2014-12-15 11:55
Andresito

Arminio är väl i samma klass som Raul, har väl fört dom till ungefär lika många segrar. Annars är ju Schalke vigt åt Real så dom får vi inte.

Barcelona Baha - Pep G
2014-12-15 11:53
@RafaelH117: If Figo participates in the draw today, Barcelona’s facing Arrigo Sacchi’s Milan and Real Madrid will face a 4th division Russian club.
Barcelona Andresito
2014-12-15 11:51
Gabriel

Tippar på Victoriano Sanchez Arminio. Räknas han som Madridlegend?
Han är spanska domarförbundets president f.ö.
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-12-15 11:46
Ge oss Schalke 04. För enligt Huntelaar var vi en "drömlottning" för dom. Hä hä!
Barcelona Gabriel
2014-12-15 11:45
Lottning om 10 min, undrar vilken Madrid legend de skickar upp den här gången för att hjälpa till med dragningen?
Barcelona Andresito
2014-12-15 11:44
Brukar ju vara obligatoriskt att rangordna sina motståndare inför en CL-lottning.
Här är mina:

1. Arsenal (Stämplade som "toppklubb", sämsta toppklubben i så fall, vinner aldrig större titlar)
2. Leverkusen/Schalke (Bra språngbräda för ökat självförtroende)
3. Juventus (Kan vara nyttigt med bra motstånd)
4. Shakhtar (Fryser själv av att kolla när de spelar på hemmaplan i februari)
5. City (Tråkigt med repris från förra året)
6. Basel (Enklaste motståndet, kan lika gärna spela mot Getafe och sopa banan, eller vänta..)

Barcelona Z_Z
2014-12-15 11:33
Baha:

Att skicka iväg Suarez till Sevilla 1-2 säsonger var nog bland de bästa beslut man tog i sommar. Även om han kanske skulle vara redo för spel så hade han ändå inte fått speciellt mycket spel i Barca. Bättre att han utvecklas och kommer tillbaka och kan ta en plats.

Barcelona Neymar11
2014-12-15 11:32
Baha Håller med dig om det mesta typ, men inte angående suarez. Tycker att det är helt rätt att värva honom, vi har ju redan sett hur mycket utrymme Messi får med suarez på plan. Messi har fått den rollen han ska ha Suarez har börjat dåligt men man får inte glömma vad killen kan göra när han är i form. Han har ett stort Barca hjärta sen barnsben och kommer göra allt för laget. Snart kommer han i matchform och sen kommer målen. Att han har varit dålig visst, men han kommer bli betydligt bättre
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-15 11:22
Vermalen kan vi glömma. Vi har Mathieu Bartra och Pique i backlinjen och vid kris har vi El Jefe. Lite som Madrid. Pepe, Varane och Ramos. Vad vi borde ha gjort är att utnyttjat Romas missnöje med Benatia och fått honom för 30 vilket Bayern gjorde. En riktigt framtida mittlås med Pique för ett topplag med Bartra som får avlasta de eller peta dem. Masken och Busquets får ta och turas om så att vi inte blir så trötta som mot Getafe efter en CL match. Alves borde försvunnit och redan den här säsongen för 5-10 miljoner och Aurier borde ha kommit in eller Danilo. Jag hade behållit Alexis och sålt Pedro och inte låtit Deulo försvinna. Även Adama hade fått sporadisk speltid. Till mittfältet hade jag skeppat iväg Roberto och haft kvar Denis Suarez tillsammans med Rafinha. Rakitic hade jag behållit med Iniesta och väntat ut Göndugan i Dortmund efter transferbanen samt gjort mig av med Xavi. Mycket bra mittfält där. Till Anfallet hade jag aldrig köpt Suarez. Jag hade gått till förhandlingsbordet med Dortmunds sportchef, Watzke? Och sagt han vill lämna och nästa säsong är han klar för vem han vill för ynka 25 miljoner euro. Vi vill etablera en god relation med er genom att komma först till er personligt och vi betalar 30 och i värsta fall för att göra er nöjd 5 miljoner till för antal spelade matcher, antal mål/assist ,liga vinst och cl final osv. Han kan vara hos er till säsongens slut som lån och vi tar honom nästa sommar direkt. Fifa förbjudet kan inte påverka då. Dortmund är inte dumma. De hade sagt ja. Reus är inte självisk och Messi innehar sin centrala position. Tyvärr är vi alla bättre sportchefer än Zubi King.
Barcelona Andresito
2014-12-15 11:19
Smogen

Lite kontroversiellt kanske, men jag tror inte att Halilovic kommer nå upp till sin överhypade potential, tyvärr.

Puyol har du nog rätt i. Men jag tror inte att de hade vågat stänga ute det hjärtat från klubben. Capi hade skickat Queca på Zubi.

Att Messi inte har sålts är tack vare fansen, annars hade ledningen skeppat iväg honom utan eftertanke.

Som sagt, vi är två pers och kan inte komma på fler än 5 bra saker som en styrelse tillfört till en fotbollsklubb på 4,5 år.
Tänk om vi skulle rabbla upp allt negativt...
Barcelona Smogen
2014-12-15 10:40
Andresito Glöm inte Halilovic bland positiva saker från ledningen. Att Puyol är kvar inom klubben. Att man inte sålt Messi....ännu Att man inte sålt ut klubben till en diktatu.....vänta. Tar tillbaka den. Att man inte välkomnat fascistertna Boixos Nois tillba....oj. fel igen. Att man inte svikit cancersjuke Abidal på ett vidrig....äh fan. jag ger upp. Men två saker till i alla fall.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-12-15 10:25
Börjar lottningen 12.00 eller är det massa onödigt skit från Uefa innan det hela drar igång?
Barcelona Andresito
2014-12-15 10:24
Tror det blir svårt att undvika nyval 2015 om det fortsätter så här, det är väl det enda sättet "att se det från den ljusa sidan" just nu.

Ser fram emot den nya eran mer än vad jag såg fram emot julafton som liten, synd bara att de inte kommer ha en Messi på allra högsta nivå under hela sin tid.

Kan detta vara den sämsta eran i Barcas historia? Om man jämför med hur det var när ledningen tog över med hur det kommer vara när det lämnar ifrån sig det. Det har ju bara gått rätt käpprätt ner åt helvete. Det är tack vare Messi vi inte hamnar på en 3e eller 6e plats.

Och så Lucho. Han är säkert en bra ledare, men som tränare räcker han inte till. Han kan funka som fystränare eller assisterande. När han lämnar Barca så kommer han ta över ett lag som Real Sociedad, som också visar vilken nivå han är på.
Bartomeu & Co har varit kåta efter en förändring: 'Barca 2.0'. Luis Enrique har ju fått order om att inte vara rädd för att ändra saker och ting. Dock är LE helt besatt av att innovera likt Guardiola. Skillnaden är att Pep har massa erfarenhet och meriter bakom sig där den främsta var att skapa en modell som körde över varenda motståndare.
Luis Enrique är en envis motherfucker. Montoya har hamnat på hans dåliga sida och är fast där även om det i allra högsta grad är i en opassande tid när Alves och Douglas konkurrerar med honom.

Tycker det är synd att dagens Real får ställas mot dagens Barca. Hade velat se hur bra Real egentligen är. De ställs ju mot Atlético som tappade sina nyckelspelare, och även mot det sämsta Barca på flera år. Fördelen med att spela i Liga är att man inte behöver maxnivå för att vinna, det som behövs är en jämnhet vilket Atlético hade förra året och som bland annat Real saknade, medan det i CL är tvärtom.

Vad tycker ni att ledningen har tillfört till klubben? Kan räkna upp de positiva sakerna på en hand.
1. ter Stegen - Courtois hade varit bättre, men Chelsea hade aldrig släppt honom. MAtS var det bästa alternativet
2. (Halvt) Neymar - underbar spelare. Men affären var shady som fan. Tror inte att den affären är ett avslutat kapitel.
3. David Luiz - tack för att ni inte värvade honom.

Avslutningsvis:
Guardiola ville renovera redan för 2-3 år sedan genom att sälja Cesc, Piqué, Alves och Villa. Då hade vi haft kvar Thiago och Montoya, samt en ny mittback och även en ny högerback.
Pep, Abidal, Valdés. Alla lämnade på grund av ledningen.
Barcelona Thierry Henry
2014-12-15 07:16
@Baha - Pep G:

Vadå tror du Pep är glad såhär i efterhand att han fick Götze istället för Neymar? Ett Bayern med Neymar också hade vart utomjordiskt starkt. Ribery Neymar och Robben bakom Lewandowski hade bara vart äckligt.Nej du. Tacka gudarna att vi fick Neymar. Han är framtidens ballon d or dominant tsm med Hazard.
Annons: