/spanien/barcelona/forum/3522.aspx/spanien/barcelona/forum/3522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 14:59
Silva gör mål efter en hård låg inlägg. De har alla sina anfallare skadade. Vad hade Alves gjort? Slagit en lös hög inlägg på våra små korta spelare. Hur svårt ör det och ändra den taktiken som tränare?
Postat via SvenskaFans-appen
M.Laudrup
2014-12-20 14:59
Vad har hänt med Neymar? Edit: Eller sitter han på bänken?
Barcelona Barclasico
2014-12-20 14:57
Barcelona line-up (official): Bravo - Montoya Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Pedro #fcblive
Barcelona Baronen
2014-12-20 14:55
Måste rensa min hjärna och lufta lite tankar. Jag är nämligen så förbannat less på Luis Enrique. Jag fattar ingenting av vad han håller på med. Det finns inget mönster, ingen logik, inget förnuft i det han gör.
Vad fan håller han på med?

Det känns som att han leker. Inte förstår allvaret. Laguttagningarna är ju absurda, nästintill varenda jävla match.
Han bänkar Jordi Alba i säsongens hittills två största matcher. Som varit helt fantastisk och vår absolut bästa spelare ihop med Messi o Neymar (Mascherano). Jag blir så fruktansvärt irriterad. Förstår någon varför?!

Vad har han för planer med Rafinha? Rafinha känns för mig som en riktig självförtroende-spelare. Får han förtroendet och mår bra så är han helt fantastisk. Ibland får han starta, för att i nästa match inte ens vara uttagen i truppen. Han kan ju förstöra honom som han håller på.

Och så Mascherano. SOM ÄR SÅ ÄCKLIGT JÄVLA BRA SOM MITTFÄLTARE, VARFÖR FÅR HAN INTE SPELA DÄR VARJE MATCH?! Han har varit tusen gånger bättre än Busi i år. Helt överlägsen honom. Men fan heller.
Mascherano som generel på mitten är garanterat en nyckel för eventuell framgång för oss i år. Jag är helt övertygad. Han är helt genial på mitten.

Jag är så jävla förbannad.

Tack för mig.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 14:48
Leo Messi Det är bara och kolla på deras första mål och se hur snabbt det går. Vad vi visade mot Getafe var rent av skam. Det va inte ens fotboll. Jag rankar den matchen som den mest fantasilösa, sämsta och långsammaste matchen i historien.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 14:44
[QUOTE=LeoMessi]Baha Dom spelade exakt likadant förra säsongen och ändå kom dom knappt till vårt straffområde. I ärlighetens namn så är fasta situationer det enda jag oroar mig för. Jag är helt hundra på att pellegrinig kommer att parkera bussen och satsa på kontringar. [/QUOTE] Jag menar inte mot oss. Jag menar att de spelar mycket snabbare mot smålag i straffområdet och deras mittfältare slår in korta insticken oftare. Vilket vi har tappat. Messi slår alla djupledsbollar. Iniesta vågar ibland, Xavi och Rakitic sidledspassar runt och väntar på att Messi ska falla ner.
Barcelona Gabriel
2014-12-20 14:31
Vilken råtta han är, offside försöker han få det att låta som att domaren blåste för. Domaren blåste för en hands på Yaya som inte existerade. Hade detta hänt Mourinho istället så hade han än idag gnällt på det, precis på samma sätt som han fortfarande gråter över Luis Garcias "mål" mot Chelsea i semifinalen vid varje tillfälle han får chansen. Han vet om innerst inne att vi blev rånade. Edit: Plus, vad mytar han för den äckliga mytomanen? Snackar om att linjedomaren håller upp sin flagga, snälla linjedomaren gör inte ett piss det var huvuddomaren som blåste. Är det ett enda tillfälle i fotbollshistorien som jag hade velat ändra så hade det varit det där. Är fortfarande bitter över det korrupta dubbelmötet och kommer aldrig kunna släppa det.
Barcelona LeoMessi
2014-12-20 14:20
Baha Dom spelade exakt likadant förra säsongen och ändå kom dom knappt till vårt straffområde. I ärlighetens namn så är fasta situationer det enda jag oroar mig för. Jag är helt hundra på att pellegrinig kommer att parkera bussen och satsa på kontringar.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 14:13
City spelar mycket likt oss. De trycker ner motståndarna och vill spela sig genom deras buss. En sak de gör riktigt bra och bättre än oss nuförtiden är att de spelar riktigt snabbt i sista tredjedelen och fyller på ordentligt i straffområde med fart.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 14:09
[QUOTE=Barca007]Kolla bara så fint vi spelade 08/09 säsongen! Ser ni vilken variation det var i anfallet då. Vi var rätt så starka med huvudet och kolla vilka avslut vi hade, spelarna bara bombade in bollarna i mål. Kollade på denna videon nyss och såg hur hungriga spelarna var då, kolla bara deras löpningar! Fyfan vilka tider.. [/QUOTE] Vi var helt galna. Nu är vi monotona och spelar med en ton. Det finns ingen orkestern är inte orkestrerad långe. Finks bara en musiker och han spelar fiol ensam.
Barcelona Smogen
2014-12-20 14:04
Andresito Grymt, tack!!!
Barcelona Barca007
2014-12-20 14:01
Kolla bara så fint vi spelade 08/09 säsongen! Ser ni vilken variation det var i anfallet då. Vi var rätt så starka med huvudet och kolla vilka avslut vi hade, spelarna bara bombade in bollarna i mål. Kollade på denna videon nyss och såg hur hungriga spelarna var då, kolla bara deras löpningar! Fyfan vilka tider..
Barcelona Andresito
2014-12-20 13:52
[QUOTE=Smogen]Jag missar matchen idag. någon som kan vara snäll att länka till sidan där man kort efteråt kan ladda hem matcher? har tappat bort länken. [/QUOTE] Där har du, behöver inte ens ladda ner matchen :)
Barcelona Smogen
2014-12-20 13:20
Jag missar matchen idag. någon som kan vara snäll att länka till sidan där man kort efteråt kan ladda hem matcher? har tappat bort länken.
Barcelona Barcadinho.
2014-12-20 13:15
Han härmar väl Guardiolas första säsong (som slutade galant).

Pep säger att det är ett sätt att få alla i truppen känna sig viktiga samt alerta.
Också för att överraska motståndarna.
Jag tror att LE tror på den här metoden såsom Pep, de har säkert diskutera fotboll en del de två.
Barcelona Gabriel
2014-12-20 12:56
Det är inte många som förstår sig på Luis Enrique och hans laguttagningar, inte jag heller för den delen. Man blir ju inte klok på honom. Skulle verkligen vilja sätta mig ner med honom och fråga honom hur han tänker när han gör så här, för någon anledning har han. Övertro på rotation? Förbestämda laguttagningar redan innan säsongen gällande vilka som ska spela? För nästan så känns det, som att han gjort upp en laguppställning inför varje ny match redan inpå försäsongen sett till vad han tror kommer fungera bäst. Det är ju helt bananas om det skulle vara så, det innebär att man som tränare skiter i allt vad som heter form och prestationer just pga att man redan har en bestämd plan och följer den tills döden. Jag vill i alla fall veta hur han tänker, förhoppningsvis frågar någon journalist honom hur det kommer sig att han har en ny uppställning varje match och varför. Men aa, jag tvivlat på att vi får ett ärligt svar ändå av Lucho. Bartra skulle absolut fått fortsatt förtroende.
Barcelona Júnior.
2014-12-20 12:52
Med all respekt, vi möter trots allt Córdoba, Enrique har förmodligen fortsatt förtroende för Bartra med tanke på att han får spela mot lag som PSG etc. Man ska inte dra för många slutsatser endast för att han inte blev uttagen idag.

Bartra har verkligen tagit vara på sina chanser när han väl har fått speltid denna säsongen. Glöm dock inte att Mascherano och Pique har gjort detsamma. Säsongen är lång, Bartra kommer få sin speltid.
Barcelona Smogen
2014-12-20 12:49
Otippat att Montoya är med istället för Bartra. sista försök att behålla honom ändå?
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-20 12:28
Vrf bänkar han o petar bartra efter hans grymma insats mot psg??? Hajar naaada från den här tränaren. Hur ska han bygga på sin form o utvecklas? Inga ord. 4725673 frågetecken i mitt huvud just nu.
Barcelona Baronen
2014-12-20 10:48
Bartra inte med i truppen alls? Varför då?

Verkar som Enrique fattat att Sergi Roberto inte har något att hämta. Underbart.
Barcelona Smogen
2014-12-20 10:41
Börjar undra lite varför spanska fotbollförbundet börjat lägga så många Barcamatcher kl. 16 på lördag. Var det för många som såg matcherna på lördag- och söndagkvällar eller? :)
Barcelona the cameroonians
2014-12-20 10:30
Ter Stegen och.Bravo,
Montoya, Pique, Mascherano, Jordi Alba, Adriano och Mathieu
Rakitic, Sergio, Xavi, Iniesta och Rafinha
Messi, Sarez, Neymar, Pedro och Munir

Så ser dagens matchtrupp ut.

Douglas, Bartra och S. Roberto får inte plats. Alves ff skadad.
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-12-20 01:51
[QUOTE=Liunil Masse]Dani Alves när han var som bäst. Madre mia vad snyggt. [/QUOTE] Jiloan Hamad håller högre klass.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-20 01:38
Dani Alves när han var som bäst. Madre mia vad snyggt.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 01:12
[QUOTE=Neymar11]Rambla~ Häver inte CAS beslutet eller åtminstone förkortar det så tror jag faktiskt dom alla lämnar efter den här säsongen. Enda som kan rädda dom är ett cl-guld [/QUOTE] Jag tror att de kan klamra sig fast vid makten trots förbjudet. Vad som kan få ledningen att försvinna är om Lucho kommer 2a ellet 3a i ligan med ett horribelt spel utan rytm och/eller om vi åker ut ur CL i åttondelen eller kvartsfinalen. Madrid supportrarna och median, med Calderon i spetsen, gick loco. De kunde inte tolerera hur klubben sköttes, alla B spelare som Heinze, Salgado(vår Alves), Lassana Diarra(vår Song), med flera andra bra exempel gick till grunden.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-20 01:05
[QUOTE=enkos]Celta Vigo vinner borta mot Barca och sedan förlorar 5 raka matcher... ikväll ny förlust hemma mot bottenlaget Almeria..Undrar ibland om det finns något utomstående som styr hur allt ska sluta för det finns inte logik [/QUOTE] Lag som ställer sig mot Barca har en sak i tanken. Om vi lyckas krympa ytorna och klarar 0-0 tills andra halvleken är 70 procent vunnit. Och de verkligrn tror på det. För att de har antingen gjort det för och det är den bästa taktiken mot oss. Vi har oss själva att skylla. Ett kontringsmål hade öppnat upp smålagen och yta för vår Tiki Taka spel.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-20 00:48
@Liunil Masse:

Minns det som igår. De underbara persikofärgade tröjorna. Nostalgi.
Barcelona enkos
2014-12-19 23:28
Celta Vigo vinner borta mot Barca och sedan förlorar 5 raka matcher... ikväll ny förlust hemma mot bottenlaget Almeria..Undrar ibland om det finns något utomstående som styr hur allt ska sluta för det finns inte logik
Barcelona Liunil Masse
2014-12-19 23:26
Exakt fem år sen vi vann klubblags vm och tog vår 6e titel under 2009. Vilka minnen, kommer ihåg glädjen när den relativt okända Pedro sätter 1-1 i 89e och sen Messi bröstmål i förlängningen. Allt under Peps era kändes som en film. Önskar man kunde spola tillbaka tiden för en stund.
Barcelona the cameroonians
2014-12-19 23:15
Under Sydamerikanska mästerskapen för U20-lag kommer Barcelona enligt uppgift att ha flera representanter på plats för att hålla ett speciellt öga på Santos Gabriel "gabigol" Almeida och Corinthians Malcolm Silva.

Gabigol har Barcelona första tjing på sedan kpet av Neymar och nu ska bland annat Albert Valentin (han som sägs ha betalat överpris för Douglas) prata med 18-åringens agent då man ser att han har potentialen att kunna spela i Barcelona framöver.

Malcolm Silvas agent var tydligen i Barcelona och den vänsterfotade 17-åringen ska tydligen också vara på radarn. Visserligen inte redo för en flytt till Europa riktigt än, men absolut lovande. Lite skills finns i länken nedan. Inter har tydligen varit och nosat på denne talang och sägs kunna spendera mycket pengar för att knyta honom till sig.

https://www.youtube.com/watch?v=zxAgWUbAUqg

Mästerskapet går av stapeln 14:e januari och spelas under 3 veckor.
Kommer säkert finnas stream för de som vill kolla in matcherna närmare.
Annons: