/spanien/barcelona/forum/3422.aspx/spanien/barcelona/forum/3422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-11 12:53
Om jag fick bestämma och Mathiue var tillgänglig.

Skulle min startelva se ut så här.

Batra----Pique--Mathue--Alba

Rakitic---Masken---Iniesta

Messi-----Suarez-----Neymar

Vi måste ha längd på laget... Ju Busquets må vara lång men han skulle inte vinna nickduell mot självaste Medal (stavning, som spelar i Inter numera).

Vi behöver spelare som ger 110% varje sekund på planen..
Barcelona Andresito
2015-01-11 12:42
@the cameroonians:

Precis den elvan jag tänkte.
Men det är väl ingen som lyckats pricka Luchos elva rätt här inne hittills..

Är han på överraskningshumör kan det bli:

Bravo
Alves, Piqué, Bartra, Alba
Sergio, Mascherano, Iniesta
Messi, Suárez, Neymar
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-11 12:26
Att få se Rijkaard ta över vårt lag igen, även om det bara varit fram till sommaren, hade varit otroligt kul. Hans tränarkunskaper övertygar inte mig och i längden vill jag inte ha Rijkaard som tränare, men det hade varit oerhört nostalgiskt att få se holländaren på vår bänk igen. Hoppas dock på Oscar García.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 12:07
@enkos:

I och med att vi inte har en Xavi, Iniesta, Busquets i sina primetider kanske det är dags att släppa lite på tikitakan? Man behöver inte släppa den helt men man kan försöka införa ett lite rakare och snabbare anfall, så många spelare man går miste för att dom ska passa in i våran Tikitaka.
Barcelona Cule4life
2015-01-11 12:02
Jag hade offrat Roberto och Munir för Halilovic-Adama på den bänken.
Barcelona LeoMessi
2015-01-11 11:35
Cameroonians Jag hade hellre sett att bartra spelade bredvid Pique och att Mascherano flyttades upp på mittfältet. Men med tanke på att Busi vilade förra matchen så kommer han garanterat att starta den och det har inte gått 4 matcher sen bartra spelade sist så därför kommer han att börja på bänken. Trots att Lucho älskar att röra om i grytan och överraska oss så har han inte överraskat oss genom att spela mascherano som DM i dom stora matcherna... Nåja förutom mot PSG tror jag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-01-11 11:29
Ang Kovacic, han är samma typ av spelare som Rakitic och är beroende av farten kontringar och fria ytor och skulle inte passat bra i ett Barcelona och tiki-taka. .
Barcelona the cameroonians
2015-01-11 11:14
Därmed känns startelvan rätt så given;

Bravo
Alves, Piqué, Mascherano, Alba
Rakitic, Sergio, Iniesta
Messi, Suárez, Neymar

Bänk: ter Stegen, Adriano, Bartra, Rafinha, S.Roberto, Pedro och Munir
2015-01-11 10:55
Jahapp, så blev inte Mathieu uppkallad till matchtruppen idag. Han som tränade normalt igår efter sin hälskada. Weird med tanke på att hans längd hade behövts på fasta situationer.

Xavi är skadad och får se matchen tillsammans med Masip, Douglas och Montoya från läktaren.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-11 10:46
Någon som har sett Mateo Kovacic spela denna säsong? Jag såg några av hans matcher förra säsongen och vart lite små kär i den spelaren. Läste nu att han har förlängt med Inter men det skulle va en dröm att se han i Barcelonas mittfält någon vacker dag.
Barcelona Neymessi
2015-01-11 09:50
Erik Fy fan vad vidrigt! Att säga så till en motståndare är illa, men att säga det till en lagkamrat är hundra resor värre! Lägg därtill att Ronaldo är Bales idol och förebild. Stackars kille. Inte så att Bale var överdrivet själviskt heller. Inte fel att gå på avslut, men bollen måste sitta. Lite kul att folk trodde att Messi skulle strypa Neymars förmåga, men istället har de utvecklat ett fint samarbete och Ney blir bara bättre och bättre. Neymessi är en drömduo medan BC inte verkar trivas ihop.
Barcelona Gio Style
2015-01-11 06:51
Tungviktsmöte ikväll grabbar! Lagets framgångar kommer i första hand, hoppas att vi tar 3 poäng även om det skulle innebära att LE får sirta kvar lite längre. Vill se vår trio på spelhumör! Neymar11 Har tänkt kommentera länge men skippat det, men nu är jag ändå inloggad så jag passar på. Tror att du kan lugna dig lite, chansen att Bartomeu vinner nyvalet är nästintill obefintlig. Det spelar ingen roll hur många ess i rockärmen han har. Undersökningarna har visat tydligt att folk har tappat förtroendet för honom och han är sist i dessa undersökningar. Alltså inte ens nära att nosa på förstaplatsen. Relax bro, vi ser ljuset i tunneln :)
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-11 03:38
Penaldo vad ska man säga om den människan han slutar aldrig förvåna oss,
äckligare och vidrigare spelare har jag inte sett, största ego.

Han borde bli nominerad till världens bästa filmare och loser när han inte gör mål.

Att han ens jämförs med Messi är skandal.
Barcelona Erik Satie
2015-01-11 02:38
han är pinsam den där Ronaldo. Bale var planens bäste. Ronaldo själv gjorde inte ett piss.
Barcelona Sentuary
2015-01-11 02:37
Vad är det för snack om att Ronaldo ska ha retats Bales mamma? Står på Aftonbladet, världens äckligaste fotbollsspelare alltså. Fy vad man avskyr den mannen, äcklig och självisk, hur kan man ens tycka han är bättre än Messi? Det är en skandal att han ens nämns i samma mening som Messi. Pinsamt
Barcelona Liunil Masse
2015-01-11 02:33
@RonaldinhoGaucho!:

Killen fick sin barca tröja signerad senare :)
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2015-01-11 02:20
@papillon:

jag länkar bara videon för att diskutionen dök upp, jag personligen orkar inte lägga ner energi på att han inte signa en barca tröja när all min energi gått åt Lucho som snart kmr få mig att slita av mig håret
Barcelona >The Reporter<
2015-01-10 23:58
Stor jävla match imon alltså
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-10 23:48
Luis Enrique’s first experience after leaving Barça B (where did a great job, but also didn’t have to deal with getting results and leading players who were already big names in professional football) was at the Italian capital. And on his first few weeks, he already was at loggerheads with the one player the fans treat as deity: Totti. On the Europa League qualifier round, he didn’t use Totti on the first leg. And lost 1-0. Then, on the second leg, when Roma was winning 1-0, he subbed Totti out with 15 minutes remaining. The team stopped creating chances, and conceded the draw. 1-1. Roma was out of the European competition. All hell broke loose. Luis Enrique, who has just bought a house in the Formello neighborhood, famous for its huge numbers of Lazio supporters, after being advised not to, had now created troubles with Totti, the fans and the press in a single stroke. Gazzetta dello Sport called his decisions “senseless” and that his issues with Totti were due to “an attack of male ego”. The fans booed him heavily from the second he took their idol out, until the end of the match at the Olimpico. Then, Francesco Totti arrived on the next training session with a shirt that read “BASTA!” (Enough!).
2015-01-10 23:05
Rambla~

Tack för länken - som att få allt man gått och varit paranoid över bekräftat.

Men samtidigt också ett bevis på hur mycket Messi älskar Barcelona som klubb.

Silly season har just upopgraderats i Katalonien. Crazy season it is.
Barcelona Erik Satie
2015-01-10 22:49
Lucho missar detaljen som både Van Gaal och Mourinho har. De är som en förälder för spelarna och är alltid där om det är något problem. Samtidigt kräver det extremt hårt arbete. Lucho kräver extremt hårt arbete men är samtidigt iskall i sin relation med spelarna. Har hört att han ryker oavsett resultat mot Atletí. Hur mycket sanning ligger det i detta?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-10 22:43
Rambla

Mycket intressant läsning. Är helt klart oroväckande att Lucho knappt verkar ha något förtroende alls ifrån spelarna(inte bara Messi).

Samtidigt så har Lucho gjort många förändringar som vi alla vet krävdes efter förra säsongen. Tuffare träning, bättre disciplin och någon som kräver fokus och prestationer av spelarna. I början av säsongen var det många som applåderade den nya tränaren när laget var uppe och sprang i bergen och körde slut sig själv på försäsongsträningarna. På ungefär samma sätt som Pep tränade, på samma sätt som Pep krävde hårt arbete.

Jag gillar många av Luchos egenskaper som tränare. Att han är envis betyder att han har en fast tro på sitt spelsätt, något som i många situationer kan vara till lagets fördel. Han kräver som sagt hårt arbete och tycker inte stjärnorna ska kunna slappna av bara för att de råkar vara lite bättre på fotboll än övriga truppmedlemmar.

Det som artikeln tar upp och som jag håller med om är dock att en ledare ska agera som en vän och någon man kan prata med, samtidigt som han också ska ha tillräckligt med respekt för att spelarna ska lyssna och följa instruktioner. Lucho gick in med inställningen att spelarna nästan ska vara rädda för dem då det är hans starka övertygelse att det kommer resultera i hårdare träning. Det som däremot kännetecknar stora tränare och även ledare överlag är att de både har en tillräkligt hög status som gör att de utan problem kan ge order till spelare, men att de också kommunicerar och hjälper individer till att bli bättre spelare och personer. Pep var sträng men kunde prata med spelarna om de var missnöjda, och han tog deras åsikt på allvar. Mourinho kräver extremt hårt jobb av sina spelare men många har vittnat om vilken fantastisk fadersfigur han även är för dem. Alla stora tränare innehar den här balansen. Lucho verkar inte ha den än.
Barcelona papillon
2015-01-10 22:40
RonaldinhoGaucho:

I klippet ser det mer ut som om Pep efterfrågar en penna, inte att han nekar signera en tröja.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-10 22:21
@Rambla~:

Intressant tack för denna!
Barcelona Rambla~
2015-01-10 22:02
Åh herregud, stämmer bara hälften av detta är det värre än jag någonsin kunnat tro. Intressant läsning kan jag lova. Förresten, det surras om att Eusebio ryker när som helst.
Barcelona Illusionista
2015-01-10 22:00
Denna är nog ändå bäst, undra vad CR tänker just där.. se hela klippet.
2015-01-10 21:24
Eusebio efter förlustmatchen mot Leganés;

"Jag är nöjd över hur spelarna fajtades till sista minuten"

"Jag hoppas att spelarna inte är på plan för att visa upp sig, för då är vi på fel väg - vi måste vara här och nu i våra tankar"

"Det här är mitt lag och jag kommer vara med dem vad som än händer"

"Jag vill inte lämna Barcelona, jag hoppas att detta inte var min sista match"

Personligen förvånas jag över hur tränaren aldrig pratar om taktik, spelidé eller andra mer konkreta delar av fotbollen när han reflekterar efter matcherna. Det är ju där om något problemet ligger, spelarna ser ju helt vilsna ut och det finns varken ett fungerande försvars- eller anfallsspel.

Barcelona Liunil Masse
2015-01-10 21:23
Simeone: "Bravo has been quality, Suarez gives them something different to what they previously had and Ivan Rakitic is an important option" Diego Simeone: "Suarez is a player I like a lot and not just for his play, but for his intensity and his voracity" D.Simeone: "Suarez is a complete player, he can turn, go in between the lines, score from distance, free-kicks, with his head..." [sport]
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-10 21:18
Drenthe: "CR7 and I were close, he would get angry when he didn't score, certainly when Messi did score"

Medan messi doesn't give a fuck ifall Ronaldo gör mål eller inte.
Barcelona Smogen
2015-01-10 21:15
Här kommer den....ugh...
Annons: