/spanien/barcelona/forum/3528.aspx/spanien/barcelona/forum/3528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-01-24 22:43
Den 21 november avslutade omröstningen till guldbollen, sedan dess har Messi gjort hela 20 mål på 12 matcher !!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-24 22:43
Här håller jag med med "Rivaldoking" Varför måste vi håna de där andra hela tiden. Jag går gärna med lite då och då. Men att varannan timma hållå på som visa här inne gör. Det är för mycket för forumet.. Låt oss diskutera kommande matchen, taktiken Lucho kanske planerar att använda mot Atletico och Rafinha's utveckling. Woooow altså..
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-24 22:41
@1.70-ligan:

Jag tror inte att city kan bjuda på mycket mot oss. Jag hoppas att Yaya kommer att spela mot oss, en ytterligare fördel blir det för oss då med tanke på hur medioker han hittills har varit tillsammans med han illvilja att försvara och pressa.
Jag säger bara lycka till att försvara er mot MSN-hydran.
Barcelona Erik Satie
2015-01-24 22:39
Är det någon som vet hur många mål Messi gjorde på de första åtta matcherna 2012? Han hade den 20 februari det året gjort 40 mål och 20 assist på hela säsongen. Nu har han gjort 31 mål och 15 assist och har en månad att göra 9 mål och 5 assist. Fan vad bra han är.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-24 22:38
Just nu är känslan inför mötet med man city sjukt god. Mycket kan hända men oj vad vi är bra just nu. Njuter av att se våra lirare på ett sätt jag inte gjort på ett tag :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-24 22:37
@Rambla~:

Ja visst den synen kan man ha, men när man ser Klose göra mål för motståndarna så lättas sorgen.
Barcelona Gabriel
2015-01-24 22:37
Jag vet inte om jag bara talar för mig själv nu men åtminstone jag anser att "dissande" utav Real Madrid och deras spelare, eller vad som än angår den klubben ingår när man är culé - precis som det på samma sätt ingår att dissa Barça från en marrängs håll.

Självklart måste det hållas till en viss nivå ändå, och att man fortfarande fokuserar sig främst på FC Barcelona. Men det går inte att undgå att diskussioner om Real Madrid samt deras spelare ALLTID kommer att vara aktuella pga att dem är våra främsta rivaler och fiender.

När Ronaldo sedan skämmer ut sig på det sättet som han idag gjorde så är det just därför också fullt förståligt att man delar ut kängor mot honom. RivaldoKing, du har klagat på varje inlägg där man "dissat" Ronaldo och även Real Madrid, min fråga är varför? Det är lite små skumt. Jag tänker inte dra några förutfattade meningar men när man kollar på din profil så har du 25 postade inlägg. Jag säger inte att det är så, men jag är absolut inte helt övertygad om att du är culé (inte för att du behöver bevisa dig själv för någon men ändå).

Det blir suspekt när man "skyddar" Ronaldo och Real Madrid varje gång någon nämner det här inne. Ronaldo skämde ut sig idag, och det är inte första gången han gör det. Så jag säger det som jag sagt redan innan. Alla madridfans bör hålla klaffen i framtiden när det kommer till Suarez och hans beteende - inte första gången Ronaldo delar ut boxar rakt i ansiktet på motståndarspelare.
Barcelona enkos
2015-01-24 22:35
Har Messi någonsin startat ett år bättre än denna 2015?
8 mål + 5 assist, alltså 13 poäng på bara 6 matcher !!
Målmässigt är han dubbelt bättre än den andre de försöker jämföra honom med, och assistmässigt 4 gånger bättre :)
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-24 22:35
Jag tycker att Rafinha var lite väl slarvig idag, MEN det är en aspekt av spelet som alltid kan inläras till perfektion. Vad jag såg från honom var hur lätt och snabbt hans fötter kunde dansa förbi spelare, lite likt Iniesta.
Jag är hoppfull att han kan bli en spelare av garanterar startplats i laget om han fortsätter som han gör.
Barcelona Rambla~
2015-01-24 22:34
Det är lite sorgligt hur en gammal storklubb som Milan helt håller på och imploderar. Snacka om misskött klubb. Deras sportsliga ledning framstår alltmer som ett skämt som verkar leva kvar i sent 90-tal och tidigt 2000-tal. Nog för att gubben Galliani är som en sliskig bilhandlare och vet hur man sätter en och annan värvning utan att knappt behöva betala för sig men att driva en klubb in i framtiden fallerar han totalt med. De är verkligen usla för tillfället. Tycker nästan synd om Diego Lopez, men bara nästan. Haha, och nu ska sopan Mexes slåss också. Detta när laget jagar och ligger under med 3-1. Rött kort så klart, smidigt där. :)
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-24 22:29
Jag gillar inte att man skall skicka ut starka ord som "skämma ut dig" så lätt som man gör, men jag håller med om att istället för att nämna ronaldo i varje inlägg så kan vi ta den energin och hylla neymar, messi m.m. istället.
RivaldoKing
2015-01-24 22:28
@Erik Satie:

Det får förekomma skämt hit och dit, men inte när det är från enkos. Enkos är en av dem värsta medlemmarna på det här forumet. Varför jag kommer att gå hårt åt är att så barnen förstår vikten av att diskutera Barcelona och det som gäller Barcelona. Forumet är inte för Anti Madridistas, återigen det finns sidor på facebook där barnen kan diskutera Ronaldos nya frisyrer och hans flickvänner.

Härinne är vi Barcelona fans. Härinne ska man läsa analyser och situationer runt klubben. Thats it.

Så sätt igång och diskutera Barcelonas match eller spelare, att tjaffsa med andra användare är inte din uppgift här.//Mod.

Barcelona Erik Satie
2015-01-24 22:24
RivaldoKing

haha lite skitsnack måste man ändå få skriva här, Ronaldo är ju inte precis någon bra förebild, sen kan jag hålla med dig om att det går över gränsen rätt ofta.
RivaldoKing
2015-01-24 22:18
Måste verkligen berömma Neymar. Vilken förändring från förra säsongen, han är ett hot varje gång han har bollen! Han är dödar alla bussar i världen.
RivaldoKing
2015-01-24 22:17
@enkos:

Uselt inlägg och du skämmer ut dig själv. Höj nivån, tack.
Barcelona enkos
2015-01-24 22:05
Ronaldo fick rött kort för att hinna se Messi spela ..
Barcelona wallmannen
2015-01-24 22:04
"Inte en jävla artikel i aftonhoran. Fan va bittra de är :p" Norska Schibsted äger Aftonbladet. En norrman i Real Madrid..connect the dots. ;-)
Barcelona Kufi
2015-01-24 22:04
Hade varit den bästa lördagen för säsongen om Real Madrid nu hade tappat poäng tidigare idag, det var 2 minuter ifrån, det är det som irriterar och svider mest.
Barcelona Neymar11
2015-01-24 21:40
Elraval Jag är så oerhört svag för Rayo, en så liten klubb med en spelidé som dom fullföljer oavsett motstånd. Det är oerhört stort Det enda dom saknar för tillfället är en pålitlig målskytt, och åtminstone en bra mittback
Barcelona ElRaval
2015-01-24 21:38
Haha Rayo vägrar göra inlägg trots att nästan alla spelare är i boxen. Istället ska man passa sig igenom ala Barcelona.

Detta måste automatiskt göra Paco Jemez till aspirant på nästa Barca-tränare :)

Barcelona Potosi
2015-01-24 21:37
@!Sergio_ Busquets!:

2.43, Mourinhos bror?
Barcelona Z_Z
2015-01-24 21:29
@Baha - Lionel Andres Messi:

Xavi sa ju även nyligen: "Om du inte kan spela med Messi så kanske du ska fundera på om fotboll verkligen är rätt sport för dig"

Stämmer rätt bra enligt mig.
Barcelona DM1982
2015-01-24 21:26
Nu har Aftonbladet till slut orkat skriva en artikel om matchen och då skriver de Elche-Barcelona 0-5....starkt.
Barcelona Barcadinho.
2015-01-24 21:22
Och så var det så himla kul att se Middlesbrough slår City - 6000 borta supportar från en mindre klubb fick känna på en äkta och efterlängtad glädje a
Jäkla vad glad jag blev för deras skull.

Sammanlagt - en härlig lördags fotboll. Få göra nåt annat nu istället.
Barcelona Barcadinho.
2015-01-24 21:18
Rafinha visade igen att han duger som trupp spelare i såna här matcher som idag. Han har kört om S Roberto i hierarkin kan man väl säga och med all rätt.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-01-24 21:18
Ray
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-24 21:16
Höjdpunkter med RAAAAAAAAAY.
Barcelona Barcadinho.
2015-01-24 21:15
Det var några här som har vågat jämföra lite försiktigt Neymar med Ronaldinho den senaste tiden.
Det är nu första gången jag kan tänka mig att hålla med.
Den här glädjen o artisteri - framför allt glädjen. Såg ni hur han kramade Damian i slutet, hur han tackade motståndarna o snålar aldrig med att byta tröjor. Jag har saknat flera år att se den här sort glädjen. Så härligt att se det.

Kanske dags för mig att byta nick här :-) (hehe inte än)
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-24 21:00
@barcastuff: No player in top-5 leagues has scored more non-penalty league goals than Messi (20) this season #fcblive
Barcelona LeoMessi
2015-01-24 20:57
??
Annons: