/spanien/barcelona/forum/3518.aspx/spanien/barcelona/forum/3518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-12-25 23:05
Visca el Barca ( El Passilo)

Så du menar att det är en tillfällighet att röstningen förlängdes i samma veva som hela Ronaldo-Blatter dramat? Har aldrig varit ett sådant drama av någon annan spelare innan och röstningen har aldrig förlängts innan. Ytterst märkligt att dessa två händelser skedde samtidigt....
För få röster? På Ronaldo möjligtvis.
Dom enda som inte tycker att hela cirkusen kring förra årets Ballond Or är skum är ni maränger. Alla andra rynkar på näsan då det stinker otroligt mycket om den.
Folk är trötta på Ronaldo the Drama Queen. Han visade mer känslor när han vann guldbollen än la decima. Firade lagkamraternas mål halvhjärtat och spände musklerna när han satte en meningslös straff.
Tack och lov att Messi är den han är så att FIFA inte behöver gå ner på knä i hot om bojkott.
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-25 22:41
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Samma fråga ställer jag till mig sj varje dag:(..tror faktiskt svaret är zubi o txiki. men nåt är skumt vet faktiskt inte...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-25 22:24
B Dortmund har verkligen klippt en grym mittfältare...

Varför köper vi inte såna spelare längre till A-laget?
Lägger de bara fokus på att hitta nästa Messi eller Douglas??
Barcelona Lion24
2014-12-25 19:56
@Visca el Barça:

Haha! Jag fick gå tillbaks för att se när jag skrev det och det var för exakt en månad sen. Hur fick du iden att skriva det nu? Väntade du en hel månad? Sedan kommer jag inte att ge dig vidare uppmärksamhet, jag vet din sort.
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-25 19:55
@KiNg-PuYi:

Fan! Riktiga madristas är respektabla, men nu finns det i princip endast ronaldo fangirls. Vad jobbigt det är för ronaldo med dessa troll som fans.
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-25 19:45
Maestro Xavi

vad ska man säga ronaldos fanboys haha. från att vara madridistas haha till ronaldistas pinsamma människor precis som deras klubb inga värderingar
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-25 19:38
@AndreD.:
HAHA du kan ärligt talat inte tro att denna "visca el barca" är en barca fan. En person som helt nyligen skapat sitt konto för att endast skydda sin förälskelse Ronaldo och länka madrid partiska sidor. Dumheter Jag väntar bara att han skall komma tillbaka och snacka skit igen och säga- "Nej, jag älskar barca, men jag talar sanningen" m.m. Jag tror inte att jag är den enda individen som skulle skämmas om jag förlitar mig på ungefär 20 straffar per år för att kunna nå messis statistik.
Visca el Barça
2014-12-25 18:46
Haha, vilken jävla ursäkt från Neuer. På vilket sätt skulle varumärken innebära att man får större chanser till att vinna Ballon d'Or?

Barcelona DM1982
2014-12-25 18:44
[QUOTE=Visca el Barça]Inte för att vara den men faktiskt så har FIFA redan uttalat sig om ämnet. De öppnade omröstningen p.g.a det inte var tillräckligt med röster så att de skulle kunna bestämma om vem som vinner guldbollen. De har alltså INTE förlängt röstningen p.g.a. Ronaldo. För något år sedan så sa Blatter en nedsättande kommentar om Ronaldo, och Ronaldo svarade med hattrick och skickade hälsning till Blatter som en comandante. [/QUOTE] Tror du på allt som Blatter säger? Tydligen så finns det ingen korruption inom FIFA för Blatter säger det....
Postat via SvenskaFans-appen
Visca el Barça
2014-12-25 18:38
@Lion24:

Inte för att vara den men faktiskt så har FIFA redan uttalat sig om ämnet. De öppnade omröstningen p.g.a det inte var tillräckligt med röster så att de skulle kunna bestämma om vem som vinner guldbollen. De har alltså INTE förlängt röstningen p.g.a. Ronaldo.

För något år sedan så sa Blatter en nedsättande kommentar om Ronaldo, och Ronaldo svarade med hattrick och skickade hälsning till Blatter som en comandante.

Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-25 18:24
Hjälp mig grabbs haha. Ni som spelar FIFA ultimate team ps4. Jag har spelat i två dagar vinner o förlorar matcher men jag får inga coins skit skumt. Står noll hela tiden där den räknar hur mkt Du får efter varje match. Jobbiga är nu att jag har kommit till final på en turnering där man vinner en megapack. Vågar ej starta. Hjälp!

Vissa barca
Barcelona Barcelonistas
2014-12-25 18:22
El Pussy inne i la puta kan alltså vara förnuftig? Under Mou eran så slicka han Mous röv, och nu helt plötsligt har han vänta sig mot Carlos arsle bara för att de går bra nu. Han vänder ditt vinden blåser.. Nu helt plötsligt har han insett vilken dåre Mou är. Hur den killen har mage och ens visa sig visar att han inte har någon heder i kroppen. Kaljic som sympatiserade med Mou inser bu hur fel han hade därav att han aldrig mer skriver där. Kaljic? En dåre, men en dåre som behåller sin heder genom att inte skriva mer på sf. Komiskt otroligt komiskt...
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-25 18:08
@Visca el Barça:

Ja dom talar lika tydligt som han presterade i VM.
Barcelona the cameroonians
2014-12-25 13:05
@koeman92:

I en liknande artikel på MD nämns Puyol som ett alternativ, men frågan är om han har kompetensen att axla ansvaret - eller om det blir ett val för att blidka fansen.

Annars inget snack om ersättare.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-25 13:04
Abidal: "Messi's mother told me 'you can't imagine how Leo loves you.' For me that's enough" (via RAC1) http://t.co/eI7WWbVG34
Barcelona Barcadinho.
2014-12-25 11:59
Neymar11 - jag förväntade mig en sån reaktion och faktiskt tom värre, så det är lugnt. Det är inte precis varje dag nån skriver om att sälja Iniesta.

Du prickade tyvärr fel, Jag har inte druckit något (är 100 procent nykterist sen många åt tbx) och jag var inte heller trött. Jag sov precis en skon siesta.
Jag var kanske nyvaken :-)

Nej, jag ska förklara kort. Du vet kanske inte min inställning till spelare under alla år. En del som läser här har kanske märkt det.
Jag är inte sentimental mot nån spelare (ok, undantag några få). Så är jag. Jag kan bli av med vem som helst som inte kan längre eller tappat lusten.

Det finns bara en enda spelare i laget som har så stort sparkapital idag att han kan strunta och jobba hårt och jag ska ha tålamod med honom och det är Messi. Alla andra måste jobba hårt, båda fysiskt och mentalt.

Jag har ofta rejält tålamod eftersom jag är medveten om svackor, men med vissa tar tålamodet slut när jag känner på mig att det handlar om annat.

För mig en spelare som inte ger järnet för klubben alla dagar i veckan förtjänar inte heller oändlig lång respekt tillbaka från fansen under aktivtid.. Sen när han lägger skorna på hyllan kan man känna nostalgi men inte innan.

Så är jag, vad kan jag göra. Jag grät inte mycket över Abidal och Puyol mm eftersom deras tid var över. Jag önskar dem så klart lycka till. Och inte heller mycket över Zlatan, Thiago, Villa Valdes mm som ville flytta.
Jag vill ha kvar engagerade o motiverade spelare som dessutom kan spela på högsta nivån.

Barcelona papillon
2014-12-25 11:57
Har aldrig förstått hur man lyckats bli världens bästa fotbollsspelare och vinna ballon d'or när man inte ens är bäst i sitt eget klubblag :/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona koeman92
2014-12-25 11:54
Cameroonians

Sägs det vem som kommer att ersätta honom?
Barcelona the cameroonians
2014-12-25 08:39
Här kommer en liten julklapp till oss alla.

President Bartomeu har äntligen fattat att han inte ligger så bra till i fansens ögon och vill nu stäkra sin image inför det kommande presidentvalet.

När Messi slog målrekordet i laLiga i november buades Barto & Zubi ut när de dök upp på hyllningsvideon.
Nu ska presidenten ha kommit fram till att det bästa är att göra sig av med vår sportchef - definitivt om CAS kommer gå emot klubbens överklagan om transfer-banen.
Det ironiska i sammanhanget är att Barto varit den som alltid skyddat Zubi. #offerlamm

Så - i januari kan det komma en försenad julklapp!
Barcelona Smogen
2014-12-25 07:58
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]' Då får vi vänta och se var Messi hamnar någonstans när han lägger sina skor på hyllan. Eller har jag fel??? Ta inte åt er så mycket om de här olika listorna. Till med jag kan göra en egen lista där jag hamnar som klar etta. 1. FreeYourMine 2. Smogen 3... 4.... Du ser? [/QUOTE] va fan! Bara 2a!? På min lista kommer jag 1a, 2a, 3a 4a och 5a. Sen får vi se. ;) Skämt o sidå, att bli upprörd av listor är verkligen så mycket i-lands problem man kan få. Men samtidigt är det ju på gränsen till oseriöst att på sveriges största dagstidning publicera en lista över de bästa 10-orna utan att ha med Messi. :) Att man ska ha slutat att lira fotboll hade ju varit ett vettigt kriterium att ha med på listan, men så var det inte.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-25 01:38
@Smogen:
' Då får vi vänta och se var Messi hamnar någonstans när han lägger sina skor på hyllan. Eller har jag fel??? Ta inte åt er så mycket om de här olika listorna. Till med jag kan göra en egen lista där jag hamnar som klar etta. 1. FreeYourMine 2. Smogen 3... 4.... Du ser?
Barcelona Smogen
2014-12-25 00:39
Aftonbladet rankar den moderna tidens bästa 10or. Maradona toppar, följd av Platini, Zidane och Ronaldinho. Messi är naturligtvis inte ens med på listan. Bubblare är däremot leTessier. Jag blir så trött att jag orkar inge ens kommentera där Dom säger visserligen att man ska ha haft en "klassisk" spelstil, men då Messi är en bättre och jämnare version av Maradona känns det ju bara patetiskt.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-12-24 23:22
[QUOTE=Ronaldinho Gaucho]... och då hade vi ännu kortare snittlängd i fjol. Med Mathieu, Bartra, Suarez och Rakitic in så har vi blivit längre iom att Sanchez och Fabregas gick ut. Vi har väl även lite högre snittlängd på målvakterna också denna säsong? Ganska otroliga fakta att vi är kortast i hela Europa :S [/QUOTE] Mats och bravo ökar snittet en aning oxå
Ronaldinho Gaucho
2014-12-24 22:12
@FC Tiki-Taka:

... och då hade vi ännu kortare snittlängd i fjol. Med Mathieu, Bartra, Suarez och Rakitic in så har vi blivit längre iom att Sanchez och Fabregas gick ut. Vi har väl även lite högre snittlängd på målvakterna också denna säsong?

Ganska otroliga fakta att vi är kortast i hela Europa :S
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-12-24 21:26
Fc Barcelona har det kortaste laget i hela Europa med 177,3 cm i snittlängd :P
Barcelona Neymar11
2014-12-24 21:21
Amo Ja undra vad ett par dvärgar har uträttat mot dessa stora Goliat liknande varelser.... Brittisk fotboll finns tillgängligt om du vill se sparka spring fotboll :)
Barcelona zick9
2014-12-24 18:54
Är detta den äckligaste försvararen som Real Madrid någonsin har haft?
Barcelona Lion24
2014-12-24 18:37
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ber om ursäkt för att jag svarar så sent men jag har lite problem med datorn. Du skrev: ''En sak som jag har funderat på är om frånvaron av spelet utan boll beror på vår mittfält eller våra anfallare''. Det jag finner underligt är att väldigt väldigt många underskattar tränarens roll i ett lag. Nej, enligt mig så är det inte mittfältarna eller anfallarnas fel, det är tränaren som ger dom order om hur dom ska röra sig. Tränaren har det största ansvaret för laget och taktiken är naturligtvis en del av det.

Grejen med Lucho är att han har begränsat mittfältarnas inflytande i spelet eftersom han har centrerat anfallarna. Han har centrerat anfallarna förmodligen för att ha dom närmare mål, det finns både för och nackdelar med det. Men om vi ska titta på mittfältet nu så är det omöjligt att ha 3 centrala anfallare med 3 centrala mittfältare. Vi har alltså 6 spelare i mitten då, lägg till 5 från motståndaren (2 mittbackar och 3 centrala mittfältare) så skulle vi alltså ha 11 spelare från båda lagen i mittplanen. Det går ju inte, det är logiskt, det blir för mycket och stängda ytor. Lucho flyttar upp kanterna (framförallt högern) och breddar med mittfältarna för att öppna hål i motståndarnas mittfält för att där slå till med Leo, Ney och Suarez.

Nästan allt handlar om de 3 spelarna. Taktiken går ut på att frigöra dom 3 och få till lägen med dom 3. Därför blir mittfältarna nån slags alibispelare till anfallarna och ska röra sig utåt mot kanten lite grann för att få med sig motståndarnas mittfältare. Men nu kommer nåt som är ofattbart, nånting som jag inte fattar. Vi har så höga utgångspositioner att motståndarna rör sig inte från deras positioner eftersom vi har tryckt ned dom så mycket. Vem lämnar sin position 5-10 meter utanför straffområdet? Det blir så här att hur mycket våra spelare försöker bredda för att frigöra anfallarna så kommer det inte att lyckas så länge vi har såna höga utgångspositioner. Det kan funka nån gång med positionsbyten men motståndarna kommer sedan lära sig att försvara med zon-försvarsspel.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-24 17:42
Sanningen är att Penaldo kan vinna ännu ett Ballon dor 2016. Den här ledningen förstörde laget och gjort det ännu värre än förra säsongen. Jag ser inte oss som kandidater till CL titeln, liga titeln men kanske Copa om vi kan ta oss förbi Atletico och Madrid. Vi känns som en pannkaka. Plata, tafatta och sega. Längtar tills en ny ledningen och en kompetent tränare som sätter fart på Barca igen. Men att den ska bli bättre än innan är svårt då Messi kommer vara för gammal. Vi har redan förstörd hans bästa tider. Ronaldo kommer rida på ryggen och framgången av ett ung och hungrig Madrid i harmoni. Messi kommer bära ett pannkaka till lag som aldrig kommer räcka till med en hjärndöd ledning och en förvirrad tränare.
Barcelona AndreD.
2014-12-24 17:25
@Visca el Barça:

Messi har gjort fler assist och även fler mål om man tar bort alla straffar. Tar du bort straffarna försvinner 90% av rekorden som du länkade vännen. Han är Penaldo av en orsak.
Annons: