/spanien/barcelona/forum/3448.aspx/spanien/barcelona/forum/3448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2015-01-05 17:34
Nu försvann en livlina för ledningen, att förlita sig på en legend. Helt rätt av Puyol att lämna så att Barto inte kan kampanja och utnyttja vår käre Capi. Puyol förklarade att han ville göra något annat just nu och återvänder gärna till klubben i framtiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-01-05 17:31
Puyi är smart eller så han fått rådet från Laporta att avgå precis nu när Zubi fick sparken. Puyi ska inte svärta ner sitt namn och i foretsättningen ihopkopplas med den här usla ledningen.
Barcelona Andresito
2015-01-05 17:27
[QUOTE=ElRaval]Varför har Puyol avgått? [/QUOTE] Kan inte kopiera från Facebook, men gå in på hans sida så står det där. Har ju ryktats om att han fått jobberbjudande från spanska fotbollsförbundet. På twitter: Official: Former Barcelona player Carles Puyol resigns as assistant sports director of the club, he started at the job in September 2014
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-01-05 17:26
Tänkte minnas Zubi med att göra en punktlista på allt bra han gjort under sin tid som sportchef för Barca: - ........ Och allt dåligt: - Douglas - Mathieu - Vermaelen - Att man har mage att presentera utlånade spelare som transfers när de återvänder från lån. (Deulofeu, Rafinha) - Neymars pris - Ingen ny mittback på 4 säsonger - Misslyckad generationsskifte - Försäljning av Sanchez - Köp av Suarez, som var avstängd i 4 månader - Förlorade förtroendet av Pep, vilket ledde till att han avgick - Hur man behandlade Abidal - Song - Att Pedro är kvar i laget - Att hans inflytande förstörde Tatas säsong Ne, orkar inte mer, det här borde räckt för att han skulle få sparken för ett halvår sen. Det finns många fler saker jag inte kommer på just nu. Jag tror jag talar för alla culés i världen när jag säger, dra åt helvete Zubi och visa aldrig mer ditt ansikte på Camp Nou!!
Barcelona ElRaval
2015-01-05 17:25
@Andresito:

Varför har Puyol avgått?
Barcelona Neymar11
2015-01-05 17:23
Vad jublar ni över? Detta var det värsta som kunde hända Nu kommer folket lugna ner sig och samma ledningen kommer sitta kvar med en ny idiot som sportchef Hade varit bättre om zubi varit kvar och verkligen dragit med sig ner hela skiten
Barcelona Andresito
2015-01-05 17:23
Puyol har också avgått. Helt rätt Puyi!
Barcelona grande jw
2015-01-05 17:19
Ut med Zubi på Placa Catalunya och låt folket kasta skit på honom. Som en avtackning för hans katastrofa jobb.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-05 17:18
JAAAAAAAAAAAA!

Firar Zubis avgång som ett mål i en CL-final
Barcelona koeman92
2015-01-05 17:17
@el Flaco:

Fan vad gött!!!! Kom precis hem så jag fick inte reda på det tills nu. Då återstår bara att man utlyser nyval redan i sommar och mitt liv är äntligen komplett! Grattis till oss, denna dag kommer jag att fira årligen.

Adios hijo de gran p*ta'!!!! Espero nunca volver ver tu cara de mierda!!!!!!!
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-05 17:17
Den främsta orsaken till varför Zubi sparkas nu efter transferförbudet är väl att man inte längre kan försöka lura allmänheten att han faktiskt gör något om dagarna. Fyra år av fullbetald semester får räcka.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-01-05 17:14
Vem kommer ta över efter Zubi? , den personens framtida handlingar kommer vara otroligt avgörande. Hurvida vi behåller/säljer och lånar ut spelare är väldigt viktigt, inte för att tala om hur vi kommer värva 2016.
Barcelona el Flaco
2015-01-05 17:06
koeman92/

It's official. Blev klart för ca en halvtimme sen.
Barcelona koeman92
2015-01-05 17:02
@el Flaco:

Är åsnan verkligen avskedad??
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-05 16:52
[QUOTE=Rambla~]Om Lucho tror att han kan vinna något slags krig mot Messi så kan han lägga ner med en gång. Vad tror ni supportrarna och därmed också Bartro väljer i det skedet? [/QUOTE] De svärde åt Messi i den öppna träningen. Det förvånar mig inte om katalanerna väljer Barto och geniet Enrique. Det är mest vi fansen utomlands som är oroliga.
Barcelona Andresito
2015-01-05 16:50
Wednesday Josep Maria Bartomeu press conference and FC Barcelona Board Meeting På Barcas officiella twitter. Snälla, avgå.
Barcelona el Flaco
2015-01-05 16:47
Sport och MD skriver att Bartomeu kommer hålla en presskonferens på onsdag kl. 18 för att bl.a. förklara varför han har valt att avskeda Zubi.
Barcelona Rambla~
2015-01-05 16:46
Om Lucho tror att han kan vinna något slags krig mot Messi så kan han lägga ner med en gång. Vad tror ni supportrarna och därmed också Bartro väljer i det skedet?
Barcelona Andresito
2015-01-05 16:46
[QUOTE=Vampíro]Inte för att vara sån men eh... vad hände med Zubis bomb där han under radarn gjort klart med Reus för drygt €30M? [/QUOTE] Zubi är anställd av Real Madrid och det är även dit Reus kommer gå. Hans uppdrag i Barca var bara att förstöra så mycket som möjligt.
Barcelona Vampíro
2015-01-05 16:44
Inte för att vara sån men eh... vad hände med Zubis bomb där han under radarn gjort klart med Reus för drygt €30M?
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-05 16:44
Zubi tack för allt som spelare!!!! Men daamn,jag kan med handen på hjärtat hitta en 12 åring på min gata som hade gjort det bättre !!
Barcelona Vampíro
2015-01-05 16:42
Låt denna onda styrelse falla en efter en. Rosell, Zubi och Barto you're next!
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-05 16:42
fc_Barca Du aka bara veta hur ont det gör i mitt hjärta när jag ser Lucho.Så måste få skriva av mig ibland. Speciellt när folk äntligen efter 6 jävla månader förstår vilken amatör till tränare vi har !!!
Barcelona Gabriel
2015-01-05 16:41
Så Zubi är äntligen sparkad. Jippi! Well, too little too late...
Barcelona Canaletes
2015-01-05 16:40
Lawd Jesus finally!!!

Madrismon och Puertan kommer att hålla en minnesstund och 1 tyst minut 21:00 ikväll.
Barcelona el Flaco
Rambla/

Hehe, så med andra ord en försenad julklapp. :)

Men samtidigt är det en populistisk beslut från Bartomeu då han tror/hoppas att offra Zubi ska räcka för att massorna inte ska kräva hans avgång. Men Barto ljuger för sig själv om han tror att det kommer räcka för att släcka folkets längtan efter nyval.
Barcelona Diar Shekha
Alltså ni ska bara se Twitter nu. Man kan tro att vi har vunnit Champions League. Haha. :P

Många menar att ledningen har ingenting att hämta utan Zubi och han var Bartomeu's största "byggsten" samt det blir större chans för nyval. Annars har det inte så stor effekt så länge denna ledning är kvar till 2016.
Barcelona DM1982
2015-01-05 16:39
[QUOTE=el Flaco]Med tanke på transferförbudet - har det verkligen någon effekt att sparka sportchefen? [/QUOTE] Precis det jag också tänkte på. Det är bara rökridåer för att få folk att tänka på annat än att Lucho är usel och ledningen förvirrade. Att sparka Zubi nu spelar knappast någon roll, han hade ändå inget att göra under kommande år.
Barcelona Lion24
2015-01-05 16:39
Detta är fullständigt OACCEPTABELT. Det här går inte längre. Alltså det är otroligt hur ett lag kan sjunka från Peps tid till denna, det är obeskrivligt. INGEN (det spelar inte roll hur bra du är på att uttrycka dig eller skriva) kan beskriva denna sjunkande skepp, även om några gör det jätte bra. Detta är fullständigt ologiskt. Vad ska hända mina vänner? Vad skall göras? Vi har haft några katastrof år tidigare som 00-04 men ingen av dom slår detta. Att vi för några år sen var helt magiska till detta. INGEN kräver tripletes varje år för det är fullständigt ologiskt men kan man sjunka ännu mer än så här?

Det här är en väldigt allvarlig situation. Har ni tänkt på en grej? Kolla hur Carvajal spelar och jämför hans hjärta med Montoyas. Jag är inget fan av Carvajal, jag tycker att han överdriver väldigt mycket ibland men Montoya har inte ens 5% av hjärta jämfört med Carvajal när dom spelar. Jag är så f*cking trött på denna ''nice-guy'' attityd där alla är trevliga, sportsliga, goa o.s.v. VART är HJÄRTA? Skillnaden mellan Pepe och Piqué när dom försvarar 1mot1 är att när Pepe försvarar så går han direkt efter bollen, HAN VILL HA BOLLEN och ingenting annat. När Piqué försvarar så knuffar han motståndaren lite lätt och vill säga till motståndaren ''så att du vet, jag är bakom dig''.

Luis Enrique, vad finns det mer att säga om den här mannen (som tränare). Jag har alltid respekterat Lucho, han har aldrig varit den tekniska geniet eller huvudstjärnan, han har alltid gjort sitt jobb med hjärta och krigat för den här klubben. Men som tränare så är det en helt annan grej. 25 matcher och 25 olika startelvor. Haha. Det finns inte, det går inte. Jag är helt mållös, vet inte hur jag ska uttrycka mig. Herregud.

Hur kan inte socios se detta elände? Seriöst, hur? Nånting är fel. Detta är inte normalt nånstans. Ingen logik. Inte en jävel visar sitt missnöje. Förutom någon busvissling. Det borde vara massdemonstrationer utanför Camp Nou just nu. Fattar ingenting...
Barcelona Andresito
2015-01-05 16:37
[QUOTE=el Flaco]Med tanke på transferförbudet - har det verkligen någon effekt att sparka sportchefen? [/QUOTE] Tänkte samma sak. Knappast något som kommer leda till titlar liksom.
Annons: