/spanien/barcelona/forum/3489.aspx/spanien/barcelona/forum/3489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2015-01-28 14:16
Figo har gått ut och annonserat att han vill bli den nya FIFA-presidenten. Har gjort en video och allt om det.

Vet inte vad jag ska säga... är verkligen speechless...
Barcelona Neymar11
2015-01-28 14:12
@barcastuff: When Fifa investigated Barcelona's youth transfers, they asked the club info about Sorpresón ("Big surprise"), a non-existing player. [ser] Dem här idioterna har makten till att styra fotbollen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-28 14:01
Liunil Masse

Ja de klart han ska öppna käften så fort det blåser kalla vindar i Madrid så ska dom skyddas och vad vet jag, och vara oskyldiga till allt.

jävla smuts liga va det börjar bli Perez och alla inom förbundet är lika med korruption .

Snart lär vi också läsa att Penaldo får bara 1-2 matcher avstängning blir inte bättre än så, Real får med sig allt inget nytt.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-28 14:01
Smogen Du har väl inte missat att el Flaco uppdaterar oss med sköna artiklar och notiser gällande allt som har med det stundande valet och ledningen i övrigt att göra? Kika på hans senaste uppdatering, där står allt du behöver veta om denne herre.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-28 12:59
@barcastuff: Tebas (Liga president): "Fifa rules go against Spanish and European laws. We talk with Barça, Madrid and Atletico. None of them deserve ban" Ojoj, Självklart ska Tebas öppna käften nu när Real utreds. Inte ett ljud om straffet när Barca blev straffade?
Barcelona Smogen
2015-01-28 12:44
Vem är Braida?
Barcelona Jax12
2015-01-28 12:29
Ok, har använt mig av sopcast förr men trodde inte det funka längre. Blivit lat med åren och köpt olika abonnemang för att kunna se alla matcher så länge sen jag streamade haha. Tack hur som helst!
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-28 12:28
Barto måste bort från klubben. Den här ledningen håller på att förstöra klubben från roten och det är en skandal över vilka medelmåttor de anställer. Enrique förtjänar kritik när det behövs men så länge resultaten är positiva får han gärna stanna.
Barcelona Andresito
2015-01-28 12:24
[QUOTE=Jax12]Oki tack. Menar mer streams med keff kvalité eller där man måste registrera sig och det tar en halvtimma och fixa konto och dylikt. [/QUOTE] Jo, blev bara förvånad över att folk fortfarande kollade på sånna. Acestream och Sopcast är de bästa programmen för streaming, behövs ingen registrering eller nåt. :)
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-28 12:22
Italian press shocked we signed Braida. @MDpor_elmundo defending the man. Ah, MD. You never fail in sucking up to this board.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-28 12:22
Andresito

har ingen källa var nyvaken o gick efter bentleys snack hehe trodde det var officiellt letar men hittar inget som tur hehe. måste var minst 3 matcher
Barcelona Jax12
2015-01-28 12:17
Oki tack. Menar mer streams med keff kvalité eller där man måste registrera sig och det tar en halvtimma och fixa konto och dylikt.

Barcelona Andresito
2015-01-28 12:09
Fick inte med hela meddelandet. Arenavision 6 funkar också. Angående Ronaldos avstängning så är inget officiellt än. Motbevisa mig gärna med en källa.
Barcelona Andresito
2015-01-28 12:07
[QUOTE=Jax12]Någon som vet varför Csports inte sänder matchen ikväll? Har tyvärr inte tv 4 sport längre som sänder första halvleken. Orkar inte med massa fulstreams när det vankas stormatch. Kan man lösa det på nått sätt så man kan se första halvlek gratis eller? [/QUOTE] Fulstreams? Kolla Sky Sports 5 Acestream eller Arenavision 1
Barcelona Mdawg
2015-01-28 11:57
Real Madrids klassiska hemmaarena Santiago Bernabéu ser ut att byta namn..
Enligt spanska AS blir det nya namnet Abu Dhabi Bernabéu.

Först förväntades arenan byta namn till IPIC Bernabéu.. Spanska AS rapporterar på onsdagen att Santiago Bernabéu förväntas byta namn till Abu Dhabi Bernabéu, detta efter att förslaget IPIC Bernabéu inte blivit accepterat.

Haha.. Money talks!
Barcelona socccerfan1
2015-01-28 11:55
Var läste ni om 2 matchers avstängning ?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-28 11:51
Bentley king

Haha vad trodde du innan art förlängning skulle gå på? D är real o penaldo vi pratar om min vän. Förbundet märkte stt han var lite sliten så dom vill vila honom till derbyt haha. O där bjuder dom honom på 2 straffar igen för att gottgöra honom o ta igen för 2 matcher haha. Irina lämnade penaldo för hon kom på att han var otrogen mot henne med halva förbundet. 100%
Barcelona Jax12
2015-01-28 11:33
Någon som vet varför Csports inte sänder matchen ikväll? Har tyvärr inte tv 4 sport längre som sänder första halvleken. Orkar inte med massa fulstreams när det vankas stormatch. Kan man lösa det på nått sätt så man kan se första halvlek gratis eller?
Barcelona the cameroonians
2015-01-28 10:53
Klockan 11.00 möter Barcelona B ett kinesiskt lag från högstaligan, Beijing Guoan, i en vänskapsmatch.

Startelvan;

Suárez
Juste, Diagné, Costa, Lucas
Pol Calvet, Ssamper, Halilovic
Adama, Sandro, Joan Roman

Bänk: Ortolá, Munir, Campins, Cá, Cámara, Tarin och Moha

Stream i länktips.
Barcelona Bentley King
2015-01-28 10:53
Ronaldo fick alltså 2 matchers avstängning. Skandal! Den här ligan blir bara smutsigare och smutsigare!
Barcelona Andresito
2015-01-28 10:13
Real Madrid verkar vara ute efter Gayá. En vänsterback med otrolig potential. Kan mycket väl bli nästa Alba eller till och med bättre. Hade tillfört mycket till Madrid med tanke på att Marcelos formkurva liknar Alves. Förhoppningsvis förlänger han, inte bara för att Madrid inte ska kunna norpa honom, utan för att Valencia ska kunna bygga vidare på sitt talangfulla lag. Nya Atlético? Mycket möjligt.
Barcelona the cameroonians
2015-01-28 10:13
Bravo, Montoya och Roberto fick inte plats i truppen. Mathieu är med och är fri från sin hälskada. Piqué är också med trots ryktet att han skulle bli pappa igår.
Barcelona Lion24
2015-01-28 08:24
Vill också bara lägga en åsikt om Pogba och Kovacic. Sorry för att jag skriver så många inlägg på så kort tid. Detta blir sista. Jag tycker att Pogba och Kovacic är fantastiska spelare och fantastiska talanger. När vissa gör en bedömning och speciellt Pogba (vet att det finns många som tycker att han är överskattad, vilket jag personligen inte kan förstå) så tror dom att han är 27-28 år. Eller det låter så i alla fall. Pogba är väl bara 22 år. Om han är så duktig nu och har massa år att utvecklas i ett bättre lag, bättre liga och en bättre tränare, hur bra kan han inte bli? Han är fortfarande väldigt ung och vid den åldern är det först och främst talang som sticker ut och han har den. Pogba är en extremt komplett spelare på alla sätt och viss. Många spelare som är box-till-box spelare (Lampard, Vidal o.s.v) är mycket effektiva målskyttar som mittfältare men har en mindre begåvad teknik. Pogba är en box-till-box spelare men har också tekniken med sig. Kovacic är också en spelare som jag tycker om väldigt mycket. Fantastisk i spelet med boll och har en väldigt fin driv med bollen. Kom ihåg att Kovacic är ännu yngre, 21 år. Kom också ihåg att han spelar i ett lag som ligger 9-10 i en liga som har varit på nedgång ett tag. Det är väldigt svårt att prestera när man spelar i ett lag (Inter) som är på kraftigt nedgång. Folk förväntar sig att Kovacic ska ta Inter till titlar nu och vara lika framgångsrik som t.ex Kaka va i Milan. Hade Kaka varit lika bra om han hade spelat i dagens Inter? Det är väldigt svårt. Kovacic är som sagt fortfarande väldigt ung, väldigt talangfull och har en väldigt fin teknik. Han precis som Pogba har väldigt väldigt många år framför sig och när de kommer till bättre ligor och lag, ja då kommer man få se deras ''riktiga'' storhet i och med att dom 1. vinner, 2. spelet ''flyter'' på i deras lag (alltså det finns inga problem, gäller främst Kovacic och Inter).
Barcelona Lion24
2015-01-28 08:16
Jag skriver 2 inlägg för att jag vill få med videon på länktips ovanför. Vet att man kanske inte orkar kopiera o ''allt'' så det blir lättare med ett klick. Målet är Kameruns 1-1 mål mot Mali i Afrikanska Mästerskapen. Pausa vid 0:05 och läs av situationen. Det här är precis efter ett inkast, en kamerunsk spelare får bollen långt utanför straffområdet och ska skicka in ett inlägg. Det är en fantastisk boll som den spelaren kommer släppa, en fantastisk spelförståelse.

Men fokusera inte på honom och bollen utan fokusera på spelaren som är längst till höger vid straffområdets linjen. Han som sträcker upp handen och kolla hur hans enkla rörelse öppnar upp för målskytten. Joggar nån meter bakåt och motståndaren följer hans rörelse men målskytten är extremt smart som utnyttjar den lilla yta som uppstår och sen kan man inte klaga på passningen. Vad ska försvararen göra där? Hur ska försvararen reda ut situationen på någon sekund? Hur hinner han tänka? Alla dessa problem skapar du till din motståndare bara du rör dig effektivt och smart.
Barcelona Lion24
2015-01-28 08:08
Jag tänkte ännu en gång prata om hur rörelser kan påverka motståndaren. Jag vet att jag är dryg och ständigt pratar om det men det är en ''hemlighet'' som görs precis framför våra ögon och som väldigt många inte ser. Jag har sagt det förr och säger det igen: så som du rör dig på plan så gör din närmsta motståndare, OMEDVETET. Kom ihåg, man hinner inte tänka klart under matchen, speciellt när man inte har bollen.

Jag tänker visa 2 videos, den första är Messis 0-5 mål i helgen mot Elche (länktips). Det är en fin passning från Bartra och en fin löpning från Messi, men vem är det som gör att den passning kan ske? Jo, Pedro. Jag råder er att studera endast Pedro i början av länktipset. Kolla hur lätt det ser ut. Pedro joggar bara någon meter och får med sig sin motståndare som lämnar sin yta. Följer inte motståndaren med så kan Pedro ta emot bollen, vända om och skapa en ny situation precis framför mål. Frågor gäller det att ställa till motståndaren.

Det är det här jag gillar med den ständigt underskattade Pedro. Det är en fantastisk spelare i spelet utan boll. Han är extremt smart och är VÄL medveten om vad han gör i den där situationen, alltså att han öppnar upp den ytan för Messi. Pedros nedgång berodde inte på att han är en dålig spelare, allt handlade om självförtroende och det har inte ändrats till nu.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-01-28 01:27
Nej Bojan tillhör inte oss..Han såldes för 1.8 milj euro.

Barcelona Junta Dimision
2015-01-28 01:18
Neymar11 17 av 19 matcher för Inter har han startat denna säsong enligt squawka, så jo han startar i Inter. I landslaget har han startat 3 av 4 EM kvalmatcher och i en av dessa matcherna utgick han för skada enligt UEFAS hemsida. Han kanske inte är en lika självklar startspelare i landslaget, men han är på gränsen definitivt. http://www.uefa.com/uefaeuro/qualifiers/season=2016/teams/player=250023551/index.html
Barcelona Erik Satie
2015-01-28 00:39
Deulofeu

Men vafan. Pengakåta idioter...
Barcelona Deulofeu
2015-01-28 00:39
Matchen inleder på tv4 sport kl 21.
Barcelona Erik Satie
2015-01-28 00:34
Kollar man på Tvmatchen står det att Matchen börjar 21.00, men i tablån i tidningen börjar den 22.00 på TV12, vad i?
Annons: