/spanien/barcelona/forum/3506.aspx/spanien/barcelona/forum/3506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-03-21 19:59
Junta Dimision

Jag förstår din poäng med Mathieu, det enda jag säger är att jag rent personligen har väldigt svårt för honom och det har främst att göra med hans väldigt bristfälliga teknik. Jag påstår inte att han är en dålig mittback, för det är han inte, jag tycker bara helt enkelt inte att han håller för att vara spelare i Barcelona.

Den matchen med Joe Hart har jag totalt missat, men hur som helt ville jag poängtera att trots att Hart hade en väldigt bra match som han förmodligen kommer att minnas för resten av sitt liv så tycker jag fortfarande att det var en kombination av hans prestationer samt våra spelares dåliga avslut som höll siffrorna nere. Man kan berömma Hart och att han stressade våra spelare, men fortfarande så tycker jag att man borde kunna kräva bättre avslut av våra spelare.

Men vi håller nog annars med varandra i mångt och mycket.
Barcelona the cameroonians
2015-03-21 19:23
Sportchefen är ju den normala länken mellan spelare och tränare och har till uppgift att se till att kommunikationen funkar. Vet inte hur det är i la Masia men nu är väl Jordi Roura den högst ansvariga och han känns väl inte som en person man anförtror sig till precis (utan att säkert veta såklart) 3-1 nu och ännu en omgång utan vinst. Vinyals har nu sex raka matcher utan vinst sen han tog över i februari.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2015-03-21 19:22
Nu ska vi ändå inte gulla för mycket med en spelare bara för att han råkar vara ens favorit.
Någon var tvungen att bytas ut, spelaren hade tyckt att det var orättvist oavsett vem det än blivit.
Tråkigt, men inte mer synd om spelaren bara för att det råkade vara Halilovic. Sånn är livet som fotbollspelare.
Barcelona Barca4life98
2015-03-21 19:19
Andresito Aha! Kollade på Aftonbladet förut och där stod det; " 14 april; Atletico Madrid - Real Madrid PSG - Barca"
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 19:07
King-Puyi Lucho är ingen som går själv och försöker muntra upp någon talang eller annan spelare. Han försöker att inte bli allt för nära vän med spelarna, han skickar sina assistenter då. Men klubben borde ha någon person utöver tränare som ser över spelarnas välmående. Någon som dom kan vända sig till, detta hade varit ett perfekt tillfälle att ha pinto kvar eller till och med Puyol.
2015-03-21 19:03
Haha, Grimaldo satte en frispark i början av säsongen och nu tror han att han är i nivå med Messi och ska skjuta från alla möjliga och omöjliga lägen. get a grip son.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-21 19:03
LeoMessi

håller faktiskt med dig där, lucho borde steppa in där o reda ut det här. men en sak har jag med Lucho o det är att han inte är så bra med talanger. jag menar adama, traore o en sandro som presterade i a laget. men ändå envisades han med munir...jag vet fan inte hur det här kommer att sluta. jag ser att våra talanger slarvas bort en efter en...ett exempel är fan deulofeu. jag vet att han ej lyckats till fullo i sevilla. o jag skyller det på våra tränare som lånar ut han till fel lag. deulofeu ska vara på vår bänk o matchas in sakta. men tyvärr ser jag ingen framtid för han hos oss pga LE
Barcelona Junta Dimision
2015-03-21 18:55
Gabriel

Jag håller med i allt du säger förutom två saker. Det första är att jag tycker att du är lite för hård mot Mathieu som faktiskt stod för väldigt många viktiga brytningar i matchen, kommer ihåg två stycken där han gjorde två fina brytningar på Aguero där vi fick två livsfarliga kontringar efter. Håller dock med om att hans prissumma var en total skandal och att vi egentligen borde gått efter Benatia i förstahand. I Valencia var dock Mathieu en av La Ligas bästa mittbackar, speciellt under det halvåret Valverde tränade de, men det är en annan sak att vara försvarare i Barcelona.

Det andra som jag inte håller med om, är att tro det eller ej, så finns det en match där Joe Hart var bättre än matchen i onsdags även om han var en levande vägg i målet. Hart var väldigt bra på att stressa våra spelare med sina snabba utrusningar, men det fanns inte riktigt någon "Wow"-räddning även om han höll siffrorna nere med 5-6 mål. Jag tycker fortfarande att hans bästa match var i premiärmatchen i Premier League 2010/2011 mot Tottenham borta (Se länktips).

Ett väldigt bra och välskrivet inlägg annars, tycker du satte många punkter helt rätt!
Barcelona Rambla~
2015-03-21 18:54
DM1982 Det gör mig så förbannad, att inte klubben tar hotet om degradering på större allvar. Speciellt nu när de har en transferban. Då blir ju b-laget extra viktigt i Segundan. Man kan tycka vad man vill om Munir och Sandro men faktum är att de hjälpte oss i början av säsongen när vi hade svårt att fylla bänken med anfallare iom Suarez avstängning. Nu kommer det bli som förra gången, de kommer harva i Segunda B i några säsonger, ja kanske även åka ner i Tercera div som då. Tills någon som Pep dyker upp, någon som har lite visioner och framåtanda. Fast hur stor är chansen att det sker när det behövs som bäst?
Barcelona Andresito
2015-03-21 18:53
@Barca4life98:

Fel. Madridlagen och Barca spelar olika dagar, tack vare TV-avtalen där lag från samma land inte ska spela på samma dag i den mån det går att undvika.
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 18:48
Jag kan fan inte släppa att halilovic byttes ut!! Hans reaktion är rättfärdigad och jag förstår det också. Det är vid såna här tillfällen som till exempelvis Lucho ska snacka med honom och peppa honom, så han känner att någon från a-laget visar att dom satsar på honom. Tycker det varit ett korkat jävla byte och jag är fan osäker på om ens ärkenollan eusubio hade gjort så.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-21 18:44
tror faktiskt att halilovic drar i sommar, klubbar som arsenal, liverpool o många andra är inte dumma. snacka om att läget studeras nu från dom. sen att han blir arg o går till duschen direkt gör inte saken bättre. vinayls kommer att leka alan ballan o peta honom i 2.3 matcher o alen får nog o sticker.... om 2.3 år kommer vi få ett bud nobbat på 400 miljoner då han spelar i arsenal
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-21 18:41
Klockren analys över valen av masken och Busken. Sergio Busquets’ presence at pivote in that respect could be a blessing, or it could prove to be a hindrance. Certainly, Javier Mascherano is more mobile and far more adept at ending counter-attacks before they have a chance to reach our defense, yet he is far less comfortable in possession and the tempo of Barça’s play drops when he is present in midfield. Likewise, Mascherano’s inclusion at pivote gives us far more flexibility to switch between our usual 4-3-3 and a more reactive 3-4-3 that could prove useful in possession – and in defending any Madrid counters. It’s a tough decision for Luis Enrique to make, even assuming that Sergio Busquets is anywhere close to 100% -- but there is a possibility that this decision will ultimately prove to be inconsequential, as long as Lucho gets everything else just right with his midfield selection and gameplan.
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 18:38
Hoppas att halilovic lånas ut, han förtjänar inte att bli behandlad så här. Vilken jävla tränare byter ut en av Världens största mittfältstalanger och låter en helt kall anfallare vikariera där? Det är som att Claudio skadas och dom tar ut rakitic och låter typ pedro spela mittfältare.
Barcelona Rambla~
2015-03-21 18:38
Jo, Vinyals och hans Juvenil A har sugit. Det är dock inte bara hans fel, han blev av med många spelare från det lag som vann Youth CL.
Barcelona DM1982
2015-03-21 18:37
Ser helt klart ut som b-laget åker ner och med tanke på att många bra spelare lämnar den här säsongen kommer det vara oerhört svårt för dem att kliva upp. Adam, Samper, Halilovic kommer garanterat lämna. Sedan är det frågan om Munir och Sandro är kvar. Kommer vara ett tunt lag som blir kvar och det kommer vara svårt att värva bra spelare.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-21 18:35
förresten kommer inte jordi vinayls från en horibel säsong med juniorerna? haha shit asså den här ledningen. spela dåligt få kontrakt, skit tränare flyttas upp. vart e logiken????
Barcelona Rambla~
2015-03-21 18:35
2-1 helt plötsligt. Halilovic älskar Barca och ville bara gå till oss, och så håller de och förstör honom. :/
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 18:34
Rambla De är mycket otur men det är ju oftast för att dom gör misstag. Tycker så otroligt synd om alen! Tränaren pissade honom i ansiktet där
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 18:33
The cameroonians Riktigt jävla konstigt att halilovic blir utbytt!! Ska dom köra med två mittfältare? Eller ska Munir lira droppa och lira mittfältare? Fy fan vad jag tycker synd om killen, han har all rätt att vara irriterad enligt mig.. Vad är det för signal dom skickar till honom? Vi lirar hellre med anfallare som mittfältare om vi blir tvungna till ett tidigt byte.
Barcelona Rambla~
2015-03-21 18:32
LeoMessi Jaha, se där, fler bra nyheter. Alltså, de är inte bara dåliga utan tycks ha all jävla oflyt som bara finns den här säsongen.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-21 18:31
hur fan kan dom behandla halilovic på d sättet? munir suger o har gjort det i 1 år nu o han får vara kvar. halilovic tackar nej till stora klubbar för att komma till oss o lira i b laget. vad gör vi? jo fuckar hans karriär...

wow vilket mål haha zlatan who?:P
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 18:30
Gumbau reducerar med en otrolig klack!
2015-03-21 18:30
Satan vad Halilovic blev arg över bytet. Kan förstå honom, Munir borde varit den som gått ut. Ridå för B-laget. nya tag nästa vecka.
Barcelona Rambla~
2015-03-21 18:28
Seriöst Barca B, det håller inte längre att släppa in tidiga mål i bortamatcherna. Vinyals har ju haft noll påverkan på laget sen han kom in. Bytet av tränare kom för sent, borde redan gjorts under juluppehållet. Nu är även jag beredd att ge upp, det blir tyvärr Segunda B nästa säsong. En jätterolig liga, regional nivå och inte alls svår att gå upp ifrån med en djungel av olika kvalmatcher. Nej fy fan vad det här suger. Bra jobbat klubben. :(
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 18:27
Halilovic byts till förmån för Suarez och halilovic såg riktigt ledsen och besviken ut! Stackaren...
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 18:26
Ortola fick rött och det är straff till motståndaren... Härligt att se att dom älskar att göra det svårt för sig själva...
Barcelona Barca4life98
2015-03-21 18:20
Alltså det blir kul med Atletico-Real och PSG-Barca på samma kväll, samma tid. Smart utav Uefa! Kommer vara helt dött ena speldagen!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-21 18:14
b laget borde fan anställa kluivert till nästa säsong. assisterande i vm för van gaal borde ej vara så dåligt. en av mina absoluta favoriter när han spelade
Barcelona Gabriel
2015-03-21 18:14
Har fortfarande inte haft möjligheten att skriva ner mina 2 cents gällande matchen mot City, så här kommer det. Först och främst, vilken fotboll i framför allt den första halvleken. Allvarligt talat så var det fullständig utklassning från Barças sida, med framför allt Leo i storform. Har han någonsin varit bättre än vad han är för tillfället? Jag tror faktiskt inte det. Vad som däremot oroar är ineffektiviteten framför mål framför allt från Neymars sida, även om Suarez också borde förvaltat sina chanser bättre. Anledningen till varför siffrorna stannade nere har delvis att göra med att Hart gjorde sin karriärs bästa match, förmodligen matchen han kommer att berätta om till sina barnbarn i framtiden, men det beror också väldigt mycket på att Neymar och Suarez avslutade som krattor i många fall. Vid ett tillfälle hade dessutom Suarez chansen att passa in till Neymar som då bara hade haft att rulla in bollen i helt öppet mål. Så fotbollsmässigt såg det helt strålande ut emellanåt, men effektiviteten måste sitta imorgon mot Real Madrid. Vi har inte råd att missa så solklara lägen imorgon för då blir vi straffade. Det är väldigt sällan Real Madrid går ifrån en match mållösa så det mesta säger att dem gör mål på Camp Nou imorgon, det gäller att vi sätter våra chanser! Jag har också en del ris och ros att dela ut till vissa spelare. Jag struntar i Messi för han har alla redan pratat om sedan matchen och han är utan tvekan världens bästa spelare (även om det aldrig var några frågetecken kring det) och också den bästa genom tiderna. * ter Stegen - Hans spel med fötterna är i en klass för sig för att vara målvakt. Aldrig har jag sett en bättre spel med fötterna från en målvakt, han toppar alla. Valdes, Neuer, Reina - ingen av dem är i närheten. Han är dessutom 2 fotad. Säg mig, vilken målvakt är 2 fotad? Det är ju för tusan helt absurt att man som målvakt är 2 fotad. Helt sjukt. Han stod för en tabbe i den andra halvleken där han trodde han kunde dribbla sig förbi Agüero, men samtidigt tycker jag inte man ska göra för mycket av den saken. Han var stabil hela matchen (även om matchen ägdes av Barcelona) och stod dessutom för en livsagörande straffräddning. Stort - killen är bara 22 år gammal. För mig en tidsfråga innan han tar över permanent i alla turneringar! * Piqué - Jag får äta upp precis vartenda ord jag sagt om Piqué, även om det knappast var konstigt att man uttryckte sig som man gjorde. Att han var slut. Hur fel hade man? Han storspelar i varje match nuförtiden och är faktiskt en av världens bästa mittbackar. Spaniens bästa mittback IMO då han är klasser bättre än Ramos som lever väldigt mycket på sina mål på fasta situationer. Piqué är den självklara ledaren i backlinjen och borde på allvar ses som ett kaptensmaterial. Såg ni situationen precis efter ter Stegens tabbe? Han gick direkt ut mot publiken bakom målet och applåderade ihärdigt ter Stegen för att få publiken att visa sitt stöd till tysken. Han var också en av de som hyllade honom mest efter straffräddningen. Jag är så stolt över Piqué just nu. * Rakitic - Åh vilken underbar värvning! Vem saknar sköldpaddan Fabregas? Inte en knotte. Rakitic var den bästa värvningen våran klubb gjort på väldigt många år. Givetvis finns det andra lyckovärvningar också som Alba exempelvis men jag väljer ändå att lägga mitt fokus på Rakitic. En klippa defensivt och väldigt kompetent offensivt där han fyller på med sina löpningar. Ingen tillfällighet att han gör målet som avgör. Jag har börjat älska denna spelaren, så otroligt ödmjuk dessutom och han verkar vara otroligt älskad i laget, spelare, staff och fans. Det är inte alls så enkelt att acklimatisera sig till klubben Barcelona som Rakitic har fått det att verka. En guldklimp är han! Det var rosen, nu till risen. * Mathieu - Förlåt, jag vill inte vara den som är den och jag vet att det finns en skara här inne som försvarar honom men I'm sorry, jag klarar inte av honom. Är helt vettskrämd varenda gång han får bollen. Visst är han inte helt BEDRÖVLIG, men jag tycker fortfarande att man ser så otroligt många brister i hans spel framför allt med fötterna. Hans första touch och passningsspel är långt ifrån Barça-klass och det är något jag kan irritera mig på otroligt mycket. Sen står han emellanåt för ett par idiotiska chansbrytningar där han totalrusar uppåt i banan för att glidtackla eller chansbryta och blir bortspelad. Inte direkt den mest taktiska mittbacken. Han stod för en sådan aktion nu senast mot City och vi har sett det ett par gånger redan den här säsongen. Tycker verkligen inte det är en tillfällighet att han medverkat i alla matcher vi tappat poäng i - även om man aldrig bara ska klandra en spelare i dessa fall. Att betala den summan för Mathieu var en stor skandal enligt mig, Bartra är bättre men ges tyvärr inte förtroendet. Specialare; Hälften ros hälften ris *Neymar - Han spelade ändå rätt så bra mot City till skillnad från vad han har gjort de senaste matcherna men jag kan ändå inte låta bli att vara lite besviken på han. Vi köpte honom ändå för helt otrligt mycket pengar och då kan man också kräva att han åtminstone sätter ett av hans alla lägen han fick. Att vara så ineffektiv som han var är inte okej för en stjärnspelare som honom, inte i det här läget av säsongen där varenda detalj är så viktig. Den halva rosen får han för att han ständigt trots allt ändå alltid är ett otroligt hot för motståndarna och deltar i offensiven. Tillslut kommer målen, förhoppningsvis redan imorgon i el Clasico. Annars är jag nöjd, väldigt nöjd med första halvleken. Det ser bra ut, hermanos! Visca el Barça!
Annons: