/spanien/barcelona/forum/3520.aspx/spanien/barcelona/forum/3520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-12-22 07:34
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Äh, jag ska skriva nedvärderande om feminismen 24/7!
Så då ser vi dig dagligen, problem solved! ;)
Skämt åsido, skriv av dig oftare!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-12-22 04:46
@Baha - Pep G:
Prata inte skit om du inte har en aning om vad du pratar om. Läs en bok eller två, du dör inte av det. Vänd på ditt urgamla sätt att se samhället på, det feminismen (eller femenism som du brukar säga) kräver är det män har fått automatiskt i tusentals år för att de är män. Alltså som du säger, kvotering. Säg inte att alla de duktigaste i din klass, om du nu har gått i skolan, främst inte varit tjejer. Från årskurs 1 till högskolan är statistiken likadant, ändå tjänar kvinnor 30% mindre än män. Hade du varit kvinna hade du också gnällt. Det skiljer sig i snitt 3,6 miljoner i inkomst fram till pensionen mellan kvinnor och män. Det påverkar nuet och pensionen att leva på senare i livet. Nästan alla fattigpensionärer i Sverige som tjänar under 10000 har en sak gemensamt, de är kvinnor. Ordbajsa inte om saker du inte vet nåt om bara för att du är en kränkt kille som inte behöver oroa dig. Tänk modernt och sträva efter utveckling. Första inlägget på månader, hoppas ni övriga har det bra! Ses om några månader igen! :)
Barcelona Liunil Masse
2014-12-22 02:44
@barcastuff: Barcelona are holding talks with Brazilian forward Neymar (22) on a extension of his contract until 2020. Current deal until 2018. [sport] Den här ledningen slutar aldrig förvåna en. Fan sysslar dom med?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-22 02:43
[QUOTE=AndreD.]HAHAHAHAH 7-0 och självklart kommer de förlänga kukhuvets kontrakt efter säsongen [/QUOTE] Han ska ta över efter att Lucho förlorar ligan, Copa och CL. hahahah.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-22 02:41
[QUOTE=AndreD.]Garå är så jävla okunnig och så jävla ful. Varför får hon vara med i tv ens? För att skrämma bort tittare? [/QUOTE] För att femenismen har upphöjt kvinnorna till en grad att männen i Sverige blivit av med sina cojones. Om en man vågar stå för sig är femenismen där för att krossa hans kulor. Man anställer inte efter meriter. I Sverige anställer man efter att fylla kvoten.
Barcelona KristoferDelija
2014-12-22 01:09
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Stämmer, Pep har till och med sagt att han vill spela som Bielsa, han menar att det optimala spelet i fotbollen är ett fulländat Bielsa spel.

Marcelo Bielsa är en utav få tränare i världen som hade vågat göra om i Barca rejält.
Problemet är som ni är inne på, Barcas ledning kommer aldrig ge han chansen för Bielsa kommer sätta ENORM press på ledningen och det vill inte Barcas ledning ha.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-22 00:44
@Gio Style:

Det är därför Pep sa #Fuck you# till hela denna ledning.
Synd att Tata inte hade mer cojones föra säsongen.
Eller var han kanske bara smart och tog nästa jobb utan att göra ljud ifrån sig. Jag menar ju, han tränar självaste Argentina som tog Silver i VM:

Är det inte så att Pep vhade Loco Bielsa som mentor??
Har för mig att jag läste det någonstans..

Om Loco ska komma oss måste den här ledningen begravas först..
Faan, va han skulle passa hos oss.
2014-12-22 00:37
@AndreD.:

Utseendet bryr vi oss inte om. Om hon bara kunde göra sitt jobb.
Hon kopierar alla sporttidningar från Spanien sedan översätter hon dem med hjälp av google translate. Walaa!!! Vad får vi??? En expert inom den spanska ligan. Hon kryddar till det extra genom att översätta skvaller.tidningarna också. Vem hade på sig vad?? Vem sa vad? Vem fes? Vem hade rosa stringtrosor i träningen?

Om hon bara kunde göra sitt jobb..
Barcelona Gio Style
2014-12-22 00:34
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Han hade vart så jävla bra hos oss. Vi hade sprungit mest av alla lag i ligan, han är utöver det också helt besatt av fotbollen. Hans taktiska kunskaper och drag är inte att leka med. Var länge förvånad över att han inte kom till oss men nu med facit i hand (några år senare) så förstår jag att det var ledningen som ville hellre ha marionettdockor.
Barcelona Canaletes
2014-12-22 00:33
Rolig Veckans Fulaste man valde haha. Paco Jémez glidtacklad av sin egen spelare. Kolla Pacos mördarblick efter ;)
2014-12-22 00:31
Man blir imponerad av "Loco Bielsa" Han har fört Olympique de Marseille till nummer #1.. Det är bara en ledare som Laporta som skulle klara av en sån tränare.. Aldrig, aldrig, aldrig skulle denna ledning våga värva honom. Han skulle fan jaga ut dem från Spanien. Om de hade värvat Loco Bielsa skulle ni träffa Barto, Rosell och Zubi i ett flyktingläger någonstans här Sverige ..
Barcelona Gio Style
2014-12-22 00:31
Om jag får välja så vill jag givetvis att Busquets stannar. Många här har en förmåga att vilja slänga ut våra spelare alldeles för tidigt, som i Xavis och Puyols fall. Med det sagt, får vi ett bud på ÅTMINSTONE 450 miljoner så kan jag börja tänka mig det. Men bara kanske.
Barcelona Canaletes
2014-12-22 00:11
Höra Johanna Garå säga "Huevos" och "Puta madre" några gånger var ju rätt roligt och intressant haha
Barcelona AndreD.
2014-12-22 00:10
Garå är så jävla okunnig och så jävla ful. Varför får hon vara med i tv ens? För att skrämma bort tittare?
Barcelona Sentuary
2014-12-22 00:08
Sorgligt men jag är också en av de som vill se Busquets lämna, segar ner spelet otroligt mycket och så länge han är kvar så kommer sidledspassningarna och det tråkiga passa hem spelet alltid vara kvar. Det sorgliga är att det är synd att han ska spela så, när man vet hur bra han kan göra det annars och gjorde det i Peps tid.
Barcelona Neymar11
2014-12-21 23:45
Gabriel Någonstans måste man börja med slänga ut "dödkött" för att påbörja en ny sportslig projekt Xavi & Iniesta är untouchable men inte Sergio för min del iaf. Speciellt när dom först nämnda har så få år kvar och borde få spela dem sista åren i klubben dom älskar. Fanns ju en tid då vi var tvungna att sparka Ronnie och han var väl bara 28/29 För att påbörja en förändring så måste dom spelarns vara roller vara skräddarsydda för det gamla systemet försvinna. Speciellt Sergio som var handen i handsken i Guardiolas spelsätt Att bänka Sergio kommer inte hjälpa ett skit, för om mascherano gör det galant vart står vi då?! Med en omotiverad Sergio som inte vill sitta på bänken, eller ska vi bänka en mascherano i form (som vi gör nu) för att spela Sergio ?! Jag vill se en omvänd triangel i vårt mittfält med dagens trupp Rakitic masche . Iniesta Rakitic med en djupare roll får mer tid på sig, och kan hota med djupledsbollar bakom backlinjen, samt sköta crossbollarna istället för våra mittbackar Mascherano som gör det han gör bäst, krigar! Iniesta som kan lägga mer tid på att vara kreativ med friare tyglar I det systemet passar inte Sergio in, då vi garanterat för ett rakare spel med dom 3 tsm. Samt att Sergio inte verkar klara av att dela ansvaret med en defensiv mittfältare till
Barcelona Gabriel
2014-12-21 23:26
Att Busquets behövs bänkas är en sak men att gå så långt som att vilja sälja honom tycker jag är en grov överdrift. Busquets är trots allt bara 27 år gammal, han har väldigt mycket fotboll kvar i sin kropp innan han är helt slut eller mätt heller för den delen. Jag tror rent personligen snarare att det är så att många av våra spelare behöver ett nytt sportsligt projekt som de känner att klubben vill satsa hårt på, och det behöver inte nödvändigtvis innebära ett nytt projekt hos en annan klubb, utan helt enkelt att det kommer in nytt folk med nya och fräscha idéer. Det har varit snack om att sälja Messi, Iniesta, Xavi och nu även Busquets alltså. Det här är resultatet av att titlarna uteblivet och det spelmässiga inte längre klaffar. Men det ÄR INTE så enkelt att bara byta ut en massa spelare till höger och vänster och tro att det är lösningen. Att Barcelona behöver fler mittfältare och försvarare av högsta klass är en självklarhet, likaså också att man inte kan spela med samma material år efter år efter år, däremot kan man hitta nya roller åt spelare med tidens gång. För min del ska varken Xavi, Iniesta eller Busquets säljas. Busquets hade mått bra av att bänkas, han känner sig för säker på sin plats och behöver komma ner på jorden igen. Kan bara tänka mig hur glad Pep hade blivit om Barcelona väljer att göra sig av med Busi, då tar han första raka flyget till München. För övrigt en riktigt pinsam insats av B-laget tidigare. Man skäms ju.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-21 22:32
Neymar11 Barcelona måste fatta att det är dags att säga adjö till de mätta spelarna. Som det ser ut nu så hade Barca mått bra av att sälja en mätt Busquets. Busquets själv behöver en nytändning och Barca kommer inte vinna något med mätta spelare som Busquets. Hade jag fått bestämma så hade jag sålt honom.
Barcelona Neymar11
2014-12-21 22:08
Nu börjar det gå rykten om att Sergio vill lämna där alla engelska lagen är på tapeten som nästa adress samt Bayern Jag vet inte vad jag ska säga då jag är både för och emot en försäljning av honom Tror vi hade mått bättre med masche där samt att samper hade fått mer speltid i a laget. Känns som att Sergio är en av dom som drar ner på tempot och kvalitén offensivt samt att han inte sköter det defensiva längre. Att mittfältet har stagnerat och blivit statiskt det har vi alla sett och då behövs det ske en förändring istället för att vi ska vänta och hoppas på att han hittar formen Men samtidigt så är det Sergio som har varit spindeln i mittfältet och sugit till sig alla motståndare defensivt och skött rollen själv
Barcelona Andresito
2014-12-21 22:07
Andra halvlek av Athletic - Atlético nu där Atleti vänt 1-0 till 1-2 på bara några minuter.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-21 22:07
Den här ledningen asså. Man skickar iväg Rubi innan säsongen som nu med sitt Valladolid slaktar Barca B med 7-0. Istället behåller man Eusebio som är katastrof och alla vet att han sitter där bara för han e bra vän med Zubi o co, Inte kan Eusebio sitta kvar efter det här? Borde ju åkt för längesen... In med Oscar Garcia. Kommer göra ett strålande jobb.
Barcelona grande jw
2014-12-21 22:02
Eusebio: "I have overcome difficult times in my career as a player and now I will do it as a coach." Sjukt envis. Jävla nolla. Den här klubben är så äckligt infekterad. Alla nollor fullständigt skämmer ut sig på sina poster i klubben men ingen kritik överhuvudtaget finns utan alla bara ryggdunkar varandra och lever i sina små fantasivärldar. Vänta bara tills år 2016 kommer och väcker dom ur sin små fantasibubblor och skickar dom så långt ifrån klubben det bara går.
Barcelona the cameroonians
2014-12-21 21:56
Eusebio efter matchen: Det är min tyngsta förlust, men inte den hårdaste. (Barcelonas största förlust i Segundan sedan 1968) Laget kommer nu att gå på jullov med en 18:e-placering i bagaget. Illa. Som Sport skriver; Det är hög tid för en dos av ordentlig självkritik från både spelare och tränare och situationen måste förändras - snarast möjligt.
Barcelona Rambla~
2014-12-21 20:59
Eusebio ska bort redan i morgonbitti, allt annat är oacceptabelt. Låt Vinyals från Juvenli A ta över resten av säsongen.
Barcelona Rambla~
2014-12-21 20:58
Nu vill jag höra vad Eusebio har att säga på presskonf. Vad kommer han skylla på den här gången?
Barcelona the cameroonians
2014-12-21 20:58
Självklart har spelarna del i det som händer och får ta på sig en hel del av ansvaret.
Det som jag dock tillskriver tränarens uppgift är taktiken, och den fungerar uppenbarligen inte varken offensivt eller defensivt. Man ska inte glömma att Eusebios uppgift även är att utveckla spelarna vilket han uppenbarligen totalt misslyckats med.

Samma sak hela säsongen förutom de 3-4 första omgångarna vilket då osökt betyder att man inte har verktygen att förändra/förbättra situationen.

En annan del av problemet ligger i att Eusebio & Zubi inte ersatt de rutinerade spelarna som lämnade inför säsongen (S. Gomez, Edu Bedia och D. Suarez) utan i stället tagit in spelare med mindre eller ingen erfarenhet (Bicho, Gunbau, Camará)

Med tanke på vilka som kommer lämna nästa säsong ser materialet än tunnare ut, och det är nog inte så dumt att ta ett kliv ner i seriesystemet och bygga på nytt igen med en ny tränare och nya visioner.
Men fortsätter det i samma stil denna säsong så lär det ju hända oavsett.
Barcelona Rambla~
2014-12-21 20:56
@Neymar11:

Alla fans nere i Barcelona skrek efter Rubi som ersättare till Eusebio. Vad gör Zubi då? Jo, han förlänger Eusebios kontrakt. Han är ju Zubis polare, det är så det fungerar i den här klubben. Om ledningen hade brytt sig om La Masia och talangutvecklingen så hade inte Eusebio varit kvar efter förra säsongen. Under 4 säsonger har han inte lyckats utveckla spelarna taktiskt. Han bryr sig helt enkelt inte utan är bara intresserad av resultat.
Barcelona Andresito
2014-12-21 20:54
Detta måste vara sista gången ett kompisgäng leder FC Barcelona.
För att nämna några: Bartomeu, Zubi, Valentin och Eusebio. Vad har dessa 'män' i CV:t som gör att de är lämpade för att leda denna klubben?

Om de nu är riktiga män så avgår de självmant. Lite hjärnceller måste finns i det träsket för att fatta att man kanske inte är tillräckligt kompetent för uppgiften man fått och att det bara skadar miljontals fans över världen ju längre det fortsätter.
Barcelona Neymar11
2014-12-21 20:47
Rambla~ My bad, självdistans existerar inte i hans värld Varför kickades rubi? Han värvades men sen sket det sig, var det meningen att han skulle vara assisterande till Vilanova? Han har gjort det riktigt bra i tidigare lag med
Barcelona Rambla~
2014-12-21 20:46
@Neymar11:

Säga upp sig? Inte då, har du glömt att han sitter och väntar på A-lagsjobbet?
Annons: