/spanien/barcelona/forum/3441.aspx/spanien/barcelona/forum/3441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-01-08 23:52
No Messi no party
Barcelona Messidinho_10
2015-01-08 23:51
Fan vad jag saknar Iniesta. Hoppas verkligen han kommer tillbaka och hittar formen snart, för han är mycket mycket bättre än Rakitic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-08 23:50
Bra insats där vi avgör dubbelmötet. Inga skador och det var föga troligt någon som tog ut sig såpass mycket att denne inte skulle vara fit mot Atlético.

Apropå söndagsmatchen. Är dubbla pivote ett alternativ? Mascherano som han spelar just nu kan bara inte lämnas utanför startelvan och bör starta på mitten. Jag vill även ha med Busquets i det defensiva jobbet. Vem som blir den tredje mittfältaren är oklart. Iniesta är ur form, med Xavi hade det blivit väldigt baktungt och Rakitic var faktiskt rätt dålig idag. För mig lutar det ändå mot kroaten då vi behöver grovjobbare och bollvinnare bakom våra tre anfallare mot Atlético. Backlinjen bör förbli densamma.

För övrigt tycker jag det är roligt att vi börjat anfalla på vänsterkanten oftare. Alba får visa upp sina fina offensiva kvalitéer för att inte tala om Neymars insats. Mer av det och låt Alves ta ett hårdare jobb defensivt istället.
Barcelona Andresito
2015-01-08 23:50
Tycker synd om Ivan, en riktig kämpe. Han hade en dålig dag idag bara. Tvivlar inte på att han är en spelare att räkna med framöver. Det han behöver är en stabil partner på mittfältet och en tydligare roll så att han får chans att blomma ut på riktigt.
Barcelona Smogen
2015-01-08 23:48
I returen så måste väl Adama få chansen?
Annars kan det väl bara bero på att Adama är för viktig för B-laget? Han är allt som håller Eusebio kvar vid jobbet.
Eller kan Lucho vara rasist?
För att Adama inte är tillräckligt bra beror det ju inte på.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-08 23:47
LeoMessi

Av konstig anledning? Han har blivit bänkad på grund av att han har underpresterat grovt.
Barcelona enkos
2015-01-08 23:47
Fy f.. för Rakitic... sämre match har ingen i Barca någonsin gjort...
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-08 23:46
LE verkar ha spelat sina kort för mer än hälften av fansen
Barcelona LeoMessi
2015-01-08 23:45
Zyzz Inte så konstigt, han har gått från att spela regelbundet till att bli bänkad av konstiga anledning. Lägg till också att han har en allmänt jobbig dag bara och då blir resultatet så här.
@Zyzz:

Minst sagt. Det där var sjukt att se. Jag tror inte jag har sett någon spelare prestera så dåligt under en hel match i Barcelona. Någonsin. Inte ens Oleguer.
Barcelona KiNg-PuYi
att folk här ens jämförde rakitic med kroos innan säsongen haha
Barcelona Zyzz
2015-01-08 23:43
Rakitic har haft en tuff dag på jobbet...
Barcelona Andresito
2015-01-08 23:38
[QUOTE=Rambla~]Haha, publiken alltså. [/QUOTE] Indeed. Tycker ändå att det är bra att de reagerar på det som händer runt klubben. Man måste våga visa sitt missnöje. Messi vann publikduellen mot LE i alla fall. Barto skrek säkert Luis Enrique och visslade samtidigt, som den hycklare han är.
Barcelona Rambla~
2015-01-08 23:37
Några sjöng Luchos namn, då börjar resten av arenan busvissla och sen sjunga Messis namn. Bara för att markera liksom.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-08 23:36
Ropade det för eller mot enrique?
Barcelona Smogen
2015-01-08 23:35
Intressant när flera i publiken ropar "Luis Enrique" för att man slår ligans sämsta lag med 5-0. Det visslas snabbt ut och byts mot "Meeessie...Meeessi". Dock inte tillräckligt högt enligt mig.
Barcelona Rambla~
2015-01-08 23:34
Haha, publiken alltså.
Barcelona DM1982
Firma Messi-Alves har inte funkat på ett bra tag.
Barcelona Neymar11
Skulle han vilja lämna när han har det här stödet?! Finns inte en chans
Vi klagar ofta på försvaret, men jag undrar om det inte är en värre situation på vårt mittfält.

Förutom dom första två-tre matcherna så har Raketic varit bedrövlig. Iniesta, Xavi och Busquets underpresterar varje match. Den enda som gör det bra på mittfältet är Mascherano. Men vi använder honom som mittback istället.
Barcelona Zyzz
2015-01-08 23:32
Bra frispark av Messi. Med tanke på att han är så sjukt bra på att skjuta och placera så borde han skjuta oftare i vanliga spelet.
Barcelona LeoMessi
2015-01-08 23:32
Aj aj! Hoppas inte det är någon knäskada på rakitic nu!
Barcelona Rambla~
2015-01-08 23:31
LE, vågade inte riktigt byta ut Messi va? :P Även om jag kan tycka att Messi är trångsynt i de här lägena. Han har liksom gjort sin match redan, vi har 5-0 och han behöver inte bevisa något mer. Gå ut och vila istället.
Barcelona Andresito
2015-01-08 23:30
Är så tacksam över att Mascherano spelar i Barca, en riktig boss på mittfältet. Det är annars en spelare som Real hade haft stor nytta av på sitt mittfält.
Barcelona jawwa
2015-01-08 23:28
Roberto har gjort det bra, helt klart bättre än vad iniesta har presterat iår
Barcelona Rambla~
2015-01-08 23:26
Bale, please, han är tillbaka i PL inom två säsonger.
Barcelona Rambla~
2015-01-08 23:24
Så länge LE fattar att Mascherano ska spela pivote med tanke på den form han befinner sig i. Jag har dock inte några större förhoppningar att han gör det.
Barcelona Andresito
Rakitic roll är svår. Tror att en 'sexigare' box-box spelare hade lyckats bäst där. Typ Pogba och Di Maria, med offensiva kvalitéer men även defensiva. Finns hav av ytor när Messi går in centralt, Rakitic ska inte riktigt ha den rollen.
Barcelona Smogen
@Neymar11:

Det var ett skämt som syftar på Luchos ofta helt ologiska byten och laguttagningar.
Barcelona Neymessi
2015-01-08 23:23
Jag undrar om folk på den andra sidan fortfarande vill ha Bale istället för Neymar. Tveksamt va? :)
Annons: