/spanien/barcelona/forum/3510.aspx/spanien/barcelona/forum/3510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bentley King
2015-03-07 21:35
Ni har gått alldeles för djupt i Barca vs Real forums kriget! Hade gärna gett en förklaring till min åsikt, men era inlägg talar för sig självt. Imorgon tar vi 3p, visca Barca!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-03-07 21:28
No penalty no party ännu en gång.. Världens mest beroende spelaren av straffar. . Och fram till kvällens match hade han skjutit frisparkar 51 gånger utan att näta och har förbättrat sin statistik ännu ikväll
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-07 21:16
Madrid supportrarna är helt pantade. De tror att de ska vinna över oss på Camp Nou för att vi kommer hålla i bollen och att de kommer kontra oss. Har de inte sett våra matcher och lärt sig något? Sevilla, Bilbao, PSG, Villareal och senast mot City? Det är vi som kontrar och nu behärskar vi den delen av spelet och vi ligger lite oftare på rätt sida av bollen för att kontra snabb eller efter en hörna! Bara chansen uppenbarar sig tar vi den. De tar första Clasico för givet när Luchos idéer var nya och okända för våra spelare. Nu sitter idéerna som handen i handsken. City blev demolerade på en halvlek och matchen slutade nästan 4-0 i första halvleken. Suárez va ny, Messi på kanten va vilse och Neymar var den enda bekväma på sin position. Nästa el Clasico blir en helt annan historia och jag verkligen hoppas på en förnedring A la Atlético.
Barcelona Vampíro
2015-03-07 21:15
Vilket jävla mål av Aduriz ändå. Hur fan kan han ha sån fysik vid den åldern? Känns som att han är 40 år.
Barcelona Jax12
2015-03-07 21:14
Tänkte bara höra om nån har någon koll på hur många poäng Real har lett ligan med som mest denna säsong. Är det 4 poäng eller?
Barcelona Ney
2015-03-07 21:04
Skön vy.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-07 21:03
haha shit enligt optimisten elr paillo är vem han än är:D...så visste han att d skulle bli förlust o drf ej är chockad. Men för typ 2 dagar sen totalt sågade han barca o hur bra vi än spelar så är dom fortfarande 1a haha...roligare snubbe får man leta efter...jag slutar aldrig att imponeras av hans "intelligens" han har nu även börja se i framtiden!! veta om dom torskar elr vinner på förhand haha. det har kommit 2 profeter, jesus o sen moahammed, o jag börjar nästan tro att d har kommit en 3e:p OPTIMISTEN!! hahahaha
Barcelona wallmannen
2015-03-07 21:02
Matchstart kl. 12 imorgon. Det känns för tidigt och likt Thomas Nordahl blir jag orolig.. Jag har fått för mig att de flesta Barcaspelarna är kvällsmänniskor. En annan har ju knappt druckit ur frukostkaffet vid tolv.
Barcelona DM1982
2015-03-07 21:01
[QUOTE=grande jw]Hur kan det inte vara en foul på killen som drar ner Samper när han gör självmålet? Kolla wrestling-greppet han drar ner honom med. Katastrof. [/QUOTE] 100 % frispark där. B-laget har faktiskt lite otur också.
Barcelona grande jw
2015-03-07 20:54
@Canaletes:

Hur kan det inte vara en foul på killen som drar ner Samper när han gör självmålet? Kolla wrestling-greppet han drar ner honom med. Katastrof.
Barcelona Rambla~
2015-03-07 20:52
Herregud vilket försvarspel vid 0-1. Alla tittar bara boll och ingentar sina markeringar eller löper med.
Barcelona Rambla~
2015-03-07 20:49
@Canaletes:

Det kan vi tacka idioten Eusebio och den slappa ledningen för.
Barcelona Canaletes
2015-03-07 20:47
Målen från Lugo - Barcelona B

Åker Barça ut har jag svårt att se att någon kommer slå in sig i A-laget.
Så tråkigt när man får massa hopp om dessa omtalade talanger som sen aldrig blir det man förväntade sig...
Barcelona Rambla~
2015-03-07 20:36
Samper gjorde tydligen ett självmål på hörna. I 89:e min! Stackare :(
Barcelona Kröjf
2015-03-07 20:31
Har noterat att jag fått seriös respons på mitt tidigare inlägg med "Lucho" och Messi i centrum. Men jag är just nu alltför uppfylld av Athleticos insats på såväl på plan som läktare, att det inte finns plats för några andra tankar och känslor. Målet? Ett minimalistiskt konstverk utan krusiduller,som påminner om Picasso; INTE Guernica !!!!
Så vackert i all sin perfektion från det precisa inlägget "på" en panna med en hel del hjärna innanför (för att nu inte nämna Bilbaos hårt bultande hjärta)
Skrämde skiten ur Messi med mitt avgrundsvrål. Messi? Ja vår katt alltså. Får väl visa mig från min stillsamma sida en stund, så allt återgår till det vanliga.
Barcelona Erik Satie
2015-03-07 20:27
@Flexus:

Visst fan är det hemmaplan. Jag har fått i mig lite för mycket :p
Barcelona grande jw
2015-03-07 20:24
Lucho kommer inte rotera imorgon. Han fick nästan sparken efter rotationen mot Sociedad som kostade oss ligaledningen den gången. Finns inte en chans att han roterar i samma läge imorgon igen. Lugna er.
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-07 20:21
Neymar är avstängd.
Barcelona Flexus
2015-03-07 20:21
@Erik Satie:

Bortaplan? Tullat på spriten? Vi möter Rayo på hemmaplan.

Skål grabbar! B-lagets prestation lämnar dock en liten bitter eftersmak i munnen.
Barcelona DM1982
2015-03-07 20:20
Jag vill inte jinxa något men det vore sjukt om Messi går förbi i skytteligan imorgon.
Barcelona LeoMessi
2015-03-07 20:19
Lion24 Är det inte så att Neymar, Pique och Busi missar matchen imorgon? För den rotationen är han tvungen till att göra. I övrigt så tror jag att vi får se det starkaste laget han kan ställa upp.
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-07 20:19

@barcastuff: Messi-Suarez-Neymar are trio in Spanish football with most goals (35) in 2015, ahead of Real Madrid's Bale-Benzema-Ronaldo (15) [via mrchip]

Imorgon gör MSN varsitt mål ;)
Barcelona koeman92
2015-03-07 20:18
Håller med Rambla. Själv tänker jag i alla fall inte ta något för givet, har man sumpat 2-3 chanser till ligaledning så är en repris allt annat än omöjligt. Ska jag vara ärlig är jag lite rädd att både spelarna och LE kommer att vara för naiva imorgon. Hoppas verkligen att man har lärt sig efter alla skitförluster. Imorgon gäller det att gå för allt. Bästa möjliga startelva ska spelas och hög press ska gälla så länge vi inte leder med minst 3-4 mål. Hoppas på denna elva imorgon: Bravo Montoya Piqué Bartra Alba Rakitic Mascherano Xavi/Rafinha Messi Suárez Neymar Mot 3 imorn! Visca el Barça! EDIT: Glömde precis att även Piqué och Neymar är otillgängliga imorgon. Blir väl.Mathieu och Pedro imorgon
Barcelona Junta Dimision
2015-03-07 20:17
Gör vi inte mål på Rayo som har ligans by far värsta försvar så vill man ju lägga sig under en sten. Finns inga ursäkter för ett poängtapp imorgon med tanke på att vi möter ett av La Ligas mest ihåliga lag.
Barcelona jawwa
Erik saite! Vi spelar hemma imorgon
Barcelona DM1982
[QUOTE=Erik Satie]Jag är väldigt orolig för imorgon. Kombinationen av bortaplan, spel klockan 12 gör att jag är orolig. [/QUOTE] Bortaplan?
Barcelona Erik Satie
VAR HAR NI LÄST ATT LUCHO SKALL VILA SPELARE?
Barcelona Erik Satie
2015-03-07 20:16
Jag är väldigt orolig för imorgon. Kombinationen av bortaplan, spel klockan 12 gör att jag är orolig.
Barcelona Lion24
2015-03-07 20:15
Om ryktet stämmer att Lucho vill ''vila'' spelare så är det skrattretande. OM det stämmer så förstår jag mig inte på han. Som om jag gjorde det tidigare men hur som helst. Spelarna har en hel veckas ledighet nästa vecka. Vill du vila spelare så gör det efter Rayo matchen. Lucho kan vila spelarna utan träning i hela 3 dagar (!) om han nu är så beroende av att spelare vilar och återhämtar sig. Då har man fortfarande 3 dagars förberedelser inför Eibar matchen och 3 dagar är bra.

För Guds skull, låt spelarna behålla sin rytm och tempo i sitt spel. Låt dom känna varandra ännu mer på planen och ha en fast startelva. Om det är så att vi ''vilar'' några spelare imorgon så kommer det finns spelare som inte har spelat 1.5 vecka inför Eibar matchen och jag vill inte underskatta Eibar alls. 1.5 vecka är mycket för en fotbollsspelare och det är helt naturligt och logiskt att den spelaren tappar rytm i sitt spel när den har varit frånvarande ett tag på plan. Jag hoppas innerligt att det inte stämmer (ryktet alltså). Detta är professionella fotbollsspelare och dom ska kunna orka spela en hemmamatch mot Rayo Vallecano utan att spy blod.
Barcelona jawwa
2015-03-07 20:13
Rambla Words!
Annons: