/spanien/barcelona/forum/3482.aspx/spanien/barcelona/forum/3482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2015-01-18 12:03
Fyfan vad Ronaldo tappat 1 mot 1 spelet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-01-18 11:42
[QUOTE=Neymar11]Älskar hur Ancelotti tar död på deras spelare, dom får aldrig någon vila. Kroos har t om öppet gått ut och sagt att han är sliten. Det märks pöjk Vi borde ha ett jävla försprång till Madrid när det är frågan om slitna spelare. Alla vår spelare är top trim och utvilade. [/QUOTE] Samtidigt så är Bayern i Mellanöstern och har träningsläger. Tyska ligan är rena softligan om man jämför med de andra stora, de har ju även färre lag i högstaligan. Bayern kommer vara väldigt fräscha när CL drar igång. Nu är det dags för Lucho att matcha in en stark elva och rotera mycket mindre.
Barcelona Neymar11
2015-01-18 11:14
Älskar hur Ancelotti tar död på deras spelare, dom får aldrig någon vila. Kroos har t om öppet gått ut och sagt att han är sliten. Det märks pöjk Vi borde ha ett jävla försprång till Madrid när det är frågan om slitna spelare. Alla vår spelare är top trim och utvilade.
Barcelona ElRaval
2015-01-18 10:25
Från en sak till en annan: Mourinho är sugen på Thiago Motta till Chelsea. Jag har alltid tyckt att Motta inte får tillräckligt mycket cred för fotbollskunskapen han besitter. Hade vi inte haft Sergio hade jag gärna sett en återkomst till Barcelona av honom. Har inga riktiga minnen av honom från hans tid hos oss men vill minnas att han tyvärr var skadebenägen. Det märks att han är skolad hos oss. Makalöst spelsinne och ögon i nacken.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-18 07:51
Bojan gör inte bara mål men han har blivit grym på att spela bollen runt smart och hjälpa stoke i trånga situationer. Visst hörde jag från forumet att han gör mål men jag trodde inte att han var så bra.
Barcelona påfågeln
2015-01-18 03:06
Barcalonistas: att hata Bojan för att han kritiserar vissa aspekter i behandlingen av honom är helt upp åt väggarna. Bojan har också uttryckt kärlek till klubben, och sagt att han respekterat tränarna. Det var inte hans fel att Messi började spela centralt och tog upp hans idealposition, och det är inte heller Bojans fel att han inte riktigt räckte till. Känns väldigt löjligt överhuvudtaget att hata en fotbollspelare, framförallt när spelaren inte gjort något värt att hata. Bojan bara var besviken över att tvingas inse att han inte räckte till för klubben i hans hjärta.
Barcelona påfågeln
2015-01-18 03:06
Barcalonistas: att hata Bojan för att han kritiserar vissa aspekter i behandlingen av honom är helt upp åt väggarna. Bojan har också uttryckt kärlek till klubben, och sagt att han respekterat tränarna. Det var inte hans fel att Messi började spela centralt och tog upp hans idealposition, och det är inte heller Bojans fel att han inte riktigt räckte till. Känns väldigt löjligt överhuvudtaget att hata en fotbollspelare, framförallt när spelaren inte gjort något värt att hata. Bojan bara var besviken över att tvingas inse att han inte räckte till för klubben i hans hjärta.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-18 02:30
Kröjf -anledningen till att jag hatar Kirkic är för att han öppet kritiserade klubben och Pep. Hans gnäll känner ni säkert till där han började gråta när det inte blev spel i Cl finalen 2011. Vill du spela i Barca så får du kämpa för det. Bojan förväntade sig särbehandling av klubben vara för att han var en egen produkt. Under Frank eran tyckte jag att Bojan var riktigt bra men killen gick ner sig enormt under Pep, det ända som han gav oss var perioden då han bänkade Zlatan. Sen efter det så tog det slut, killen såg helt slut ut.
Barcelona Kröjf
2015-01-18 01:55
(Xaviesta) och Himne del Barcelona Det kommer ju dessbättre inte som en större överraskning, att det inte bara är jag som bär på de tankar och känslor jag gav uttryck för i mitt tidigare inlägg. Det vore ju inte mycket till forum för Barca-fans, om så verkligen vore fallet. En extra eloge till (Xaviesta), som från skillnad till mig m fl (?), dessutom vågar nämna det på Les Rambles sedan länge smutskastade namnet och lovliga villebrådet Fábregas, i sammanhanget. Får väl i efterhand följa det goda exemplet. Först gjorde Cesc älskade barndomsklubb slut med honom tämligen abrupt. Varpå han sannolikt in i det sista hoppades att den andra klubben som hade kommit att vinna en stor plats i hans hjärta, skulle ta honom till nåder. Men fick nobben på direkten, utan någon vidare diskussion. Kärleken förblev obesvarad. Brädad var väl vad Fábregas blev i offentlighetens ljus av sina älsklingsklubbar, om jag förstått saken någorlunda rätt. Och bevisligen till mångas tidigare beundrares stora och till synes smittsamma skadeglädje. Slutligen fick Fábregas krypa till korset och finna sig i att José Mourinhos oljebaserade Chelsea visade "avfällingen" sitt "förbarmande". Detta eftersom Arsenals lokalkonkurrent i London, sannolikt såg den La Masía-uppfostrade mittfältaren som en fullgod investering i den fortsatta stora satsningen mot stjärnorna. Vem av oss vanliga dödliga hade inte visat dåligt humör samt brist på riktig träningsvilja tillika intensitet under ett övningspass under ett redan "överspelat" VM, i samma situation och under sådana "smått" förnedrande omständigheter? Det vill säga man nu bortser från fantasibeloppen i löneutbetalningarna för professionella fotbollsspelare av hans kaliber vill säga. Men dessa var Cesc från skillnad till oss, ju redan van vid som vardagsmat redan sedan tonåren. "dinho the artist" ska också "postumt" hedras för att han hade kuraget att stå upp för Fábregas, när dom hånfulla för att inte säga hatiska kommentarerna flödade över som allra mest på Les Rambles i somras med en cykel i centrum. Men det fanns fler än Cesc som var ute och cyklade då som nu. Den saken står klar.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-18 01:52
Bojan Kirkic? Är folk allvarliga ? Den uppkäftiga snorungen tappade min respekt när han kritiserade Pep Guardiolas val att inte spela han i cl finalen.
Barcelona enkos
2015-01-18 00:03
Celta betalar ett mycket dyrt pris för segern mot Barca då laget efter den segern fortfarande inte vet för segern
Barcelona Neymar11
2015-01-18 00:02
Matchen imorgon, vila lite spelare som förtjänar vila, onödigt att spela neymar och slå upp skadan. Xavi har inte fått grönt ljus ännu annars ska han starta istället för Iniesta. Har för mig att atletico matchen är i veckan, så döda matchen i första halvlek och ut med suarez eventuellt Messi Montoya mascherano Batra Alba/Adriano Rafinha Sergio Iniesta Messi suarez pedro
Varnagel
2015-01-17 23:28
@enkos:

Först skriver du om alla importer om hur bra dom är och sen att den tekniska nivån är medelmåttig. Dom utländska spelarna ingår i PL som en enhet. PL är den i särklassigt mest populära ligan utomlands i olika världsdelar och den som genererar mest TV intäkter. Det beror på PL i sin helhet inklusive alla bra importer.
Barcelona Vampíro
2015-01-17 22:56
Abidal: "After leaving Barça, I always thought I'd come back. But I'm not in a hurry. I will take some time to decide." [md] Översatt: "Jag väntar på att Barto ska get the fuck out!"
Demakast
2015-01-17 22:10
Jag måste också hålla med om att det är helt fel att säga vissa saker om gamla lirare och i det här fallet tänker jag på Bojan. Att Rijkaard lämnade påverkade hans karriär enormt. Han som hade lille Bojan under sina mjuka vingar. Mannen som kunde vara en riktig fuling som spelare verkade vara världens lugnaste och snällaste tränare. En famn att gråta ut i försvann för den känslige Bojan som på något sätt gick vilse, eller tappades bort under hela Pep eran. Kanske var Guardiola helt fel tränare för en spelare som Bojan då. Han är stentuff, kall och helt okänslig i sin jakt på resultat. Med all rätt kanske men det känns som om Bojan kastades bort av klubben på något sätt. Och nu när jag tänker på det. Vad hade han för relation till Pep egentligen? Och har jag fel i att klubben hade lite för bråttom med att göra sig av med honom? Bojan verkar vara en väldigt rar och känslig kille som trivdes i sin trygga vrå på Camp Nou. Jag kan inte låta bli att undra ifall sagan om Bojan kunde slutat på ett annat sätt ...
Barcelona Himne del Barcelona
2015-01-17 21:37
Kröjf

Tack! Det var det bästa inlägget jag läst här inne på mycket länge. Det var ett sådant inlägg som gick rakt in i Barcelonahjärtat. Jag är övertygad att alla äkta Barcelonasupportrar resonerar likadant.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2015-01-17 21:30
Är väl skitkull att det går bra för Bojan? Jag blir skitglad varje gång jag ser honom göra mål för Stoke. Imponerande att han är såpass bra i Stoke och PL av alla ställen. Trodde aldrig han skulle kunna blomma ut igen i PL av alla ligor.
Barcelona Mido
2015-01-17 21:17
Tycker inte ni att Ronaldinho förtjänar en roll i klubben efter när han lägger av,, det var tack vara honom att Barca vände den dåliga trenden... Ingen av oss kommer att glömma allt han gjorde för barcelona som klubb, tog väl hand om Messi,, fick applåder av supporterna i Madrid med mera.. Visca Barça grande Ronaldinho
Barcelona IanFcb
2015-01-17 21:05
HEj.
Jag ska till Barcelona och kolla på Barca mot Malaga.

Är det någon som har något tips och ge innan man åker eller något ställe man borde besöka.
Jag har redan varit en gång och kollat El Clasico men då blev det bara matchen och sen barca museet, men tänkte om det finns andra ställen man borde besöka eller något sånt innan match.
Barcelona Rambla~
2015-01-17 21:03
Kan bara instämma. Hur fan kan man sitta och håna nuvarande och även tidigare spelare? Jag kom på mig själv utbrista ett tyst "Yes" för mig själv idag när det plingade i rutan och det kom upp att Bojan gjort mål. Vill inte alla andra precis som jag att det ska gå bra för Bojan, att han får lite framgång? Om inte, förstår jag verkligen inte hur ni resonerar. Nej, det ville sig inte riktigt för honom i Barca. Lite surt kan tyckas men att för den skull vara missunnsam och håna honom för det är bara beklämmande.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-17 20:44
Kröjf Dagens inlägg! Kan bara hålla med - till fullo dessutom. Folk som hånar våra egna spelare tillhör bottenskrapet av Barcafansen, må det vara Bojan, Fabregas, Thiago, Pique eller Valdés. Alla som kommer ifrån dom egna leden kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Även dom utifrån som berört Barcahjärtat och gjort ett avtryck för all framtid, tex Henry, Abidal osv. Jag förstår att man ibland är uttråkad och inte har något bättre för sig och man går in och ut ur SF stup i kvarten och skriver inlägg efter inlägg om i stort sett ingenting alls. Men att håna våra spelare i dessa stunder, såväl aktiva som före detta, i ett försök att vara rolig är för mig obegripligt.
Barcelona Rambla~
2015-01-17 20:44
Deulofeu Ingen framtid så länge sopan Eusebio tillåts vara kvar. Jag fattar inte vad de väntar på nere i Barcelona? Räcker det inte att laget parkerar på nedflyttningsplats? Ska de först behöva ramla ur Segunda innan någon tänker agera? Jag blir så trött.
Barcelona Erik Satie
2015-01-17 20:28
fyfan alltså. Fick tårar i ögonen när jag såg den här videon.
Barcelona Deulofeu
2015-01-17 20:03
Har läst en hel del rykten om supertlangen Tielams till Barcelona efter bannen någon som vet mer eller också läst det?

Originalkällan är tydligen skuysports

Om det är sant ramlar jag av stolen Samper,Teileman,Halilovic,Adams herregud vi har en framtid!
Länktips: goal.com
Barcelona Neymar11
2015-01-17 20:03
Elraval Samtidigt brukar fotbolls fans ha ett riktigt kort minne, och glömma av vad dom äldre spelarna har presterat i sina yngre dar. Allt eftersom man hela tiden ska jaga efter någon yngre och fräschare Varför skulle Iniesta bemästra en defensivtaktik när han klart och tydligt är en offensiv spelare? Varför ska han anpassa sig efter andra när han har varit galant med sitt spelsätt? Sergio behöver jag inte ens gå in på, killen bänkar Yaya och masche för att han är bättre än dom bägge så enkelt är det. För Barcelona är han en av dom viktigaste spelarna, visst han har inte varit sig själv den här säsongen men med det sagt så är han fortfarande top 3 defensiva mittfältare i världen. I form är han bäste Kan vara nostalgin, kan vara tacksamheten jag har för dessa men att trycka ner personer som har legat bakom Barcelonas bästa år känns ju lite mindre genomtänkt.
Barcelona Kröjf
2015-01-17 19:57
Barcelonistas skrev:

"Bojan den sopan, minns hur alla trodde att killen skulle bli en av värdens bästa..."

I sak kan man ju knappast med hedern i behåll, invända emot att Bojan inte kom att motsvara de högt ställda förväntningar på honom. Som till en början infann sig på seniornivå, när han redan i 17-årsåldern var den dominerande spelaren i Spaniens U-21 lag, efter att dessförinnan ha haft daglig lekstuga i La Masia.

Vad jag reagerar emot, är att det är så vanligt härinne att man inte är sena att med spott och spe häckla spelare i vårt lag, som inte visar sig hålla måttet eller har en nedåtgående formkurva som ibland håller i sig. Busquets är ett bra "pedagogiskt" exempel.

Han har verkligen inte förtjänat alla sarkasmer, nedlåtande ord och påhopp, med tanke på vilken oerhörd betydelse han haft och förhoppningsvis även kommer att återfå, framgent för allas vårt FC Barcelona.

Att känna sorg och oro kombinerat med berättigad besvikelse, över att en spelare inte längre förmår prestera på sin högsta nivå, är en sak. Liksom att utifrån denna insikt vilja se honom på bänken, för att han inte längre bidrar till lagets spel i sin helhet på ett tillräckligt bra sätt.

Men formulera samma insikt och/eller slutsats i sak, fast i ett tonläge vilket låter som bänkning eller petning, vore det en välförtjänt tillika efterlängtad bestraffning av en riktig sopa till spelare, något helt annat.

Respektive förhållningssätt är åtminstone i min subjektiva värld, själva skiljedelaren mellan äkta culés och s k medgångssupportrar.

Pedro för att nu ta ett annat ännu mer uppenbart exempel, har ju verkligen inte gjort någondera gruppering speciellt glad de sista säsongerna; särskilt inte den pågående.

Och just därför blir jag så varm ända in i hjärteroten vid dom tillfällen när publiken på Camp Nou, ändå skanderat hans namn som vore han Messi efter ett drömmål, när den bortkomne killen från kanarieöarna med all rätt blivit utbytt för "femtioelfte" gången.

Det är kanske just i sådana stunder som åtminstone jag känner en oerhörd stolthet att hålla på en klubb, som i mångt och mycket utgör motsatsen till Real Madrid.
Där t o m deras store målvaktslegend, som räddat dom från fiasko på mållinjen långt mer än en gång i La Liga under årens lopp, får finna sig i att hånas av "dom egna" å det grövsta gång efter annan i sin karriärs slutskede.

Tja, det var väl ungefär det jag ville få sagt, efter att ha låtit mig inspireras av Gabriels inlägg om Xavi idag. Kommer fortfarande ihåg alla skoningslösa sågningar av honom den gångna sommaren, både som spelare och person.
Barcelona Sentuary
2015-01-17 19:54
Clyne högerbacken i Southampton, 21 år gammal, sover våra scouter eller..
Barcelona ElRaval
2015-01-17 19:52
@grande jw:
Han har inte varit nå vidare den här säsongen, tyvärr. Det skulle vara skönt att se spelarna ur någon annans perspektiv någon gång. Visserligen ser andra inte spelarna mer än vi fans som ser varje match, men jag har märkt att det är vanligt att försköna en spelare (oftast pga nostalgi) eller undervärdera en spelare (i våra ögon Alexis när han var här t ex, eller Pedro som blivit ett riktigt mobb-offer av oss, men som många andra säkert skulle döda för att ha i sitt lag). Busquets och Iniesta är två såna spelare som kan sväva mellan himmel och helvete i mina ögon. I rätt matchsituationer och med rätt taktik så är dem ovärderliga. Men det är just det som är deras nackdel också - att dem inte kan anpassa sig till matchsituationer på samma sätt som t ex Messi, Neymar eller Mascherano. Alla pratar om att Messi har så stor makt i laget och att laget anpassar sig efter honom - men jag vill mena på att spelare som Iniesta, Xavi och Busquets har större inflytande. Just pga faktumet att dom är så pass inskolade i en plan a och inte har någon plan b.
Barcelona Neymar11
2015-01-17 19:17
Gabriel Den matchen var Ronaldinho matchens lirare, minns den väl och hur han lekte med gattuso/Nesta/pirlo! Åh nostalgi
Barcelona Erik Satie
2015-01-17 19:10
Tyvärr Patrik Sjögren. Ronaldo har hittat kärleken igen. Han har hittats på bild i Madrid med sina tre Ballon D'or.
Annons: