/spanien/barcelona/forum/3455.aspx/spanien/barcelona/forum/3455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-08 11:12
Smogen Väldigt osannolik indeed. Lite trist för övrigt att man inte kan locka med spelarköp som valfläsk .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-01-08 10:52
Sälja Messi inför eller direkt efter ett presidentval utan att kunna köpa in några ersättare? Kommer aldrig hända.
Barcelona DM1982
2015-01-08 10:25
[QUOTE=LeoMessi]Mido Dom kan erbjuda vad dom vill, Messi kommer att stanna kvar. Han har fått som han vill nu, drar han efter allt kaos så kommer han att förlora min respekt. För enligt mig så gör han en "Fabregas" då, dvs att han drar så fort det börjar bli svårt. [/QUOTE] Drar så fort det börjar bli svårt? Killen stannade kvar när det var som sämst med Reijkaard, som tuffast med Pep och med alla problem med Tito och Tata. Är du allvarlig?
Barcelona LeoMessi
2015-01-08 09:30
Mido Dom kan erbjuda vad dom vill, Messi kommer att stanna kvar. Han har fått som han vill nu, drar han efter allt kaos så kommer han att förlora min respekt. För enligt mig så gör han en "Fabregas" då, dvs att han drar så fort det börjar bli svårt.
Barcelona Mido
2015-01-08 09:26
Chelsea erbjuder Messi ett sex års kontrakt, och kan betala 200 milj euro Daily star
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-08 09:22
Garcia är det bästa Barto har kommit fram till på år och dar
Barcelona Neymar11
2015-01-08 08:42
@barcastuff: Barcelona will offer former player Oscar Garcia (41) a position at the club and he'd also be the alternative if Luis Enrique leaves. [rac1] Nu börjar jakten på röster, garcia är en omtyckt person nere i Barcelona. Nu kommer den självklara propagandan "vi ska satsa på la Masia" äga rum och det är en av personerna som känner till talangerna bäst
Barcelona Neymar11
2015-01-08 08:28
Ironin när Madrid spelare klagar på att atletico är defensiva och kör endast långbollar.... Karma is a bitch, däremot spelar atletico med klass och inte som svin
Barcelona Smogen
2015-01-08 07:49
och förbaskade telefon....Simeone stavas namnet!
Barcelona Smogen
2015-01-08 07:47
Simione vilade 7 ordinarie spelare mot Real inför mötet mot oss. Ska bli intressant att se hur många Lucho vilar....eller vänta. Vi har ju inga ordinarie spelare så det blir omöjligt att se. Något säger mig däremot att 99 av 100 tränare hade startat med Messi och Neymar i söndagens svåra ligamatch för att sen vila dom i den betydligt enklare cup hemmamatchen mot Elche. men jaja....det här är nog också bra...eller?
Barcelona fc__Barça
2015-01-08 07:46
Nämen hoppsan! Världens bästa lag genom tiderna torska igår mot Atletico för tredje gången den här säsongen. Oflyt.
Barcelona Neymar11
2015-01-08 07:17
Stöttar inte ni Lucho så kan iaf stötta spelarna! Vad är det för jävla attityd att förlora matchen innan den har spelats. Batra pique Matheiu . Masche Sergio Pedro/rakitic. Alba . Messi . Suarez neymar
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-08 05:46
Jag vill hylla våra fans, det finns optimism hos dem, vi är med i alla turneringar och kan vinna samtliga, laget spelar bra och jag är optimistisk - LE hur kan han säga att vi spelar bra???? känns som att han dumförklarar oss. alla ser ju att vi spelar den sämsta fotbollen på många år.... snälla LE skäm inte ut dig med såna uttalanden
Barcelona Canaletes
2015-01-08 05:46
Största hycklaren är ju Ramos. Som klagade på spansk fotboll och att man borde lära sig av PL. Han syftade självklart på straffen han fick emot sig då han ansåg att Raúl García föll för lätt.

Undra vad Mr. Penalty tycker om det uttalandet.
Kan tänka mig att det var rätt stelt i omklädningsrummet efter hehe.
Finns ju en anledning till att Ramos retas och blir påmind om sin IQ för alla hans korkade uttalanden och statusar på sociala medier med mera...
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-08 03:04
Marcelo sa i intervjun att Atletico spelar bara långa bollar. Vilka hycklare. Madrid spelade exakt likadant innan Ancelotti tog över. Minnet är lika kort i puertan. De menar att Atletico är ett feg lag som parkerar bussen. Really!!!!

Låt det här sjunka in.

@RafaelH117: Atleti went five years without having a penalty signaled for them in the Madrid derby, half Real Madrid team complained today. That's why.
Barcelona koeman92
2015-01-08 00:56
En artikel från sport där det står lite om när valet kan komma att äga rum.
Detta är de tänkbara datumen där valet kan komma att äga rum:
10:e maj (samma dag som vi spelar mot R.Sociedad?
24:e maj
14:e Juni
Barcelona zigazaga
2015-01-08 00:46
Jag såg så mycket bra saker från Atletico idag. En sekvens ex där de har en halv kontring, tappar boll till en Real spelare som har mycket yta framför sig. Då är det normalt att mittfältarna jobbar hemåt mest, men nej, inte hos Atletico. Där kutade varenda en som var på fel sida av boll, en 4 spelare allt vad de kan för o ta tillbaks bollen. Man ba god damn it, det där är fotboll. Jag tar av mig hatten för de, hoppas de vinner allt i år, för spelar man sådär ...shiiiet.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-08 00:35
Sparka Lucho innan han hinner fucka upp matchen mot Atletico. Snubben håller på att bli lagets största fiende (om han inte redan är) med sina konstiga laguttagningar och taktiker. Ut med idioten innan det är kört att vinna ligan.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-08 00:34
De jag har inte fattat ännu är att vi inte har en stark elva som har svetsats ihop av den så kallade "tränaren". Tito och tata hade en stark elva som man räknade med stor matcherna.

Finns det ett annat lag som har spelat med 25 olika startelvor på 25 matcher på en halv säsong i historian?? Vad är det Lucho försöker göra?? Finns en enda människa i världen som förstår han ide om att starta med olika spelare varje match. Brukar det inte vara att man varierar sin taktik. Är det de han försöker göra?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-08 00:29
Spelar vi som ett lag fram och bakåt har vi en bra chans.

Har ni sett Atletico's matcher. De är som vargar på planen. När de pressar en spelare kommer de fyra och fyra. Ibland kommer alla tio på en liten yta för att köra över motståndarna och vinna bollen. Därefter går de till attack på några hundradelar. Varje gång de har bollen eller vinner bollen så är det minst två som springer på djupet, Bakom de finns ytterligare sex spelare till som löper på max för att öppna ytor och ge alternativ. Deras anfall går på en touch.

Barcelona Nemesis 10
2015-01-08 00:21
Jag vill inte vara pessimistisk men det känns inte som att vi kommer ha mycket att komma med mot Atletico. Dom har inte förlorat på Camp Nou på 2-3 matcher tror jag och det känns bara som deras fysiska odjur som löper konstant kommer springa och nicka sönder vårat just nu idéfattiga lag. Vi har fortfarande ingen säker start elva är det någon som tänker på det? Det är helt omöjligt att gissa fram den elvan Lucho kommer ställa upp med i helgen.
Demakast
2015-01-08 00:16
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-08 00:14
Jag har ändå en känsla av att vi har en chans mot Atlético. Vi spelar på Camp Nou, kommer äga mycket boll vilket Atlético inte har några som helst problem med men de kommer inte att bäras fram, klara av att vara lika aggresiva och etablera lika långa anfall som idag.

Med det sagt så ser jag dem som favoriter och är egentligen på förhand nöjd med krysset. Dock har vi fortfarande en del spelare som älskar att kliva fram när det gäller. Jag kan tänka mig att Messi är rejält revanschsugen och sugen på att prestera på planen efter allt skitsnack och alla skriverier utanför densamma. Neymar bör vara tillbaka i startelvan och vi får hoppas att Suárez levererar när det gäller som den naturliga killer han är. Rakitic och Alba måste starta, det funkar inte att de bänkas nu när det återigen vankas stormatch.

Som sagt, jag ser knappast oss som favoriter men Atlético är verkligen inte oslagbara. Det gäller bara att inte ge dem vittring på seger för då taggar de till som galningar. Hålla boll, etablera tryck och ha tålamod blir viktigt för att ta segern.
Barcelona LeoMessi
2015-01-07 23:40
Det är ingen idé att skratta åt folket i Puertan, nivån kommer att vara minst lika låg här inne när vi torskar mot Atletico:) Varför säger jag att vi kommer att torska? Jo, för att vårt spel är skit och även när vi är i form så lyckas vi inte vinna mot dom. Vi får knappt hål på dom sämre lagen och då kan jag bara tänka mig hur äckligt jobbigt vi kommer att ha få hål på Atletico.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-07 23:27
El Passilo

Blev precis svenskafans mest spärrade person

alltså vilken människa komedi den killen.
Barcelona MessiyoyO 10
2015-01-07 23:21
Atl Madrid visar vilja, glöd och en jävla massa inställning. Det slår allt. Påminner mig lite om våra bästa år där alla krigade för varandra. Det är så man vinner titlar. Det är så man skapar ett lag. Atl är inte ens i närhet av det spelskickliga lag som vi varit men dem visar att det går att vinna mot stora klubbar på annat sätt.

Fördelen inför helgens möte är att vi spelar på hemmaplan. Hade vi spelat borta, jadå hade jag inte förväntat mig mycket med tanke på omständigheterna just nu. Vi kan slå dem om vi vill. Det är så enkelt. Men orkar vi ta kamperna? Orkar vi löpa några kilometer extra och jobba med en jävla press?
Barcelona enkos
2015-01-07 23:20
Real bladet gör det igen... varje gång real torskar så väljer de att fokusera sin artikel på helt andra saker denna gång på Torres
Barcelona Zamboza
2015-01-07 23:19
@basaric - "el guaje":

Tror inte ens puertan tar honom på allvar.
Barcelona Zamboza
2015-01-07 23:18
Real Madrid 2015
2 matcher: 2 förluster och noll spelmål.

Om vi hade svårt för Athletico förra säsongen så har real svårt med dem denna säsong. 4 matcher, 0 segrar och 3 förluster. Endast 2 gjorda mål.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-07 23:16
Eftersom det är förbjudet att kopiera inlägg från Puertan så tipsar jag er om att gå in dit och se El Pasilos inlägg. SPOILER: Han vill göra uppror mot det spanska fotbollsförbundet eftersom domarna alltid är emot Real Madrid. Enligt honom så är Real Madrids förlust idag den "otursammaste" i fotbollshistorian. Jag lovar, han briljerar.
Annons: