/spanien/barcelona/forum/3451.aspx/spanien/barcelona/forum/3451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjf
2015-01-05 13:02
Smogen har begrundat mitt inlägg och skriver:

"och vad vill du säga Kröjf? Bara rent allmänt klargöra vad en motgångs vs medgångssupporter är? Eller säga att om man kritiserar en ledning och tränare som man tycker är usla så är man per automatik en medgångssupporter?"

Vad jag vill ha sagt låter jag var och en själv avgöra, ty dina och andras tolkningar råder jag ju givetvis inte över.
Barcelona Vampíro
2015-01-05 12:57
Smogen Faktum är att Tito aldrig hade vart huvudtränare på den högsta nivån. Även om laget gick bra på hösten så tyckte jag ändå att det fanns en del hål. Man spelade ju nästan aldrig bra i toppmatcher och det fanns en klar hierarki i truppen som knappast var prestationbaserad. Tufft att skriva detta om honom men det är endast min ärliga syn på det hela. Även Tata Martino, visst var han etablerad i Sydamerika men det är en enorm skillnad på det och att kliva in i en av Europas största klubbar. Han var helt klart tagen av stundens allvar. Poängen är att det är lättare att manipulera en profilsvag tränare för inte fan hade Mourinho eller Guardiola accepterat att ha samma förutsättningar som t.ex. Luis Enrique har i Barcelona. Pep ville slänga Alves och Piqué för tre år sen, Lucho nöjer sig med att ha dem som nyckelspelare idag. Pep värvar in Benatia när han får ett nån skada på försäsongen, Lucho värvar Vermaelen som vart skadad i tre år. Där har vi en stor skillnad.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona J.Gamper
2015-01-05 12:56
Om det man är stolt över och det klubben står för urineras på utav ledning tränare osv. Och man känner ilska över det - är man medgångs supporter då? Faktum att man är kvar och kollar på barcas matcher och hoppas intill det sista trots flera års failande... Medgångs supporter? What the.. That logic. Vore en helt annan sak ifall vi hade råkat för någon slags ekonomisk kris och inte kunnat värva bra spelare och bygga ett bra lag osv. Men nu är allt så hjärndött.. Fel och slöseri på talang att det inte är sant. Och att skylla på Suarez utav alla herregud. Mycket som är fel... Många som underpresterar
Barcelona NeymarForPresident
2015-01-05 12:53
@Gabriel:

M. POCHETTINO
R. KOEMAN
M.BIELSA
Barcelona Smogen
2015-01-05 12:49
@Kröjf:

och vad vill du säga Kröjf? Bara rent allmänt klargöra vad en motgångs vs medgångssupporter är? Eller säga att om man kritiserar en ledning och tränare som man tycker är usla så är man per automatik en medgångssupporter?
Barcelona DM1982
2015-01-05 12:49
@Vampíro:

Jag kan inte hålla med om att Tito var en chansning, det var en rak fortsättning av det som Pep gjorde. Han fixade ett ligaguld, 100 pinnar i ligan och ett bra spel.
Barcelona Kröjf
2015-01-05 12:40
Om man tillhör dom som förlitade sig på somligas lyriska profetior om den smått omänsklige Suarez fullständigt oförstörbara formkurva som ständigt matchavgörande superstriker, oavsett sina fyra månaders avstängning, så borde väl Barcas bästa värvning som den så obeskrivligt sköne ”Lucho” beskrevs som härinne av vissa under sommarens silly season och dennes bänkning av Messi,Neymar m fl, behövt ha någon avgörande betydelse för matchutgången igår mot Moyes mannar?

Med detta sagt i en enda oläsbart lång mening och efter att ha tagit del av tongångarna i alla skoningslösa sågningar av såväl spelare, tränare som ledning, är det kanske på sin plats att hämta ett citat ur Wilkipedia för den vetgirige att begrunda, så här dagen efter förlusten mot Real Sociedad:

”Supporter är en person som stöder en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den. Begreppet förknippas ofta med någon som har ett stort engagemang för en idrottsförening.

En supporter som stöder ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas för medgångssupporter. Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är. Ordet har en negativt laddad ton. Vissa supporterklubbar anklagas ibland av andra klubbar för att vara medgångssupportrar.

Motsatsen kallas motgångssupporter. En sådan stöder sitt lag och går på matcherna oavsett hur det gått för laget tidigare under säsongen och bryr sig inte om vad det är för väder eller vilket lag som är motståndare. Motgångssupportern brukar beskrivas som en person som älskar sitt lag och känner stolthet i sitt engagemang och sin passion”.

Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-05 12:32
LeoMessi

Jag tror LE clownen är är Madrid fan. Det ser verkligen inte bra ut just nu klubben runt om spelarna Messi sjuk ? låter märkligt tror han har fått nog av klubben hur den sköts och han fick nog igår hur han blev bänkad när alla visste att det va årets svåraste borta match och att rivalerna Madrid tappa poäng så bänkar mister wise guy AKA den efterblivna tränaren halva bästa laget.

tror Messi insåg att ligan och massa titlar flög iväg där redan igår kväll och därför inte dök upp träningen.

så länge vi har denna efterblivna ledningen inom klubben med såna människor som rattar kommer vi vinna 0 titlar , Nack skott på LE avgå.
Barcelona Smogen
2015-01-05 12:28
Vampíro

Osäkra kort? Tito var väl inget osäkert kort? Man visste exakt vad man fick. Tyvärr ställde hans tragiska sjukdom till det.

Tata har ju en stor erfarenhet som tränare, problemet där var att han aldrig fick ledningens fulla förtroende, och därmed inte heller spelarnas.

Däremot Lucho, där var ledningen lika lösa i sitt val som Lucho är i sina laguttagningar.
Barcelona J.Gamper
2015-01-05 12:28
Hur stor är chansen att Lucho blir sparkad? Inget kommer att hända. barca är ett sjunkande skepp. Ha inga förhoppningar.
Barcelona Smogen
2015-01-05 12:24
Andra tunga skribenten på Sport som gå ut och hårt kritiserar Lucho.
Intressant att Sport så tydligt ger all skuld på LE. Sport har ju tidigare ofta skyllt på otur och/eller domaren. Men inte längre.

Däremot så kommer säkerligen Bartomeu vänta och se hur det går i A.Madrid matchen nästa vecka, och jag tror att vi vinner den tack vare hemmaplan. Men blir det poängtapp där tror jag Lucho ryker. Nästan svårt att veta vad man hoppas på. Jag vill alltid att det ska gå bra för Barcelona, och i det korta loppet är naturligtvis en vinst mot Madrid det bästa, men om en förlust innebär att vi får en ny tränare så är förmodligen det bäst för Barcelona på längre sikt. Svårt...
Barcelona Vampíro
2015-01-05 12:20
Jag har inte vart nått stort fan av Luchos lag från dag ett. Allt från hans svaga värvningar till hans naiva sätt att bygga sin trupp och de märkliga laguttagningarna gav mig en dålig feeling. Nu har jag ingen aning om hur illa det är bakom scenerna och om han verkligen tappat spelarnas förtroende MEN jag ser inte hur Barça ska bli bättre av att sparka honom mitt i säsongen. För inte fan kommer man kunna locka över en ny mästartränare utan det lär bli nån ännu sämre. Inte ens Moyes hade velat ta i detta Barça just nu. När Pep lämnade så gjorde man ett misstag och man gjorde det tre gånger om. Istället för att ta in en etablerad tränare med erfarenhet så har man satsat på osäkra kort för att försöka kopiera Pep. Fail. Vem vet, även om det är mörkt nu så kanske Luis kan vända på skeppet under våren. Större mirakel har hänt, typ.
Barcelona Smogen
2015-01-05 12:17
Intressant undersökning på Sport om vem du hade gett sparken. Tyvärr kan man inte välja mer än ett alternativ. :)
Barcelona LeoMessi
2015-01-05 12:00
Jag ska vara ärlig och säga att jag var en av dom som såg fram emot att enrique skulle leda laget! Jag hade fått en bild av att han var en tränare som fick spelarna att springa ihjäl sig på träningarna, en som ville spela en rakare fotboll och en som lät dom bästa spelarna spela, oavsett namnet på spelaren. Men herregud, inte nog att han failar totalt med sina laguttagningar, han misslyckas brutalt med det taktiska! Han gör rakitic till Alves personliga städgumma, han bänkar spelare som rakitic och Alba i dom viktigaste matcherna, han spelar Mathieu som VB när det är hur tydligt som helst att han inte funkar där. Han jävlas med bartra, ena stunden får han starta en stormatch där han är vår bästa spelare för att sedan sitta i på läktaren i 4 matcher. När real väl tappar poäng som bestämmer fanskapet sig för att bänka Alves, rakitic, Messi, Neymar och Pique. Sen har han ett jävla byte kvar att göra för att försöka ändra matchbilden, vad gör han då? Jo, han byter in Alves, en HÖGERBACK!!! Istället för att ta in tex rakitic eller rafinha!! Bröder och systrar, våra spelare är definitivt inte slut! Det är vår tränare som är slut i huvudet och som inte vet vad i helvete han sysslar med.
Barcelona Gabriel
2015-01-05 11:55
@RafaelH117: Neymar isn’t happy with Luis Enrique either. Left out for the final match of the year vs Córdoba and substitutions for Pedro. @RafaelH117: Luis Enrique is treating the best player in the club’s history as just another player. Now we have an imbecile coaching the club too.
Barcelona Smogen
2015-01-05 11:46
[QUOTE=DM1982]Ingen Messi på träningen, han är tydligen sjuk. Jag tror mer det handlar om "sjuk", det är något som inte stämmer mellan Lucho och Messi. [/QUOTE] Shit! Sista beviset på att Messi är förbannad. Så fan heller att han är sjuk. Men visst hände exakt samma sak under Peps 1a år? Skit samma, Bartomeu borde börja inse att han har ett enda riktigt alternativ just nu för att kunna fortsätta vara president. Det är att hitta en ny tränare som gör att vi får ett jäkligt bra spel under resten av våren. Tända hoppet hos spelare och supportrar igen. Alternativt sitter han handlingsförlamad och håller tummarna för att tomten finns, påskharen kommer ge honom presenter och att Lucho levererar pokaler.
Barcelona Gabriel
2015-01-05 11:42
Luis Enrique måste verkligen bort, men frågan är bara vem som ska ta över. Jag ställde samma fråga till min bror igår efter matchen och han sa något intressant; "vem som helst, ingen hade gjort det lika dåligt som Luis Enrique. Inte ens Eusebio hade bänkat Neymar och Messi den här matchen när Madrid förlorade". Shit, jag tror fan han har rätt alltså. Så, som det känns just nu så är det faktiskt bara att sparka Luis Enrique innan det är för sent. Nu kommer alltså uppgifter kring att Messi är sjuk och inte med på träningen? Jo tjena för det köper man ju. Nä, det finns knappast någon feeling mellan Messi och tränaren och det lär inte dröja innan förtroendet från de andra spelarna försvinner heller. Jag menar, det finns ingen form av "förtjänt speltid" under Luis Enrique. Bartra går från att vara våran bästa spelare mot PSG till att återigen hamna totalt i frysboxen, varför? Rafinha går från att vara totalt superb i CL till att få reducerat med speltid igen? Varför? Samtidigt lämnad Rakitic ständigt utanför startelvan medans Iniesta som inte gjort en endaste bra match den här säsongen får fortsatt förtroende, det samma gäller Sergio. Luis Enrique har verkligen ingen aning om vad han håller på med. Taktiskt sett är han den sämsta tränaren vi har haft på väldigt väldigt länge. Van Gaal, Antic, Rijkaard, Pep, Tito och Tata är alla genier i ren jämförelse. Han måste bort innan det verkligen är för sent. Nu vet jag inte vem som ska ersätta honom, frågan är vilken tränare som ens är sugen på att ta över det här laget under denna styrelsen. Det är inte ens längre ety sjunkande skepp vi pratar om, skeppet har redan nått bottens bott. Hade jag varit en etablerad stortränare och Bartomeu hörde av sig till mig hade jag tackat nej direkt. Vem vill jobba under ett gäng inkompetenta idioter? Klopp, Simeone, Bielsa? Glöm det. Jag hade väntat ut situationen till 2016 innan jag valde att äventyra min karriär som tränare i detta Barcelona. Men Luis Enrique måste försvinna, och nej Eusebio får verkligen inte ta över, men det hade varit så typiskt Barca. Sparka en idiot och anställ en annan. Vilka realistiska alternativ kan ni komma på som Enriques ersättare ifall han ges sparken? De Boer är inte heller ett alternativ i mina ögon. Varför ska han lämna Ajax?
Barcelona DM1982
2015-01-05 11:27
Ingen Messi på träningen, han är tydligen sjuk. Jag tror mer det handlar om "sjuk", det är något som inte stämmer mellan Lucho och Messi.
Barcelona Rambla~
2015-01-05 11:07
Just nu: livesändning från träningen på Mini-Estadi
Ronaldinho Gaucho
2015-01-05 10:46
@Canaletes:

Nu i efterhand hoppas man bara att huvuden rullar.
Barcelona Canaletes
2015-01-05 10:33
@Vampíro:

LOOOL!! Ser mig hur truppen är samlad i omklädningsrummet och hoppas att bollen med deras ansikte ska rullas ut.
Barcelona Mido
2015-01-05 09:34
LE ska inte vara något lagstränare,, tycker att han ska avgå och lägga av med fotbollen helt... Jag tror att Zlatan sa det en gång i tiden, att vem som helst kan träna Barça, jag håller med honom, men inte de som idioterna väljer p träna laget,,,, jag å ni skulle göra jobbet mycket bättre. Egentligen så krävs det inte så mycket när det gäller vårt bara, bara du införa harmonin, glädje och kämpaglöd. Men han som vi har tänker på sig själv. Jag har gett upp hela året, väntar på 2016, och jag hoppas att sommaren passerar utan att Messi lämnar oss.
Barcelona Rambla~
2015-01-05 08:52
Läs detta! Zubi skyller ifrån sig och ger indirekt Bartomeu skulden att vi är avstängda. Messi verkar "fed up" med LE. Nu är jag mer än någonsin övertygad om att LE inte är rätt tränare för oss. Socios, vad fan håller de på med där nere i Barcelona? Det är bara de och endast de, som kan få till en förändring när det gäller den här styrelsen. Agera, vad mer behöver ni? Shit, vi är bara några dagar in på 2015 och man vill redan ha 2016. :P
Barcelona grande jw
2015-01-05 06:26
Vem som helst vet att det krävs kontinuitet för att nå framgång. Vare sig det handlar om fotboll eller något annat. I en lagsport som fotboll där det krävs att man är ihopspelta och synkade är det dock den absoluta grundpelaren. Man blir bättre genom kontinuitet och genom att öva, öva och återigen öva.

Har Lucho gett vårt lag någon kontinuitet överhuvudtaget? Han skickar upp spelare på läktaren utan anledning (Bartra/Montoya) för att sedan återigen skeppa in dom i startelvan, han bänkar andra spelare kors och tvärs och ingen vet förmodligen ens vem de kommer ha bredvid sig i startelvan i nästa match. Är detta ett sätt för Lucho att få igen hungern i spelarna? Eller vad är anledningen till att vi (håll i hatten) har haft _25_ (!!!!) olika startelvor den här säsongen.

Ju mer jag tänker på det så finns det bara ett svar. Lucho är efterbliven. För det finns ingen vettig förklaring överhuvudtaget. Det är lätt att sitta här och leka FM-manager och kasta skit men jag är övertygad om det finns folk här på forumet som axlat rollen som Barca-tränare bättre. Helt ärligt. Det är så att man vill gråta..
Barcelona Peshmerge
2015-01-05 04:37
“In the end, he feels always ready. Can he keep that energy level up all season? I hope so. There’s no reason [he can’t] - you’re always told that when a player’s confident, [you should] keep him playing. “When players are confident it’s important to keep them going, especially when they have that physical potential. He recovers very quickly and doesn’t look in our tests to have any fatigue problems.” Källa: (GOAL) Detta är ett uttalande från Wenger om Sanchez efter matchen mot Hull idag(läs igår) i FA-cupen. Som han påpekar så tror jag Sanchez var småskadad innan matchen men spelade endå för att enligt testerna var han felfri och kunde spela. Om vi ska vända detta och gå till Barcelona som hade viktig match borta mot Sociedad i ligan. Ja, vi kan snacka om Barcelona tränaren Luis Enrique. Vad gjorde han som var fel? Jo, han bänkade 5 spelare från ingenstans i startelvan, 5 spelare! Varför? Vad var orsaken? Jo sir, Messi & Neymar hade fått lite längre julledighet och hade inte hunnit träna tillräckligt mycket för att komma i matchform för att starta matchen och Enrique ville inte riskera nått. Detta enligt Barcelona tränaren Karl Enrique, efter förlust mot Sociedad. Resterande spelarna då? Alves, Pique, Rakitic, Rafinha? Ingen aning, dom var säkert trötta efter flygresan till Sociedad. Hur som haver. När jag läste artikeln då fick det mig direkt att tänka, varför tänker inte Lucho som Wenger där? Tänker han ens överhuvudtaget? Jag tycker Wengers uttalande kan kopplas ihop lite med Luchos tänkande och sättet han arbetar som tränare. Wenger låter sin bästa spelare spela en cupmatch, medans Lucho vilar 4 spelare plus sin bästa spelare på bänken i en liga match borta mot svårslagna Sociedad. Där Barca inte lyckats vinna i 8 år. Som Wenger säger: "När en spelare är trygg, låt han försätta känna tryggheten". Wenger är en gammal erfaren tränare och en väldigt duktig sådan. Lucho Har mycket att lära. Massa år kvar till att nå dom äldre erfarna tränarna. Barca kan inte skapa en ny Pep i Lucho. Det är synd att försöka göra det för Luchos, spelarnas & klubbens egen skull. Lucho är inte rätt man. Vi vet hur dom gamla erfarna & duktiga tränarna tänker och arbetar. Lucho har inte mognat än. Detta var bara en tanke om hur andra tränare jobbar & tänker till skillnad från vår nye filosof, Karl Luis Enrique!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-05 04:24
Baha - Pep G Jag sysslar i normala fall inte med personliga påhopp men dina inlägg håller otroligt låg klass gång efter annan. Det är inte första gången du hoppar på klubblegender och du frossar i allt negativt kring Barca som klubb jämt och ständigt. Se över ditt supportersskap i synnerhet, alternativt ditt SF konto i allmänhet. Just nu är din existens i Rambles fullständigt irrelevant.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 04:02
Rambla Hade inte fel om att vi borde sikta på fjärdeplatsen i La Liga.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 03:54
[QUOTE=MessiyoyO 10]Har skrivit det förut och gör det igen: LE håller inte som tränare för en storklubb som FC Barcelona. Det är så tydligt att man inte vet vad man ska göra. Varför startar inte Messi och Neymar? Den här matchen var fan viktigare än Atl Madrid mötet nästa vecka. Vad spelar Atl Madrid matchen för roll nu när vi har förlorat? Det är samma avstånd till Real ändå. Hur resonerar LE egentligen? Det kommer en cupmatch i veckan, låt dina två pungkulor Munir och Pedro få speltid då istället. Vi hade vunnit med Messi och Neymar från start, det är jag rätt så säker på. Försvaret i Sociedad var inte ens bra. De spelade även med ett högt försvar vilket vi hade dragit nytta av om våra fixstjärnor hade fått spela i ytterligare en halvlek. Men det duger ändå inte att man förlitar sig på en eller två gubbar, laget funkar inte. Det viktigaste fungerar inte. Det är där som LE har misslyckats. Visst, med Tata åt dem kebab med pommes i någons trädgård men vi vann i princip alla matcher under hösten samt att vi hade grymt omställningsspel som är helt bortblåst idag. Vi behöver en helt ny ledning och en ledning som inte påverkar tränarens val vad gäller spelare och system. Vi anställer en tränare för att han ska göra det som HAN är bra på, inte vad ledningen är bra på. Då kan man lika gärna sätta Zubi där, han styr som om han vore huvudtränare. Att Zubi styr här och var ändrar ändå inte min syn på LE. Han har det största ansvaret och han lever inte upp till det. Hans laguppställning idag säger allt. Tyvärr så lär det bli ytterligare en skit säsong om inte något mirakel inträffar. [/QUOTE] Ny ledning kan vi få men bort med Xavi. Det var han som knäckte Tata och nu dör han för Luis Enrique bara för att han fick stanna kvar. Låt oss hoppas att han aldrig tränar Barca.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 03:35
Chansen är stora att vi förlorar mot City och Atletico. Cupen? Real eller Atletico tar hand om oss efter Eibar.
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 03:32
[QUOTE=Vampíro]Backstage video på hur Luis Enrique väljer sina startelvor. Seems legit. [/QUOTE] HAHAHHAHAHAHAA. Dagens.
Annons: