/spanien/barcelona/forum/3463.aspx/spanien/barcelona/forum/3463.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2015-01-06 18:11
Kul år för Suarez dock.. Det här med vm och nu komma till en klubb som helt går åt helskotta! Kan inte vara lätt det heller.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-06 18:02
@oocbgb:
Av det jag läst så gäller det försäljningar också. "The ban, handed down originally by FIFA in April, will cover the next two transfer windows, meaning the Catalan giants will not be able to buy or sell any player until January 2016."
Barcelona oocbgb
2015-01-06 17:57
[QUOTE=basaric - "el guaje"]Hur tänker du nu? Barcelona får varken köpa, eller sälja spelare fram till 2016. [/QUOTE] Sälja får dom, och anställa ny coach också. Och förhoppningsvis även byta ledning.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-01-06 17:56
@BlueRed:

Hur tänker du nu? Barcelona får varken köpa, eller sälja spelare fram till 2016.
Barcelona el Flaco
2015-01-06 17:48
@Liunil Masse:

Läste också det, men lagkaptenerna, Xavi, Iniesta och Busquets lyckades övertala Lucho att inte bestraffa Messi.
Barcelona the cameroonians
2015-01-06 17:48
Ja, och precis som el Flaco postade tidigare så har kaptenerna pratat med Lucho och kommer att försöka lösa situationen under morgondagens träning.

Om det är så att Lucho har misstankar om att Messi inte var magsjuk så borde han väl pratat med la Pulga mellan 4 ögon - men det verkar inte ligga honom så nära till hands det här med kommunikation.
Och då blir det konflikter. Konflikter kan aldrig lösas av en tredje part, det kan endast lösas genom att de som är involverade snackar med varandra.

Uppenbarligen finns det inget förtroende mellan Messi och Lucho, och likt situationen med Totti i Roma kan man redan nu se slutet på tränarens sejour i Barcelona.

För det finns bara en person som är större än klubben...
Barcelona Liunil Masse
2015-01-06 17:31
SPORT: Lucho wanted the club to punish Lionel Messi because he missed the training on Monday
Barcelona KristoferDelija
2015-01-06 17:19
@el Flaco:

Hahaha psykologen inblandad också, fattas bara att vaktmästaren kliver in i handlingarna snart.
Barcelona BlueRed
2015-01-06 17:18
Även om jag har svårt att tro på att Messi lämnar nu i januari, så är det faktiskt fullt möjligt med den här efterblivna ledningen. Ska (gud förbjuder) Messi lämna så vill ja se en bra sportchef, som vi inte har haft sen Moses delade ett hav i 2. Förhandlingarna ska pågå en hel sommar för att få ut varenda miljard som världens bäste genom tiderna är värd.
Barcelona el Flaco
2015-01-06 17:15
Nu verkar det som att Messi inte hade en dispyt med Luis Enrique efter matchen i Anoeta, utan med lagets psykolog, Joaquín Valdés, som anlände tillsammans med Lucho.
Barcelona KristoferDelija
2015-01-06 17:12
Här är det lite snack om Barcelonas situation. Dock på norska. Kolla länktips
Barcelona Mido
2015-01-06 17:10
Är det inte presskonferens kl 18 idag alltså?
2015-01-06 17:09
Det folk inte verkar förstå är att Lucho inte är Barcelonas enda problem. Visst, man kan sparka honom (hoppas på det jag också) men det kommer inte ändra mycket.

Allting från Juvenil A (som befinner sig på en 5:e plats i tabellen) Barca B som underpresterar grovt och ligger på en 18:e plats i Segundan och har förlorat fyra av sina fem senaste matcher till A-laget som inte får spelet att fungera, mycket tack vare tränaren men också mycket på grund av att spelarna underpresterat.

Eusebio måste ersättas med tanke på hur viktigt vårt B-lag är. Han har inte det som krävs för att träna världens bästa ungdomsakademi. Det har han visat i många år nu, och han visade det när han fick chansen i Celta Vigo också.

Rosell måste också ersättas. Tycker fortfarande att det är skumt att han får sitta kvar på posten trots att klubbmedlemmarna inte röstade in honom, som man vanligtvis brukar göra i Barcelona.

In med Laporta. Visst, ekonomin var inte smidig med honom på posten, men han sköter sitt jobb mycket bättre än Rosell. Jag tror också att han har lärt sig av sina misstag. Något som den nuvarande presidenten inte har gjort.

Som sagt, det är mycket som pågår i Barcelona just nu och klubben bör göra vissa drastiska ändringar snarast. Ett annat plus är om Messi går ut och dementerar flyttryktena. Även om jag inte tror att han skulle lämna Barcelona.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-06 16:55
Imorgon på presskonferensen:

Bartomeu avgår.
Zubizarreta gör comeback som president.
Eusebio blir sportchef.
Lus Enrique får sparken.
Bartomeu tar över A-laget.

You know where you read it.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 16:46
@el Flaco:

Alltså är man säker på att få igenom sina beslut innan man ens sätter sig ner runt bordet röstar inom ledningen. Han har så många "rätta" personer på positioner att han vet utfallet innan förslagen ens lägs fram.
Barcelona Drinho
2015-01-06 16:22
http://www1.skysports.com/watch/video/sports/football/9633681/enriques-job-in-jeopardy

Väldigt sevärd intervju där bland annat Graham Hunter medverkar i.
Barcelona Neymar11
2015-01-06 16:16
Rambla~ Det jag menar, vi måste verkligen nå rock bottom. Allt måste verkligen gå åt helvete innan vi kan börja om på nytt Den här äckliga skit ledningen har varit så jävla skickliga på att greppa tag efter livlina efter livlina Dem här senaste dagarna har varit dom bästa på flera år, äntligen så börjar det hända grejer därnere. Även om Messi lämnar så kommer vi må bättre i framtiden av det, han är startskottet på lednings förfall Tänk er för en stund hur stor den här människan är som är redo att offra sig själv för att klubben ska må bättre och bli bättre. Han tar ta mig fan ansvar nu som en riktig la Masia produkt skall göra!
Barcelona el Flaco
2015-01-06 16:15
Rambla/ Det är inte bara i La Masia som Bartomeu har bytt in sina marionettdockor, han har gjort det även högre upp i hierarkin som klubbsekreterare, VD och säkert andra poster. Det verkar som att Barto fattar alla beslut tillsammans med endast en handfull av direktörer, främst då med vicepresidenterna Faus och Cardoner som allierade.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 16:11
Här är senaste RDL förresten, om någon är instresserad.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 16:09
@Andresito:
Du har så rätt. Problemen är mycket djupare än så. I går lyssnade jag på Revista de la liga och då förstod man vidden av det hela när Graham Hunter förklarade hur de bytt ut alla viktiga nyckelpersoner i La Masia mot helt okunniga personer som inte har en susning om vad de sysslar med. De har tydligen fått jobben tack vare svågerpolitik. Han sa, La Masia is a mess. Det är bara att kolla på hur Juvenil A och Barca B går för tillfället. Totalt kaos.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 16:06
@Neymar11:

Jaaa, Jordi Roura ska vi ha. :P Han har ju verkligen gjort underverk som ytterst ansvarig för La Masia den senast tiden.

Spela roll vem det blir, Barto vill ha en ny nickedocka. Det är sedan länge uppenbart att det är ledningen som styr vilka vi ska värva. Problemen i klubben som du var inne på igår är mycket värre än en oduglig sportdirektör (Zubi), det är hela klubben som instutition som blöder invärtes. Jag tror de flesta nu har förstått att hela ledningen (och alla de anställt på positioner genom svågerpolitik) måste bort. En total utrensning, starta ett helt nytt projekt.
Barcelona Andresito
2015-01-06 16:00
Tycker det är lite oroväckande attan väljer att anlita en ny sportchef. Rätta mig om jag har fel, men en sportchef har väl endast hand om köp/försäljningar vilket vi knappast behöver lägga resurser på, det är väl i så fall försäljningsdelen som kan bli hyfsat aktuell. Det som oroar mig är att styrelsen tänker långsiktigt, det vill säga att de planerar att sitta kvar.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-06 15:59
Gabriel

Exakt. Vem fan vill ta över sportchefrollen i Barca nu, när man ändå ryker om ett år.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-06 15:58
@enkos:

Bra fråga fattar inte det heller. sparka bara LE låt xavi ellr nån ratta tills vi går in i 2016.
Barcelona enkos
2015-01-06 15:55
Varför behöver vi ens någon Sport chef just nu när vi ändå inte kan köpa spelare förrän 2016? Det är ju en av anledningarna att Zubi sparkades
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-06 15:55
@Capitan \(^.^)/:

Jag och hela min klan skriver under på den......
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-06 15:52
@SupremeMan:

Barcelona Neymar11
2015-01-06 15:50
@barcastuff: Director of football Raul Sanllehi and former assistant coach Jordi Roura are among the options to become the new sports director. [md]
Barcelona El Messias
2015-01-06 15:49
Om nu LE får sparken? Kommer det inte bli svårt att hämta en stor tränare? Tror ingen vill komma till Barcelona just nu
Barcelona el Flaco
2015-01-06 15:35
Kaptenerna vill ha ett möte med Messi för att försöka lösa problemen som argentinaren har med Luis Enrique och försöka få honom att enbart fokusera på fotboll och inte på allt annat runt omkring. De ät själva medvetna om att de behöver en fokuserad Messi för att vinna titlar i år och det bästa sättet för att uppnå det är att det råder fred och harmoni inom omklädningsrummet.
Annons: