/spanien/barcelona/forum/3466.aspx/spanien/barcelona/forum/3466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc__Barça
2015-01-06 21:42
Slarvigt skriver inlägg men hoppas det gör att förstå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona fc__Barça
2015-01-06 21:40
LittleLionel Klopp är en av få tränare som kan motivera sitt lag till det yttersta (precis som Pep, Mourinho, Simeone). När det gick till Champions League final sprang Dortmunds spelare överlägset. Sedan så tror många att han spelar defensiv fotboll och satsar på kontringar. Det är i viss mån sant men Klopps spel går ut på att ställa om snabbt när läge finns men ett bra passningspel är vitalt för hans anfallsspel till skillnad från exempelvis Chelsea omställningspel. Så hans pondus, motivationsförmåga och hans spelidé med ett rakt spel men med bra passningspel är det jag tror han skulle kunna förbättra laget med.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 21:40
Någon som har läst det här? Shit, Luchos fall i Roma gick till på nästa identiskt sätt det nu håller på att göra i Barcelona. Man kan ju tycka att han borde ha lärt sig något av den erfarenheten. Det verkar uppenbart att inte är rätt tränare för en storklubb. Har man ett så stort ego och inte klarar av att lägga det åt sidan är det ofrånkomligt att man hamnar i konflikter.
Barcelona culé10
2015-01-06 21:39
Håller med Gio style vi måste in o visa vårt missnöje mot dessa idioter som förstört vår klubb! Jag är en av dem som ska in och skicka iväg en tweet @Mendiblaugrana är namnet. Det jag ville nämna är att vi måste ha nyval, endast då kan vi blicka framåt och våga hoppas på bättre tider, med denna ledning spelar de ingen roll att vi sparkat zubi (vilket är rätt!) eller fall vi sparkar lucho (vilket med vore rätt!) vi har fortfarande dessa clowner som styr vår klubb!

Visca Barça!
Barcelona Liunil Masse
2015-01-06 21:37
Vadå ultimatum? Förlorar vi mot Atletico så kan vi säga adjö till ligatiteln. Bort med honom, han har förstört tillräckligt.
Barcelona LittleLionel
2015-01-06 21:18
Klopp? Vad kan han om spansk fotboll och Barcelonas spelsystem? Kolla hur det går för Dortmund bara. Tror inte han är rätt man för jobbet.
Barcelona enkos
2015-01-06 21:12
LE har fått ultimatum av Barcelona. . Vinna och förbättra spelet mot Elche och Atletico annars sparken
Barcelona fc__Barça
2015-01-06 21:11
Känns ju som att det inte finns något annat val än att det blir en nödlösning resten av säsongen på tränarfronten. Däremot i sommar skulle man ju älska om Laporta kommer till makten och tar in Klopp, vilket också känns fullt möjligt så som läget är i Dortmund.
Barcelona fc__Barça
2015-01-06 21:11
Känns ju som att det inte finns något annat val än att det blir en nödlösning resten av säsongen på tränarfronten. Däremot i sommar skulle man ju älska om Laporta kommer till makten och tar in Klopp, vilket också känns fullt möjligt så som läget är i Dortmund.
Barcelona enkos
2015-01-06 21:09
Har Barcelona haft träning idag eller inte? Var Messi med?
Barcelona DM1982
2015-01-06 21:05
[QUOTE=Barclasico]Barcastuff: Messi won't be awarded the 2014 Ballon d'Or. The winner is Real Madrid's Ronaldo. Bayern Munich's Neuer was the other nominee. #fcblive Är det här ett skämt eller vadå? [/QUOTE] Nog för att Ronaldo kommer vinna men hur kan Barcastuff veta det så säkert? Det är ju alltid hemligt fram till sista sekunden.
Barcelona Andresito
2015-01-06 21:00
Fan vad sjukt, Unibet tog bort oddset om Ballon d'Or. 20.55 var oddset 1.14 på Ronaldo, 5.X Neuer och 10.0 Messi
Barcelona Andresito
2015-01-06 20:56
[QUOTE=Zyzz]note: in ten minutes we will announce the winner of the 2014 ballon d'or #fcblive Vad är detta? Är de seriösa? [/QUOTE] Messi won't be awarded the 2014 Ballon d'Or. The winner is Real Madrid's Ronaldo. Bayern Munich's Neuer was the other nominee. #fcblive Som väntat alltså.
Barcelona Barclasico
2015-01-06 20:56
Barcastuff: Messi won't be awarded the 2014 Ballon d'Or. The winner is Real Madrid's Ronaldo. Bayern Munich's Neuer was the other nominee. #fcblive Är det här ett skämt eller vadå?
Barcelona Lion24
2015-01-06 20:53
@Gio Style:

MYCKET bra inlägg! Håller med. Det här med ultimatum skjuter bara upp problemen. Det är kortsiktigt tänkande. Tänker man långsiktigt så måste man byta tränare NU för det här håller inte. Sen älskar jag det sista du skrev:

''Kan alla ni som har twitter skriva era tankar, #juntadimision och #Bartomeudimision till Barto? @jmbartomeu på twitter, jag kan börja.

Han ska fatta att han är hatad av alla culés runt om i världen''.

Culés, situationen är extremt allvarlig. Vi ska inte glädjas allt för mycket för att Zubi har lämnat (även om det är EXTREMT skönt). Vi har fortfarande problem, grova problem. Därför ber jag ALLA att säga nåt, göra nåt mot juntan. Jag har aldrig haft Twitter, jag tänker skapa ett konto enbart för att visa mitt missnöje. Gör det här till en f*cking trend. Låt dom veta hur pissed off culés faktiskt är, inte som turisterna på Camp Nou. VISA MISSNÖJE PÅ NÅT SÄTT!
Barcelona el Flaco
2015-01-06 20:53
Rambla/ När Gaspart avgick och hans ersättare Enric Reyna kallade till nyval var det Joan Trayer, ordförande för förvaltningskommittén, som tog över ansvaret temporärt fram tills presidentvalet 2003. Kan tänka mig att något liknande kommer ske om den nuvarande juntan avgår.
Barcelona Zyzz
2015-01-06 20:50
note: in ten minutes we will announce the winner of the 2014 ballon d'or #fcblive

Vad är detta? Är de seriösa?
Barcelona zigazaga
2015-01-06 20:42
Rambla

Jag minns inte att man fick rösta om president efter att Rosell avgått, men är inte alls säker på det. Man borde väl rösta om det. Personligen skulle jag gissa på Javier Faus. Skrämmande tanke dock.
Barcelona Smogen
2015-01-06 20:40
Om Lucho nu får sparken (hoppas) så vem kan ta över? Vem är ledig? Finns det något realistiskt och bra namn där ute? Tror inte det finns en chans att tex. DeBoer, Klopp och Bielsa lämnar sina klubbar och kommer hit under säsongen. Vilka finns det? Rjikaard? Michael Laudrup? Eusebio? Roura? Det är ju inte så man går igång på någon direkt. Som någon skrev tidigare, kanske en landslagscoach?
Barcelona Liunil Masse
2015-01-06 20:27
När ska svinet Lucho få sparken? Väntar och väntar.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 20:24
Om Bartomeu skulle göra det enda rätta och avgå är det någon som vilka då kommer ingå i Junta Gestora, hur utses de? Vem blir tillfällig president?
Barcelona the cameroonians
2015-01-06 20:24
Graham börjar med att konstatera att Lucho behöver en doktor för att fixa vådaskottet i foten (big hole). Hunter säger att det under fredagens träning blev nån clinch mellan Messi och Lucho under en "Rondo" där tränaren var domare. Sen ska Lucho ha bänkat Messi som "hämnd" vilket sen gjorde att Messi inte dök upp på måndagens träning då han påpassligt fick magont. Efter detta menar Hunter, står Messi skyddad medans Lucho är på kanten att förlora sitt jobb. Annars intressanta åsikter från de andra herrarna. Just det där att Lucho inte är tillräckligt tydlig är extra intressant eftersom flera spelarna under hösten sagt att tränaren "har väldigt klara och tydliga idéer".
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-06 20:01
Fuck me, kan någon översätta Grahams del?
Barcelona II Barça II
2015-01-06 19:48
Problemet är ju inte Lucho, utan det är de som gav honom jobbet. Efter Tito (Må han vila i frid) och Tata, borde man ha tagit in en mer rutinerad tränare. En tränare som skulle kunna leda laget till nya framgångar. På vilka meriter fick Luis ens jobbet? Vad hade han bevisat innan han fick jobbet i en utav världens största lag? Fanns absolut ingenting som tydde på att Luis skulle klara av det, och mycket riktigt så misslyckades, precis som jan gjorde i Roma.
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-06 19:39
@barcastuff: Although the players had a day off, Messi, who missed yesterday's training due to stomach flu, was at sports centre to train today. [cuatro]

Vet inte om detta redan varit uppe här men det är iallafall bra att Messi tar sin träning på allvar.
Barcelona B-Guden
2015-01-06 19:19
@westinho - Sergio #5:

Håller med, helt okej att ha en ide och tro på den, men när man märker att det inte funkar ja då slutar man med det och hittar på nåt annat, precis som Pep gjorde när hans 3 backslinje inte funkade.

Trött på nästan allt med klubben, Spelet, tränaren, väldigt många spelare, hela styrelsen. Det enda jag är nöjd med i klubben just nu är att vi har unga spelare som jag tror på, Rafinha Neymar Samper Adama Hallovic, denis suarez Delofeu Batra Grimaldo och Bagnack, ja unga lovande spelare är det enda som är positivt just nu
Barcelona Neymar11
2015-01-06 19:17
Kapterna*
Barcelona Neymar11
2015-01-06 19:17
Okej jag har stöttat Lucho och kommer fortsätta stötta honom så länge han är tränare, men om dem senaste ryktena stämmer så är det löjligt och komiskt. Kan man verkligen vara så narcissistisk att tro att man kan sätta sig emot Messi Men fortfarande om han sparkas vem fan ska hämtas in? Nästan lika bra att skita i en tränare och ge ansvaret till kanterna. För finns absolut ingen man kan hämta in #bringbackRijkaard
Barcelona the cameroonians
2015-01-06 19:16
Ska man börja fundera på ersättare till tränarposten så är det väl inte otroligt att det kan bli någon landslagscoach med tanke på att det inte är något stort mästerskap i sommar (förutom copa America).

Löw, Capello, Hitzfeld?

Ett annat alternativ är någon som det inte går så bra för i skrivande stund, men varför satsa på denne. Möjligtvis som interim-coach.

Klopp, Martinez?

Någon nämnde Antic som tidigare även coachat Barcelona som interim-coach.

Ja, nu funderar jag bara. Har inte vägt de olika alternativen mot varandra eller ens tänkt längre än min näsa räcker.
Det enda jag vet är att det INTE får bli Eusebio...
Barcelona BlueRed
2015-01-06 19:15
Handen på hjärtat var jag inget större fan av honom som spelare heller. Han var väldigt duktig, absolut. Men nu som tränare har han gjort bort sig gång på gång. Fattar fortfarande inte hur han tänker när han ska rotera på målvaksposten. Om han nu insisterar så låt Stegen spela liga matcherna. Han är ju framtiden och det är han som behöver utvecklas genom att få mest speltid. Bravo är rutinerad nog för att spela någon gång i veckan(orna). Dock så är det ju självklart att en och samma målvakt bör vara ordinarie i ligan samt CL. Oskriven regel liksom. Och värvningarna... Vem är denna Douglas egentligen? Och den bästa mittbacken vi får tag på är Mathieu? Allt blev verkligen fel den här säsongen. Äntligen börjar det hända lite. Lucho ryker innan nästa match hoppas jag på i alla fall.
Annons: