/spanien/barcelona/forum/3480.aspx/spanien/barcelona/forum/3480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-01-05 15:10
@messimal19:

Förbudet gäller bara spelare, absolut inga andra. Och Barcelona får sälja spelare.
Barcelona el Flaco
2015-01-05 15:10
För min del var Luis Enriques ankomst den enda anledningen till att jag hyste en viss optimism inför säsongen, men efter en deprimerande första halva är det bara att konstatera att han har inte lyckats med att sätta sin prägel på laget. Istället för att sammansvetsad enhet har man elva individer utan några klara idéer hur de ska spela. Det gör ont att se en barndomsidol göra en besviken. Lucho måste nästintill uträtta ett mirakel för att inte gå titellös denna säsong.

Samtidigt tror jag inte att sparka Luis Enrique hade löst våra problem. Inte förrän Barto, Zubi & Co lämnar kommer man kunna våga drömma om en ny storhetstid. Och som många andra här inne delar jag uppfattningen om att supportrarnas passivitet nere på Camp Nou är också delaktiga i det hela. Visserligen var buropen mot Bartomeu och Zubizarreta i samband med hyllningsvideon till Messi ett steg i rätt riktning, men jag kommer bli besviken om inte de vita näsdukarna plockas fram i nästa hemmamatch. Det är det enda sättet att tvinga fram ett nyval.
Barcelona messimal19
2015-01-05 15:09
Undrar bara över en sak alla vill att vi byter ut LE mot någon annan har vi ens någon möjlighet till det med tanke på transferförbudet? Eller gäller transferförbudet bara spelare, dock så tror jag att man inte får hämta ny tränare som har kontrakt med någon Annan klubb, för tränare och spelare registreras väl på samma sätt eller?
Barcelona Rambla~
2015-01-05 15:06
@Peshmerge:

Det är ganska så enkelt att se varför han bänkar Messi och Neymar. Han kör det berömda "det är jag som är boss-kortet". Tanken har tydligen inte slagit honom att behöver han göra det så har han redan där förlorat respekten från sina spelare. Om du är en bra ledare, då respekterar du dina spelare, samtidigt som du själv blir respekterad av spelarna. När Lucho med hjälp av bestraffningar måste markera att det är han som är bossen har han redan där misslyckats som tränare. Det är min åsikt.
Barcelona DM1982
2015-01-05 15:06
@Neymar N11:

Jag vill inte vara en douchebag men varför tror folk att Barcelona inte få SÄLJA spelare? Förbudet ligger i att registrera nya spelare som får spela under 2015.
Barcelona Rambla~
2015-01-05 15:02
Fel!

Sälja spelare får klubben göra, transferförbudet gäller bara nyregistrering av spelare.
Barcelona Peshmerge
2015-01-05 15:02
Enrique bänkade TOTTI i Rome. Så vad skulle kunna hindra honom att inte kunna bänka Messi eller Neymar? Absolut ingenting. Han har beundrat Messi & Neymar gång på gång ja, men det hindrar honom inte att bänka dom. Och varför han gör det? Ingen vet, bara han själv som vet. Han är DUM i huvudet.
Barcelona Neymar N11
2015-01-05 14:47
@MessiStats: FACT | Barcelona have had 17 different starting line-ups in their 17 league games this season Under inledningen av ligan var det helt ok att testa olika startelva men nu är vi inne i en period då vi ska spela bästa möjliga lag för att vara i bra form inför CL matcherna mot MC och det går inte att experimentera längre. När ska vår kära tränare inse detta???? Angående Messi situation så kommer han inte lämna barca då vi varken kan köpa eller sälja spelare till 2016.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona IlTriplete
2015-01-05 14:35
Det här med medgångssupportrar och allt är bara skitsnack från Kröjfs sida. Absolut, man kommer alltid att vara ett Barcelona-fan då man inte kan bara hoppa skepp och byta lag, haha. Dock är det annorlunda när man slösar 2 timmar av sin lördag/söndagskväll på en match som inte ger dig någonting förutom ilska. Igår kväll var matchen så tråkig att jag somnade efter 20:e minuten och vaknade runt 50:e. Inget hade förändrats, fortfarande samma bollrunk och tråkiga spel vi sett hur länge som helst. Det är tragiskt att ens säga det här men.. Den fotbollen som vi stod för under Guardiola var inte bara tävlingsinriktad. Det var underhållning. Till och med när vi var bakom Madrid med 10 poäng 2011-12 säsongen var det riktigt kul att kolla på Barcelona rent utav underhållningsvärde. Det här idag är en helt annorlunda historia. Jag kommer att titta på Barcelona mot Atletico, men helt ärligt så tar jag nog en paus efter den matchen då man bara slösar sin tid på den här skitfotbollen. Inget kommer nog förändras på ett tag. Det finns absolut ingen mening i att kolla oss spöa Granada 6-0 och sedan bli irriterad över ett 0-0 mot Getafe. Sanningen är att vi förtjänade inte vinna mot Valencia och kunde lika gärna ha tappat poäng mot Almeria och Villarreal borta också.
Barcelona J.Gamper
2015-01-05 14:30
Kröjf Ne syftade inte på just dig, nej. Men ja ditt inlägg kanske triggade fram kommentaren. Det är just det som är irriterande.. Varför tar det så lång tid för anfallarna att anpassa sig. I en annan klubb så tror jag att han hade presterat direkt. Det har inte alltid varit så.. Hur var det med Eto'o? Det handlar inte bara om att det tar tid för spelarna att anpassa sig.. Det är mer än så tro mig. Behöver inte överdramatisera det hela.. Säger inte att just du skyller på Suarez... Take a chill pill :*
Barcelona Diar Shekha
2015-01-05 14:21
Jag har varit neutral angående Luis Enrique under hela hösten, men nu har även jag fått nog.

Vi börjar med hans svaga lederskap. Varför i hela friden låter du Messi & Neymar komma tillbaka två dagar innan vi ska till Anoeta när vi inte hade vunnit på 3 år där med 3 olika tränare?

Spelarna har öppen träning idag och imorgon ska de vara lediga! Vilket trams. Varför inte ba ge en ledig dag precis efter matchen?

Ang spelet. Vad är hans visioner? Vad är hans plan? Hur många bra matcher har vi gjort i år?... varför roterar man så jävla mycket? Det finns absolut inget grund vi står på, alla ger bollen till Messi och hoppas på det bästa. För mig var det ingen tillfällighet att vi förlora igår, vi har ju varit så usla i princip varje bortamatch förutom mot Levante. Vi hade ju lika gärna kunnat förlora mot Valencia,Villarreal & även Almeria.

Sen är det löjligt hur trångsynt Luis Enrique är. Efter varje match oavsett resultat är det samma goja igen. Och igår sa han att vi dominerade spelet men hade inte flyt. Det är så sjukt löjligt.

Samma man fick 150 miljoner euro att värva för. Det är skrämmande. Vi har inte haft nytta av EN euro av de pengarna.

Även om Tata Martino inte vann några titlar åt oss så var han i mina ögon en mycket bättre tränare. Den mannen fick inte en enda spelare, han torska ligan i sista omgången, cupfinal & förlorade mot ett Atletico Madrid som var helt magisk i CL & lägg till 2 EL Clasico vinster, mot samma lag som vann CL. Nu är vi här ett år senare och har inte blivit ETT DUGG bättre trots med spelare som Suarez & Rakitic. Det här är ännu ett bevis på att ledningen inte kan ett skit om fotboll, Luncho är här för att han har spelat i klubben och inte på grund av hans kompetens. För den mannen är helt lost.

Under mina 11 år som cule har jag aldrig varit så deprimerad pga klubben som jag är nu. Liksom man känner ingenting längre oavsett resultat trots att jag ser varje match som alltid & köper klubbens prylar som alla andra. Jag är så sjukt ledsen över hur denna styrelse pissat ner allt som var bra med Barca. Och ännu mer ledsen på våra löjliga medlemmar och fansen i Katalonien som inte gör ETT SKIT. De har blundat i 5 år nu och låtit styrelsen komma undan med ALLTING. Hur länge ska det fortsätta så? När sätter de stopp?..

Hur som helst, det är iaf jävlingt skönt att man åker till Thailand snart och slipper se all jävla skit runt klubben.

Barcelona Kröjf
2015-01-05 14:08
J.Gamper Det är svårt att tro annat än att det är mitt inlägg du ondgör dig över med din replik som slutar med orden: "Och att skylla på Suarez utav alla herregud. Mycket som är fel... Många som underpresterar" På vilken saklig grund drar du den slutsatsen? Att jag skyller på Suarez alltså. Det var bl a jag som hela tiden gjorde gällande att man ställde omänsklig höga krav på Suarez. Det vill säga om man som somliga trodde att han efter den långa avstägningen skulle gå in och avgöra mot Real Madrid borta direkt,inför hans blotta närvaro av ren och skär rädsla darrande maränger. Det tar som bekant tid att acklimatisera sig i en ny miljö med annan omgivning, ett annat spelsätt och delvis även i en annan roll. Något säkert bl a Neymar skulle skriva under på. Sannolikt är det en hel del av dom som helt förbehållslöst höjde såväl Suarez som "Lucho" till skyarna under silly season, innan vare sig den ena eller andra hade gjort så mycket som en enda tävlingsmatch för Barca på sina repspektive positioner i organisationen, som nu står med sina tvättade halsar och har allra störst behov av att kasta skit åt alla håll och kanter. Ur mitt subjektiva perspektiv var det nog i första hand det jag egentligen vill ha sagt med mitt inlägg. Men du tolkar det alltså som att jag "skyller på Suarez". Tja, att det läses in saker och ting i inlägg som det inte finns fog för, kommer inte direkt som nån överraskning eftersom man blir luttrad med tiden.
Barcelona Smogen
2015-01-05 13:57
@Kröjf:

ok, då tar jag det som att du rent allmänt vill klargöra vad skillnaden är. tack för det.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 13:49
Vilken tränare får ens spela sitt eget spel? Även om det är med bollinnehav eller mindre bollinnehav? Spelar det inte någon roll. De alla tvingas av ledningen och Xavi att spela som Guardiola. Har ni sett Peps Bayern? Det är identisk med Peps Barca. För det är han stil, taktik, filosofi och fotboll. De boer gillar bollinnehav men ser hans Ajax ut som Peps? Nej. Simeones Atletico påminner om Peps guld år med Laporta. Då laget, fansen, ledningen drog åt samma håll med uppflyttade b lagsspelare och stjärnor. Simeones lag sitter oftast djup men de är inte inkapabla att etablera ett spel om de så vill. Det såg vi mot Chelsea i CL semifinalen och i ligafinalen utan sina bästa spelare mot oss. När de väl ville gå framåt efter Alexis mål, tog de över matchen och etablera ett tryck mot självaste Barca på Camp Nou. De spelade tiki taka med rörelse som jag bara har sett oss göra sen Peps dagar när Madrid for runt som en tennisboll. Luis Enrique sa i början av säsongen. Antingen lär folk kalla mig galen eller ett geni. Damn boy, you sure are crazy!
Barcelona MessiyoyO 10
2015-01-05 13:42
Grejen är den att oavsett om LE kan få våra spelare att springa 10 mil per match så betyder det inte att vi kommer att vinna. Det handlar om att utgå ifrån ett spelsystem där alla gör sitt jobb. Jag menar, ska alla springa som Pedro? Blir vi fans nöjda då? Det måste finnas en grund som våra spelare utgår ifrån och det är det som saknas. Systemet är gammalt och genomruttet. Det går att uppdatera men inte av LE. Han nöjer sig med ett gammalt system med en massa fel. Det är så det kommer se ut den här säsongen. Vi vinner en eller två matcher och då tror vi att vi är igång men innerst inne vet vi att den tredje matchen kommer bli en katastrof pga att vi inte har en riktig ide om hur vi spelar.

Barcelona Mido
2015-01-05 13:38
Det jag blir galen av, och blir samtidigt förbannad är när idioten LE sa igår efter matchen att han tog inte ut Messi och Neymar pga risken att skada sig!! Men han bytte in de, och de fick massor med stryk,, så idioten kunde lika gärna låta de vara kvar på bänken,,, som Sean the man sa en gång i tiden Idiot.
Barcelona Vampíro
2015-01-05 13:06
[QUOTE=DM1982]Jag kan inte hålla med om att Tito var en chansning, det var en rak fortsättning av det som Pep gjorde. Han fixade ett ligaguld, 100 pinnar i ligan och ett bra spel. [/QUOTE] Dock så ville ju självaste Pep inte ha en rak fortsättning på det laget. Han ville göra om och slänga ut vissa spelare men ledningen vägrade. Visst det är svårt att argumentera emot 12/13-laget och vem vet hur det hade gått om Tito hade varit frisk. Det jag menar är dock att man inte hela tiden kan försöka leta efter en ny Guardiola. Varför inte ta in en Ancelotti-typ som har rutin och vet vad som krävs istället för att bara chansa på obrövat material. Just därför är jag emot de Boer och likande. Jag tar hellre in en gammal räv som kan sätta enkla grejer som föravsspel och hård träning före en wannabe Guardiola.
Barcelona Kröjf
2015-01-05 13:02
Smogen har begrundat mitt inlägg och skriver:

"och vad vill du säga Kröjf? Bara rent allmänt klargöra vad en motgångs vs medgångssupporter är? Eller säga att om man kritiserar en ledning och tränare som man tycker är usla så är man per automatik en medgångssupporter?"

Vad jag vill ha sagt låter jag var och en själv avgöra, ty dina och andras tolkningar råder jag ju givetvis inte över.
Barcelona Vampíro
2015-01-05 12:57
Smogen Faktum är att Tito aldrig hade vart huvudtränare på den högsta nivån. Även om laget gick bra på hösten så tyckte jag ändå att det fanns en del hål. Man spelade ju nästan aldrig bra i toppmatcher och det fanns en klar hierarki i truppen som knappast var prestationbaserad. Tufft att skriva detta om honom men det är endast min ärliga syn på det hela. Även Tata Martino, visst var han etablerad i Sydamerika men det är en enorm skillnad på det och att kliva in i en av Europas största klubbar. Han var helt klart tagen av stundens allvar. Poängen är att det är lättare att manipulera en profilsvag tränare för inte fan hade Mourinho eller Guardiola accepterat att ha samma förutsättningar som t.ex. Luis Enrique har i Barcelona. Pep ville slänga Alves och Piqué för tre år sen, Lucho nöjer sig med att ha dem som nyckelspelare idag. Pep värvar in Benatia när han får ett nån skada på försäsongen, Lucho värvar Vermaelen som vart skadad i tre år. Där har vi en stor skillnad.
Barcelona J.Gamper
2015-01-05 12:56
Om det man är stolt över och det klubben står för urineras på utav ledning tränare osv. Och man känner ilska över det - är man medgångs supporter då? Faktum att man är kvar och kollar på barcas matcher och hoppas intill det sista trots flera års failande... Medgångs supporter? What the.. That logic. Vore en helt annan sak ifall vi hade råkat för någon slags ekonomisk kris och inte kunnat värva bra spelare och bygga ett bra lag osv. Men nu är allt så hjärndött.. Fel och slöseri på talang att det inte är sant. Och att skylla på Suarez utav alla herregud. Mycket som är fel... Många som underpresterar
Barcelona NeymarForPresident
2015-01-05 12:53
@Gabriel:

M. POCHETTINO
R. KOEMAN
M.BIELSA
Barcelona Smogen
2015-01-05 12:49
@Kröjf:

och vad vill du säga Kröjf? Bara rent allmänt klargöra vad en motgångs vs medgångssupporter är? Eller säga att om man kritiserar en ledning och tränare som man tycker är usla så är man per automatik en medgångssupporter?
Barcelona DM1982
2015-01-05 12:49
@Vampíro:

Jag kan inte hålla med om att Tito var en chansning, det var en rak fortsättning av det som Pep gjorde. Han fixade ett ligaguld, 100 pinnar i ligan och ett bra spel.
Barcelona Kröjf
2015-01-05 12:40
Om man tillhör dom som förlitade sig på somligas lyriska profetior om den smått omänsklige Suarez fullständigt oförstörbara formkurva som ständigt matchavgörande superstriker, oavsett sina fyra månaders avstängning, så borde väl Barcas bästa värvning som den så obeskrivligt sköne ”Lucho” beskrevs som härinne av vissa under sommarens silly season och dennes bänkning av Messi,Neymar m fl, behövt ha någon avgörande betydelse för matchutgången igår mot Moyes mannar?

Med detta sagt i en enda oläsbart lång mening och efter att ha tagit del av tongångarna i alla skoningslösa sågningar av såväl spelare, tränare som ledning, är det kanske på sin plats att hämta ett citat ur Wilkipedia för den vetgirige att begrunda, så här dagen efter förlusten mot Real Sociedad:

”Supporter är en person som stöder en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den. Begreppet förknippas ofta med någon som har ett stort engagemang för en idrottsförening.

En supporter som stöder ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas för medgångssupporter. Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är. Ordet har en negativt laddad ton. Vissa supporterklubbar anklagas ibland av andra klubbar för att vara medgångssupportrar.

Motsatsen kallas motgångssupporter. En sådan stöder sitt lag och går på matcherna oavsett hur det gått för laget tidigare under säsongen och bryr sig inte om vad det är för väder eller vilket lag som är motståndare. Motgångssupportern brukar beskrivas som en person som älskar sitt lag och känner stolthet i sitt engagemang och sin passion”.

Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-05 12:32
LeoMessi

Jag tror LE clownen är är Madrid fan. Det ser verkligen inte bra ut just nu klubben runt om spelarna Messi sjuk ? låter märkligt tror han har fått nog av klubben hur den sköts och han fick nog igår hur han blev bänkad när alla visste att det va årets svåraste borta match och att rivalerna Madrid tappa poäng så bänkar mister wise guy AKA den efterblivna tränaren halva bästa laget.

tror Messi insåg att ligan och massa titlar flög iväg där redan igår kväll och därför inte dök upp träningen.

så länge vi har denna efterblivna ledningen inom klubben med såna människor som rattar kommer vi vinna 0 titlar , Nack skott på LE avgå.
Barcelona Smogen
2015-01-05 12:28
Vampíro

Osäkra kort? Tito var väl inget osäkert kort? Man visste exakt vad man fick. Tyvärr ställde hans tragiska sjukdom till det.

Tata har ju en stor erfarenhet som tränare, problemet där var att han aldrig fick ledningens fulla förtroende, och därmed inte heller spelarnas.

Däremot Lucho, där var ledningen lika lösa i sitt val som Lucho är i sina laguttagningar.
Barcelona J.Gamper
2015-01-05 12:28
Hur stor är chansen att Lucho blir sparkad? Inget kommer att hända. barca är ett sjunkande skepp. Ha inga förhoppningar.
Barcelona Smogen
2015-01-05 12:24
Andra tunga skribenten på Sport som gå ut och hårt kritiserar Lucho.
Intressant att Sport så tydligt ger all skuld på LE. Sport har ju tidigare ofta skyllt på otur och/eller domaren. Men inte längre.

Däremot så kommer säkerligen Bartomeu vänta och se hur det går i A.Madrid matchen nästa vecka, och jag tror att vi vinner den tack vare hemmaplan. Men blir det poängtapp där tror jag Lucho ryker. Nästan svårt att veta vad man hoppas på. Jag vill alltid att det ska gå bra för Barcelona, och i det korta loppet är naturligtvis en vinst mot Madrid det bästa, men om en förlust innebär att vi får en ny tränare så är förmodligen det bäst för Barcelona på längre sikt. Svårt...
Barcelona Vampíro
2015-01-05 12:20
Jag har inte vart nått stort fan av Luchos lag från dag ett. Allt från hans svaga värvningar till hans naiva sätt att bygga sin trupp och de märkliga laguttagningarna gav mig en dålig feeling. Nu har jag ingen aning om hur illa det är bakom scenerna och om han verkligen tappat spelarnas förtroende MEN jag ser inte hur Barça ska bli bättre av att sparka honom mitt i säsongen. För inte fan kommer man kunna locka över en ny mästartränare utan det lär bli nån ännu sämre. Inte ens Moyes hade velat ta i detta Barça just nu. När Pep lämnade så gjorde man ett misstag och man gjorde det tre gånger om. Istället för att ta in en etablerad tränare med erfarenhet så har man satsat på osäkra kort för att försöka kopiera Pep. Fail. Vem vet, även om det är mörkt nu så kanske Luis kan vända på skeppet under våren. Större mirakel har hänt, typ.
Barcelona Smogen
2015-01-05 12:17
Intressant undersökning på Sport om vem du hade gett sparken. Tyvärr kan man inte välja mer än ett alternativ. :)
Annons: