/spanien/barcelona/forum/3498.aspx/spanien/barcelona/forum/3498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 22:31
Tycker både Valencia och Sevilla ser starka ut men Valencia aningen smartare och mer cyniska i spelet. Tätt och aggresivt försvarsspel för att sedam explodera i kontringarna. Jag gillar att Sevilla i princip tar kommandot även om man spelar på bortapln men självklart är det även naivt gjort. Förhoppnings spelar man med lägre utgångspositioner och med andra mål på Bernabéu, dvs att kriga för poängen. Sen kommer de definitivt kunna såra Real i kontringarna då de har duktiga spelare.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 22:29
Baha

Tiden får utvisa det, tycker de har varit väldigt upp och ned, men med tanke på att de fick en ny ägare efter sommarens transferfönster stängde så kommer jag inte döma honom tills nästa säsong. Blir dock väldigt spännande att se om det blir Sevilla eller Valencia som tar fjärdeplatsen. Optimalt, hade varit om Sevilla vann Europa League igen och Valencia tar fjärdeplatsen för då kommer det vara fem spanska lag i nästa säsongs Champions League och alla blir nöjda.

Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-25 22:27
Valencia ska byta in den där galna mittbacken som är lik Puyol. Om vi inte hade haft Jordi Alba är Gaia en vänsterback av yttersta klass.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-01-25 22:24
[QUOTE=Junta Dimision]Baha Nuno, tidigare målvakt i Porto. Han tränade Rio Ave i Portugal och tog de till två raka cupfinaler. [/QUOTE] Han känns som en ny Simeone i spelstilen. Ligga lågt och kontra.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 22:23
Baha Nuno, tidigare målvakt i Porto. Han tränade Rio Ave i Portugal och tog de till två raka inhemska cupfinaler.
2015-01-25 22:22
Vem är Valencias tränare. Han har gjort de duktiga.
Barcelona Andresito
2015-01-25 22:20
@socccerfan1:

Guardado + Cuadrado?
Barcelona Liunil Masse
2015-01-25 22:19
Adama, samper och denis suarez är alla bättre än deulofeu enligt mig.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 22:19
Beslutsfattande är något Deulo måste slipa på ordentligt. Vilket läge de hade kunnat bli om han hade tittat mot Denis Suarez.
2015-01-25 22:18
Deulofeu så jävla nonchalant spelare. Hans kroppsspråk säger inte att han vill kriga den här matchen. Han kan göra en snygg grej i en match och vara värdelös i en annan match. Deulofeu kommer jag inte gråta över. Den riktiga talangen är ADAMA.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 22:18
Där ser man klart och tydligt Deulofeus orutin. Vill nästan kalla honom speldum för väldigt många i hans ålder har ett betydligt bättre och snabbare beslutsfattande.
Barcelona Z_Z
2015-01-25 22:17
@LeoMessi:

Förhoppningsvis kan de inse att de måste spela för en poäng i första hand på bernabeu och ligga på kontring. Det har ju synts tydligt hur bra det faktiskt fungerar för lag nu under detta år. Ge Real den fotboll de själv spelar så är deras offensiva trio mer eller mindre värdelös då de suger på små ytor. Förhoppningsvis kan detta vara året när övriga lag möter Real med den typ av spel som Barca fått möta senaste sex åren.

Men troligtvis så kommer de bli yta så Bale kan få springa lite.
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 22:17
DAT beslutsfattande från Deulofeu...
Barcelona Neymessi
2015-01-25 22:16
Diego Alves är bra, men Casillas är en av världens bästa målvakter för han räddade nästan en straff...
Barcelona Neymar N11
2015-01-25 22:14
Neymar played yesterday the 350th official game in his career #fcblive He scored 212 goals and gave 104 assists [via @neymarstats]
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 22:12
Sevilla är alldeles för naiva i försvarsspelet för att kunna ta dom större lagen på bortaplan.
2015-01-25 22:10
Sevilla kommer aldrig ta poäng borta på Bernabeu. Tyvärr räcker de inte till på bortaplan mot de stora den här säsongen.
Barcelona socccerfan1
2015-01-25 22:10
Cuardado är bra ..
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 22:08
Helt ärligt så tycker jag att Deulofeu fortfarande är väldigt dålig på att det ta defensiva arbetet. Han står alltid 10-15 bort från den personen han ska hjälpa i försvaret. Ytterbacken som oftast.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 22:08
Vad ska vi med Marquinhos till? Bartra är bättre även om brassen är några år yngre. Piqué är mycket bättre när han spelar med pondusen han har just nu. Mascherano är bättre. Äh, killen gjorde ett dåligt val när han gick till PSG och får finna sig i att trappa ned till en lite mindre klubb innan han återigen får chansen på den största scenen.

the cameroonians

Ja, någon plan hade han säkert. Hoppas dock Denis kommer in snart, det lär han göra nu när Sevilla behöver offensiva krafter.

Skön räddning av Beto.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 22:04
Fin aktion av Deulo nyss men hans skott/inlägg vart för tamt. Han har blivit bättre på att inte borra ner huvudet, stor skillnad där jämfört med hans säsong i Everton.
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 21:56
Maestro Xavi Haha där trollade jag faktiskt, men med tanke på att jag hade fel förut så är det förståeligt att man blir osäker på att jag trollade denna gången:P
Barcelona Liunil Masse
2015-01-25 21:55
Marquinhos alltså. Vilken åsna som ville leka lite cool och "nobba" Barca i somras för han trodde han skulle spela istället för nya inköpta David Luiz. Han får skylla sig själv helt enkelt.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-25 21:53
@LeoMessi:

Men bilbao är ju baskiskt, eller trollar du! =)
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 21:49
DM1982 Håller med dig! Barca jagade honom i somras och killen vågade inte visa något intresse då för han trodde han skulle få en startplats i PSG. Satsar fan hellre på bartra, han förtjänar det mer.
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 21:47
Junta dimision Fast inget slår det katalanska derbyt mellan Barcelona och bilbao:) haha mina geografikunskaper är inte dom bästa och jag har seriöst alltid trott det var ett andalusiskt derby Hahah! Får ta och ställa mig i skamvrån en stund.
Barcelona DM1982
2015-01-25 21:47
[QUOTE=Barca Barca]Barca borde värva han och sedan låna ut honom i 6 månader tills han får spela igen hos oss, till en icke CL klubb :) Men så långt tänker inte styrelsen, vi lär värva Woodgate eller nått... [/QUOTE] Killen har fått sina chanser, Barcelona är inget lag man kommer till när man känner för det. Han ville vara kvar i PSG så varsågod och stanna kvar där.
Barcelona the cameroonians
2015-01-25 21:46
L.A.M Nr 10

Möjligt - men Emery som känner spelarna verkar tycka annorlunda.

Men han har kanske en plan som varken du eller jag har fattat... ;-)
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 21:43
Jag tycker Sevilla gör det bra. Man kommer till Mestalla och visar ingen respekt utan tar tag i spelet och ockuperar sig utanför motståndarnas straffområde. Valencia vill å andra sidan hitta kontringslägena, något de lyckades med vid andra målet. Dock tror jag inte det här håller i längden utan jag tippar på att Sevilla kvitterar rätt så snart om matchbilden är densamma i andra halvlek.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 21:38
Bacca missar och en av världens bästa straffmålvakter Diego Alves räddar. Sevilla har haft tryck mot Valenciamålet under ett bra tag nu.

the cameroonians

Bara för att man har en djupare utgångsposition betyder det inte per automatik att man är en bättre defensiv spelare. Denis är ung och hungrig och skulle definitivt att jobba stenhårt den här matchen, visst att det är högre upp i planen men det är en defensiv taktik det också. Ingen kan väl exempelvis påstå att Xavi är bättre defensivt än Rakitic, trots att han spelar 15 meter längre ner i banan.
Annons: