/spanien/barcelona/forum/3415.aspx/spanien/barcelona/forum/3415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2015-01-12 17:02
rekommenderar er att följa "ieraHDTV" på Youtube. Han lägger upp alla barcas matcher (utom Champions League) samma dag eller dagen efter. Med engelska kommentatorer antingen hela matchen eller höjdpunkter från matchen.
Barcelona Generalkapten puyol
2015-01-12 16:54
finns det någon sida där man kan se igår dagens möte med Atlètico i efterhand??
Barcelona Neymessi
2015-01-12 16:48
@Mr. Culé:

Att du skrev ett inlägg om Ballon d Or förändrar ju givetvis saken. Förlåt, jag hade helt klart fel Mr. Culé. Att du skrev det inlägget efter att jag hade kommenterat vilka slags inlägg du skriver är givetvis helt betydelselös. Du är så blaugrana man kan bli.
Väl mött broder.
Barcelona Erik Satie
2015-01-12 16:48
"El Pasillo" på puertan anser Ronaldo som den bäste genom alla tider. Wat.
Mr. Culé
2015-01-12 16:43
Maestro Xavi Eller så har vi bara helt olika syn på matchen som sagt... Neymessi Nja... två av inläggen var mer eller mindre försvarstal gällande kritiken att Atlético var jävligt fula och att domaren var sjyssta mot dom när det var exakt likadant för oss. Och nu har jag skrivit vad jag anser om Ballon d'Or som skall delas ut under kvällen. Så egentligen så har jag bara ett inlägg där jag kort och gott tyckte att Atlético inte riktigt kom upp till sin normal standard under gårdagen(vilket faktiskt stämde) och att man inte skall vara alltför exalterad över vår seger.
Mr. Culé
2015-01-12 16:39
Tror tyvärr att Cristiano med största sannolikhet vinner guldbollen men han kan gått få den så länge vi vinner titlar.
Barcelona IlTriplete
2015-01-12 16:36
AndreD Wtf? Haha, förklara varför.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2015-01-12 16:36
Mr Culé Nej, men om det enda man har skrivit på forumet är typ 3 inlägg där alla går ut på att förminska Barcelona, då framstår man tyvärr som Mr. Bitter Maräng. Vi måste vara det forum med flesta fejkkonton va? Hoppas verkligen att denna pajas är El Pasillo för 768 gången för annars tappar jag allt hopp om folket på Puertan.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-12 16:32
@Mr. Culé:

Jag tror inte att man kan ha en åsikt om matchen om man ens såg den 0.o
Mr. Culé
2015-01-12 16:29
@Neymar11:
Bara för att man, till skillnad från de flesta på forumet, har en annan åsikt om matchen så innebär förstås inte att man är en maräng... Och ditt "konstruktiva" inlägg säger mer om dig än om mig :)
Barcelona Erik Satie
2015-01-12 16:28
"Mr. Culé" Stick till puertan till lilla råtta. Här har du fan inget att göra.
Barcelona Neymar11
2015-01-12 16:25
Hahahah jisses Ja vi vann pga domaren stick med dig nu, patetiska jävel. Det roliga är du håller inte ens på atletico utan real HAHA
Mr. Culé
2015-01-12 16:17
@fc__Barça:

Lol, av alla så valde du att lyfta fram just den punkten...

Vad gällande straffar så domaren missade även två regelrätta straffar sådana till Atléticos favör när Pique tackalde ner Gámez som inte var i närheten av bollen och Suárez som drog ner Giménez i samband med när Atlético fick hörna...
Barcelona Erik Satie
2015-01-12 16:16
Usch vad vidrigt det känns att Ronaldo vinner Ballon D'or. Hela priset går ju numera ut på att den som gör flest mål vinner... det är ju befängt. Men det värsta av allt är alla äckliga 12-åriga Ronaldo-fans som PÅ RIKTIGT tycker att han är bäst. Hur fan kan de försvara en spelare som filmar, snackar skitsnack om sina medspelare, inte gör ett piss på planen förutom straffar och tap-ins? Om det nu är så jävla viktigt med mål så om man tar bort alla Ronaldos äckliga straffar så har Messi gjort fler mål under 2014. Straffar är en del av spelet ja, men INTE OM MAN FILMAR TILL SIG DEM. Som sagt, en förlust för fotbollen ikväll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-12 16:14
Gamper är ju lite orättvist att ta med i sammanhanget, självklart är han den viktigaste personen i klubbens historia av naturliga orsaker.

Annars har ju Cruyffpåverkat klubbens sätt att se på samt spela fotboll mer än någon annan. Det var väl också holländaren som var den högst bidragande orsaken till att Pep har ett så radikalt fotbollstänk som symboliserar klubben så väl. Finns ju en anledning till att det kallas Cruyffista, alla som delar hans fotbollsfilosofi har inspirerats av honom(även om Cruyff naturligtvis inspirerades av andra tränare). Det är Cruyff vi har att tacka för väldigt mycket fotbollsvärlden idag symboliserar med FC Barcelona.

Messi är klubbens bästa spelare genom tiderna men har väl förutom att ha bidragit till vår bästa epok genom tiderna knappast gjort så mycket utanför planen. I framtiden hoppas jag dock att Messi kan bidra med idéer och på ett eller annat sätt jobba för att utveckla klubben.

Ska man vara ärlig så förändrade väl inte direkt Pep klubbens sätt att tänka fotboll. Han inspirerades av Cruyff, totalfotbollen, passningsspelet etc, och förädlade denna fotbollsfilosofi, med andra viktiga taktiska drag som moderniserade fotbollen Barcelona associerats med. Tack vare han upptäcktes därför vår fotboll på ett globare plan. Som Andresito beskriver så hade vårt spel under Pep en påverkan på hela fotbollsvärlden där man blev noggrannare med att från tidig ålder lära ut grundteknik och speluppfattning istället för fysiska färdigheter.

I ett längre perspektiv skulle jag nästan våga påstå att Pep haft en större inverkan på världsfotbollen än vad han har haft för just Barcelona som klubb. Om tjugo år spelar det ingen roll hur många titlar vi vann under en femårsperiod, förutom det vi fans minns av den tiden, något som alltid kommer vara viktigast. Däremot så kommer fotbollen vi spelade under Pep att kommas ihåg väldigt länge. Fotbollen går i cykler och olika spelsystem är vid olika tidpunkter populära. Det är inte alls säkert att fotbollen som spelas om tjugo år kommer vara speciellt passningsorienterad men det väsentliga är att Pep, med sin stab och med sina spelare lyckades ta fotbollen till nästa nivå.
Mr. Culé
2015-01-12 16:10
Trevligt att ta en 3-1 seger, speciellt mot ett motstånd som Atlético. Visst gjorde Messi en bra insats men man skall nog ha klart för sig att Simeone gjorde ett taktiskt misstag att sätta Gámez som vänsterback där han var usel defensivt. Sedan tror jag att de hade helt enkelt en dålig dag än att vi var bra, i synnerligen deras kollektiv...
Barcelona fc__Barça
2015-01-12 16:08
Mr. Culé Så att domaren missade straff och ett rött kort kontrar du med att Atletico skulle haft en till hörna? Bra jobbat där.
Mr. Culé
2015-01-12 16:00
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Det var ju en intressant lista, jag kan väl göra detsamma fast åt det andra hållet om man skall vara rättvis...

- Mascherano gjorde ständiga regelbrott under matchen där argentinaren armbåge mot Mandzukic samt Griezmann rygg bakifrån.

- Messis hands, armbåge måt Gámez ansikte samt kung fu spark mot Moyàs ansitke.

- Dani Alves upprepade regelbrott (precis som Mascherano) under varav där han boxade Gámez i magen i samband med en inkast.

- Rakitic's klippning mot Gámez.

- Bravo som touchade bollen precis innan den var utanför spel och därmed skulle ge Atlético en regelrätt hörna.

- Sergio's vårdslösa tackling mot Arda Turan.

Men fortsätt du med att sticka huvudet i sanden och låtsas att våra spelare är oskyldiga änglar...
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-12 15:45
Undra vad Messi kommer ha för kostym ikväll, en sådan här kanske? :)
Barcelona Andresito
2015-01-12 15:34
Gabriel

Ja utan Gamper hade ju inte klubben funnits över huvud taget, han går inte att jämföra med övriga.

Skulle säga att Cruyff är den viktigaste. Han kom med nya idéer och la en grund som än idag utnyttjas, även om det utvecklats av flera tränare under åren.

Med det sagt så är Pep den som utvecklat klubben mest efter det, att ha en spelstil som hela världen såg upp till. Barn i låga åldrar började fokusera mer på passningsspelet, till och med i ett brunkland som Sverige.
Pep må ha varit den mest framgångsrika tränaren, men det varade bara 4 år, tyvärr, även om det var 4 välfyllda år.

Messi har väl egentligen inte tillfört något till klubben förutom titlar och framgång, inget man kan dra nytta av om 20 år med andra ord. Dock är han den största legenden utan tvekan.

Den ena är beroende av den andra. Utan Pep hade Messi inte blivit lika dominant, utan Cruyff hade inte Pep kunnat utveckla spelsystemet Tiki Taka till fullo, och utan Gamper hade dessa människor fått sprida lycka i andra klubbar.

Cruyff är lite som Xavi var i sin prime. Deras insatser gjorde att andra blev bättre.
Barcelona AndreD.
2015-01-12 15:31
IlTriplete Du äcklar mig
Barcelona Gabriel
2015-01-12 15:18
Har en intressant fråga till samtliga här inne. Jag undrar vilka just ni anser vara den viktigaste personen för klubben någonsin. Gamper, Cruyff, Pep, Messi, någon annan. Vem tycker ni är den viktigaste? Motivera gärna era svar.
Barcelona the cameroonians
2015-01-12 15:10
LeoMessi

De som sa att Ney och Leo inte skulle funka hade nog inte förväntat sig att Messi skulle "förpassas" ut på högerkanten igen.

Personligen tror jag att det är just detta som fått Neymar att prestera bättre denna säsongen (även om Leo spelade centralt tills Suárez var spelklar).

Att de inte flyter in i varandras ytor gör att Neymar får större frihet att uttrycka sin fotbollskonst på - precis på samma sätt som i landslaget.

Jag trodde inte att Messi skulle visa upp sådan ödmjukhet som han faktiskt gjort och acceptera kantpositionen, men han fortsätter visa sin storhet såväl som människa som fotbollsspelare.
Barcelona Rambla~
2015-01-12 15:09
@the cameroonians:

Så med andra ord kan man säga, FC Barcleona blir straffade av en organisation som själva sopar interna utredningar om korruption under mattan.

Nice Fifa! :P
Barcelona Rambla~
2015-01-12 15:06
Gårdagens match i HD med Ray Hudson

Obs! Hela matchen.
Barcelona LeoMessi
2015-01-12 15:01
Måste säga att det är så otroligt skönt att Neymar verkligen har kommit igång sen här säsongen. Han spelar med ett sånt självförtroende och det leder till att han vågar ta för sig. Sen är det så otroligt skönt att alla som sa att han och Messi inte skulle funka får stå i skamvrån. Dom trodde att Messi skulle ha alldeles för stort ego och att Neymar aldrig skulle glänsa så länge Messi är i Barcelona. Men nu glänser båda och jag kommer inte ihåg sist jag såg Messi så lycklig på plan, man ser hur glada vår trio blir när någon av dom gör mål. Det är som att när en gör mål så gör alla mål.
Barcelona the cameroonians
2015-01-12 14:45
Blatter, det korrupta fanskapet, har uttalat sig om Barcelonas Transfer-ban.

"Jag kommer att prata med representanter för Barcelona för att hitta en lösning"

"En stor klubb som Barcelona ska vara ett föredöme för omvärlden"

"Det är viktigt att man följer de beslut som fattas, för inom fotbollen ska man lära sig att både vinna och förlora"

Ja så kan man säga när man sitter som ordförande för en organisation som väljer att lägga ner interna utredningar om korruption. Jävla hycklare.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-12 14:35
Alla vet att Ronaldo är en hycklare som är besatt utav att få guldbollen. Förra året sa han att priset var ett skämt och om han yttrade sig om vad han egentligen tycker om priset skulle han hamna i fängelse, några månader efter att ha lipat i media om priset bla bla bla... Så vinner han guldbollen (precis som Gabriel skriver, är det största skämtet ever), så lipar han på scen efter att ha fått bollen. Men Ronaldo, priset betydde inget för ju, eller hur var det nu? Våran Messi säger att den som vinner bollen förtjänar den, ronaldo skulle få fängelse om han hade yttrat sig... #Klasskillnad
Barcelona Neymar11
2015-01-12 14:31
Andresito Fortsätter neymar så här så är han garanterad top 3 redan nästa säsong
Barcelona Neymar11
2015-01-12 14:30
Gabriel Klockren är du
Annons: