/spanien/barcelona/forum/3440.aspx/spanien/barcelona/forum/3440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-01-06 16:46
@el Flaco:

Alltså är man säker på att få igenom sina beslut innan man ens sätter sig ner runt bordet röstar inom ledningen. Han har så många "rätta" personer på positioner att han vet utfallet innan förslagen ens lägs fram.
Barcelona Drinho
2015-01-06 16:22
http://www1.skysports.com/watch/video/sports/football/9633681/enriques-job-in-jeopardy

Väldigt sevärd intervju där bland annat Graham Hunter medverkar i.
Barcelona Neymar11
2015-01-06 16:16
Rambla~ Det jag menar, vi måste verkligen nå rock bottom. Allt måste verkligen gå åt helvete innan vi kan börja om på nytt Den här äckliga skit ledningen har varit så jävla skickliga på att greppa tag efter livlina efter livlina Dem här senaste dagarna har varit dom bästa på flera år, äntligen så börjar det hända grejer därnere. Även om Messi lämnar så kommer vi må bättre i framtiden av det, han är startskottet på lednings förfall Tänk er för en stund hur stor den här människan är som är redo att offra sig själv för att klubben ska må bättre och bli bättre. Han tar ta mig fan ansvar nu som en riktig la Masia produkt skall göra!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2015-01-06 16:15
Rambla/ Det är inte bara i La Masia som Bartomeu har bytt in sina marionettdockor, han har gjort det även högre upp i hierarkin som klubbsekreterare, VD och säkert andra poster. Det verkar som att Barto fattar alla beslut tillsammans med endast en handfull av direktörer, främst då med vicepresidenterna Faus och Cardoner som allierade.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 16:11
Här är senaste RDL förresten, om någon är instresserad.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 16:09
@Andresito:
Du har så rätt. Problemen är mycket djupare än så. I går lyssnade jag på Revista de la liga och då förstod man vidden av det hela när Graham Hunter förklarade hur de bytt ut alla viktiga nyckelpersoner i La Masia mot helt okunniga personer som inte har en susning om vad de sysslar med. De har tydligen fått jobben tack vare svågerpolitik. Han sa, La Masia is a mess. Det är bara att kolla på hur Juvenil A och Barca B går för tillfället. Totalt kaos.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 16:06
@Neymar11:

Jaaa, Jordi Roura ska vi ha. :P Han har ju verkligen gjort underverk som ytterst ansvarig för La Masia den senast tiden.

Spela roll vem det blir, Barto vill ha en ny nickedocka. Det är sedan länge uppenbart att det är ledningen som styr vilka vi ska värva. Problemen i klubben som du var inne på igår är mycket värre än en oduglig sportdirektör (Zubi), det är hela klubben som instutition som blöder invärtes. Jag tror de flesta nu har förstått att hela ledningen (och alla de anställt på positioner genom svågerpolitik) måste bort. En total utrensning, starta ett helt nytt projekt.
Barcelona Andresito
2015-01-06 16:00
Tycker det är lite oroväckande attan väljer att anlita en ny sportchef. Rätta mig om jag har fel, men en sportchef har väl endast hand om köp/försäljningar vilket vi knappast behöver lägga resurser på, det är väl i så fall försäljningsdelen som kan bli hyfsat aktuell. Det som oroar mig är att styrelsen tänker långsiktigt, det vill säga att de planerar att sitta kvar.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-06 15:59
Gabriel

Exakt. Vem fan vill ta över sportchefrollen i Barca nu, när man ändå ryker om ett år.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-06 15:58
@enkos:

Bra fråga fattar inte det heller. sparka bara LE låt xavi ellr nån ratta tills vi går in i 2016.
Barcelona enkos
2015-01-06 15:55
Varför behöver vi ens någon Sport chef just nu när vi ändå inte kan köpa spelare förrän 2016? Det är ju en av anledningarna att Zubi sparkades
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-06 15:55
@Capitan \(^.^)/:

Jag och hela min klan skriver under på den......
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-06 15:52
@SupremeMan:

Barcelona Neymar11
2015-01-06 15:50
@barcastuff: Director of football Raul Sanllehi and former assistant coach Jordi Roura are among the options to become the new sports director. [md]
Barcelona El Messias
2015-01-06 15:49
Om nu LE får sparken? Kommer det inte bli svårt att hämta en stor tränare? Tror ingen vill komma till Barcelona just nu
Barcelona el Flaco
2015-01-06 15:35
Kaptenerna vill ha ett möte med Messi för att försöka lösa problemen som argentinaren har med Luis Enrique och försöka få honom att enbart fokusera på fotboll och inte på allt annat runt omkring. De ät själva medvetna om att de behöver en fokuserad Messi för att vinna titlar i år och det bästa sättet för att uppnå det är att det råder fred och harmoni inom omklädningsrummet.
Barcelona Gabriel
2015-01-06 15:33
Den här Macia, jag vet ingenting om honom så jag kan inte direkt uttala mig heller, men jag förstår inte hur han resonerar om han accepterar jobbet av Bartomeu. Han lämnar en säker post i Fiorentina för en klubb så är i ett inbördeskrig för tillfället, på väg till ett nyval där han förmodligen kommer att ryka så fort den nya presidenten tillträder och hämtar sin egna sportchef.

Varför vill man acceptera ett jobberbjudande av Barcelona just nu? I just don't get it...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-01-06 15:27
SupremeMan Det där var det mest ignoranta, sämsta och samtidigt sorgligaste jag läst under 2015. Tyvärr.
Barcelona SupremeMan
2015-01-06 15:23
asså är jag den enda som fortfarande stöttar LE? sluta lägg så mycket på honom, problemet är mer att barca spelarna börjar spela som Zombies.. de gör samma sak under 90 minuter, fungerar det inte de första halvtimmen så kommer det tyvärr inte fungera resten av matchen, de har tappat sin vilja, den enda spelaren jag ser som försöker ändra på saker o ting är Neymar, Iniesta o Mascherano

det enda problemet me LE är att han inte låter Mascherano spela CDM
Barcelona Barclasico
2015-01-06 15:15
Barcelona have started talks with Fiorentina assistant sports director Eduardo Macia (40). A deal could be closed soon. [sport]
Barcelona Barclasico
2015-01-06 15:15
Although the players had a day off, Messi, who missed yesterday's training due to stomach flu, was at sports centre to train today. [cuatro]
Barcelona Neymar11
2015-01-06 15:10
Rambla~ Tror faktiskt det handlar om att dom har ställt in träningen, och han är uppe bland kontoren Antingen blir han uppläxad rejält eller så får han kicken Kul när det äntligen börjar hända grejer där nere
Ronaldinho Gaucho
2015-01-06 14:56
@zigazaga:

Tror att våra forumanvändare är mer trovärdiga än journalister som faktiskt är på plats nere i Barcelona. ;)
Ronaldinho Gaucho
2015-01-06 14:55
@Rambla~:

Måste vara kungligt att vara Sergi Roberto. Bli bortdribblad av Neymar och sedan tunnlad. But hey .. lediga dagar varje vecka samt kontrakt till 2019. Bara att fortsätta att glida på det där bananskalet.
Barcelona zigazaga
2015-01-06 14:54
Men tydligen så sågs Messi idag på träningsanläggningen, förstod inte artikeln på sport, men tror det står om det, någon med bättre spanska?
Barcelona Rambla~
2015-01-06 14:53
De kommer precis från ett juluppehåll, spelar 1 match och LE ger dem ledigt 2 dagar efter den. Vad fan sysslar han med? Det här laget behöver träna på hans underliga ideer som ingen tycks begripa.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-06 14:53
@Federer - köp en back, tack:

Jag korrigerade det där. Men det är fortfarande felaktig info i själva texten i artikeln.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-06 14:52
@The Reporter:

Som sagt. Felaktig info på den officiella hemsidan. Länktips nedan.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-01-06 14:51
@Ronaldinho Gaucho:

Kolla datumet på det du just skickade. Står 01/05/2015 vilket är igår så nej de har fortfarande ledigt idag.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-06 14:49
@zigazaga:
"... during Tuesdays morning session ..." Inte konstigt att jag blev förvirrad. Idag är det tisdag. Inte ens de som skriver på den officiella hemsidan vet vilken dag det är. Snacka om kaos.
Annons: