/spanien/barcelona/forum/3469.aspx/spanien/barcelona/forum/3469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zigazaga
2015-04-11 22:36
Sevilla är det enda laget som inte förlorat hemma, tror inte heller de gör det mot Real Madrid. Där kommer de få ha boll mycket mer än mot oss, ändå lyckades de göra två mål mot oss, hur kommer Real klara sig när Sevilla stormar fram som de gör?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-11 22:33
enkos

Helt ärligt så tror jag Real kör över Sevilla och Celta vänta ska du se dom kommer inte ge dom en match som dom gav oss mark my words .

Vi har tyvärr allt i våra händer igen vi måste vinna alla matcher nu blir svårt nervöst och spännande men fan va jobbiga 2 poängtappen var ikväll.
Barcelona Neymar11
2015-04-11 22:32
Men vadå var det Luchos fel att suarez missade lägen Om man ska byta forward så byter man den som har varit dålig och inte den som har varit bra. Speciellt om man vill spela kontrings fotboll så borde våran snabbaste anfallare vara kvar Finns ingen logik bakom bytet alls
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-04-11 22:32
Som jag har sagt förrut, att Real inte skulle tappa poäng är helt orealistiskt. De har tuffa matcher och de kommer minst kryssa.
Barcelona enkos
2015-04-11 22:29
Vi har inte alls svårare schema
Vi har Sociedad , Getafe, La Coruna och Valencia hemma samt Espanol, Atletico och Cordoba borta.. Det är med andra ord bara Atletico som är extra svår men eftersom den spelas först näst sista omgång så kan den kanske inte ens blir viktig... då vi redan vunnit då Real ska innan dess gästa Sevilla och Celta...
Barcelona koeman92
2015-04-11 22:26
Vill inte vara den, men..
Kollade tidigare under dagen på highlights på matcherna mot Ath Madrid (länk) respektiv Ath Bilbao säsongen 08/09, och jag måste säga att där såg jag något som vi till stor del saknar idag.. Nämligen den där stora glöden! Att pressa och jaga som rabieshundar i varenda minut oavsett om vi ledde med 4-0, 5-1 eller 6-1.
Trots att det ser bättre ut på den fronten till skillnad från tidigare säsonger så är det fortfarande långt ifrån det vi var under Peps tid. Idag känns det som att spelarna efter 2-3 gjorda mål går ner i tempo och bara vill spela av matchen istället för att fortsätta pressa, något som vi tydligen såg idag och blev straffade för. Vi spelade bra i andra halvlek, men vi hade inte samma glöd som vi hade i början av första halvlek. Spelarna tog antagligen, precis som fansen, en vinst för givet efter att vi gjorde 2-0.

Med detta sagt så ska man självklart även ha hänsyn till att vi under säsongen 08/09 hade en mycket bredare och även yngre och starkaretrupp. Vi har idag ett underskott på backar och anfallare, och mittfältet håller inte som förr. Varken Xavi eller Iniesta håller länge till på denna nivå, även om den förstnämnda fortfarande har sina stunder, och samtidigt är Pedro (!) vår bästa avbytare i anfallet. Det kan vara så att Lucho medvetet får spelarna att varva ner under matcherna efter att man stänkt dit 2-3 mål med tanke på hur tunn truppen är och man inte vill riskera något, särskilt i de ''enklare'' matcherna. Men framöver hoppas jag verkligen att vi får se större vilja och hunger av spelarna, speciellt nu när allt håller på att avgöras och vinst i varje match kommer att vara allt som gäller om vi vill vinna trippeln.
2015-04-11 22:23
Neymar borde spotta Lucho i anskitet mest korkade byten jag har sett alltså.

herregud bästa spelaren på plan byter han ut och förstör harmoni för spelarna i anfallet.
Barcelona Frodo
2015-04-11 22:22
Peshmerge - AS9

Vi har dock ett svårare spelschema framför oss.
Barcelona socccerfan1
2015-04-11 22:22
Helgen förstörd .. På 1 timme
Barcelona enkos
2015-04-11 22:18
Inte Luchos fel att våra anfallare behöver 25 chanser att göra ett mål
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-11 22:16
Real fansen får njuta av Barcas poängtapp idag. Dom får gärna njuta. Men dom ska veta dom har mött Granada, Vallacano & Eibar. Sen har dom Sevilla borta, Valencia hemma. Det är inte svårt. Granada, Eibar behöver man defenitvt inte diskutera. Vallacano matchen därimot får man inte glömma att dom hade matchen och ägde Real i 55-60 min. Tom tills Ronaldo gjorde 1-0 målet. Sen förstörde vallacano för sig själva första halvleken genom att missa lika mycket som Suarez missade mot Sevilla ikväll.

Jag är lugn, vänta bara tills Real möter lite bättre motståndare som kan spela lite fotboll än Granada & Eibar. Så får dom se. Dom tror dom har bra form, men dom lurar sig själva bara. Vi kan börja med att se hur det går för dom nu på tisdag borta i Atletico och nästa helg mot Malaga. Ha en trevlig lördagkväll!
Barcelona Frodo
2015-04-11 22:16
Lucho håller inte klassen för att vara Barcacoach. Han är bara resultatorienterad och tar ingen som helst hänsyn till hur matchbilden ser ut. Hela andra halvlek rinner Sevilla igenom men de saknar bara den sista biten. Luchos drag blir att byta ut vår bästa spelare för dagen Neymar. Det var helt efterblivet. Lucho verkar älska kontringsspel men är det inte bättre att spela det när man leder? När vi ledde med 2-1 hade det varit perfekt läge att spela kontringsspel men då väljer Lucho att spela possessionfotboll med våra mittbackar där Mathieu är en säkerhetsrisk.

Det var en kaosartad andra halvlek. Vi har en spelare på bänken som älskar den situationen, Mascherano. Hade det inte varit klokt att sätta in honom? Som sagt så håller inte Lucho på den här nivån. Messi har maskerat hans dåliga coaching hittills. Han förlitar sig bara på att våra stjärnor ska vinna matcher med individuella prestationer. Tyvärr kommer det inte räcka varje gång.

Emery spelade ut LE totalt. Busquets hade ett gult och Sevilla försökte springa igenom vårt mittfält hela tiden. Busquets behövde hjälp av Mascherano. Det är synd att många av våra spelare får uppgifter som inte passar de. Många klagar på Iniesta. Men är det inte LEs uppgift att se hur galen matchbild det är och göra nödvändiga förändringar? Istället vill han använda Iniesta som Gattuso, Masch som Zidane, Mathieu som Maldini bland annat.

Emery är en slug tränare. Det måste man ge honom. Tyvärr tror jag inte vi vinner ligan trots ett svagt Real Madrid.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-11 22:15
Visste att vi skulle tappa poäng när Bravo gjorde den jävla tabben. Sevilla med det hemmastödet får en nytändning och Barcaspelarna blir extra nervösa. Bravo stod för den avgörande tabben som psykiskt förstörde för oss, men jorden går inte under. Barca har tre tuffa kvar nu: Valencia hemma, Espanyol borta och Atletico borta. Real har FYRA tuffa kvar: Celta borta, Espanyol borta, Sevilla borta och Valencia hemma. Kan också få det tufft hemma mot Malaga även om den inte räknas som dom svåraste Real har kvar. Vi leder fortfarande ligan, dags och vara positiva här inne lite. Real kommer tappa poäng det är jag hundra på.
2015-04-11 22:15
Vi har svårare schema än Real, den som kan vara avgörande är matchen borta mot Atletico för dom kämpar för CL plats, vinner vi den så kan jag säga vi står som vinnare, om vi nu slår Valencia och Espanyol först.

Men nyckelmatchen är Atletico vinst där så är ligaguldet hemma.

April månad blir avgörande för allt nervöst!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-11 22:09
Rambla~

Man kan inte påstå att vi bjöd på någon vidare kamp på planen som mot Atletico..

Barcelona enkos
2015-04-11 22:08
Vinner vi inte mot Valencia nästa har vi tappat ledningen.. Vid lika poäng är Real förre i och med bättre inbördes
Barcelona DM1982
Luis Enrique: "We were clearly better in first half, played well. Second half was more balanced, both had chances. We paid for our mistakes" Stämmer 100%
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Någon som kan svara på varför vi sluta spela fotboll så fort vi börjar göra första eller andra målet.

Det har varit ett mönster varje jävla match. Vi gör mål sen kanske tvåan. Plötslig slutar hela jävla laget att spela och bli passiva..

Någon som fattar detta fenomen ???
Barcelona enkos
2015-04-11 22:06
Suarez ska bara göra 3-0 och döda matchen men det är innefektiva Barca vi pratar om... behöver 25 chanser att göra mål men släpper 2 mål på 2 skott...
Barcelona Ali G
2015-04-11 22:06
Att vi tappar två poäng får Fan Bravo ta på sig , vi leder med två noll och är helt överlägsna . Sen gör Bravo årets tabbe och ger Sevilla reducering och en nyfunnen energi från läktarplats och spelare.

Sen är det inte första gången suarez behöver flera målchanser för att göra mål, O ni som klagar på LE .vad gjorde Neymar i andra halvlek förutom att tappa boll?. Nej de här är Bravos fel, även Pinto skulle räddat de skottet .
Barcelona Barca4life98
2015-04-11 22:04
Sluta klaga på Luis Enrique!!! Fyfan alltså... Var det hans fel att Suarez sög idag, att Bravo och Pique gör bort sig??? Nej!
Barcelona Lionel Messi n10
2015-04-11 22:02
Tabbar gör alla och det ingår i fotbollen men tyvärr så kostar också dom tabbarna i vissa matcher och det hände idag. Bravo bjuder in dom i matchen där vi fullständigt spelade ut dom och kunde gjort fler mål. Andra halvlek missar Suarez för mycket och Pique spelar tokigt och vips det står 2-2. Gillar inte det här Barca som leder och slutar spela och försöker spela rundor istället för att trycka in ett till och döda matchen kändes som om det var vår taktik i andra halvlek. Stora minus till Suarez och Rakitic som faktiskt enligt mig inte kom upp i nivå alls men men Sevilla är starka hemma och de spela bra i andra medans vi inte gjorde det. Visca Barca!
Barcelona zigazaga
2015-04-11 22:01
Med det bollinnhav som man har, så måste man bli mer dödligare. När man kommer upp till sista tredjedelen, så måste man gå på avslut direkt, som Messi gjorde vid 0-1 målet. Sen finns det så många situationer där barca spelare, kollar efter väggpass, eller omöjliga instick, när man står 10 m från målet. Alla andra lag skapar lägen från ingenting. Hade Barca varit mer dödligare, insett allvaret och avslutat snabbare och mer, så vinner vi varje match, men så ser det inte ut just nu hos oss.
Barcelona Neymar11
2015-04-11 21:57
Idag försvarar jag Neymars beteende när han byts ut, helt rätt då det var ologiskt Men det värsta är, vi tar in en extra mittfältare men spelar ändå med 3 forwards. Helt idiotiskt, hade förstått om vi gick över till ett anfalls par med Messi mer centralt
2015-04-11 21:56
Sevilla kommer aldrig kämpa så här mot Real som mot oss ikväll ,
Dom kommer sära på sina ben och bli penetrerade hårt ska ni se , de bara mot oss alla lag spelar som om det vore sista dagen i deras liv.

jä'vla onödiga poäng tapp fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Stoichkov90
2015-04-11 21:56
@Barcanist:

Barca har också Espanyol på bortaplan. Vi får hoppas på att Sevilla tar poäng mot Real Madrid, för annars kan det bli tufft för Barca.
Barcelona Rambla~
2015-04-11 21:55
@DM1982:

Det jag stör mig på är att inte alla barcaspelare kämpar när de vet vad som står på spel. De blir ju bortknuffade i varje närkamp känns det som.
Barcelona Leo y Cesc

Real Madrid har Sevilla och Espanyol på bortaplan och Valencia hemma, dom tappar minst i 2 matcher här.
Barcelona Andrés V
Ok fine! Bravo gör ett misstag och Pique gör även han sitt misstag men helt seriöst, är det bara jag som är så jävla trött på Suarez missar? Varje match bränner han solklara mål där vi hade kunnat vunnit med 5-0 osv....

Enligt mig är han den man ska beskylla.
Barcelona Barcelona 1899
@Barca4life98:

Valencia hemma ska knappast vara något problem och Atletico tar vi. Atletico känns faktiskt rätt överskattade i år. Tycker inte alls de har fått ihop det.
Sen att de har ett psykiskt övertag på Real Madrid, det är en annan sak.

Har sett Atletico i många matcher i år och tycker som sagt inte att de ska vara några problem för Barca. Sevilla borta är en betydligt svårare match.
Annons: