/spanien/barcelona/forum/3423.aspx/spanien/barcelona/forum/3423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 15:54
Är glad för att det går bra för Alexis, han förtjänar det! Men alla härinne borde vara enade om att han inte får samma utrymme i Barca speciellt nu när Neymar börjar ta för sig mer och mer för den delen :)
Barcelona Junta Dimision
2015-01-11 15:54
Rambla Tror du syftar på fel Felipe, den som spelar i Lazio spelade i Santos innan han flytta till Rom och han har alltid varit offensiv mittfältare/ytter. Han spelade i Coritibas ungdomslag och flyttade till Santos ungdomslag därefter. Spelade i Santos A-lag från 2010-2013 då han lämnade för Lazio, allt detta enligt Wikipedia. Första året i Lazio var han inte alls bra, men i år och speciellt senaste månaden har han exploderat och varit en av Serie A:s mest framträdande spelare.
Barcelona LeoMessi
2015-01-11 15:53
Rambla Felipe och Douglas kostade lika mycket typ :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 15:50
Nej men en sjuk bollkontroll och framförallt fart med bollen den här Felipe Anderson har. Verkar rätt komplett som offensiv spelare. Det roliga är ju att jag inte följt han tillräckligt för att veta vilken som är hans bästa fot, något som fortfarande är oklart då han först chippar fram en läcker assist med höger och sedan skjuter dit 2-0 från utanför straffområdet med vänstern.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 15:48
Rambla

Kanske ska göra samma sak med Douglas?
Barcelona Rambla~
2015-01-11 15:46
När jag först hörde talas om Felipe spelade han i Gremio och det var snack om att flera klubbar i Europa höll koll på honom. Det var för 2-3 säsonger sedan. Jag hade för mig att han var högerback. Fast nu spelar han ju som ytter på båda kanter, verkar ha en fri roll. Teknisk som fan, snabb med boll och har ett bra ryck. Kanske var han högerback i Brasilien fast har skolats om sen han kom till Lazio?
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-11 15:41
Alexis yaoo han har lekstuga i PL. Ni som kritisera honom förra säsongen. Kan idag erkänna att det hade vart bättre att skeppa iväg Pedro ! Väldigt få spelare som har haft en sån bra första säsong i PL..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-11 15:38
Mascheranos aggressivitet är ett måste på mittfältet ikväll. hoppas geniet LE inser det
Barcelona NeymarForPresident
2015-01-11 15:36
Sanchez ett till mål
Barcelona Naknooo
2015-01-11 15:35
Någon som har koll på denne Felipe Anderson i Lazio?

Otroligt underhållande att titta på, har lekstuga just nu i Rom derbyt.
Bör väl slå sig in i Brasiliens landslag ganska snart om han inte redan gjort de?!

Riktigt intressant spelare minst sagt, vi får se var han hamnar efter säsongen om de fortsätter såhär.
Barcelona Rambla~
2015-01-11 15:30
Lazio hittade Felipe i Brasilien, Zubi hittade Douglas. Det är väl typiskt Barca och lyckade transfers.
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-11 15:25
LE gör aldrig rätt när det vankas stora matcher. Så förvänta er inte någon bra coachning från den sopan .. Han lär väl överraska med Neymar som vänsterback ..
Barcelona Heisenberg
2015-01-11 15:11
Jag har inte i huvudet hur vi ställt upp tidigare under säsongen, men det känns ganska klart att det (ännu en gång) kommer att bli en helt ny startelva. Pique som vänsterback typ. Det känns som att det är viktigare för LE att spela med ny elva varje match under hela säsongen än att faktiskt vinna något.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-11 15:02
Alexis Sanchez målar igen för Arsenal! Måste varit den övergången som kändes mest i hjärtat när han gick i sommar, då han var riktigt bra för oss senaste säsongen och det var omöjligt att inte älska hans kämparglöd. Unnar honom all lycka i resten av hans karriär!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 14:57
Startelvan bör i och med att Mathieu och Xavi lämnas utanför truppen vara självklar, om den nu någonsin varit det den här säsongen. Busquets, Iniesta och Rakitic på mittfältet. Dani Alves, Alba, Mascherano och Piqué i backlinjen.

Ska jag vara ärlig är jag väldigt orolig för hur mittfältet ska klara Atléticos fysik och press. Ingen av dem är i någon vidare form. Busquets har underpresterat ett bra tag nu men han är ändå den mittfältare jag litar mest på när det vankas stormatch. Iniesta vet ingen var han står och jag tvivlar på att Rakitic nu plockar fram sina främsta kvalitéer för att bryta ner motståndarbussen.

Hade jag fått välja hade absolut Bartra fått starta. Både för att vi vet att han ger absolut allt för klubbmärket, han har levererat bra försvarsspel och erbjuder längd på fasta situationer, den absolut största risken till insläppt mål idag. Helst en dubbel pivote på mitten men jag skulle även kunna tänka mig Bartra på högerbacken.

Det blir en sjuk match ikväll. Otroligt viktig. Nu Romderbyt som uppvärmning.
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-11 14:57
@Mido:

Man saknar tiderna när man hade 1 offensiv ytterback och 3 fysiska starka försvarare som bemästra defensiven. Att starta med Alba ska vara en självklarhet men att man värderar när Bartra lirar högerback för att balansera det hela. Mot bra lag bör man testa det speciellt om dem är farliga på fasta som Atletico är.

:/
Barcelona LeoMessi
2015-01-11 14:29
1.70-ligan Jag håller med dig! Hur svårt ska det vara att skriva rätt namn. Tex Batra och Raketic;)
Barcelona Mido
2015-01-11 14:29
Tror ni inte att LE dissar Alba, eftersom det är en stor match :D han har gjort det hittills
Barcelona koeman92
2015-01-11 14:09
1.70-ligan

+1
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-11 14:08
Hatar att leka besserwisser, men det är så många här inne som skriver honom fel. Så: Han heter marc BARTRA. BATRA är namnet på moderaternas partiledare och en av landets främsta komiker :)
Barcelona Erik Satie
2015-01-11 14:02
Hoppas Bartra går in från start, och att masken petar Busquets.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 13:20
Tycker också att Bartra som höger back idag skulle gynna oss mer då han är bättre huvudspelare än Alves. Synd att Mathiue inte är tillgänglig han hade behövts.

Varje hörna eller frispark idag kommer vara livsfarlig, dom kommer att utnyttja sin fysik till max så jag hoppas Lucho verkligen har peppat sönder spelarna.

Jag räknar nästan med att vi kommer släppa in minst ett nick mål idag så vi får fan inte sumpa en massa självklara lägen för då är det kört.
Om vi gör det första målet så blir det en öppen match tror jag annars kommer Atletico stänga ner helt och hållet.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-11 12:53
Om jag fick bestämma och Mathiue var tillgänglig.

Skulle min startelva se ut så här.

Batra----Pique--Mathue--Alba

Rakitic---Masken---Iniesta

Messi-----Suarez-----Neymar

Vi måste ha längd på laget... Ju Busquets må vara lång men han skulle inte vinna nickduell mot självaste Medal (stavning, som spelar i Inter numera).

Vi behöver spelare som ger 110% varje sekund på planen..
Barcelona Andresito
2015-01-11 12:42
@the cameroonians:

Precis den elvan jag tänkte.
Men det är väl ingen som lyckats pricka Luchos elva rätt här inne hittills..

Är han på överraskningshumör kan det bli:

Bravo
Alves, Piqué, Bartra, Alba
Sergio, Mascherano, Iniesta
Messi, Suárez, Neymar
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-11 12:26
Att få se Rijkaard ta över vårt lag igen, även om det bara varit fram till sommaren, hade varit otroligt kul. Hans tränarkunskaper övertygar inte mig och i längden vill jag inte ha Rijkaard som tränare, men det hade varit oerhört nostalgiskt att få se holländaren på vår bänk igen. Hoppas dock på Oscar García.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 12:07
@enkos:

I och med att vi inte har en Xavi, Iniesta, Busquets i sina primetider kanske det är dags att släppa lite på tikitakan? Man behöver inte släppa den helt men man kan försöka införa ett lite rakare och snabbare anfall, så många spelare man går miste för att dom ska passa in i våran Tikitaka.
Barcelona Cule4life
2015-01-11 12:02
Jag hade offrat Roberto och Munir för Halilovic-Adama på den bänken.
Barcelona LeoMessi
2015-01-11 11:35
Cameroonians Jag hade hellre sett att bartra spelade bredvid Pique och att Mascherano flyttades upp på mittfältet. Men med tanke på att Busi vilade förra matchen så kommer han garanterat att starta den och det har inte gått 4 matcher sen bartra spelade sist så därför kommer han att börja på bänken. Trots att Lucho älskar att röra om i grytan och överraska oss så har han inte överraskat oss genom att spela mascherano som DM i dom stora matcherna... Nåja förutom mot PSG tror jag.
Barcelona enkos
2015-01-11 11:29
Ang Kovacic, han är samma typ av spelare som Rakitic och är beroende av farten kontringar och fria ytor och skulle inte passat bra i ett Barcelona och tiki-taka. .
Barcelona the cameroonians
2015-01-11 11:14
Därmed känns startelvan rätt så given;

Bravo
Alves, Piqué, Mascherano, Alba
Rakitic, Sergio, Iniesta
Messi, Suárez, Neymar

Bänk: ter Stegen, Adriano, Bartra, Rafinha, S.Roberto, Pedro och Munir
Annons: