/spanien/barcelona/forum/3454.aspx/spanien/barcelona/forum/3454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2015-01-05 23:11
Barieta Tänk så skulle Xavi göra en Di Matteo och vinna CL haha! Drömma kan man alltid göra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2015-01-05 23:08
hahaha jag hade rätt! "Chelseas galna miljardbud på Messi - 2,4 miljarder kr"
Barcelona LeoMessi
2015-01-05 23:01
Jag är inte orolig över att Messi ska dra, om jag nu ska vara ärlig. Och om han skulle dra så skulle jag tycka att det var svagt av honom. Nu när laget och vi fans behöver honom som mest så ska han visa att han är bättre än dessa idioter som styr klubben. Och jag tror att han vet att det ska lämna en bitter eftersmak och att detta hade kunnat påverka hans redan legendariska status i klubben. För om han älskar Barca hälften så mycket som jag gör så lämnar han inte och speciellt inte i ett sånt här skede. Sen kan man ju säga "man är smart om man lämnar detta sjunkande skepp. Jag hade gjort likadant, dom kommer att slösa hans bästa år". Det är nu Messi ska använda sina bästa år, nu när vi behöver honom som mest! Samma sak som att klubben ska vara evigt tacksamma för Messi insatser.
Barcelona the cameroonians
2015-01-05 22:58
Smogen

Kan inte tänka mig annat än att Valentin och Juliá också försvinner, de har ju varit ifrågasatta redan på Rosells tid. Då ville ledningen inte förlänga deras kontrakt, men då hotade Zubi artt avgå - så då fick de stanna....
Barcelona Smogen
2015-01-05 22:46
Någon som vet ifalk Zubis usla hantlangare också fått sparken? tex. killen Barto ville sparka i somras som hade hand om Douglas affären?
2015-01-05 22:32
Om ryktet kring Macia är sant så verkar Barto i alla fall insett att han behöver ta in någon som kan strukturera upp hela ungdomsakademin efter att Rosell gjort sig av med all kompetens som fanns efter Laportas satsning 2003 och framåt.

Med tanke på transferförbudet är det rätt vettigt att ta in någon med fokus på just den biten, eventuella förhandlingar får Raul Sanllehi ta hand om under tiden.

Med det sagt så säger jag som jag skrev tidigare, en ny sportchef riskerar att åka ut ur klubben igen om det blir nyval till sommaren - så vem vid sina sinnes fulla bruk skulle vilja ta den risken?
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-05 22:25
Kan ju vara lite problematiskt att locka hit en duktig sportchef med tanke på att ledningen kommer ryka med huvudet före om ett år , ifall inget nyval sker tidigare.
Barcelona Barieta
2015-01-05 22:24
LE går och någon som tar över resten av säsongen temporärt, Xavi kanske hade klarat av det. Sen till sommaren så ansluter Bielsa.

Hoppas kan man iaf

2015-01-05 22:18
Har för dålig koll på italiensk fotboll, men av det jag läst genom åren har jag förstått att de satsar mycket på den egna ungdomsakademin, och om jag förstått Macias roll rätt så är det just där som hans ansvar ligger.
Barcelona Barca4life98
2015-01-05 22:09
1.70-ligan

Ja, jag håller med dig.
Vem hade passat Barca i nuläget egentligen? Kan en tränare som inte är spansk/katalan vara lösningen tillsammans med en ny ledning? En tränare som kan få tillbaka presspelet igen, visar vem som bestämmer (klopp,Bielsa)
Barcelona koeman92
2015-01-05 22:07
@the cameroonians:

Vet du om han var bra och om han gör något bra jobb nu i Fiore?
Barcelona Rambla~
2015-01-05 22:07
Cesc med flickvän, Messi med flickvän, sitter och driver med folk på Instagram. Hela internet går bananas och får för sig att Chelsea värvar Messi. De gör säkert upp affären på Instagram. Hahah...
Barcelona Rambla~
2015-01-05 22:05
@Neymar11:

Well spoken!
Barcelona Rambla~
2015-01-05 22:04
@BARCA-més que un club:

Du fattar ju inte sarkasmen.

Flykting? Haha, den var verkligen kul. Jag förstår ju åtminstone svenska till skillnad mot vissa troll.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-05 22:00
Barca4life98 Jag börjar tro att LE inre är rätt man för att träna en klibb som Barca. Han funkar bättre i mindre klubbar likt celta och Barca B. Måste erkänna att jag hoppades mycket på honom, då han likt Pep har en envishet, passion och engagemang. Men han brister dessvärre taktiskt och då kan hans envishet bli jeöt fel istället för i Peps fall, då det oftast vad bra.
Demakast
2015-01-05 22:00
Puyol avgår. Vem är näste man till rakning undrar man? Kan inte Barca bara dra av ett hattrick och avsluta den här kvällen med att sparka L.E också.
2015-01-05 21:57
Ja, italiensk media går crazy över Macia som idag är teknisk direktör i Fiorentina och har verkat som scout i bland annat Valencia och Liverpool.
Barcelona koeman92
2015-01-05 21:52
Ett nytt namn som ryktas ta över Zubi är Eduardo Maciá. Någon som känner till killen?
Barcelona Barca4life98
2015-01-05 21:50
Ny här på forumet.
Två frågor;
1) Tror ni att Luis Enrique hade lyckats med en annan ledning t.ex. styrd utav Laporta? För av det jag har förstått så verkar ledningen bestämma hur laget ska spela och inte tränaren. Tatas första halva förra säsongen var grymt bra, men man förlorar bollinnehavet i en match mot rayo borta (0-4) 51-49 %. Då var man tvungna att gå tillbaka till det långsamma slöa spelet.
2) Angående Messi; Kan det inte bara vara så enkelt att Messi var krasslig redan igår medans han spelade och därav blev bänkad?
Barcelona Neymar11
2015-01-05 21:39
Skitledning har vi haft tidigare Världsstjärnor har lämnat tidigare Mediokra tränare har vi haft tidigare Kaos är något regelbundet vart femte år i klubben Skandaler dyker upp titt som tätt oavsett vem styr klubben Ekonomin kommer nå rock bottom igen Att vi kommer komma tillbaka till toppen i framtiden är givet då vi alltid slår tillbaka, är det inte själva charmen med Barcelona?! Trots all förtryck, kaos, kamp med regering/fotbollsförbund så hittar vi alltid tillbaka till en ny stor era. Med en bländande offensiv fotboll Det enda viktiga är att behålla dem talangerna som kommer leda oss i framtiden. Det är under svåra tider, deras Barca hjärtan växer. Det är under dessa tider som dom utvecklas till vinnarskallar och det är under dessa tider dom förstår innebörden av Barcelona och fotboll. Legender föds inte fram i medgång utan i motgång Är jag orolig för framtiden? Absolut inte Att nuet är som det är är ju ganska väntat, varför alla är så förvånande är mer konstigt Vad fan ska vi börja om och bygga upp något nytt så måste vi nå botten först!
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-05 21:33
@Rambla~:

Menar det. Även om det är mycket troligare att han är klar för Chelsea är det ju fortfarande inte olagligt att tänka utanför boxen. :P
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-05 21:31
Rambla~ ohh jag blir så rädd ta dig i örat kunde du inte sagt nåt bättre din flykting haha
Barcelona Rambla~
2015-01-05 21:29
@BARCA-més que un club:

Jag ska ta dig i örat skitunge.
2015-01-05 21:28
Rambla~

Efter dig pajas.
Barcelona Rambla~
2015-01-05 21:28
@1.70-ligan:

Nämen, vem skulle ens kunna komma på tanken? :P
Barcelona Rambla~
2015-01-05 21:27
@BARCA-més que un club:

Väx upp!
Barcelona Rambla~
2015-01-05 21:26
Messi följer Beyoncé på Instagram. Innebär det att han har ihop det med henne? Han har också följt Man City sen en tid tillbaka. Varför är han inte i City redan? Ni har inte tänkt på att han har vänner i bägge klubbarna?

Just det faktum att det är konstruerat så att alla ser när en person väljer att följa en känd persons konto på Instagram, eller i det här fallet en fotbollsklubbs, är ju anledningen till att någon (kanske Messi själv eller någon i hans entourage) gjort detta. Just för att "hela världen" ska reagera, journalister börja spekulera och människor på sådna här forum ska dra rövarhistorier. Alla verkar dessutom gå på det.
2015-01-05 21:25
BREAKING NEWS BREAKING NEWS BREAKING NEWS !!!!

Messi klar för Chelski dö LE OCH zubi och Bartomeu
Barcelona Barieta
2015-01-05 21:22
Någon mer som la märke till hur irriterad Neymar såg ut att vara med LE jämte sig precis innan han fick komma in igår?

LE har lyckats skapa oreda i truppen sick jävla pajas
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-05 21:22
Ingen som har tänkt tanken att Messi kanske bara följer Chelsea för att hans vän Cesc spelar där? Han följer för övrigt även Man City där hans vän Aguero spelar.
Annons: