/spanien/barcelona/forum/3457.aspx/spanien/barcelona/forum/3457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-04-12 18:43
Har Barca B ens vunnit någon match under 2015? En vinst idag hade varit så viktig. Då hade de klättrat upp på säker mark eller precis under strecket. Även givit den en boost inför fortsättningen när man vunnit mot serieledaren. Istället blir man nu fast i botten som sista lag. Just nu avskyr jag verkligen Eusebio som totalt förstört detta lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-04-12 18:39
Med tanke på hur det såg ut för honom med Bayern, han är för stillastående. Rörelse är väl det viktigaste i Barcelonas mittfält, samt så är han lika seg som Fabregas I real passar hans djupare roll då han sällan hamnar under press, men så fort han pressas är han lika blek som fabbe. Den rollen han har i real hade han aldrig haft i Barcelona Modric är en optimal mittfältare oavsett lag, men speciellt för Barcelona Isco, hade fungerat om han hade lärt sig att släppa bollen snabbare Gundogan är en spelare som hade passat in utmärkt Veratti ytterligare en ------------- Men ska vi bygga upp en kopia av Peps upplaga eller ska vi bygga upp en helt ny upplaga.
Barcelona the cameroonians
2015-04-12 18:33
B-laget ser ut att gå mot ännu en förlust, ligger nu under med 2-1.

De gula korten haglar i matchen

Utmärkt frisparksläge, men Grimaldo drar skottet utanför.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-12 18:33
Neymar11 Hur är han inte gjord för Barca?
Barcelona Neymar11
2015-04-12 18:31
Kroos är verkligen inte gjord för Barcelona Däremot isco&modric
Barcelona Liunil Masse
2015-04-12 18:26
Snackas väldigt mycket om hur bra tränade våra spelare är och att spelarna inte är slitna pga allt roterande men vad såg vi igår under andra halvlek? Jo ett mittfält som inte palla spela med samma intensitet som i första.... Iniesta såg helt slut ut och lalla runt då och då. Jag har varit inne på det innan gällande Rakitic. Återigen, det är inte många spelare som klarar av att spela i Barca med den stilen vi har. Kroos är en spelare som hade varit perfekt för Barca och han kosta för fan bara 25 milj euro. Rakitic hade passat i Atletico eller Dortmund med sitt direkta spel. Hans teknik håller inte för Barca. Så jävla dåliga beslut Zubi och co har tagit genom åren, det är helt ofattbart. Isco, Modric och Kroos. Alla är som gjorda för att lira i Barca men nope ignorerade av lord Zubi och alla hamnade i Real. Inte nog med det, vi sålde också vår framtida Xavi (Thiago) utan att ersätta honom med en liknande spelartyp som just ja Kroos.....
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-12 18:26
United våldtar City nu 3-1 Mata nu .!!!
Barcelona Amo.38
2015-04-12 18:19
Barcelonitas Tycker faktiskt Kroos faktiskt är den överskattade av den kvartetten.. Modric och Isco hade varit som handen i handsken o dagens Barcelona och med den spelfilosofi vi eftersträvar. Men även om resultaten denna vår varit över förväntan så tycker jag att man ska leta efter en topp tränare till nästa säsong. Rijkaard och Pep i all ära med det är dags att få in någon väletablerad som kan få styr på skutan.
Barcelona FCB_Messi
2015-04-12 18:14
Jag fattar inte varför Barca har anställt braida. För att ha kolla på spelare i serie a eller ? Ingen i den skitligan (förutom pogba) platsar i Barca !!
Barcelona Barcelonistas
2015-04-12 18:10
Modric har aldrig varit bra det är bara i Real senaste 1-2 åren som han blivit omänskligt bra. Någon utav Isco dör Kroos borde ha värvats in. Lucho bytte in Xavi för o få mer kontroll på matchen men det fick vi aldrig. Mot Real fungerade det men inte mot Sevilla.
Barcelona Smogen
2015-04-12 18:09
Framförallt att vi inte gick efter Isco. Det var i samma veva som vi tappade Thiago för nästan exakt samma summa som Real köpte Isco för. vi kommer tyvärr få leva med följderna av Zubis totala inkompetens i många år framöver.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-12 17:58
Amo.38

Ja det ser väldigt tragiskt ut att vår mittfält är ljusår från peps tid,
Reals mittfält slår våran alla dagar i veckan, våran mittfält är ett skämt just nu
Xavi är slut på väg bort, Iniesta känner man inte igen mer värkar slut också.
Rakitc är ojämn

Nej Reals Mittfält är världsklass våran är bäst före datum slut .
Vi får skylla oss själva när vi inte värvade Isco Modric ellr Kross.
Man blir så ledsen av att se oss med det mittfältet.
Barcelona ElRaval
2015-04-12 17:46
Sjukt vad Adama blandar och ger.

Fin aktion på vänsterkanten nyss där han tacklar och fintar och springer som ingen annan, men sen slänger bort inlägget åt helvete så betis kan kontra.

Hoppas tränarna styr upp honom, då har vi något alldeles alldeles extra.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-12 17:44
Är det bara jag som tycker att Daley Blind är en riktigt härlig fotbollsspelare? Spelar på få tillslag, spelar enkelt, mångsidig och väldigt smart i sitt spel, både med och utan boll.
2015-04-12 17:43
Ännu ett fint läge för ledningsmål, men Halilovics passning till Adama är för dålig och när han väl får avslutsläge drar han rakt på målvakten.

Annars är det en halvlek som totalt domineras av Betis och där Barcelona har svårt att spela sig ur pressen. Mittfältet hamnar ofta i knäet på egna försvaret och det är allmänt virrigt och passivt mellan varven.
2015-04-12 17:39
Nära 2-1 av Dongou efter en fin löpning, men han bränner friläget rakt på målvakten.
Barcelona Vampíro
2015-04-12 17:30
Ashley Young och Fellaini gör mål för United medan Falcao och di Maria sitter i frysboxen. Vem kunde tro det i somras?
2015-04-12 17:18
Uselt passning- och presspel utanför eget straffområde ger kvittering för Betis.

Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-12 17:08
''If you could give the next president of Barcelona one piece of advice to keep going what has been happening here over the last few years, what would that be?''

Laporta: ''To consider the presidency as a great responsability and to be aware of that Futbol Club Barcelona is more than a club''.

Rosell och Bartomeu gjorde precis tvärtom.
2015-04-12 17:07
Oj vad lätt Betis kommer till avslut, blir en lång eftermiddag det här.
2015-04-12 17:03
Vilken jävla rush av Adama och superinlägg på det.

Och Patrics firande är ju bara helt underbart! Som om han vunnit VM, haha
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-12 17:03
Äntligen lite tur på Barça B:s sida. Sjuk speed på Adama!
2015-04-12 17:01
JAAA!! 1-0 genom Sandro :-) Trodde först han skulle missa...
Barcelona Rambla~
2015-04-12 16:43
Haha, där ser man, vilket sammanträffande. Ingen framgång där heller för Soriano.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-12 16:38
När Soriano avgick så blev han tydligen chairman på Spanair, samma flygbolag som gick i konkurs natten till den dag jag skulle flyga med dem för att se Barça-Valencia 2012. Fick panikslaget boka om biljetten fyra på morgonen. Hemska minnen...
Barcelona Rambla~
2015-04-12 16:37
Soriano blev faktiskt "civil" efter det han avgått från styrelsen. Åtminstone för ett tag, han blev chef för ett flygbolag. Kan det ha varit Iberia? Nja, Darmian dominerar knappast i den här matchen. Fast då spelar han till vänster och mer som wing back i ett 3-5-2. Ska inte döma honom efter en match. Det är ju dessutom bra med en mångsidig spelare. Till rätt pris så. Han blir väl som en uppfräschad Adriano. :)
Barcelona Amo.38
2015-04-12 16:33
Lite efter men orkade direkt inte skriva något efter matchen igår. Vad som är oroväckande är att dagens Barca med en 0-2 ledning inte kan kontrollera matcherna längre. Vårt mittfält är under all kritik , det finns ingen som helst idé bakom våra mittfältare dom ser emellanåt ut som yra höns.

Sen måste jag som vanligt igen ge en känga till Iniesta, Det är bara otroligt irriterande att se honom på en fotbollsplan just nu, killen gör verkligen 0 nytta!
Vet att många påstår att det är att Lucho hittat en annan uppgift åt honom som är mindre tacksam, men faktumet är att allt han besatt tidigare är som bortblåst. Och han är definitivt inte en spelare som kan kontrollera tempot i en match likt Xavi.

Även om vi leder ligan med 2 poäng så tror jag det kommer bli tufft ända in i mållinjen med Reals bättre inbördesmöten så har vi tyvärr inte råd att förlora poäng igen tror jag. Börjar se mönster ifrån hösten igen vilket är oroväckande.

Sen så är det så otroligt svårt att se om en tränare gör ett bra jobb med ett lag som Barcelona, en dålig säsong á la Barca är en semifinal i CL och tvåa/ligaguld vilket är sjukt men vi ska sträva efter att vara bästa klubben och då ska målsättningarna vara höga!

Tittade även på Reals första halvlek igår brukar i princip bojkotta deras matcher i ligan, men dom kan skratta sig gott över Modric. Det är en spelare som vi hade behövt mer än allt annat. Vi gick från att ha världens överlägset bästa mittfält till ett mittfält som är 3-4 bästa i världen vilket får mig att slita av mig håret på huvudet!
Barcelona Liatzo
2015-04-12 16:30
Rambla~ "Braida will attend Torino-Roma today, supposedly to watch Torino right back Matteo Darmian (25) and Roma midfielder Miralem Pjanic (25) [cm]"
2015-04-12 16:27
Rambla~

Fan, du har ju helt rätt, han avgick ju i samband med missförtroendeförklaringen mot Laporta. Hade någonstans för mig att han satsade på den civila karriären, men se där hade jag fel.

Vad tycker du annars om Darmian? Har han klassen för att spela i blaugrana?
Barcelona Rambla~
2015-04-12 16:13
Ferran Soriano var ju en de direktörer som avgick under Laporta så han lär knappast ingå i en junta med Laporta i framtiden. Braida på läktaren i Turin på matchen Torino - Roma. Spanar in Darmian månne?
Annons: