/spanien/barcelona/forum/344.aspx/spanien/barcelona/forum/344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2016-08-23 21:04
@SOMISEREM1899:
Balague har ju skrivit "Another way of Winning", Peps biografi. En mycket välskriven och intressant bok. Om det var ett SMS eller inte låter jag vara osagt (står inget om det i boken). Men det verkar helt klart och tydligt att Messi sa att han ville "spela i mitten eller inte spela alls", och därifrån gick Zlatan ut på kanten osv osv osv. Boken målar ett väldigt fint och sympatiskt porträtt av Pep, så jag har väldigt svårt att se att det inte skulle stämma, eller vara led i någon slags anti-Barca propaganda. Edit: Det är i enligt ZLATAN Messi ska ha skickat ett sms och beklagat sig över att Zlatan var stjärnan första halvan av säsong.
Barcelona Lion24
2016-08-23 19:56
@Blaugrana91:

Om du tror att misslyckandet i CL var för att MSN var slutkörda i våras så är du helt fel ute. Faktum är att ingen spelare var i form i våras, förutom möjligtvis Suarez som jagade mål. Annars fanns det inte en enda spelare som höll en jämn och hög nivå över en viss tid. Det här gäller från backlinjen, till mittfältet och anfallet, inte bara MSN. Det var inte MSN som gjorde allting under trippelåret, det finns 8 andra spelare också som måste prestera och höja sig. Ingen gjorde det i våras, inte ens MSN. Att förlora mot ett av världens i särklass bästa lag (Atlético) är verkligen inte pinsamt, det som är pinsamt är att man ska få för sig att köpa en bänkspelare för 40 miljoner euro för att man bland annat åkte ut mot ett världsklass lag. Vissa tror att vi åkte ut mot Roma eller Wolfsburg.

Sen skriver du:

''men då säger vissa "Men MSN vill alltid spela", ja självklart VILL dem det, men frågan är snarare SKA dem det? Nej knappast. ''

Du gör skillnad på verklighet och fantasi. Verkligheten är den att ingen av dom här tre spelarna där framme vilar. Jag tror att 98% här inne vill att någon av MSN ska vila inför de lättare matcherna, även jag, men verkligheten är inte så. Verkligheten är den att när en av dom här spelarna blir utbytta så kan dom till och med få för sig att skapa problem genom gester eller ord. Gillar jag det här? Nej! Men det här är verkligheten! I fantasin däremot så kan Suarez få stå över en match för att ge plats åt våran 40 miljoners värvning som ska få några minuter (går den här meningen ihop?). Man köper inte en spelare för 40 miljoner euro, inte ens hälften av den summan, för en bänkspelare.

Paco kommer vara glad och nöjd första säsongen. När en spelare kommer till en ny klubb kan man inte börja kräva saker utan man känner då att man måste visa upp sig för tränaren och även övriga lagkamrater. När den andra säsongen ska börja och spelaren sakta men säkert börjar förlora sin landslagsplats för att andra spelare i hans position spelar och levererar så måste den här spelaren fundera om det här är/var rätt väl, om det här gynnar hans utveckling. Suarez är inte ung? Ingen vet om Suarez håller två eller fem år till. Då får väl Paco sitta och vänta tills Suarez ruttnar, vart finns logiken i detta? Då skapas det problem och då måste vi börja om från början igen.

För att man ska bedöma om en spelare som Luan, Paco eller Gabriel är viktig eller nödvändig för våran klubb och med den pris som dom kommer att kosta, så måste man tänka på hur verkligheten ser ut. Vi har vänsterpositionen ockuperat av Neymar och nu har även Arda presterat riktigt bra de här matcherna. Vi har även Denis Suarez som kan spela på den positionen och jag ger hellre han speltid än nån Luan. Leo vilar aldrig och har inte gjort det de senaste 8-9 åren. Det spelar inge roll om du, jag eller någon annan gillar det eller inte, men verkligheten är så! Suarez är den enda som är kvar och jag skulle aldrig få för mig att betala 40 miljoner euro för att en spelare ska spela var 10:e match från start, eller hoppa in sista 15-20 eller helt enkelt spela de lätta Copa matcherna, eller sista CL matchen i gruppspelet när allting är klart.

Den klaraste anledningen till att vi inte vann en ny trippel förra säsongen (finns det någon klubb på den här planeten som har sån stor press på sig att vinna titlar varje säsong?) var inte för att MSN blev slutkörda, eller för att Paco inte fanns. Enligt mig var det Luis Enriques nonchalans genom hela våren som inte ledde till ännu en trippel (!). Jag räknar med att Lucho har lärt sig läxan inför den här säsongen så att vi kan ta ännu en trippel!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-08-23 19:49
Kröjff Uppskattas! inget jämfört med dig en av dom absolut bästa på forumet enligt mig. Alltid intressant och läsa dina inlägg.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-23 19:46
Börjar bli tröttsamt det här med en ev. värvning av Paco, men Superdeporte skriver att Valencias president och sportchef håller ett möte just nu ang. transfermarknaden. MD rapporterar samma sak, men verkar citera Superdeporte. Jag hoppas vi får ett beslut snart, det bästa hade ju varit om huvudpersonen själv säger vad han vill, iof kan man ju bara tolka hans tystnad på ett sätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjff
2016-08-23 19:14
Stort TACK kamrater och culés. Givetvis satte jag ingen tilltro till "storyn". Värsta sortens sensationsjournalistik. Som borde gå in i ena örat och ut ur det andra per omgående, på varje kritiskt tänkande individ. Vilket väl var vad som förmodligen hände mig, eftersom jag inte kunde minnas den. Även om kollegan verkade övertygad om att jag ljög, när jag höll mig till vad jag med säkerhet vet är sant. Nämligen att det inte var nåt SMS från Messi som bänkade Zlatan. Utan att han inte passade in i Peps spelupplägg.Den röda texten kommer sig av att jag i ivern glömde fråga Josep "Pep" Guardiola Sala varifrån du fått föreställningen att du är "sämst på att skriva". Det är ungefär som att säga att Messi är sämst på frisparkar.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-23 18:45
Kröjff

Efter lite googlande har jag lyckats spåra ryktet till en viss Guillem Balague. Pajasjournalisten och Espanyol-supportern ''avslöjade'' storyn i en intervju med Talksport i november 2012.

Med största sannolikhet lite anti-Barça-propaganda med andra ord.
2016-08-23 18:39
Kröjff Ska berätta lite kortfattat. Allt började med Ibras skada. Pep gav då bänkisen Bojan chansen. Bojan tog chansen och spelade sin livs fotboll. När ibra kom tillbaka från skadan så bänkades han i ett par matcher. Det fick hans agent mino raiola att se svart och började snacka skit om pep och startade han vidriga kampanj och tyvärr fick in ibra i den och spelade en stor roll. Pep bad ibra att sköta sin fotboll och be hans agent att hålla käft eller kicka agenten. Och som vi alla vet så är det en kärlekshistoria mellan pizzabagaren och ibra. Då joinade ibra Minos kampanj och började med att säga barca köper en ferrari och kör den som fiat, ett citat som blev väldigt känt då. Efter det visade Pep dörren. Helt rätt av Guardiola, ingen är större än klubben spelar ingen roll vad du kostar och vad du heter. Bojan spelade sin livs fotboll och vi alla vet hur mycket pep älskade att spela med la masia spelare (till skillnad från LE). En annan grej kommer jag även ihåg nu, minns att även Henry gjorde grym insats senaste tiden och ibra var på väg tillbaka från sin skada. Blev då snack från media. Och Pep svarade att Henry hade tränat väldigt bra och spelat fantastiskt under matcherna och bänkar jag honom så bestraffar jag honom. Alla måste vänta på sin tur. Så det där med sms från messi till pep är bara bullshit. Jag menar ska messi eller pep gått fram till ibra och berätta om smset? eller när vi möter ibra idag så springer ibra och kramar messi o säger jag hade bara problem med Pep inte messi. så smset tror jag inte ett dugg på. nån som mino och ibra trollat ihop. Så här har du in version kring det hela. Och ännu en gång säger jag, helt rätt gjort av Pep att kasta divan även om han var/är en fantastisk spelare. Ibra gjorde sig omöjlig. Btw du får ursäkta mig jag är sämst på att skriva haha. Visca barca!
Barcelona Kröjff
2016-08-23 18:16
Hjälp! Har haft ett ”litet” gräl med en kollega på jobbet, som slänger ur sig saker som att Anders Svensson är bättre än ”lipsillen” Busquets . Och nu är det Zlatans påstådda ”succé” som är på tapeten. Jag för min del hävdade som jag gjort så många gånger förr, att ”Ibra” var dömd att misslyckas i Barcelona. Och det var något jag för övrigt hävdade innan svensken ens satt sin fot på Camp Nou; så ingen kan beskylla mig för att vara efterklok. Men det hindrade inte min kollega från att mer eller mindre direkt idiotförklara mig för att jag inte förstått, att Zlatan faktiskt lyckades riktigt bra i början av sin sejour i FCB. Och att det var först när Leo Messi prioriterades av Pep som det började gå utför med svenskens spel. Och att Zlatan skulle ha varit direkt dålig under sin säsong i Barcelona, vill min kollega inte alls lyssna på. Varför han i uppriktigt ilsken ton som det föreföll, talade om för mig att vi Barca - fans talar jävligt tyst eller snarare inte alls om det ”faktum” att Leo Messi skulle ha skickat ett SMS till Pep Guardiola, i vilket ”La Pulga” skulle skrivit saker som fick Pep att prioritera honom framför Zlatan Ibrahimovic, på den senares bekostnad. Kan nå´n härinne redogöra för hur den skrönan uppstod och om det finns ens ett uns sanningshalt i att Messi skulle ha beklagat sig för Guardiola via ett SMS? Och om inte (vilket jag i min egenskap av blåögd barcafan förutsätter) i fall det finns trovärdiga uppgifter som i någon mening kan motbevisa påståendet ifråga och var man i så fall finner dessa? Så jag kan tysta vederbörande genom att köra ner dom djupt ned i halsen på honom, så också han fortsättningsvis i likhet med oss baracafans talar jävligt tyst om "SMS:et". Tacksam för svar! Seriöst.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-23 17:40
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Gabigol till inter i veckan för 25 miljoner. Tråkigt! trodde fan vi skulle gå efter han. [/QUOTE] Nja hans OS var knappast imponerande. Går han för €25M är Paco för €30M ett kap.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-23 16:58
Halilovic lilla inhopp igår för Hamburg i cupen... Hans talang kan ta han hur långt som helst, hans bollbehandling är unik. Hoppas verkligen han gör succé i Hamburg nu så vi köper tillbaka honom. Vem tror ni blir den bättre spelaren om några år, Halilovic eller Asensio?
Barcelona Rambla~
2016-08-23 16:48
Tottenham tror de kan värva Munir utan buy back. Dröm vidare. :P
Barcelona neymar JR
2016-08-23 15:41
Ett längre kontrakt än i Barcelona med...
Barcelona Vampíro
2016-08-23 15:30
Bravo was earning 3m per year Barca whilst at Manchester City player is likely to earn 6m per year [sport] Well...
2016-08-23 14:57
Gabigol till inter i veckan för 25 miljoner. Tråkigt! trodde fan vi skulle gå efter han.
Barcelona S.Eto'o
2016-08-23 14:46
Dagens brasilien måste vara den sämsta Brasilien genom tiderna..... De enda spelarna som håller riktig världsklass är Neymar, Marcelo, Felippe Luis och Alves. Coutinho samt willian är för ojämna och resten är antingen unga spelare eller medelmåttor. Edit: menar självklart trupp uttagningen....
Barcelona enkos
2016-08-23 12:47
@Rambla~:

Han gjorde debut i turkiska supercupen där man föll på straffar.
Barcelona Z_Z
2016-08-23 12:08
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Förhoppningsvis behöver han inte vänta så länge :).
2016-08-23 11:44
Jag tippar dock att han gömmer sig igen i början av maj månad haha.
2016-08-23 11:37
Goda nyheter till alla cules som har tråkigt om nätterna på les rambles.

Mina damer och herrar EL PASILLO ÄR TILLBAKA!! in tha puertan haha. och han är mer optimistisk än någonsin.
Barcelona Barcelona y Ars
2016-08-23 11:30
Måns i City forumet är troligtvis Svenska Fans största skämt.
Finns väl ingen som tar han seriöst.
Barcelona Rambla~
2016-08-23 11:29
Adriano har debuterat för sin nya klubb Besiktas. Det började bra, en assist till första målet men sen efter 30 min fick han utgå efter ännu en muskelskada. Stackarn. :)
Barcelona Rambla~
2016-08-23 11:28
@Z_Z:

Eller så är han bara ett troll och bara provocerar. För ingen kan vara så dum i huvudet som den där Måns och samtidigt anses vara normal.
Barcelona Z_Z
2016-08-23 11:24
@Tiki-Taka:

Något som är väldigt klart för alla som någon gång kollat på Citys forum är att Måns är en Barca/Pep-hatare av rang. Inget nytt där.
Barcelona enkos
2016-08-23 10:43
Fenomeno har valt sin drömelva och av de som spelar fotboll idag finns bara Messi (Buffon och Pirlo). -------------Buffon Cafu- Canavaro- Maldini- Roberto Carlos Messi - Zidane - Pirlo - Maradona Fenomeno - Pele Jag tycker att både Iniesta och Xavi förtjänar Pirlos plats.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-23 10:13
"Obegripligt att så många här är nöjda med pajasen Bravo" Taget från en i city forumet med nick namnet Måns. Vilken jävla nöt!!! Att man ens uttrycker sig så utan någon grund....Bravo som vann Copa America 2015&2016 kör över Hart alla dagar i veckan!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-23 08:09
Valencias tränare sks dock ha sagt något i stil med: "Presidenten har sagt att varken Mustafi eller Alcácer är till salu och jag litar på henne" Låter inte speciellt övertygande mer som han sätter press på presidenten och ägaren. Hur som helst blir det knappast lätt för varken oss eller Arsenal att fixa respektive värvning.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-23 07:28
[QUOTE=Lion24]När ska Paco spela då? Sista 15-20? Eller hoppas på att Suarez ska gå skadad? Eller kanske spela Copa matcherna fram till semin då Suarez får ta över? 40 miljoner euro för en sån spelare, hälften av den summan är till och med för mycket! Att vissa inte förstår situationen (MSN) och verkligheten är för mig än idag ett under. [/QUOTE] Fast du kanske missade att anledningen till att vi missade CL förra året och chansen att bli första laget någonsin att försvara en CL-titel var för att MSN var fullständigt slutkörda på våren när allt skulle avgöras, lägg dessutom till att vi var nära att tappa ligan pga. av det. Enrique har flera gånger sagt att han vill ha en stor trupp då han vill rotera, men då säger vissa "Men MSN vill alltid spela", ja självklart VILL dem det, men frågan är snarare SKA dem det? Nej knappast. Dessutom har vi tidigare inte haft någon tillräckligt bra ersättare, ja visst Munir har sett bra ut under försäsongen, men jag litar inte på honom i längden. Paco håller en högre kvalité, han kommer få spela, lägg dessutom till att han är ung samtidigt som Suarez knappast blir yngre. Inte omöjligt att Paco på längre sikt kan ta över efter Suarez. Paco är Spaniens kommande 9a och han vet nog själv att han kommer ha större chans att slå sig in i landslaget om han går till Barca. Så ja jag är för att betala €40M för Paco om det innebär bättre förutsättningar för en en ny trippel.
Barcelona Smogen
2016-08-23 07:27
[QUOTE=neymar JR]Nja inte man ser det i ett längre perspektiv, suarez är inte ung längre. Säg hade vi värvat Lucas så hade vi både fått ersätta honom och suarez nästan samtidigt. Nu verkar priset för Paco bli absurd, men aja ser Robert/lucho honom som en framtidsinvestering så kan man komma tillfreds med beslutet. Bara att hoppas på att han får rätt utveckling och verkligen blommar ut i Barcelona. [/QUOTE] Sant, samtidigt gör man ju nu det som vi fans ville under den hemska Zubi eran. Dvs tänker långsiktigt. Värvar man en äldre spelare för ca 20 Mille och han floppar så skeppar vi iväg honom gratis 2 säsonger senare. Värvar vi någon som Paco för 30mille och han misslyckas så kanske vi fortfarande kan sälja honom för 20mille. Och om han lyckas så tycker alla att vi gjorde ett kap för honom. Helt rätt enligt mig
Barcelona neymar JR
2016-08-23 07:14
Nja inte man ser det i ett längre perspektiv, suarez är inte ung längre. Säg hade vi värvat Lucas så hade vi både fått ersätta honom och suarez nästan samtidigt. Nu verkar priset för Paco bli absurd, men aja ser Robert/lucho honom som en framtidsinvestering så kan man komma tillfreds med beslutet. Bara att hoppas på att han får rätt utveckling och verkligen blommar ut i Barcelona.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-23 05:48
Paco Alcácer's deal is done. Barça has reached an agreement. [MD] #fcblive
Annons: