/spanien/barcelona/forum/343.aspx/spanien/barcelona/forum/343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Z_Z
2016-08-20 22:56
Kung Neymar. Galet så snyggt.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-20 22:47
Renato Augusto. Wow vilken mittfältare!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-08-20 22:40
@hasta la vista:

spara länken. Bra att ha
Barcelona Gabriel
2016-08-20 22:39
Kröjff Av tidigare erfarenheter är jag väl medveten om att vi 2 sällan klarar av att see eye to eye, eller i alla fall att klara av att diskutera med varandra. Jag vill bara att du ska veta en sak och det är att jag absolut inte har något emot dig, jag ville helt enkelt begränsa det hela till att jag inte tyckte att din jämförelse mellan Bravos "mindre bra agerande" vid målet med Messis alla frisparksmål (även om du nämner att det inte är just alla utan en del) var en bra sådan, eftersom Messis flesta frisparksmål varit otagbara. Men gör man gör den jämförelsen så vinklas det till Bravos fördel. Och sen har Bravo vunnit över mig, men det gör han inte imun emot kritik. Sen fick åtminstone jag känslan av att Bravo inte var riktigt "där" ikväll, förmodligen då hans fokus ligger på annat håll. Mot Sevilla i supercupsmötena kändes han mer "på tårna", kanske då det också var ytterliggare en möjlighet till en titel för hans personliga CV (för vem kommer att minnas Bravos första liga match i slutet av säsongen om Barcelona återigen står som liga vinnare och mena på att Bravo minsann är en del av guldet) - (Isåfall en jävla liten del). Njut du av OS-finalen min vän, jag gör samma sak.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-20 22:38
[QUOTE=enkos]Vad kostar de billigaste respektive dyraste på Camp Nou? [/QUOTE] Priserna varierar från match till match. Men om vi kollar för nästa hemmamatch mot Alaves. Billigaste ligger på €59 och dyraste på €157. Sedan finns ju såklart VIP och boxarna, där ligger dyraste på €750, men som sagt kollar man på dem vanliga platserna så är det inte så farligt.
Barcelona enkos
2016-08-20 22:27
Sampaoli kommer att förstöra Sevilla. De matcher jag sett mot Real och Barca x 2 var en mycket naiv fotboll från hans lag. Hawai fotboll. Att spela med tre backar kommer att kosta honom mycket till slut.
Barcelona hasta la vista
2016-08-20 22:25
Ser uppställningen på brazil nu..d verkar som neymar spelar offensiv mittfältare? något som skulle passa i barcelona?
Barcelona hasta la vista
2016-08-20 22:24
Såg inte matchen..någon som kan länka till Suarez frisparkmål? Tack
Barcelona Kröjff
2016-08-20 22:23
@Barcelonistas:
Gabriel Hey, that goes for you too. Du skrev "dåligt av Bravo" och det är inte hela världen. Inte ens halva. Det var för övrigt en helt annan skribent än du som använde just ordet "tabbe" och det var denne jag riktade mig till. Men själv tyckte jag inte ens det var dåligt av Bravo, även om det visserligen var hans hörn som du så mycket riktigt påpekade. Men han hann å andra sidan få handen på bollen trots att den var relativt hårt slagen, om än inte perfekt placerad. Och så har inte heller alla Messis frisparkar som nått nätet, varit. I alla fall inte till den grad att dom varit helt otagbara; åtminstone inte om ter Stegen stått; om jag förstått "saken" rätt. Märk väl att jag nyss skrev "inte heller alla" för dom allra flesta har förvisso varit utom räckhåll. Men som sagt inte alla. Inte ens Messi är så absurt klinisk. Men det visade sig alltså vara en s k tavla av mig att återge den där överdriften, utan att nämna ditt "namn" (för det gjorde jag ju inte!). Borde givetvis ha fattat dom där egentliga betingelserna bra mycket bättre vid det här laget och att du ändå skulle känna dig, om inte direkt träffad, så irriterad av min invändning. Häromdagen så skrev du att Bravo vunnit över dig till slut, trots att du lär ha varit emot värvningen av honom från första början. Vem är väl jag att tro mig om att upprepa den bedriften? DET var en tokig tanke och riktig tabbe i ordets bokstavliga bemärkelse. För nu handlar det hela om att leta alla möjliga fel, för att ändå få rätt i slutänden. Men sådana diskussioner undviker jag dock gärna, vis av erfarenhet från diverse dispyter i det förflutna. Men hey, fortsätt du. Själv ska jag se OS - finalen i fotboll istället. Mitt intresse lever fortfarande.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-20 21:55
Undra hur dagens match hade slutat om Neymar var varit med. 10-2! Bara dem två insläppta målen som ger smolk i bägaren. Denis fuskar i försvars arbetet, får inte bjuda på sådana frisparkar. Andra målet dålig koncentration. Annars säkert bakåt och vi skapar mycke målchanser. Såg lite spänt ut fram till första målet. Då har vi svårt att spela upp bollen.
Barcelona enkos
2016-08-20 21:54
Fd Barcas tränare Angel Guillermo numera Bolivias förbundskapten kallade 93 spelare till VM kvalmatcher i september.
Vlom
2016-08-20 21:34
Alves samspel med Dybala är fantastiskt att skåda.
2016-08-20 21:22
Barcelona scouts as well as director Raúl Sanllehí will watch the men's final between #BRA & #GER tomorrow at the Maracanã. #Rio2016 Från inatt. Kanske är det Gabigol eller Luan som man kan offentliggöra efter finalen? Kanske ska förhandla om Caio som det ryktats om. Den som lever får se.
Barcelona enkos
2016-08-20 21:20
@Blaugrana91:

Vad kostar de billigaste respektive dyraste på Camp Nou?
Barcelona Barclasico
2016-08-20 21:19
Vlom

Priset kommer sluta på 100M sek.
Vlom
2016-08-20 21:16
FC Barcelona technical secretary Robert Fernández: "We have the beginning of an agreement with Manchester City for Claudio Bravo" Tack för allt Claudio!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-20 21:12
[QUOTE=enkos]65 000 på plats måste vara den sämsta publiksiffran för första hemmamatchen i ligan? Vad kan det bero på då tiden på en lördag 18 15 knappt kunde bli bättre. Hade den gått 22.00 hade kanske inte ens 50 000 kommit. Protesterar publiken mot de höga priserna? [/QUOTE] Höga priser? Barca har bland dem billigaste biljetterna bland Europas toppklubbar, om inte annat bör priserna höjas för att öka intäkterna från Camp Nou.
Barcelona The Octopus of Badia
2016-08-20 21:11
Lucho: "Sergi Roberto will eventually become one of the best fullbacks in the world." Det råder väl inte längre en tvekan kring vem som är tänkt som startspelare?
Barcelona Barcanist
2016-08-20 21:10
@El Pistolero #9:

Jag syftar inte enbart på den här matchen. Under försäsongen rann det också in mål bakåt. "Shit happens" lite för ofta när det kommer till vår backlinje.
Vlom
2016-08-20 21:08
Via länktipset hittar ni Daniel Alves debutmatch som mot Fiorentina i Serie A. I skrivande stund, så har matchen gått 21 minuter. Lösenord: anjanotrekkHD Kvalitén på streamen ligger på 720p HD och sänds via Bein Sports med engelsk tal.
2016-08-20 21:04
Lucho: "I want to congratulate the fans for the opening of the new stand. it had 300 fans but their voice & support felt like 3000." Undrar varför inte fler kan delta? Camp Nou kan bli en riktig gryta för sjungglada är dom. Som Lucho sa - kändes som 3000
Barcelona Gabriel
2016-08-20 21:02
Kröjff Nyanser hur mycket du vill, själv nämnde jag inget om en målvaktstavla (av vad jag kan minnas, men eftersom du verkar minnas det mesta som sägs här inne så vågar jag inte lägga en slant på det) utan snarare att det var dåligt av Bravo att inte rädda. Och anledningen till varför jag svarade på ditt inlägg är för att jag tycker att din jämförelse med Bravos insläppta mål med Messis frisparkar var felaktig och absurd. För mindre bra ingripanden eller målvaktstavlor från målvakterna är vardera sällan någon av orsakerna till Messis många olika frisparksmål. But hey, du får tycka som du vill.
Barcelona Kröjff
2016-08-20 20:59
Barcelonistas

Tro mig, jag njuter i full drag, varje andetag. Finns väl ingen anledning till annat?
Barcelona Barca Barca
2016-08-20 20:58
Enkos Ja anade att de va rätt så glest på läktaren...Ganska märkligt att folk inte kommer till våra matcher? Är det asiat turisterna som har för lite pengar?
Barcelona enkos
2016-08-20 20:56
65 000 på plats måste vara den sämsta publiksiffran för första hemmamatchen i ligan? Vad kan det bero på då tiden på en lördag 18 15 knappt kunde bli bättre. Hade den gått 22.00 hade kanske inte ens 50 000 kommit. Protesterar publiken mot de höga priserna?
2016-08-20 20:39
@Barcanist:

Chilla för fan. De hade tre skott på mål, två blev mål, en bra frispark och ett slumpmål, shit happens.
2016-08-20 20:37
Scenes när Lucho väljer att starta med Mascherano istället för Umtiti nästa vecka mot Bilbao och Aduriz gör hattrick, alla tre på huvet i dueller mot korta Mascherano :)

Nä men hoppas verkligen Umtiti blir startman, galet hur bra han är! Tack Lyon.
Barcelona Barcelonistas
2016-08-20 20:34
Kröjff andas mannen njut av segern!
Barcelona Barcanist
2016-08-20 20:32
Grym match. Men varför, varför, varför SLÄPPER VI IN SÅ MÅNGA MÅL?! Kan vissa stunder liknas vid en hönsgård där bak! Lucho får ta hela backlinjen i örat. Det GÅR INTE att slappna av fast än man leder med tre-fyra mål.
Barcelona Kröjff
2016-08-20 20:23
@Gabriel:

Nej, det säger jag inte. Men det finns ett ord som börjar på N. Nyanser närmare bestämt. Kan du skilja på en mindre bra insats och en s k tabbe? I så fall har du förstått betydelsen av ordet ifråga. Nu är det bara att börja öva på att använda det också.
Annons: