/spanien/barcelona/forum/3427.aspx/spanien/barcelona/forum/3427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-10 13:40
Att anställa Reijkard är som att gå tillbaka i stenåldern. Jag minns att en gammal Barca spelare jämförde Reijkard och Pep, marquez va det. Han sa att Reijkard tränade knappt försvarsspel eller inte alls. Allt fokuserades på anfallet och inget mer. Han sa med Pep, började vi träna försvar direkt och vi tränade 3-4 gånger inför varje match.

Om han blir anställd, är det som skjuta sig själv med en shotgun mot pungen för att få en roll i Jackass. Jag völker hellre Luchos 119 startelvor och Zubi aom får värva alla Douglas, vermaelen och mathieus i världen.
Barcelona Rambla~
2015-01-10 13:32
@the cameroonians:

O Garcia är hard core Cruijffista. Med tanke på Bartomeus ställning i klubben där ingen räknar med att denna ledning överlever säsongen, kan du se Garcia ens överväga acceptera någon roll under denna junta? Jag kan det då inte. Är han smart, så bidar han sin tid och väntar in nästa projekt och de som ska leda klubben i framtiden.
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 13:28
Elraval Klart att han tackar nej till Barcelona med tanke på att vi inte får värva spelare överhuvudtaget. Är helt säker på att han inte tänker stanna en säsong till i Dortmund enbart för att vi ska kunna värva honom och det hade varit mycket att kräva också. Om han drar till real så är det ingen annans fel än vårt, vi har chansen men vi pissar på den. Och det måste vara otroligt härligt för madridfansen att se deras klubb daska dasen i ansiktet på vår klubb:) Medan vi är fullt upptagna med att köpa odugliga, gamla och skadade spelare till överpris så köper real alla unga och lovande spelare till vrakpriser. Barca kan köpa Reus för 25 miljoner men i deras huvud är det vettigare att köpa en spelare som tex palacio för 23 mille, han är ju billigare...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 13:22
El messias Nej, vi får inte registrera några nya spelare alls.
Barcelona ElRaval
2015-01-10 13:22
Bild | Reus rejected the chance to sign a new contract with Dortmund. He's turned down Barcelona, Man City, & Man Utd to join Real Madrid.

:(
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-10 13:21
@LeoMessi:

Det har han alltid gjort, men de har hamnat i skymundan pga av hans galna målskörd. Numera har han även en djupare utgångspunkt och får därmed fler möjligheter till att slå passnignar, därav en ökning av kvantitet på hans "magnifika passningar" :)
Barcelona El Messias
2015-01-10 13:18
Kan vi värva spelare och låna ut dem?
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 13:15
Har Messi alltid slagit såna passningar som han gör idag? Eller har det kommit på senare år? Han har säkert alltid haft den förmågan men det inte förrän nu han visar upp den.
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 13:06
Nu för tiden så vet jag inte om jag finner mer underhållning i messis fina bollkontroll och dribblingar eller i hans magnifika passningar och splitvision.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-10 12:32
dinho the artist Tyvärr är det många som inte minns honom som spelare. Han var en av mina största favoriter när han var en aktiv fotbollsspelare.
Barcelona Cule4life
2015-01-10 12:18
Romas tränare hade passat barca
Barcelona the cameroonians
2015-01-10 12:17
Efter att ha läst om Oscar Garcias hälsoproblem, vilket var anledningen till att han lämnade tränarposten i Watford i höstas, känns det som ett mindre bra val. Hjärtproblem lär inte bli bättre av att ha en framträdande roll i en klubb som Barcelona. Däremot får han gärna ta över B-laget eller någon form av assisterande sportchefsroll. Vill absolut inte ha ett nytt drama a la Tito där vi tvingas byta tränare igen efter bara en kort tid.
Barcelona dinho the artist
2015-01-10 12:12
Kan folk sluta kasta sten på en gammal trogen spelare som Lucho? Han gör det bästa han kan men förtjänar sin beskärda del kritik. Men kära nån, det finns en gräns.
Barcelona Cule4life
2015-01-10 12:04
@Ronaldinho Gaucho:

han borde göra det
Barcelona Barieta
2015-01-10 11:46
@Kufi:

Vart har du läst det?
Ronaldinho Gaucho
2015-01-10 11:44
Ryktas att Messi stal spelarbussen i fyllan natten till fredag och körde upp till Luis Enriques där han tutade och skrek: "LUCHO! HIJO DE PUTA!"

Källa: ingen trovärdig (precis som alla era påhittade historier)
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-10 11:14
@Andresito:

Det verkar stämma. Nyckeln till dealen sägs vara att Barca fick igenom en köpoption på Messis son, Thiago , from 2030
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 10:53
Petersays Haha han är åtminstone mer än Lucho iaf:)
Barcelona petersays
2015-01-10 07:49
Messi que un club - det var allt jag ville säga
Barcelona Kufi
2015-01-10 07:43
Verkar som att Lucho stannar säsongen ut, härligt. :)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-10 05:05
Kufi

27 matcher 27 start 11or. Kallar du det för projekt?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-01-10 04:09
Kan vi värva spelare och låna ut dem?
Barcelona Potosi
2015-01-10 03:42
Messi mot Chelsea's läkare, done deal. Källa: Salta Salta
Barcelona Andresito
2015-01-10 03:22
@Majjeshow:

Läste på SmirnoffSports att Chelsea budade hela Abramovich förmögenhet för Messi. Rui Faria ingick också i dealen.

Är dock osäker på om det är sant eller inte.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-10 01:45
Inte ens klausulen kan gå genom FFP. Än mindre summor större ån klausulen. Med det sagt: bullshit
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 01:41
Majjeshow Hahaha jo det låter ju vettigt! Buda ca 400 miljoner över hans klausul
Barcelona Majjeshow
2015-01-10 01:40
Enligt SportMediaset har Barcelona accepterat ett bud från Chelsea på cirka 640 miljoner€ för Messi. Ännu oklart om det är pålitlig källa.
Barcelona Kufi
2015-01-10 00:54
LAM nr 10 jag har dock inte sett någon kvalité i Rakitic som får mig att se honom som en framtida start spelare i Barca. Vi slösar massor med tid när vi ska bygga nytt hela tiden, herregud Messis bästa år har vi lyckats slösa bort senaste åren, inget i nuläget tyder på att vi helt plötsligt ska bli dominanta igen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-10 00:47
Kufi Jag är övertygad om att både Rakitic och Suarez är spelare som kommer ingå i nästa preaidents samt tränares planer. För mycket talang, kvalite och i Suarez fall för prislapp för att man bara ska kasta bort dem från klubben. Det behöver inte vara dåligt för dessa två samt Ter Stegen att det är kaos i klubben just nu. Den här säsongen kommer de inte prestera sin bästa fotboll men nästa säsong kommer alla ha samma förutsättningar med nytt folk att imponera på och då är det till nyförvärvens fördel att de redan hunnit anpassa sig till laget och staden under ett års tid. Det är fans som inte klarar av att se långsiktigt som kommer kritisera och problematisera spelarnas situationer mest då det inte ser fördelarna vår klubb får av dessa köp i ett längre perspektiv.
Barcelona Erik Satie
2015-01-10 00:30
fan alltså. Bartomeu gör allt för att få röster. HAN SKALL INTE FÅ ETT SKIT:
Annons: