/spanien/barcelona/forum/3425.aspx/spanien/barcelona/forum/3425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist
2015-06-03 01:32
Älskar att det blir Messi vs en 34-årig Evra i finalen. :-)
Barcelona dinho the artist
2015-06-03 00:35
@LennyRomario:

This. Jag älskar detta inlägg på så många nivårer.
Barcelona Lion24
2015-06-03 00:13
Så länge som jag kan minnas så har stämningen här på Les Rambles aldrig varit så dålig, aggressiv och låg. Och då spelar vi en CL final om några dagar och har chans på ännu en trippel. Han är ett troll, han är också troll, konspirationer, politik, krig, terrorism och samma sak hela tiden på sistone. Helt allvarligt, vad är det här? Är det ingen som njuter av den här känslan av att vänta? Den känslan som samtidigt är så äcklig? Den känslan som inte kommer varje år? Den känslan som andra lag önskar dom skulle befinna sig i nu? Tänker inte nån på hur vi ska spela? Vem som ska spela? Vem BÖR spela? Hur Juve ska spela? Hur matchbilden kommer se ut? Jag vill inte vara nån moralpolis men jag fattar inte hur forumet har sjunkit så lågt i ett sånt här läge där våra spelare kan skriva ännu mer historia, jag fattar inte. Kan alla sluta ''beefa'' med varandra och bara lägga fokus på FC Barcelona och helst finalen mot Juve? För forumets bästa...
Barcelona Yellow cake
2015-06-02 23:52
Vet att det inte kommer hända, men jag skulle vilja se att Bravo stod i finalen. Han har imponerat stort på mig iår!!!
Barcelona Gabriel
2015-06-02 23:52
Gaya har absolut inte varit bättre än våran Alba den här säsongen. Det är bara för att han är ett nytt namn samt att han spelar i Valencia och inte i ett av Barcelona eller Real Madrid som många väljer att överdriva hans prestationer och utnämna honom som den här säsongens bästa vänsterback. Sanningen är att Alba just nu är inte bara La Ligas bästa spelare på sin position utan även världens bästa. Det är omöjligt att ta sig förbi honom, aldrig sett någon som utmanat honom klara av att ta sig förbi honom, knappt ens att han släpper förbi ett inlägg på sin kant, och offensivt är han ett hot nästan varje gång han fyller på. Alba var verkligen en kanonvärvning och en underbar nyhet att han förlängt till 2020!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjf
2015-06-02 23:49
Att anklaga en culé av LennyRomarios kaliber för att smyga in från Puertan på Les Lambles under falska förespeglingar, är ett lågvattenmärke utan dess like i kategorin konspiratoriska anklagelser utan fog för sig. Och gillas gör det också till råga på allt. Who let the frogs out?
Barcelona Nemesis 10
2015-06-02 23:34
Satan vad man ser fram emot finalen på lördag, kan knappt behärska mig. En del spelare som gör debut i finalen, Neymar, Rakitic, Suarez, Ter Stegen. Kommer bli väldigt intressant att se hur dom presterar i en match av denna dignitet, finns nog en del nervositet där :) Jag hoppas att Neymar har lika mycket lekstuga mot Chiellini och gänget i CL finalen som han hade mot dom i Confederations Cup. OT: Dani Alves kontrakt måste förlängas nu på en gång, han är en stor profil och är väldigt nära många spelare i laget. Man ska aldrig underskatta vikten av karaktär och karisma i truppen och det har Dani Alves så det räcker och blir över. Finns absolut ingen bättre ersättare just nu, vi skulle ha värvat Danilo... Visca Barca!!
Barcelona Liunil Masse
2015-06-02 23:29
Många säger att Gaya varit la ligas bästa vänsterback den här säsongen. Nu har jag visserligen inte sett mycket av honom men har inte vår Alba varit bättre? Alba är ju ett monster som ingen kommer förbi och offensivt har han varit grym, bortsett då från några dåliga avslut efter Messis magiska passningar.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-02 23:14
Att Messi inte vann VM kan vara något av det bästa som hänt för Barca på länge. Snubben är pånyttfödd och hungrigare än någonsin efter titlar. Tvekar på att vi hade fått se denna Messi om han vunnit VM och guldbollen 2014.
Stoichkov90
2015-06-02 22:40
@Katalano:

Detsamma kan man säga om Pele. Även om han vann 3 VM-titlar med Brasilien, så får man inte glömma bort vilka spelare han spelade med i laget (t.ex. Garrincha, Vava, Rivelino, Jairzinho etc.).
Barcelona Katalano
2015-06-02 22:30
Barca4life98

Det intressanta i den diskussionen är hur många CL titlar som Maradona vann. Messis CL vinster väger tydligen luft i sammanhanget.
Barcelona Barca4life98
2015-06-02 22:11
Krabban94 Tänk att spelare som Palacio och Higuain kan avgöra (enligt "vissa") om man blir bäst igenom tiderna elr inte. Hur många chanser missade inte dom i finalen asså... Suck
Barcelona L!VOZ
2015-06-02 21:53
hoppas på att den nya ordföranden ska Inför total transparens och om/när någon fuskar ska det synas!
Barcelona L!VOZ
2015-06-02 21:51
Tror att det var det som fällde Blatter
Barcelona Krabban94
2015-06-02 21:39
2006: Zidane Golden Ball, Rött kort i finalen dessutom. "Förtjänade den"
2010: Forlan Golden Ball, blev väl 4e. "Förtjänade den"
2014: Messi Golden Ball, orsaken till att
argentina tog sig ur gruppspelet och till finalen. "Förtjänar inte den"

Zidanes stats var inte de bästa, Forlan gjorde visserligen 5mål.
Messi gjorde väl 4mål och nån assist, kommer inte ihåg exakta stats. Men haters gonna hate.
Däremot hade jag gärna bytt ut Guldbollen mot stt VM-guld det svider ännu för mig att Argentina inte vann..
Barcelona LennyRomario
2015-06-02 21:12
@Leo y Cesc:

Reggad här sedan 2007. Skrivit flertalet artiklar om Barcelona. Att man inte tror att det är komplotter som gett Ronaldo guldbollen betyder inte att man håller på Real Madrid. Det betyder bara att man inte är totalt enögd.

Måste ju vara världens sämsta komplott genom tiderna om de vill att Ronaldo ska få guldbollen, men ändå har Messi fått den fyra ggr och vinner VM:s bästa spelare.

Så trött på att så fort det är någon nyhet om FIFA/UEFA så skrivs det på respektive sidor att Penaldo/Uefalona/Taxessi blabla.

Vad är incitamentet? Att Ronaldo betalar? Vem? Blatter? Och han har betalat för lite fyra gånger? Eller han köpte den bara en gång?

Konspirationen är vilka som köper sig VM, inte vem som vinner nån guldboll. Guldbollen är i sammanhanget en väldigt liten sak.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-02 20:42
@papillon:

Han ryktas dessutom ha nobbat ett kontraktserbjudande från Bayern München då pengarna inte var tillräckliga. Gode Ilkay sägs nämligen inte acceptera en euro mindre än €12 miljoner i årslön.
Barcelona Leo y Cesc
2015-06-02 20:37
@LennyRomario:

Undra varför man förlängde omröstningen om Ronaldo ändå var vinnaren innan dom förlängde med 2 veckor?

Gå tillbaka till puertan och skaffa dig ett liv istället för att skaffa falska konton här.
Barcelona papillon
2015-06-02 20:29
SOMISEREM1899

Senast jag läste om Gundogan så var han på väg till United. Den killen verkar intressant.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Lion24
2015-06-02 20:23
Mycket glädjande nyhter att Blatter avgår, det är verkligen en vinst för fotbollen. Nu kommer det viktiga dock, att fotbollen handlar i rätt händer och inte hos politiker/regeringar/underrättelsetjänster o.s.v. FIFA ska styras av folk som har erfarenhet av spel på den högsta nivån, spelare som lagt av och som enbart vill utveckla fotbollen. Man borde ha en fullständig kontroll på FIFAs inkomster och utgifter så att vi blir av med korruptionen för gott. Fotbollen är fantastisk och förenar så mycket. Fotbollen har räddat hundratals liv och tusentals människor försörjer sig på det. Nästan alla kan spela fotboll (till skillnad från andra sporter) och det är ett stort hjälpmedel i folks vanliga liv och även i samhället. Jag är ändå extremt orolig att den ska styras av ''skumma'' män. Hoppas att spelare som Maldini, Del Piero och Puyol eller liknande gentlemän tar över FIFA så att dom kan ta fotbollen framåt, folk som har erfarenhet av sporten.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-02 20:12
@LennyRomario:

Förklara för mig hur man kan vinna guldbollen utan att ha vunnit en enda titel? Det är helt absurt.

Messi bar Argentina till vm-final. Hade förmodligen vunnit skiten om Aguero o Di Maria spelat finalen.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-02 20:05
@11-9-10:

Marca felciterade honom. Han bekräftade egentligen endast att han förhandlar med en klubb, inte vilken det är. Dock är det troligt att det är Barça.
Barcelona 11-9-10
2015-06-02 19:51
Gundogan har bekräftat förhandlingar med Barcelona, men långt ifrån klart
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-02 19:43
inte nog me det flera kaptener sa att dom röstade ronaldo som 3a men såg på pappret att fifa registrerat deras röst på ronaldo som 1a...
Barcelona Barcelonistas
2015-06-02 19:28
Lenny- dude den guldbollen Ronaldo fick när han grät var en stor bluff. Alla vet de.
Barcelona LennyRomario
2015-06-02 19:28
Och efter att Messi lyckades få VM:s bästa spelare skulle jag nog tona ned konspirationsteorierna.
Barcelona 11-9-10
2015-06-02 19:27
Japp men det redovisar inte varför omröstningen förlängdes Väx upp och hitta rätt forum :)
Barcelona LennyRomario
2015-06-02 19:26
Guldbollenomröstningen redovisar ju vem som röstat på vem. Väx upp.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-02 19:21
Att det är någon gris som favoritiserar los putos det vet vi sedan länge. Att Real drar den lättaste lottningen varje gång är knappast någon slump. Minns ni Figos fula smile när han drog City för Barcelona? The smile of the devil mina damer och herrar.
Barcelona Davids3
2015-06-02 19:20
Någon kan redan ha nämnt det..

Iniesta blir klar till finalen!
Annons: