/spanien/barcelona/forum/3459.aspx/spanien/barcelona/forum/3459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2015-01-07 15:02
Det är bara att hoppas. Laporta wants to return with Guardiola
Barcelona LeoMessi
2015-01-07 14:56
Jag tror att många av spelarna är missnöjda med den dåliga kommunikation som Lucho verkar ha med spelarna. Känns som att alla känner sig osäkra då det nästan verkar kvitta om du tränar bra, då hans laguttagningar känns så otroligt slumpartade. Ett stort bevis på detta är när han gör taktiska ändringar inför stormatcher. Som i el clasico, där han bänkar Alba och rakitic, han sättet Mathieu som vänsterback och detta får han veta någon timme innan matchen. Det vill säga att han inte verkar förbereda dom taktiskt inför matcherna och våra startuppställningar förvirrar oss mer än dom förvirrar motståndaren. Tror att spelarna känner att enrique inte har tydliga idéer och ingen röd tråd som han följer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-01-07 14:56
Jag tror att många av spelarna är missnöjda med den dåliga kommunikation som Lucho verkar ha med spelarna. Känns som att alla känner sig osäkra då det nästan verkar kvitta om du tränar bra, då hans laguttagningar känns så otroligt slumpartade. Ett stort bevis på detta är när han gör taktiska ändringar inför stormatcher. Som i el clasico, där han bänkar Alba och rakitic, han sättet Mathieu som vänsterback och detta får han veta någon timme innan matchen. Det vill säga att han inte verkar förbereda dom taktiskt inför matcherna och våra startuppställningar förvirrar oss mer än dom förvirrar motståndaren. Tror att spelarna känner att enrique inte har tydliga idéer och ingen röd tråd som han följer.
Barcelona ElRaval
2015-01-07 14:47
Lucho hanterade presskonferensen bra. Ja, bra ur ledningens synpunkt d v s.

Han får skriva en bok efter sin sejour helt enkelt :)

Jag är rädd för att det ligger någonting bakom detta. Någonting om Messi, som Lucho egentligen vill säga men som han är proffsig nog att dölja.
Barcelona Neymessi
2015-01-07 14:37
Pinsamt när cules blir sura på Messi och andra spelare som visar sitt missnöjde. Här klagas det dag och ut och dag in på ledningen, tränaren osv. När spelare klagar är dom divor. De är också DERAS älskade klubb som denna usla ledning leder mot helvete. Dessutom tror jag inte att ni hade hållit käften om eran arbetsledare hade varit en fullständig katastrof. Alternativt är ju att man byter jobb vilket jag verkligen inte hoppas att Messi gör... Ramos, casillas, Ronaldo mm jagade Mourinho från Real vilket jag inte tror att någon maräng idag är missnöjd med. Låt oss hoppas att våra spelarna kan göra desamma! Just nu har vår klubb kraschat totalt och kanske är det lika bra. En ljusare framtid kommer att komma för alla utom Bartos gäng!
Barcelona zigazaga
2015-01-07 14:17
Hade Lucho sagt sanningen, hade de blodtörstiga journalisterna skapat ännu större kaos runt klubben. Nåja, då ska vi se vad Barto har att säga. Något positivt från idag måste vi väl ändå få?
Barcelona J.Gamper
2015-01-07 14:13
@Kufi:
Jaha.. Så du skulle vara tyst när klubben går i self destruction mode med en inkompetent tränare som helt säkert inte leder dig till titlar trots att du är fansens favorit och klubbens störste legendar genom tiderna. Snarare pinsam logik från din sida. PS Messi har all rätt o vara sur precis som resten av Barca fansen på tränaren som bänkar lagets två viktigaste spelare i en sådan svår borta match.
Barcelona Andresito
2015-01-07 14:09
@Kufi:

".. inte en enda kotte tar upp varför Messi inte tänker på laget och lägger undan stridsyxan."

Där. Min fråga till är då när det har gått så långt att man inser att det inte spelar någon roll om man lägger undan stridsyxan?

Klart man ska visa sitt missnöje, speciellt när det är så infekterat som det är. Till skillnad från många Barca-fans gör Messi i alla fall någonting medan vi andra sitter bakom datorskärmarna och endast yttrar våra åsikter för varandra.

Messis största önskan är att vinna titlar. Det klargjorde han när han skrev på sitt nya kontrakt, hans krav var att Barcelona skulle få fram en slagkraftig trupp att utmana i Europa. Truppen må vara dålig för tillfället, men Lucho gör det knappast bättre. Även om vi inte har världens bästa lag, så kan denna truppen ändå prestera 2-3 gånger bättre än för tillfället, men inte med Luis Enrique.

Precis som Gio Style sa, ingen har sagt något ont om Messi som person. Det enda han vill är att vinna.
Barcelona Kufi
2015-01-07 14:09
Spelar ingen roll vad ni anser om Zlatan situationen, att Messi beter sig som ett litet barn mot Lucho är tydligt. Messi blir bänkad en match och går i taket direkt, nu eskalerar ryktena om Luchos avgång för att Messi är sur, så jävla fjantigt... Vår klubb kommer aldrig lära sig, vi beter oss som en liten klubb som fått smaka på några titlar, vi ger alldeles för mycket makt till individer som kommer försvunna medan klubben består. Är det inte Peps modell som vi slösat 3-4 år på genom att anställa mediokra tränare så är det Messi som styr och ställer lite hur han vill. Men för all del, vill ni tro att allt blir frid och fröjd när Lucho lämnar så får ni göra det, enligt mig är inte botten nådd än då vi kommer fortsätta göra förödande misstag tills någon kompetent tar över hela skeppet.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-07 14:07
Ett stort jävla frågetecken efter Luchos presskonferens. Fortfarande fattar man ingenting. Allting är frid o fröjd i laget enligt honom och all media vill skada honom. Svår människa...
Barcelona Gio Style
2015-01-07 13:59
Messi har ju själv uttalat sig i samband med att Zlatans bok kom.
"Zlatan hade problem med tränaren, men personligen hade jag och Zlatan inga problem alls"
Barcelona Rambla~
2015-01-07 13:56
Nej precis, det är väl därför Zlatan fortsättningsvis hyllar Messi för att denne en gång försökte få bort honom från Barcleona.

Vilken logik....
Barcelona Gio Style
2015-01-07 13:54
@Kufi:

Kufi

Du baserar din åsikt om Messi på rykten, aldrig har någon uttalat sig dåligt om Messi. Inte ens Zlatan i sin bok eller i efterhand.

Men GLHF.
Barcelona Rambla~
2015-01-07 13:52
@Kufi:

Du är pinsam som verkligen tror allt det där.
Barcelona Kufi
2015-01-07 13:42
sorgligt och se hur vår klubb går Messis ärenden i precis allt. Är det inte Zlatan han vill ha bort så är det Lucho han inte vill ha kvar. Tycker det är motbjudande hur alla skiter på Lucho och inte en enda kotte tar upp varför Messi inte tänker på laget och lägger undan stridsyxan. Messi har väldigt respektlösa och omogna tendenser som alla är villiga att blunda för så länge han levererar. Pinsamt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-01-07 13:41
Typiska standardsvar från Lucho, helt meningslös presskonferens.

"Pratar du med Leo?"

Svar: "Jag pratar med alla spelare och ledare, samt president."
Barcelona Peshmerge
2015-01-07 13:38
Han ljuger så jävla mycket som om INGENTING hänt. Det var kaos innan honom och det är kaos nu och värre nu men FC Barcelona ska alltid dölja allt som ingenting hänt. Allt är inte bra även om Enrique så gärna vill få till det.
Barcelona culé10
2015-01-07 13:37
" Neymar11 " förstår vad du menar, men håller inte med det angående Zubi, att han inte bör få så mkt skit. Han har helt klart gått med på allt styrelsen/bartomeu bett om och gjort hittills, det är lätt o kritisera lite, för de va ingen stor kritik han kom med efter sociedad matchen när allt redan börjat rulla, de va redan skit runt klubben. fansen hade fått nog för längesen och var emot ledningen. zubi, och luchos senaste uttagningar och taktiker om vi nu ska kalla dom för de. Anledningen till att jag inte håller med är att Zubi (som inte gjort nått bra jobb heller) inte har kulor o stå för något, ta ansvar...alla körde samma linje o gör de fortfarande " vi vet vad vi gör" "allt kommer gå bra" när verkligheten är nått helt annat. Vara en docka för ledningen och sen undgå kritik, neeeh...hellre en som har stake, som står för det han gjort/ varit delaktig av och ta ansvar för att de gått åt helvete. Puyi är den som tog avstånd, och som visar att ingen som vill denna klubben väl, bör jobba med dessa clowner.
Barcelona Rambla~
2015-01-07 13:34
Nej, man kan verkligen inte ta honom på allvar när han påstår att Zubi och hans manskap har gjort ett bra jobb. Antingen är han bara väluppfostrad och vill inte kasta skit på Zubi. Tycker han dock att Zubi har gjort ett bra jobb är vi verkligt illa ute om Lucho fortsätter.
Barcelona Gabriel
2015-01-07 13:27
NI ska inte ta några av de svaren Luis Enrique ger på allvar. Ni kan bara inte förvänta er att han ska säga; "ja, jag fick ett ultimatum", "ja, relationen med Messi är illa".
Barcelona Messi-Nr-One
2015-01-07 13:25
Barca gräver sin egna grav mina vänner! detta är så sorgligt.
Barcelona Barclasico
2015-01-07 13:00
Luis Enrique: "Can't comment on all the things that has been said by press in past days, can't control rumours. Ultimatum by president? No." Ingen ultimatum då..
Barcelona Barclasico
2015-01-07 12:59
Luis Enrique: "The relation with the players is the same as it was at the start, even better since we got to know each other better."
Barcelona zigazaga
2015-01-07 12:55
De är hårda i frågorna, men Luis svar alltså...suck.
Barcelona Smogen
2015-01-07 12:44
Förutspår att Lucho inte kommer säga någonting annat än att snacka om matchen mot Elche. Barto kommer bara berätta att Roura tar över tillsvidare efter Zubi. och efter styrelsemötet kommer en ny rykteskarusekl starta där ingen vet någonting.
Barcelona zigazaga
2015-01-07 12:11
Just nu känns det lite som lugnet före stormen. Kl 13, ska Lucho hålla presskonferens, Barto därefter kl 16, för o sen ha styrelsemöte kl 20. Mycket kan hända idag, eller precis ingenting.
Barcelona Barclasico
2015-01-07 12:01
President Bartomeu is willing to look into the option of holding elections at the end of the season, one year earlier than planned. [md] Hoppas!
Barcelona Neymar11
2015-01-07 11:38
@barcastuff: Ter Stegen: "I would lie if I'd say don't care about not playing league games. I came here to play and I'll fight for that." [sportbild] Den här attityden gillar jag, istället för att vara gnällig och klaga på att man får kritik när man gör misstag. I viss mån vill jag också att han ska vara första keeper, men svårt att bänka bravo nu.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-07 10:53
Neymar11 Håller med dig till fullo. Vem värvade Zubi egentligen? I alla förhandlingar fick Rosell hoppa in eller Raul Sanhelli och Zubi fick stå med värvningarna i presentationen som en dum Apa. De utnyttjade honom till max. Om de ville ha en sportchef som får forma laget och ta beslut så hade de anställd en sportchef lik Monchi eller som Dortmunds och Bayerns sportchefer med riktigt makt. Som får ta riktiga beslut. Rosell och sin gäng gjorde två misstag enligt mig. Ljuga och försöka värva som Perez. Perez verkar lyssna på någon för att ensam hade han inte fixat vad Madrid är nu. Men vem lyssnar våra direktörer på har jag ingen aning om. För att Perez lyssnar på någon som kan fotboll och spelare. Thiago såldes av en mycket bisarr anledning. Orsaken enligt mina spekulationer var bara för att finansiera Neymars övergång. Och med små medel lätta på lönerna i truppen för att finansiera lönen de har lovat Neymar och de extra 40 till hans pappa. De var för rädda att flytta på Xavi eller Fabregas. Därför frös Tito ut Thiago helt i slutet. De gav Thiago ingen kärlek eller uppskattning och det var uppenbart. Må Tito vila i fred men han lyssnade på Rosell som en soldat. Thiago, Abidal, Fabregas och Puyol, har de ens ersatts? Nej det gjorde de aldrig egentligen. Man ersatte de med mediokria spelare som man betalade överpriser för. Mathieu och Vermaelen kostar tillsammans 35 miljoner euro. 20 för Mathieu och 13-14 för Vermaelen. Varför kan man inte köpa 2 ordentliga mittbackar eller en duktig med de pengarna? Ledningen påminner om Perez när han sålde Makalele och började köpa spelare som Gravenseen tillsammans med andra. Perez lyssnar på någon nu iaf.
Barcelona Neymar11
2015-01-07 10:23
Hur mkt skit*
Annons: