/spanien/barcelona/forum/3529.aspx/spanien/barcelona/forum/3529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2014-12-19 12:54
David Silvas drömelva genom alla tider. Självklart är messi med medans låtsas-Ronaldo inte är det. Det är så det brukar vara när världens bästa genom tiderna diskuteras, så det är ju inget oväntat så sätt.
Barcelona grande jw
2014-12-19 12:27
Idag gick Abidal officiellt ut med att han lägger fotbollsskorna på hyllan. Tiden går alldeles för fort! Som 80-talist är Puyol, Abidal och Henry tre av de spelare man minns bäst från den fina era som varit. Ibland vill man att vissa spelare aldrig ska sluta spela. Ett sorgligt år för fotbollen som förlorar dessa legender. Tack för allt Abi! För mig har du varit en av de största förebilderna inom fotbollen med din kämparglöd och vilja att alltid spela fotboll hur stora motgångar du än stötte på.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-19 12:26
Vore helt bisarrt om FIFA håller fast vid att Pedro Proenca (Portugal) skall döma finalen imorgon. Domaren ska gärna vara neutral. Inte särskilt neutralt att ha en europeisk domare som dessutom har samma rötter som Cristiano Ronaldo, Pepe, Coentrao m.fl. Lustigt att Real Madrid kokar över att FIFA eventuellt kan backa gällande valet av Proenca.

... och det var någon som sade att lobbyism inte existerar i fotbollsvärlden. Hehe.
Barcelona Neymar11
2014-12-19 12:14
Gabriel Det är ju så jävla svårt att säga något honom, men 15 år och har den statusen är sinnessjukt. Samtidigt som ödegaard ska till Barcelona så sägs det att klubben har inlett förhandlingar angående Gabigol från santos. Det är en riktig talang det med
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-12-19 12:12
Neymar11

Ofan, trodde han var klar för Bayern, blev duktigt besviken på det. Bara sett ett par youtube-klipp på honom men jäklar vilken talang han verkar vara. Inte konstigt att i stort sett alla storklubbar i Europa vill ha honom. Hoppas bara han har is i magen och går med på att vänta till 2016 om det nu är så att vårat straff står kvar sig.
Barcelona Neymar11
2014-12-19 12:10
Gabriel Inget är klart ännu, han fortsätter sin Europatour. Hade vi inte haft värvningsförbud så hade han nog varit klar
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-19 11:54
Tata Martino (coach ARG, ex-coach Barcelona): "Until this day, Barça is still competing with Guardiola's team that amazed the world." [dpa]
Barcelona Zyzz
2014-12-19 11:45
Kommer CAS beslut snart eller? Läste att det ska komma innan jul.
Barcelona Gabriel
2014-12-19 11:42
Det här med Martin Ödegaard, någon som vet varför han ska befinna sig i Barcelona och träffa laget? Utav det jag har förstått så valde han Bayern München, eller?
Barcelona Neymar11
2014-12-19 10:46
Andresito Pedro är ju det enda alternativet och det enda rätt. Men tycker inte att han har förtjänat, däremot skulle jag vilja att han byts av med sandro i matchen
Barcelona Andresito
2014-12-19 10:37
Neymar11

Vem vill du se från start imorgon då?
Tycker det är en perfekt chans för Pedro nu när Neymar inte är 100%
Barcelona Neymar11
2014-12-19 10:18
Ödegaard kommer vara i Barcelona under helgen och träffa laget och kolla på matchen
Barcelona Neymar11
2014-12-19 09:59
Andersito Nej jag var en av dom som skrek att han inte skulle starta en onödig match med risk skada När det gäller pedro så vill jag se han göra minst 5 bra matcher (inhopp+ start) innan han förtjänar något
Barcelona påfågeln
2014-12-19 09:39
Pedro kommer inte lämna oavsett vad Daily Mirror säger. Det känns som om de har identifierat Pedro som en spelare som kanske inte behövs och därför turas de engelska tabloiderna om att placera honom i lag som skulle behöva en duktig anfallare, typ Arsenal och Liverpool. Sen är det bara att slå en tärning och välja en hög försäljningssumma så har vi fått en artikel i vår tidning...

Visserligen rimligt att Pedro kan lämna, men en källa med substans tack :)
Barcelona Andresito
2014-12-19 09:27
Neymar11

Då är ju frågan varför spelarna ens ska göra sig mödan att prestera i skitmatcher om de inte kommer tjäna något på det?

Målen han gjorde mot Huesca beror heller inte på hur pass bra motståndet var. Löpningarna var tack vare han själv, men främst var det avsluten som imponerade, det spelar ingen roll om du hade ställt Neuer i målet, skotten hade blivit farliga ändå.
Du kan jämföra det med att han dribblar förbi fyra stycken division 3 spelare och skjuter på målvakten som stöter in den, då kan jag förstå att det är oförtjänt med en startplats.

Obs. vet inte om du är en av dem som skrek om att Suárez skulle starta för att han ska få igång målskyttet. Men om det var det så är det rätt mycket dubbelmoral att Suárez ska starta mot ett div 3 lag för att få igång målskyttet, men när istället Pedro gör det på ett högklassigt sätt så betyder det ingenting.
Barcelona Neymar11
2014-12-19 08:44
Pedro har inte visat att han förtjänar att starta på långa vägar. Ett hat trick mot ett division 3 lag är inte mycket att hänga i julgranen. Hade Adama spelat lika länge hade han gjort minst ett hat-trick. Men ändå givet att pedro kommer få starta Däremot hade det varit kul med en 4-4-2 uppställning Alves-pique-Batra-Alba Pedro rakitic masche Iniesta . Messi suarez
Barcelona Andresito
2014-12-19 08:21
Ronaldinho10yElfenomeno9

Möjligtvis. Men jag tvivlar på att Lucho riskerar honom i en hemmamatch mot Córdoba, speciellt när Pedro visat att han förtjänar en start.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-12-19 00:44
Någon som vet om Neymar är spelklar nu till helgen?
Barcelona BarcaLaliga
2014-12-19 00:14
Någon som hittar en fin krönika/text om Abidal, sugen på att läsa. Dela med er!
Barcelona Gabriel
2014-12-18 23:37
Barcelonistas Visst, det var alla fina mål från Pedrito men det var trots allt mot lilla Huesca, tänker inte dra allt för stora växlar av hans hattrick i den matchen. Han får börja leverera vecka in och vecka ut som han gjorde när han var som bäst under Pep om han ska övertyga mig om att ha kvar en plats o Barcelonas trupp, något som jag tvekar starkt på att han koller att göra.
Barcelona the cameroonians
2014-12-18 23:07
Det blir alltså Elche som väntar i åttondelsfinalen av Copa del Rey vilket innebär att vi mölter dem 3 ggr under loppet av 2 veckor.

Går vi vidare väntar endera Atletico eller Real i kvarten med speldatum 21:a och 28:e januari.

Allt som allt kan det alltså bli 8 matcher mellan 4:e och 28:e januari vilket kommer sätta krav på Lucho att hitta rätt balans i laguttagningarna och därmed också krav på att rotationsspelarna presterar på max.
Barcelona the cameroonians
2014-12-18 22:51
@Barcelonistas:

Å andra sidan ger Sergio, PIqué och Alves mig hjärtattack så det går jämnt ut.

Vinner vi CL ska jag åka ner och kyssa Zubis röv.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-18 22:42
Gubbz, seriöst ja ser allt positivt. Messi,Neymar , Suarez ger mig stå** mer än en strippa. Vi har möjligheter till cl guld.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-18 22:42
Gubbz, seriöst ja ser allt positivt. Messi,Neymar , Suarez ger mig stå** mer än en strippa. Vi har möjligheter till cl guld.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-18 22:25
Gabriel - pedro ser ut o ha hittat formen som han hade under Pep. Ett hattrick senast.
Barcelona Neymar11
2014-12-18 22:01
@barcastuff: B winger Adama (18) will next season probably go on loan to Spanish, English or German team. Also interest from Italy and Netherlands. [md] Innan ni börjar hoppas på att pedro skall säljas...
Barcelona Gabriel
2014-12-18 21:58
33M€ för Pedro är ju bara för bra för o vara sant, vi snackar om en trupp- och bänkspelare som absolut har sett sina bästa dagar rinna förbi honom i blaugrana dressen. Det är bara att tacka och ta emot egentligen, vi har bra täckning i anfallet som det är, med Sandro, Adama och Munir som kan komma upp från B-laget och göra det bättre än Pedro, åtminstone de 2 förstnämnda. Det handlar absolut inte om otacksamhet men jag är inne på Ramblas spår, det gäller att vara realist. Men precis som han, tror inte jag heller att Zubi är kunnig nog att to hem den affären i hamn. Han tycker säkert att Pedro är världens bästa 4 anfallare efter Messi, Neymar och Suarez.
Barcelona Rambla~
2014-12-18 21:43
Om den summan för Pedro stämmer är det bara att ta pengarna och springa. Inte för att jag ogillar den lille kanariern, tvärtom, vi har fått uppleva fantastiska minnen med honom, men det gäller att vara realist. Han lär aldrig bli lika bra i Barca igen. Det där är bra pengar för honom. Fast jag tvivlar att någon i den här klubben är kapabel att ro den affären i hamn. Absolut inte pajasen Zubi.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-18 21:02
Gamleport, minns hur jag alltid brukade kolla Peps Barcas cl matcher där. Ahhh does where days.
Barcelona Illusionista
2014-12-18 20:49
Haha jag ber om ursäkt vet inte riktigt vad som hände där!
Annons: