/spanien/barcelona/forum/3502.aspx/spanien/barcelona/forum/3502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-12-26 18:25
Ronaldinho Gaucho - Ronaldo kommer aldrig nå Messi nivå från 08-13 det vet både du och dina marängvänner. Ronaldo kommer hellre aldrig att göra 91 mål under ett kalenderår. Du hävdar att Ronaldo är den mest kompletta spelaren, dude jag har en sak och säga dig och det är, ta och kolla varenda match med Messi från 08-13 så kommer du ändra dig gällande vem som är mest komplett. Ni hävdade snabbt ur er att ingen kommer slå Ronaldos 40 mål i ligan vad gjorde Messi då? Jo han gjorde 50 ligamål under 1 säsong. Messi är den störste målskytten i la ligas samt Cl historia.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-26 18:25
typ 202 mål av ronaldo i la liga, 43 av dem är straffar... mäktigt av honom.
Barcelona Barieta
2014-12-26 18:23
Ronaldinho Gaúcho #10

"Världens mest kompletta spelare" saknar egenskaper som exempelvis speluppfattning, spelintelligens samt splitvision.
Men han springer ju iaf snabbt..
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-26 18:21
@Ronaldinho Gaúcho #10:

Hahahaha du är rolig. Gå till puertan och kör eran dynga där tack!
Ronaldinho Gaúcho #10
2014-12-26 18:13
@Barcelonistas Straffar ingår i själva sporten men kanske inte i din värld. Och som jag nämnde tidigare, Ronaldo har ändå fler mål än Messi om man skulle räkna av hans straffmål... Ronaldo gjorde 17 rekord mål i CL förra året något som Messi aldrig kommer att göra, sen att Messi missar straffar är en annan femma. Tråkigt att behöva säga det men Messi har varit borta i 2 år och blir bara sämre och sämre medans CR7 har blivit bättre o bättre, det finns något ALLA förutom enögda culés ser hos CR7. T.o.m. jag kan erkänna att Ronaldo nickar som ingen annan, Han sprintar som ingen annan. Han skjuter frispark som ingen annan. Han har teknik som ingen annan. Han hoppar högre än dom flesta NBA spelare. Han skjuter med båda fötterna, Och han avlutar på alla möjliga sett så är inte svårt att komma fram till slutsatsen att Ronaldo är helt enkelt unik världens mest kompletta spelare. Hans statistik under kalenderåret är värd att nämnas: Matcher: 60 Mål: 61 Assist: 22
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-12-26 17:36
Vad är de med alla dessa ronaldo/Madrid fanboys? Dem vet att messi kommer ses som den bäste genom tiderna när han lägger skorna på hyllan, och därför måste dem försvara honom till varje pris. Förvränger fakta så att det ska gynna dem. Typiskt real fans.
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-26 17:12
mangala är inte en världsklass försvarare. Demichelis är t.o.m snäppet vassare.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-26 17:10
Ronaldinho Gaucho - " klart bättre" men snälla du vad pratar du om? Ronaldo har haft 1 säsong i hela sin karriär där han varit bättre än Messi. Jag erkänner att Ronaldo var bättre än Messi föra säsongen. Men den här säsongen så har det varit jämnt. Messi har gjort 8 cl mål medan Ronaldo bara gjort 1-2 mål.. Ligaspelet ligger han före tack vare alla straffar han fått. 50% av Ronaldos ligamål har varit på straff.
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-26 16:58
@Barcelonistas:
Jag fick min bild av att några högljudda madristas är som "showtime" hessi eller vad han nu heter. Briljanta argument och fin person han är. Vad vet jag? Kan ha fel. Inte mycket som tyder på det dock... =(
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-26 16:54
@Ronaldinho Gaúcho #10:
Men tanke att du är på detta forum och panik skriver i parti åt ronaldo, så fyller du många krav jag nämnde tidigare =) Börja inte gråta nu. =(
Barcelona Barcelonistas
2014-12-26 16:53
Maestro Xavi - "välutbildade" var fel ord, syftade på att Barca supportrar har högre Iq än Real supportrarna. Gå in på youtube och sök på Tomas Roncero. Den människans IQ är långt ifrån medel.
Ronaldinho Gaúcho #10
2014-12-26 16:50
@Maestro Xavi Hur vore det om du ägnade dig åt att bemöta mina argument? Eller är det nämligen så att du inte har svar på tal och är tvungen att komma med löjliga personangrepp? Det om något säger ganska mycket om dig hehe... @Barcelonistas Och Ronaldo har gjort fler mål samt assists än Messi under kalenderåret 2014.... Inse faktumet, Ronaldo är klart bättre än argentinaren med tanke på portugisens prestationer som jag lyfte fram....
Barcelona Barcelonistas
2014-12-26 16:45
Lion24 - du förstod inte alls vad jag menade. En kristen som tror att jorden är 6000 år gammal, det är just den individen jag snackar om. Jag drog en jämförelse med dagens Barca där man håller stenhårt om den här filosofin som JUST NU inte längre fungerar. Men Barca som klubb tror ju på det här konceptet då man frödat överlägset mest titlar i världen. Hur du fick mitt inlägg att framstå som något negativt vet jag inte riktigt hur du lyckades med det.
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-26 16:33
@Barcelonistas:

Nja visst, men alla barca supporters är inte välutbildade =)=), men jag kan säga att dom flesta inte suger av en man som rakar benen och sminkar sig innan och efter matcherna.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-26 16:26
Maestro Xavi - Barcelona supportrar är välutbildade individer, ödmjuka samt förnuftiga. Real supportrarna är narcissister , hjärndöda typer som bor i en håla i någon ort där det brinner bilar mer än det regnar. Finns dock Madridistas som verkligen bryter mönstret. Hombre förvånar mig varje gång, har sjölv en polare som e Real Madrid supporter och han är nog världens mest ödmjuka jävel jag sett. Satt och kollade på Chelsea -Barcelona 09 med just han, vet ni vad han sa efter matchen? " Iniesta vilket jävla mål". Detta visar bara hur mycket media samt forum påverkar oss.
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-26 16:12
Den känns som att den typiska madristan har ändrats från den äldre spanska gentlemannen med en riktig cigarr i mun, till en uppkäftig tjomme som tror att man är tuff och som jobbar i en pizzeria. #truth
Barcelona Barcelonistas
2014-12-26 16:03
Ronaldinho - 91 mål under ett kalenderår shhhhh!
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-26 16:02
@Ronaldinho Gaúcho #10:
Det sorgligaste är att du har skapat kontot endast för att sprida ronaldo propaganda här i vårat forum. Om du tror att det kommer att få oss att tro att han är bäst så har du fel. Man tycker endast synd om de riktiga madristas som håller på samma klubblag som du, om du ens håller på real, vilket jag inte tror. Det endaste som finns i ronaldos fanliga är ronaldo själv med hans madame tussauds liknande hy och alla firanden han gör vid straffmålen. Där har du sanningen.
Ronaldinho Gaúcho #10
2014-12-26 15:41
Och när jag ändå är inne på Ronaldo...

Man jämför en spelare (Messi) som växte upp med sin klubb och spelade i Spanien 5 år innan Ronaldo anlände, och spelar dessutom i ett lag som dominerade fotbollsvärlden större delen av denna 5 års period.

Denna spelare jämför vi med en nyinflyttad portugis, som anlände till ett Real Madrid som åkte ut i åttondelsfinaler innan sin ankomst. Han spelade ursprungligen som en ytter och borde inte alls göra så många mål, men trots allt detta emot honom är han endast 43 mål bakom Messi sedan sin ankomst. Dessa 43 mål som nu är reducerade till cirka 30 mål efter en stark start på 2014-15.

Han har sedan sin ankomst till Real Madrid bättre mål per match snitt än Messi i La Liga & UCL. De två största tävlingarna dominerar Ronaldo. Men detta är oviktigt att ta in? :P
Ronaldinho Gaúcho #10
2014-12-26 15:39
@Barcelonistas:

Ronaldo hyllas inte för sina straffmål. Hans statistik är helt enkelt bättre än Messis, MED eller UTAN straffmål.

Detta, inklusive hans insatser i UCL, CDR, La Liga, UEFA Super Cup 2013/14 samt 2014/15 är anledningen till de hyllningar han får.
Ronaldinho Gaúcho #10
2014-12-26 15:39
@Andresito:

Samma sak sades det under föregående säsongen när Simeone mer eller mindre använde ofta spelar samma startelva och man kan knappast säga att det gick åt helvete...
Barcelona Andresito
2014-12-26 15:18
Mourinho är raka motsatsen till Lucho. Han spelar samma elva varje match. Just nu leder de med 2-0 mot West Ham, om två dagar möter de Soton och han har inte gjort ett enda byte än, i 80e minuten. Inte en chans att Chelsea kommer hålla hela vägen i CL.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-26 13:21
Barcelonistas:

Dags att släppa taget om arrogansen. Speciellt så här års.
Barcelona Smogen
2014-12-26 11:36
Ser med lite skräckblandad förtjusning att Atletico är på väg att få tillbaka Torres. Är det någonstans han kan återfå sin forna storhet är det hos Atletico under Simeone. Samtidigt minns man ju att Torres har en favoritarena på jorden och det är Camp Nou.
Barcelona Gio Style
2014-12-26 08:07
Lion24

Vill bara co-signa din analys gällandes den eviga duellen mellan CR o Messi. Det är något man sällan tänker på och du har helt rätt o det du säger.
Sen Barcelonistas kommentar, inte första gången han säger nåt sånt, hjälper tyvärr inte att tillrättavisa där.
Barcelona Lion24
2014-12-26 06:14
Barcelonistas Men det är tränaren som bestämmer spelmodellen. Visst, kanske inte under Tata men det var inte där Tatas problem låg i. Problemet var alla dessa grillfester under slutet av säsongen, såg man inte allvaret? Disciplinen? Cojones? Det var Tatas problem. Jag tror absolut inte på att Lucho följer order från styrelsen om att man ska ha 70-75% bollinnehav. Lucho vill köra sitt och det har han tydligt sagt flera gånger. Lucho är en ''rebell'' och han är hård. Tror inte nån från styrelsen hade vågat tjata på honom som man gjorde på Tata. Sen angående det där med att en ''kristen ska lämna boken och tänk nytt, anpassa dig till verkligheten''. Det där var väldigt lågt sagt. Jag är inte ens kristen, jag är muslim men att säga så är bedrövligt och inte respektfullt mot dom som är troende kristna eller vanliga kristna personer.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-26 05:23
Problemet med dagens Barcelona är inte tränarna elr spelarna. Jag anser att det största problemet är spelmodellen. Så länge vi kör det här boll rullandet så kommer vi inte kunna göra ett skit. En tränare som Martino hade Bert gjort underverk med Barca om han fått fria tyglar. Jag tror även LE hade kunnat göra det bra om han hade gått över till en mer fartfylld spelmodell. Barcelona är för naiva man håller hårt om sin filosofi, lika hårt som en kristen håller sin heliga bibel. Släpp taget om boken och tänk nytt, anpassa dig till verkligheten. Jag älskar tiki takan och den är inte död någonstans, problemet är bara den att vi inte har kvalitén längre att utföra den på ett korrekt sätt. Neymar,Messi,Suarez,Rakitic,Iniesta Med en lite mer kontringsinriktad fotboll så hade vi hamnat rätt. Vi har spelmaterialet att spela en snabb enkel, men också effektiv fotboll.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-26 05:12
Folk överdriver något enormt när man kritiserar laget. Må ha får det att låta som om Barcelona och Messi inte levererat på 5-6 år... 12/13 säsongen var senast vi vann en riktigt stor titel. Det var en ligatitel där vi plockade 100 poäng. Messi under Tito gjorde 46 ligamål och han hade slagit sitt eget rekord om han inte hade åkt på den där skadan på slutet. Föra säsongen är den ända säsongen som vi gått titellösa sedan 07/08 säsongen. En jävla säsong grabbar... Messi har förutom sina 15 mål i ligaspelet, träffat ribban/stolpen 10 gånger den här säsongen vet ni hur oturligt det där är?
Barcelona Lion24
2014-12-26 05:11
Liunil Masse

Det är en fantastisk bedrift att Messi har gjort flest mål 2014 utan straffmål men han har också spelat flest matcher, glöm inte det. Men mål är inte allt, det är i alla fall inte allt jag ser. Om vi tar en titt på Messi i spelet så kunde man knappt ta bollen ifrån honom förutom. Vart har hans acceleration med bollen tagit vägen? Kommer ihåg när han kom med full fart mot mål och bollen var som fastklistrad vid fötterna, det fanns i n g e n som kunde ta honom. Messi har stagnerat i den aspekten, spelförståelsen har han kvar. Just när han kom med full fart med bollen fastklistrad vid fötterna gjorde honom speciell. Idag är bollen inte lika fastklistrad vid fötterna, accelerationen med boll är inte samma som förut.

Jag tycker ändå att Messi är världens bästa fotbollsspelare utan att tveka. 1 har konstant fria ytor och punktmarkeras aldrig medans den andra punktmarkeras och har alltid små ytor att spela på. Det är betydligt lättare att spela på stora ytor än små, det är en självklarhet för alla. Men den här Messi (som fortfarande är fantastisk och nummer 1) är inte den lika överlägsna Messi som var under Peps tid. Och det är där min poäng är. Tränare har kommit in utan att vara världsklass eller hålla en top 10 nivå. Vi har/haft för dåliga tränare helt enkelt som påverkat spelarna. För varje år och tränare som kommit så har vi gått ner oss ett steg.

Det är tränaren (och styrelsen) som jag beskyller eftersom dom har största ansvaret för laget. Det är tränaren som ska vara strikt med spelarens kost, tränaren som ska motivera spelarna, det är tränaren som ska lägga upp den perfekta taktiken. Kommer ihåg när Pep kom och då fick inte Messi längre titta på argentinska ligan sena nätter, det blev förbjudet. Kosten och maten förändrades, sömnen likaså. Pep gjorde så att spelarna andades fotboll och om du ska vara framgångsrik så måste man göra det!

Medans Cristiano har för varje år som gått fått in en bättre tränare som dessutom är världsklass och historiska tränare. Det är klart att du blir bättre med en bättre tränare och stagnerar något med en sämre. Spelarna avspeglar tränarna, det är så det är, kolla bara Simeones Atlético. Vi behöver en världsklasstränare med disciplin, strikta regler och han ska vara en taktiker men problemet är att det inte finns många där ute, eller tillgängliga.

Barcelona Liunil Masse
2014-12-26 04:46
@Lion24:

Messi har inte stagnerat på något sätt, laget har. Messi har gjort mest mål under 2014 om man tar bort straffmål. Det i ett lag som inte har sett bra ut och inte vunnit någon titel under 2014.

Vi får tacka o buga för att vi har världens bästa fotbollsspelare i vårt lag som räddar lagets skinn gång på gång den här säsongen. Vill inte ens tänka tanken på hur säsongen sett ut nu utan Messi.

Annons: