/spanien/barcelona/forum/3465.aspx/spanien/barcelona/forum/3465.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-06 12:29
Stoichkovs tankar angående Barca. Den mannen har ett stort Barca hjärta. The problems Messi has encountered all came from within the club. There's been talks about fines, contract talks, advertising issues..." Stoichkov told Onda Cero. "You have to protect and pamper the best player in the world. Messi should finish his career at Barcelona and nowhere else. The club should look after him and pamper him.  "Tell me the name of one foreign player who did not leave the club through the back door in the end..."  And Stoichkov, who feels the Catalans are "in chaos", is concerned that the identity and philosophy of the club are under real threat. "I think Barcelona are in chaos at the moment. Everything's been turned upside down," he added. "They could return to the days of Louis van Gaal, where they won the title, but only 13,000 people came to the stadium. Barcelona are going down that road again. "Barcelona are following the same path they followed under [Joan] Gaspart. They spent millions and millions on players who are worthless and not even 20,000 fans showed up. This could very well happen again."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona WalterWhite
2015-01-06 12:25
Jürgen Klopp lär vara lättare att övertala nu än förr. Behövs en arg tränare.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-06 12:23
Eller så ger vi Jordi Roura ratten igen :P
Barcelona Rambla~
2015-01-06 12:21
Jag vill minnas att Lucho avgick självmant i samförstånd med Romas ledning. Aja, strunt samma och nog om det.

Radomir Antic som en kortvarig lösning?
Barcelona Andresito
2015-01-06 12:14
Neymar och Messi på bänken efter Albas självmål. Se för er själva hur stämningen är. Tror hela laget är enade med en gemensam motståndare - Luis Enrique.
Länktips: t.co/CX67JCqU1q
Barcelona zigazaga
2015-01-06 12:12
Heynckes är 70 år gammal, och har sagt att hans tränarkarriär är över, så tror knappast att han ändrar sig vad gäller den frågan, tyvärr. Jag gillar honom.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-06 12:09
Rambla Lucho avgick inte självmant i Roma. De tog han till en skepp och seglade ut i medelhavet. Sabatini kastade ankaren och Toti tvingade honom med svärdet mot ryggen att gå över en planka med händerna bundna och hoppa bland cirkulerande hajar. Han fick sparken av Roma. Så storsint är inte Enrique att avgå på egen hand. Zamboza Heyneckes är riktigt bra. Där här vi en världsklass tränare som kan väcka spelarna och få de njuta av att spela fotboll. Hiddink har fått mycket dåligt resultat senaste tiden och han har kritiserats hårt av tränarna i Holland inklusive De Boer. De menar att han inte hänger med den moderna taktiska toppfotbollen längre och att hans metoder är bäst före datum.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 12:05
Bra förslag Zamboza.

Så länge inget geni drar upp den överskattade Laudrup.

Varför inte Frankie boy? Alla spelarna kommer att chilla och sköta sig själva fram till nyval i sommar.

You never smoke alone. :D
Barcelona Zamboza
2015-01-06 12:00
Det känns för bra för att vara sant om LE försvinner redan i januari. Zubi redan borta och det kan bli omval redan till sommaren. Fattas bara att Eusebio också ryker så kommer säsongen kännas som en trippel säsong även om det inte blir titlar. Jag själv är rätt sugen på Hiddink eller Heynckes som tillfälliga träna som båda nog är tillgängliga. Frågan är om dem är sugna? Dessa 2 tror jag skulle kunna ge hela klubben en väldigt positiv effekt omgående, då dem är kompetenta och kan barca innan och utantill trots att dem aldrig tränat klubben.
Barcelona II Barça II
2015-01-06 11:55
Vi kommer aldrig någonsin få se någon som Messi igen. Vi bör göra absolut allt som krävs för att behålla honom.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 11:55
Cadena COPE? Avlönade av Perez och samma personer som påstod att Barcas spelare var dopade under Pep. Något de fick ta tillbaka och be om ursäkt för. Vad de skriver och påstår om Barcelona tar jag med en nypa salt. Med all respekt.

Sen att de hakar på andra och skriver samma saker en är annan sak.

Ultimatum till Lucho? Med tanke på vilken typ av person han är kan jag aldrig se honom ta någon skit från varken ledning eller ens Messi. Han kommer garanterat att avgå självmant. Det gjorde han väl även i Roma när han insåg att han inte hade ledningens stöd längre?

Ju mer jag läser eller hör andra prata om Barca så kommer det tillbaka till att ett av Luchos största brist som tränare är han inte håller några samtal med sina spelare. Varken enskilda eller i grupp. Han förklarar inte i detalj vad det är han vill uppnå. Det om något är väl en stor brist hos en tränare.

Han är säkert borta efter helgens match.
Barcelona enkos
2015-01-06 10:39
Skulle vara extremt tråkig om Messi lämnat nu i januari. . för honom och för Barca... Han skulle missat CL o gett chansen till en viss penaldo att gå om honom både i CL o sedan även ge bort chansen att samme penaldo slår hans rekord i La ligan något inte vore möjligt om Messi vore kvar... att sen byta från ett så stor klubb Barca och en arena från 100 000 till ett litet klubb Chelsea och max 40 000 är för mig otänkbart
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-06 10:28
Blev direkt ledsen av att se bilden i länktips. Vad hände?
Barcelona the cameroonians
2015-01-06 10:26
Mido

Det är en dikt/text av en katalansk författare.

Om jag förstår innebörden rätt handlar det om nuet ,och avslutningsdelen handlar om att allt är möjligt.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-06 10:18
@el Flaco:

Han har en klar poäng dock. Bartomeu har faktiskt aldrig blivit vald. Blir mer arg ju mer jag tänker på det.
Barcelona Mido
2015-01-06 10:11
Jag tycker att ett nytt val är oundvikligt nu,, alla har vänt LE ryggen, och flera tunga personligheter börjar kritisera ledningen öppet,,, Laporta skrev en text på hans Facebook sida på katalanska å håller en Barca tröja,, kan en vänlig själ översätta det. Visca Barça
Barcelona fc__Barça
2015-01-06 09:16
Problemet med Luchos tillvägagångssätt och tränarstil är att skillnaden mellan geni och galen är minimal. Det finns många likheter mellan honom och Pep, båda byter startelva hela tiden, båda slänger in spelare på lite olika positioner. Skillnaden är den att Pep lyckades förändra fotbollen och hur den spelas, medans Lucho experimenterar utan att komma fram till någonting på ett halvår
Barcelona Gio Style
2015-01-06 07:28
Orkar inte skriva ett A4... men här kommer lite text ändå.

Puyols facebookinlägg pekade återigen på det vi alla misstänkt, att FC Barcelona håller på att bli riktigt smutsigt.

Hoppas att folk o ledningen och medlemmarna lyckas pressa fram ett nytt presidentval, vi måste bli av med dem pronto.

Luis Enrique har fått ett ultimatum... är det bara jag som hatar ultimatum?
Problemen finns där även om man vinner mot Elche och Atleti.
Vi skjuter bara upp ett beslut som kommer att komma förr eller senare.
Kicka honom nu, låt Puyol (föga troligt med den nuvarande ledningen) och Xavi styra skeppet... Hell, t.om Eusebio hade kunnat göra det bättre.

Ultimatum.... äcklas bara jag tänker på det, vissa förtjänar inte ett ultimatum. Ännu mindre om man hamnat på fel fot med Messi.

Kan alla ni som har twitter skriva era tankar, #juntadimision och #Bartomeudimision till Barto? @jmbartomeu på twitter, jag kan börja.

Han ska fatta att han är hatad av alla culés runt om i världen.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-06 07:18
hoppas nästa ledning tar in leonardo som sportchef. älskad av alla i brasilien. lär locka en hel del folk. silva kanske;P
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-06 07:15
jag som trodde att jag aldrig skulle uppleva gasparts dagar o sömnlösa nätter igen. fan vad jag hade fel...behöver snart psykolog fan
Barcelona Neymar11
2015-01-06 03:25
El flaco Det jag är rädd för, denna ledning fick 25 % rösterna i en mätning som gjordes nyligen och det är fan helt sinnessjuk. Folk verkar ha annat att bry sig om nuförtiden
Barcelona el Flaco
2015-01-06 03:17
@Neymar11:

Det finns dock en skillnad. Visst, det stämmer att vi har haft krisperioder förr med både Gaspart och Laporta. Skillnaden är att då visade folket sitt missnöje i form av vita näsdukar, protester och busvisslingar. Idag verkar det som att culés har drabbats av en paralyserande apati och kan/vill/orkar inte höja sina röster i protest mot en junta som verkar fast beslutna på att störta klubben. Det har varit så hur länge som helst.

Hur länge ska det få lov att pågå? Hur många legender ska tvingas gå via bakdörren? Hur länge fick inte Zubi och hans två sidekicks, Albert Valentí och Narcís Julià, som också verkar vara på väg ut vilken sekund som helst, fria tyglar att göra vad de ville och göra narr av klubben under transferfönstren? Hur länge fick vi vänta på ankomsten av en mittback? Och när de väl till slut lyckades blev det Mathieu och Vermaelen. Ridå.

Som sagt, jag är van vid att klubben ständigt präglas av interna maktkamper, att laget går igenom turbulenta perioder och pinsamma matchresultat. Skillnaden är att fansen inte gick med på vad som helst och till slut reagerade med en ursinnig ilska som ledde till Gasparts oundvikliga avgång. Kommer aldrig förstå mig på de rosellistas som lyfte fram Rosell som någon slags frälsare och som än idag försvarar den här juntan. Så länge den typen av människor finns kommer de här klubben inte gå någonstans.
Barcelona Tchakap NJ11
Okej inte 100% men ni förstår
Barcelona Tchakap NJ11
imorgon kommer det att komma en bra nyhet! LE FÅR SPARKEN 100% säker är jag
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-06 02:38
LE haha allså vilken clown från dag ett visste jag att han var en pajas till tränare.

Jag ellr Messi årets skämt, sparka fanskapet så långt det bara går.
Han lär ryka snabbt efter det uttalandet skönt.
Barcelona el Flaco
2015-01-06 02:33
Stoichkov: "Bartomeu är inte en president, utan en funktionär".

Under en dag fyllt med skämt och one-liners av högsta kvalité är det den gode Hristo som tar hem priset. Antar att han inte kommer lägga sin röst på Barto vid nästa val. :P

Barcelona II Barça II
2015-01-06 02:21
Hoppas verkligen att det med Chelsea inte stämmer. Messi är ovärderlig för oss, ingen kan någonsin ersätta honom. Hoppas dock att Luis Enrique sparkas imorgon, större amatör får man leta efter. Vad gör Henk ten Cate nuförtiden? Kanske är han sugen på en kort återkomst :-).
Barcelona Neymar11
2015-01-06 02:20
Andersito Vi tjänar mer pengar på att ha honom kvar
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-01-06 02:12
Ge idioten sparken direkt.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-06 02:10
Jag eller Messi hahhhah hahahahhahh snubben kan inte må bra