/spanien/barcelona/forum/3438.aspx/spanien/barcelona/forum/3438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-01-10 22:02
Åh herregud, stämmer bara hälften av detta är det värre än jag någonsin kunnat tro. Intressant läsning kan jag lova. Förresten, det surras om att Eusebio ryker när som helst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Illusionista
2015-01-10 22:00
Denna är nog ändå bäst, undra vad CR tänker just där.. se hela klippet.
Barcelona the cameroonians
2015-01-10 21:24
Eusebio efter förlustmatchen mot Leganés;

"Jag är nöjd över hur spelarna fajtades till sista minuten"

"Jag hoppas att spelarna inte är på plan för att visa upp sig, för då är vi på fel väg - vi måste vara här och nu i våra tankar"

"Det här är mitt lag och jag kommer vara med dem vad som än händer"

"Jag vill inte lämna Barcelona, jag hoppas att detta inte var min sista match"

Personligen förvånas jag över hur tränaren aldrig pratar om taktik, spelidé eller andra mer konkreta delar av fotbollen när han reflekterar efter matcherna. Det är ju där om något problemet ligger, spelarna ser ju helt vilsna ut och det finns varken ett fungerande försvars- eller anfallsspel.

Barcelona Liunil Masse
2015-01-10 21:23
Simeone: "Bravo has been quality, Suarez gives them something different to what they previously had and Ivan Rakitic is an important option" Diego Simeone: "Suarez is a player I like a lot and not just for his play, but for his intensity and his voracity" D.Simeone: "Suarez is a complete player, he can turn, go in between the lines, score from distance, free-kicks, with his head..." [sport]
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-10 21:18
Drenthe: "CR7 and I were close, he would get angry when he didn't score, certainly when Messi did score"

Medan messi doesn't give a fuck ifall Ronaldo gör mål eller inte.
Barcelona Smogen
2015-01-10 21:15
Här kommer den....ugh...
Barcelona Smogen
2015-01-10 21:12
Fler än jag som blir spamad av någon jäkla "bannerflow" sida varje gång ni går in på svenskafans med tex. mobilen?
Barcelona >The Reporter<
2015-01-10 21:12
Har någon länk på när Drenthe säger Ronaldo inte kan sova pga Messi?
Barcelona Nemesis 10
2015-01-10 20:49
@Ronaldinho Gaucho:

Lite skillnad mellan Ronaldo och Messi då Messi frivilligt lyfte upp armarna och lät Suarez trycka in bollen i mål istället för att själv bara tapa in den enkelt, det kallar jag en riktig team player som låter sin lagkamrat komma igång med målskyttet istället för att bättra sin egen statistik!
Barcelona >The Reporter<
2015-01-10 20:45
Har någon länk på när Drenthe sa att Ronaldo inte kunde sova när Messi gjorde 3 mål? Tror Aftonbladet eller fotbollskanalen la Upp den
Ronaldinho Gaucho
2015-01-10 20:38
Ronaldo lipar över att han inte får göra ännu ett tap-in.

Han borde vara tyst. Bara att kika i länktipset så att alla kan se hur självisk han är. Jaget före laget. Att de ens vågar kalla Messi för divig och arrogant.
Barcelona Kufi
2015-01-10 20:06
ElRaval Håller fullständigt med. Det är verkligen en enorm identitetskris denna klubb gått igenom. Precis allt har blivit sämre och denna klubben går inte att känna igen längre. Vi blir fan utskrattade för näst intill allt. Är det inte värdelösa värvningar så är det problem med FIFA eller så är det interna konflikter mellan inkompetenta parter.
Barcelona Kufi
2015-01-10 20:01
Rambla Härligt inlägg, håller med helt. Du får mycket väl godkänt. :D
Barcelona enkos
2015-01-10 19:53
Mer än två timmar har gått utan att Real bladet lägger in texten om matchen!! Det börjar bli vana senaste tiden för när Penaldo gjorde mål så var de express snabba att skriva artiklar... De kommer säkert inte våga nämna att Penaldo var riktig förbannad på Bale som inte passade honom... det hade de säkert skrivit om det hänt Messi
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-10 19:35
Är det bara som blir glad varje gång PSG åker på den...

" Jag har en stor familj att försörja" - Thiago Silva..
Barcelona Rambla~
2015-01-10 19:35
@Kufi:

Jag är också äcklad över hur klubben sköts. Hur man tar in icke tillräckliga tränare som Luis Enrique utan att man gjort sin läxa ordentligt. Han räckte in till i Roma och det finns en anledning till det. Han är inte redo. Han har inga visioner, verkar inte kunna entusiasmera och motivera spelarna att jobba som en enhet.

Jag är irriterad över att den här ledningen bara på några få säsonger har raserat precis allt det sportsliga som den förra ledningen byggde upp. De klarade inte av att bibehålla kvaliten på truppen utan hade från dag ett som mål att i första hand smutskasta den förra ledningen.

Så, nu spekulerar jag för fullt. Får jag godkänt nu?
Barcelona Rambla~
2015-01-10 19:30
@Kufi:

Haha, jag är empirisk i mitt tänkade bara för att jag vet hur den här klubben fungerar? Att den klarar sig inte utan drama, såpoperor? Existerar det ingen drama så ser banne mig tidningarna nere i Barcelona och Madrid till att skapa drama. Det borde du vid det här laget känna till om du följt klubben under några år?

Aja, det är bra, vi säger så Nostradamus. :)
Barcelona ElRaval
2015-01-10 19:29
Mitt i allt hat angående oprövade tränare, bollinnehav, barcelona-dna och allt det där får vi samtidigt stanna upp och inse att det här inte är vår klubb. Det här är Kataloniens klubb och mycket riktigt "Mes Que Un Club". Det finns något vackert i att inte vilja släppa något ut i intet i en tid då klubbar i allt högre grad har tappat bort sin identitet någonstans på väg mot titlarna. Med det sagt så känns dock inte den här "hålla fast i traditioner"-grejen genuin någonstans. Det känns som att man försöker väga upp faktumet att klubben sålt ut sig mer och mer och mer - med att säga "kolla här, vi står upp för våra traditioner - vi anställer våra egna!" Jag är allt mer säker på det INTE är tränaren det är fel på, vad gällande resultat. Det är en rensning av ledningen som krävs om vi vill nå sportsliga resultat åter igen. Lucho må ha cojones och allt det där. Men jag är övertygad om att han har blivit informerad av ledningen vad som krävs av honom och att han har tvingats att snöa in på detta. "Spela posession-fotboll the Barcelona-style... Du vet, Som Pep Gjorde". Samtliga Barcelona-produkter dyrkar Pep alldeles för mycket för deras eget bästa. Vi måste ha någon utifrån som kan styra upp detta. En som inte har något personligt band till Barcelona, utan en som vill vinna vill varje pris. Det är där frågan ligger. Ska vi anpassa oss efter hur fotbollsvärlden allt mer börjar se ut - och kanske vinna titlar igen? - eller ska laget fortsätta på samma spår som det är nu, och bevara vår klubb-identitet och det vi tror på - men riskera att hamna efter? Vad är viktigast? Jag förstår att klubben har det svårt just nu. Det är en identitetskris av hög rang och börjar mer likna ett maktspel på alla sätt och vis - från ledningen till tränaren till spelarna..
Barcelona Kufi
2015-01-10 19:27
Och nej, man är inte en jävla maräng för att man inte delar precis vartenda åsikt med alla andra. Jag är äcklad av hur klubben misskötts och har min syn på hur saker och ting borde vara, det får ni acceptera eller komma med motargument. Att skrika troll tyder bara på att man inte har ett vettigt svar på en obekväm sanning.
Barcelona Rambla~
2015-01-10 19:25
@Baha - Lionel Andres Messi:

Ja men vafan, hur kan han vara så jävla säker? Pep lämnade klubben även som spelare, skitförbannad på den dåvarande ledningen. Trots det så återvände han ju när Laporta kallade på honom. Han älskar klubben, det är ju denna ledning med Rosell i spetsen som gör att han avskyr att förknippas med klubben.
Barcelona Kufi
2015-01-10 19:25
Rambla Jag grundar mina åsikter på sunt förnuft. Inte konstigt att du inte håller med, du är empirisk i ditt tänkande, du vill ha klara och tydliga bevis på allt, du vägrar tro på något om du inte sett eller hört det med egna ögon och öron. Det är ett jättebra förhållningssätt till världen i vissa aspekter, dock håller inte detta på ett forum där man diskuterar en sport som fotboll. Här spekulerar vi och du är välkommen och dela med dig av dina spekulationer istället för att snacka om bevis och så vidare.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-10 19:23
Rambla Har mördar Kufi. Forumets Nostradamus. hahahah.
Barcelona Andresito
2015-01-10 19:17
Mycket tråkiga nyheter
20-åriga Junior Malanda har avlidit i en bilolycka.

RIP
Barcelona Rambla~
2015-01-10 19:16
@Kufi:

Återigen, vad grundar du dina åsikter på? Skvaller? Hur kan du vara så säker att Pep en dag inte kommer återvända till Barcelona? Är du forumets Nostradamus eller vad har jag missat?

Du har inte den blekaste aning, så försök inte inbilla oss något annat.
Barcelona Neymessi
2015-01-10 19:09
Kufi En liten notis bara; kul att du skriver " ni fans". Du räknar dig alltså inte som en av oss? Finns ett annat forum där du passar bättre in skulle jag tro...
Barcelona tikitaka
2015-01-10 18:55
Jonathan Dos Santos, börjar göra lite mål nu ser jag. Någon som kollar på Villarreal och vet om han spelat bra?

btw är det seriöst med Oscar Garcia, räcker det inte med oprövade tränare helt seriöst? Det börjar ju näst intill bli pinsamt nu......
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-10 18:52
@enkos:

När det blir spelmål så står han där i straffområdet och blir serverad.

Undrar när var det sist han gjorde ett frisparksmål? När gjorde han sist solomål?

Nej solomål räknas inte som ett friläge där han löper 50 m fritt.
Barcelona Kufi
2015-01-10 18:47
Andresito Messi skall givetvis inte säljas om han kan rätta sig in i ledet och låta tränaren bestämma. Men nästa sommar är jag för en försäljning då har Messi inte många år kvar och vi kan få en riktigt saftig summa för honom. Jag tycker Lucho skall stanna säsongen ut, vad är meningen med att sparka en tränare nu när vi ändå kommer få ännu en ny tränare efter valet. Pengarna från en eventuell försäljning bör läggas på att helt renovera truppen, finns väldigt många spelare i vår trupp som inte hör hemma i Barca.
Barcelona enkos
2015-01-10 18:45
Psg 2-0 blev torsk med 2-4
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-10 18:36
Rambla Förstår inte riktigt hur du pallar ta diskussionen med en av forumets sämsta "skribenter" som för övrigt luktar grannhus-material när man läser mellan raderna i allt han skriver. Bara att flina och gå vidare :)
Annons: