/spanien/barcelona/forum/3435.aspx/spanien/barcelona/forum/3435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-01-07 16:41
Väntar ff på att presskonferensen ska börja...

Barto hoppas väl att journalisterna ska tröttna och gå hem :P
Barcelona Rambla~
2015-01-07 16:39
Vad hände med PK?
Barcelona Canaletes
2015-01-07 16:32
Vår presidents min

"I Have No Idea What I'm Doing"
Barcelona el Flaco
2015-01-07 16:31
@Canaletes:

Jag har samma ansiktsuttryck när jag vaknar upp varje dag och ser att Bartomeu fortfarande inte har avgått.

Barcelona Canaletes
2015-01-07 16:27
Livsglädjen helt borta. It's gone bae, gone...
Barcelona Krabban94
2015-01-07 16:18
@J.Gamper:

Klart det att man skriver om "Diktatorn" för att få klick, läsare och kommentarer!
Barcelona Andresito
2015-01-07 16:04
Lion24

"En tränare ska vara som en ''vän'' till spelaren, mer än en vän till och med. En tränare ska ge självförtroende till spelaren, höja spelarens moral och göra så att spelaren krigar för honom."

Där tycker jag att du har fel. Det är snarare det som leder till avslappnad, att tränaren har svårt att ryta till eller säga något negativt till någon som behöver det. En tränare ska snarare vara en fadersfigur, någon som spelarna ser upp till, detta behöver nödvändigtvis inte betyda att denne har varit kapten i klubben.
Motsatsen till det du skrev är Lucho. Ingen personlig relation till spelarna över huvud taget.

"Problemet är att jag också är rädd för att Martinez ska vara ännu en marionettdocka. Har han cojones att styra och säga åt Messi och Iniesta att springa?"

Är det inte precis detta Lucho har gjort? För mycket cojones är lika med att han bänkar Messi och Neymar, ändrar startelvor och gör precis motsatt till vad alla andra tränare tidigare gjort (startelva på matchdagen etc) för att visa att han har just cojones.

"Det är en sån tränare jag vill ha, sen är det naturligtvis svårt att hitta en sån tränare men jag beundrar Tysklands tränare Löw"

Kolla Löws Wikipedia och berätta vad som lockar mer än hans framgångar i landslaget. Inga större erfarenheter som klubbtränare och precis som Tata Martino sa så är det skillnader på ett landslag och klubblag, speciellt om man inte tränat ett klubblag sedan 2004 i Löws fall.

Inget personligt mot dig Lion24, kände bara att många punkter kunde argumenteras emot. :)
----------------

Vi ville ha en tränare med nya idéer och tankar, en som vågar säga till de tunga pjäserna i truppen. Vi fick en extrem sådan som är envis med sina metoder och principer.

Lagom crazy blir bra nästa gång.
Barcelona mirzaculé
2015-01-07 15:50
Var kan man se Bartomeus presskonferens?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-01-07 15:45
Presskonferensen LIVE med engelska kommentatorer

Ska börja 16.00, men lär väl vara några minuter sen som vanligt.
Barcelona J.Gamper
2015-01-07 15:43
Haha aftonblaskan gör allt för att smutskasta Messi. Helt sjukt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-01-07 15:36
Tycker Lucho är väldigt duktig på presskonferanser och skötte sig bra trots att han var hårt pressad. Att han taktiskt sätt varit dålig och inte lyckats rent resultatmässigt än så länge är en annan femma. Man vet ju aldrig vad som är sant och falsk ( angående Messi) tror det helt klart finns irritation och lite osäkerhet. Men tror mycket är överdrivet , blir intressant och se hur det ser ut i klubben en månad fram.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-07 15:32
Lucho fick besked i väldigt god tid om att han skulle coacha Barcelona, nu står vi här i Januari året efter och Lucho har fortfarande inte fixat ihop en riktigt start elva vilket är väldigt dåligt. Sen att han ska hålla på att experimentera på just stor matcherna håller ju inte för 5 öre.
Varför blir Rakitic bänkad varje match som har betydelse? Varför får Bartra aldrig chansen? Varför får inte Mascherano spela i mittfältet? Varför ska Ter Stegen stå i CL och Bravo i ligan? Tycker det är mycket konstigheter han håller på med utan att riktigt ha en bra anledning och grund till, han har säkert jätte bra idéer men vad gör dom för nytta när han inte kan få ut det han vill? Jag har en känsla på att han är väldigt opedagogisk och sen verkar han vara väldigt envis vilket kan göra det till en dålig kombination.
Jag har sagt det förr och säger det igen, varför tar idioterna inte in en tränare med storlags erfarenhet? Någon som har vanan att hantera stora profiler och pressen inom klubben och så men nej... Blir så trött...
Barcelona Lion24
2015-01-07 15:30
Jag förstår inte hur Lucho inte kommunicerar med sina spelare. En tränare är mer än en taktiker. En tränare ska vara komplett på alla områden. Visst har en tränare alltid svagheter men kommunikation är en av de viktigaste egenskaperna en tränare bör ha. Samt ledarskap. En tränare ska vara som en ''vän'' till spelaren, mer än en vän till och med. En tränare ska ge självförtroende till spelaren, höja spelarens moral och göra så att spelaren krigar för honom. Allt detta sker med kommunikation. Om du som tränare inte ger spelaren självförtroende eller motivation (vilket också är tränarens absoluta uppgift), vart ska spelaren få det annars? Hemma hos frugan? Det är löjligt, skrattretande, tragiskt, ja vad ni vill.

Jag har aldrig i hela mitt liv sett en tränare som har såna tankar kring ett lag som Lucho, aldrig och jag kommer förmodligen aldrig se det heller. Det är så extremt svårt att förstå varför, i alla fall för mig. Saker som är fullständigt logiska och enkla blir helt plötsligt komplicerade.

Såg ett par namn som många ville ha som ersättare till Lucho, bl a de Boer o.s.v. Jag tycker om de Boers spelstil av det lilla jag har sett av Ajax men ska vi vara helt ärliga så är det inte svårt att vara ''bra'' med Ajax. Holländska ligan är inte bland de bästa och det är långt ifrån de bästa när det gäller taktik, offensiven är bländande. För mig så känns de Boer som ännu en marionettdocka, jag ser inte bollarna i de Boer så att han ska ändra på spelstilen.

Jag tycker om Roberto Martinez i Everton. Spelar med väldigt mycket positionsbyten och breddar spelet med spelarna så att ytor öppnas. Man ändrar taktik flera gånger mitt under matcherna, ibland är det 3-4-3, 4-5-1 eller 4-3-3. Problemet är att jag också är rädd för att Martinez ska vara ännu en marionettdocka. Har han cojones att styra och säga åt Messi och Iniesta att springa?

Finns flera andra duktiga tränare men problemet är att vi här inne alltid ska försöka leta efter en ny Pep, dvs en ung tränare som spelar en offensiv fotboll. Pep är one of a kind, man hittar inte såna så enkelt. Jag vill ha en erfaren tränare som är 50+. En tränare med meriter, kolla Ancelotti. Trodde man att denna italienare skulle spela en sån anfallsinriktad fotboll i Real Madrid? Nej, men han har erfarenhet och han är duktig, han har varit med i gamet länge. Det är en sån tränare jag vill ha, sen är det naturligtvis svårt att hitta en sån tränare men jag beundrar Tysklands tränare Löw. Det får bli en tankeställare men tränaren ska vara rutinerad, meriterad och helst 50+. En tränare med dragningskraft som får med sig spelarna, en ledare.
Barcelona LennyRomario
2015-01-07 15:13
Angående Zlatan och Messi. Det som tycks vara ett faktum, i alla fall om man läser Graham Hunters bok om FC Barcelona, är att Messi gick in till Pep och sa "Antingen spelar jag centralt eller så spelar jag inte alls." Så på vis ville han ha bort Zlatan, från den centrala positionen. Men inte för att Zlatan var Zlatan, utan för att han var på den platsen Messi ville vara på. Jag har alltid tolkat det som att han inte har något emot Zlatan, utan att Messi har något emot att inte få spela centralt. Och med facit i hand så visade det sig ju att Messi hade helt rätt.
Barcelona Drinho
2015-01-07 15:09
Snälla. Att någon har mage att försvara Lucho..... Det Messi gjorde var helt rätt. Genom några likes på insta och missad träning (som är vanligt för han då laget har förlorat, står i hans biografi) för att skapa kaos så att denna ledning och Lucho drar åt helvete. Han gör det som är bäst för klubben och honom själv givetvis.

Han har inte fått igång det kollektiva spelet då man inte ser en röd tråd i hur dagens Barca spelar. Rakare, snabbare? Nej det gör vi inte. Tiki taka a la pep? Nej absolut inte. Inte så konstigt att vi inte fått ett ett kollektivt spel när man ändrar i startelvan varje match och inte sätter sin startelva. En vanlig och funtad tränare sätter sin startelva och roterar ibland när det behövs (formsvacka, skador eller bara för vila)

Nej usch Lucho förstjänar ingen som helst respekt, respekt och beröm förtjänar man.
Barcelona Smogen
2015-01-07 15:05
Kufi Du försöker få det till att bråket handlar om att Messi blev bänkad en match? Det är som att din källare svämmar över under en stor storm och du ger en enda regndroppe skulden. Förstår du? Messi och alla vi andra lackar pga. miljontals regndroppar som översvämmar och förstör vår vackra klubb.
Barcelona LennyRomario
2015-01-07 15:02
Det är bara att hoppas. Laporta wants to return with Guardiola
Barcelona LeoMessi
2015-01-07 14:56
Jag tror att många av spelarna är missnöjda med den dåliga kommunikation som Lucho verkar ha med spelarna. Känns som att alla känner sig osäkra då det nästan verkar kvitta om du tränar bra, då hans laguttagningar känns så otroligt slumpartade. Ett stort bevis på detta är när han gör taktiska ändringar inför stormatcher. Som i el clasico, där han bänkar Alba och rakitic, han sättet Mathieu som vänsterback och detta får han veta någon timme innan matchen. Det vill säga att han inte verkar förbereda dom taktiskt inför matcherna och våra startuppställningar förvirrar oss mer än dom förvirrar motståndaren. Tror att spelarna känner att enrique inte har tydliga idéer och ingen röd tråd som han följer.
Barcelona LeoMessi
2015-01-07 14:56
Jag tror att många av spelarna är missnöjda med den dåliga kommunikation som Lucho verkar ha med spelarna. Känns som att alla känner sig osäkra då det nästan verkar kvitta om du tränar bra, då hans laguttagningar känns så otroligt slumpartade. Ett stort bevis på detta är när han gör taktiska ändringar inför stormatcher. Som i el clasico, där han bänkar Alba och rakitic, han sättet Mathieu som vänsterback och detta får han veta någon timme innan matchen. Det vill säga att han inte verkar förbereda dom taktiskt inför matcherna och våra startuppställningar förvirrar oss mer än dom förvirrar motståndaren. Tror att spelarna känner att enrique inte har tydliga idéer och ingen röd tråd som han följer.
Barcelona ElRaval
2015-01-07 14:47
Lucho hanterade presskonferensen bra. Ja, bra ur ledningens synpunkt d v s.

Han får skriva en bok efter sin sejour helt enkelt :)

Jag är rädd för att det ligger någonting bakom detta. Någonting om Messi, som Lucho egentligen vill säga men som han är proffsig nog att dölja.
Barcelona Neymessi
2015-01-07 14:37
Pinsamt när cules blir sura på Messi och andra spelare som visar sitt missnöjde. Här klagas det dag och ut och dag in på ledningen, tränaren osv. När spelare klagar är dom divor. De är också DERAS älskade klubb som denna usla ledning leder mot helvete. Dessutom tror jag inte att ni hade hållit käften om eran arbetsledare hade varit en fullständig katastrof. Alternativt är ju att man byter jobb vilket jag verkligen inte hoppas att Messi gör... Ramos, casillas, Ronaldo mm jagade Mourinho från Real vilket jag inte tror att någon maräng idag är missnöjd med. Låt oss hoppas att våra spelarna kan göra desamma! Just nu har vår klubb kraschat totalt och kanske är det lika bra. En ljusare framtid kommer att komma för alla utom Bartos gäng!
Barcelona zigazaga
2015-01-07 14:17
Hade Lucho sagt sanningen, hade de blodtörstiga journalisterna skapat ännu större kaos runt klubben. Nåja, då ska vi se vad Barto har att säga. Något positivt från idag måste vi väl ändå få?
Barcelona J.Gamper
2015-01-07 14:13
@Kufi:
Jaha.. Så du skulle vara tyst när klubben går i self destruction mode med en inkompetent tränare som helt säkert inte leder dig till titlar trots att du är fansens favorit och klubbens störste legendar genom tiderna. Snarare pinsam logik från din sida. PS Messi har all rätt o vara sur precis som resten av Barca fansen på tränaren som bänkar lagets två viktigaste spelare i en sådan svår borta match.
Barcelona Andresito
2015-01-07 14:09
@Kufi:

".. inte en enda kotte tar upp varför Messi inte tänker på laget och lägger undan stridsyxan."

Där. Min fråga till är då när det har gått så långt att man inser att det inte spelar någon roll om man lägger undan stridsyxan?

Klart man ska visa sitt missnöje, speciellt när det är så infekterat som det är. Till skillnad från många Barca-fans gör Messi i alla fall någonting medan vi andra sitter bakom datorskärmarna och endast yttrar våra åsikter för varandra.

Messis största önskan är att vinna titlar. Det klargjorde han när han skrev på sitt nya kontrakt, hans krav var att Barcelona skulle få fram en slagkraftig trupp att utmana i Europa. Truppen må vara dålig för tillfället, men Lucho gör det knappast bättre. Även om vi inte har världens bästa lag, så kan denna truppen ändå prestera 2-3 gånger bättre än för tillfället, men inte med Luis Enrique.

Precis som Gio Style sa, ingen har sagt något ont om Messi som person. Det enda han vill är att vinna.
Barcelona Kufi
2015-01-07 14:09
Spelar ingen roll vad ni anser om Zlatan situationen, att Messi beter sig som ett litet barn mot Lucho är tydligt. Messi blir bänkad en match och går i taket direkt, nu eskalerar ryktena om Luchos avgång för att Messi är sur, så jävla fjantigt... Vår klubb kommer aldrig lära sig, vi beter oss som en liten klubb som fått smaka på några titlar, vi ger alldeles för mycket makt till individer som kommer försvunna medan klubben består. Är det inte Peps modell som vi slösat 3-4 år på genom att anställa mediokra tränare så är det Messi som styr och ställer lite hur han vill. Men för all del, vill ni tro att allt blir frid och fröjd när Lucho lämnar så får ni göra det, enligt mig är inte botten nådd än då vi kommer fortsätta göra förödande misstag tills någon kompetent tar över hela skeppet.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-07 14:07
Ett stort jävla frågetecken efter Luchos presskonferens. Fortfarande fattar man ingenting. Allting är frid o fröjd i laget enligt honom och all media vill skada honom. Svår människa...
Barcelona Gio Style
2015-01-07 13:59
Messi har ju själv uttalat sig i samband med att Zlatans bok kom.
"Zlatan hade problem med tränaren, men personligen hade jag och Zlatan inga problem alls"
Barcelona Rambla~
2015-01-07 13:56
Nej precis, det är väl därför Zlatan fortsättningsvis hyllar Messi för att denne en gång försökte få bort honom från Barcleona.

Vilken logik....
Barcelona Gio Style
2015-01-07 13:54
@Kufi:

Kufi

Du baserar din åsikt om Messi på rykten, aldrig har någon uttalat sig dåligt om Messi. Inte ens Zlatan i sin bok eller i efterhand.

Men GLHF.
Barcelona Rambla~
2015-01-07 13:52
@Kufi:

Du är pinsam som verkligen tror allt det där.
Annons: