/spanien/barcelona/forum/3414.aspx/spanien/barcelona/forum/3414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 00:13
Kufi Nej Messi ska definitivt inte kunna styra och ställa som han vill. Men när man har en tränare som lyckas med bedriften att få i stort sätt alla spelare att underprestera och som har helt efterblivna taktiska idéer så är det skönt att åtminstone någon kan ryta ifrån. Lucho kommer jag att alltid respektera som den spelaren han var och min respekt för honom har inte försvunnit. Och jag vill inte att han kickas omgående heller, är bara otroligt trött på att han inte verkar veta vad han sysslar med. Han spelar nya formationer, bänkar spelare som har sjuk form, sätter spelare på en position han ej kan spela på och allt detta gör han i dom största och viktigaste matcherna! Han spelade Mathieu som VB i el clasico och mot PSG och motståndarna åt upp honom helt och hållet. Och det absolut värsta är att Mathieu inte visste att han skulle spela där, vilket betyder att han inte har förberett spelarna inför matchen. Och då är det jävligt skönt att åtminstone någon inom klubben visar sitt missnöje och kräver förbättring. Tacka Messi och Neymar för att vi ens har gjort mål i ligan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona J.Gamper
2015-01-10 00:11
Tycker att Messi är en hjälte som står upp för fansen som är trött på tränarens konstiga beslut. En riktig Culé är lika besviken som oss... och han beter sig som en culé.

Skulle vart en helt annan sak ifall Lucho visat någon slags kompetens.

Tidningarna måste sälja och hittar på ett och annat också. Jag går inte på deras skit iaf. Men många som gör det.
Barcelona Neymar11
2015-01-10 00:09
Koeman92 Bara för att man gör ett bra jobb i Sevilla betyder det inte per automatik att vi kommer se detsamma i Barcelona då förutsättningarna är annorlunda de är det jag vill komma fram till. Om han gör det han alltid har gjort och inte förändras då blir det bra, MEN det kan gå åt det andra hållet med det ska man i ha i åtanke
Barcelona Erik Satie
2015-01-10 00:09
Rijkaard vore en dröm. Dock skall Bartomeu inte ha ett skit tillbaka.
Barcelona Kufi
2015-01-10 00:05
Måste erkänna att jag skäms väldigt mycket över rapporterna att Messi avgör att Lucho inte skall fortsätta träna laget. Tycker en klubb som vår skall ha mer stake och egen vilja än att styras av en enda spelare. Ingen spelare är större än klubben, kvittar vad man gjort tidigare. Gillar inte att Messis ord är lag i vår klubb. Hoppas dock att Lucho sitter säsongen ut och att sedan den nya presidenten kan välja sin egen tränare.
Barcelona koeman92
2015-01-10 00:04
@Neymar11:

Fast nu spekulerar du bara. Han har gjort galna kap för Sevilla och har flera gånger upptäckt spelare i tidig ålder och sett till att utveckla de till världsspelare (läs Alves, Ramos, Navas etc). Dessutom är han en riktig räv på att förhandla. Nästan alla kap Sevilla har gjort har de sen lyckats sälja för dyrare. Är inte det vi egentligen behöver? En sportchef som besitter egenskaper i världsklass på att scouta och hitta talanger som sedan utvecklas till världsspelare och för en gångs skull se till att vi gör bra affärer? Nästan varje spelare vi har köpt det senaste decenniet har vi senare sålt för skitpriser eller gett bort (bokstavligen), för att inte ens nämna alla mediokra spelare som vi har köpt för överpriser.
Dessutom är Sevilla knappast ett dåligt lag. Hade de bara varit lite bättre så hade de nog lätt fixat CL plats i år.

Nä, Monchi har mitt fulla stöd ifall han blir sportchef. Han har redan bevisat att han besitter alla spetsegenskaper som krävs för att leda en storklubb som Barca, och ärligt talat så finns det ingen spanjor som är bättre än honom just nu. För mig får han gärna börja öppna plånboken och köpa världsklasspelare, våran ekonomi är knappast begränsad och såsom det ser ut i marknaden just nu så kan man inte ens få en talang i L.Mouras kaliber om man inte pungar ut minst 30 miljoner.
Barcelona Neymar11
2015-01-09 23:58
Påfågeln Monchi gör såna kap för att han måste, han måste skrapa på bottnet, i Barcelona så är det en hel annan värld. Dock så vill jag ha fel, men vi kan inte förvänta oss samma jobb. Kan bli bättre men kan bli sämre Fanns en tid i Barcelona där vi knappt hade några pengar och vi gjorde kap efter kap, men sen strömmade pengarna in så kom dom idiotiska värvningarna. Som alla vet så påverkar pengar människan, med en miljard i fickan så ändras synfältet och tankesättet
Barcelona LeoMessi
2015-01-09 23:53
Neymar11 Jag tycker att det är fullt troligt att det är så barto vill göra. Det jag motsätter mig är att dom blandar in Messi och får det att låta som att det är något han vill för annars drar han. Sen är jag väldigt övertygad om att Barto hade gjort detta, han vill vinna röster. Men tidningarna vill få det till att han vill göra Messi glad.
Barcelona påfågeln
2015-01-09 23:50
Neymar11:

Men Monchi gör bättre värvningar med Sevillas budget än Zubi gjort med Barcas, så han lär nog klara av att göra det bättre.

Kollade någon minut på den tråkiga bottenmatchen Levante - Deportivo. Glömde sedan Acestream på, och har nu suttit och tittat på ett sammandrag av Barca - Atleti genom åren, och nu visar spanska C + Liga Barca - Atletico Madrid från Cryuffs tid som tränare. Jordi Cruyff startar på topp. Intressant.
Barcelona Neymar11
2015-01-09 23:50
Leomessi Dock så är nyval runt hörnet, bartomeu kommer göra allt för att vinna förtroende. Säg att rijkaard kommer och vi börjar vinna/spela övertygande vad tror du händer? Han kommer vilja ha ett namn som fansen älskar, Guardiola är omöjlig då väljer han det bästa alternativet efter
Barcelona LeoMessi
2015-01-09 23:45
Neymar11 Det är därför det lika gärna kan vara skitsnack också. För något sånt är väldigt lätt att bara hitta på eftersom det lika gärna kan vara sant. Nu kan det vara sant också. Sen är det väldigt fult av tidningarna att skriva att enda anledningen till att Messi är kvar är för att han lovade Tito det innan han gick bort. Dom får det att låta som att Messi vantrivs och hatar det i Barcelona och att det enda som står i vägen för hans lycka är ett löfte han gav till en döende Tito (må han vila i frid). Lite som valdes, man kan skriva väldigt mycket om varför han valde att inte förlänga sitt kontrakt. 1. Han ville ta sig an nya utmaningar. 2. Han ville gå på fritransfer och få en fet sign on-bonus för det. 3. Det körde ihop sig med ledningen och han ville bara till vilken annan klubb som helst och pengar hade ingen betydelse.
Barcelona Neymar11
2015-01-09 23:43
Koeman92 Monchi i alla ära men Barcelona är inte Sevilla, helt andra krav och en helt annan budget. När han har pengarna framför sig så kommer det locka att göra galna köp Han får gärna motbevisa mig, men det är 2 skilda jobb men samma tjänst
Barcelona Erik Satie
2015-01-09 23:41
Vinner Josep Maria Bartomeu valet så tar jag mitt liv. Fan vad han ska vara slug alltså. Jag hoppas innerligt att medlemmarna är smartare än så här.

Är det någon som vet om Lucho sparkas oavsett matchresultat eller bara vid eventuell förlust på söndag?
Barcelona koeman92
2015-01-09 23:41
@Diar Shekha:

Soriano får gärna komma tillbaka.. Men Txiki, nej tack. Har inget emot honom, men han har gjort en hel del missar och konstiga värvningar (läs Caceres, Chigrinskiy (stavning), L.Henrique, Keirrison.. ja, listan kan göras längre). Det optimala vore om Monchi blev sportchef. Det tror jag att alla här inne håller med om.
Barcelona Neymar11
2015-01-09 23:38
Låt mig se nu vilka bartomeu kan komma att ha i sin ledning Garcia Rijkaard 2 riktigt uppskattade namn nere i Katalonien och fler kommer att komma + att han "själv" beordrar nyval Den räven är riktigt jävla slug och kommer vinna valet
Barcelona Neymar11
2015-01-09 23:35
Leomessi Nja just nu vet man inte vad som är sant och det är faktiskt fullt möjligt att det stämmer. Vart uppe på tapeten att han får 2 matcher på sig, ett flertal tidningar som har nämnt detsamma Rijkaard förövrigt är som fadersfigur för Messi, och det ska man inte heller underskatta. Man kan nästan gå så långt att säga att rijkaard är den största anledning (efter hans talang) till att han är så bra som han är. Rijkaard och Ronaldinho formade honom under dem viktigaste åren ( Pep finslipade diamanten )
Barcelona Erik Satie
2015-01-09 23:32
Helvete alltså. Jag är väldigt rädd för att medlemmarna kommer att gå i Bartomeus fälla. Blir han omvald så vet jag inte vad jag gör...
Barcelona LeoMessi
2015-01-09 23:24
Cameroonians Man ska inte tro på något av vad som skrivs av Messi. Snart står det att han och Mourinho har kommit överens om en övergång genom att kommunicera med brevduvor. Det är snarare så att spanska/katalanska medierna vill att Messi ska flytta.
Barcelona the cameroonians
2015-01-09 23:15
...och ett par timmar senare dementerar klubben via MD (föga överraskande) att Barto skulle ha träffat Leo - utan bara gått ner för att hälsa på domarna "som sig bör" och sedan gratulerade spelarna i omklädningsrummet.
Barcelona Diar Shekha
2015-01-09 23:15
Enligt Sport har Laporta varit i kontakt med Txiki & Sorriano för att förstärka sitt team inför valet. Sen skriver de att Manuel Pellegrini skulle kunna vara på tapeten om Laporta får hem Txiki & Sorriano.
Barcelona Neymar11
2015-01-09 23:10
The camerooninas Du gjorde min dag precis, jag må stötta Lucho till 100 % men när rijkaard kommer påtal så blir jag som en tjockis i en godis affär. 05/06 säsongen är fortfarande min favorit då vi inte hade någon direkt svaghet och spelade så varierande. Rijkaard är äckligt bra på att spela in dem som skall spela och lyfta fram dem bästa talangerna
Barcelona the cameroonians
2015-01-09 23:07
Orkar inte scrolla x antal sifor bakåt på forumet, men enligt Sport ska Barto träffat Messi efter Elche-matchen och deklarerat hans totala stöd för la Pulga och informerat om att Luchos dagar som tränare var räknade - samt att den nya tränaren mycket väl kunde komma att även bli sportchef.

Messi ska då ha frågat efter Rijkaard...

Om informationen stämmer skulle det, enligt journalisten Capdevila, bli så att Lucho kommer att avgå efter matchen mot Atlético.

Bartos offerkampanj och fortsatta valfläsk fortsätter verkar det som.
Kommer Messi hugga honom i ryggen efter säsongen och lämna klubben?

Jag säger inte att detta på något sätt är sant, men ingen rök utan eld, eller?
Barcelona Junta Dimision
2015-01-09 22:03
@Peshmerge:

Agree to disagree helt enkelt. Personligen tycker jag att Pique var bland de bästa mittbackarna i världen säsongen 2009-2010 och var även en av våra bästa spelare den säsongen imo efter sitt genombrott under Peps första säsong. 2010-2011 säsongen började han dala trots att han fortfarande hade en hög högstanivå vilket jag tycker han definitivt visade i CL semifinalerna mot Real Madrid.

Därefter gick det utför tyvärr och han blev bara sämre och sämre för varje säsong tyvärr. Håller absolut med om att Puyol underlättade väldigt mycket för Pique och fick honom att vara på tårna i 90 minuter + tilläggstid, men man kan inte se bort från faktumet att Pique höll en hög nivå under den tiden och var viktig för oss under Pep-eran, främst i uppspelsfasen, vilket Pep själv har sagt. Jag känner iallafall att det fanns en viss hunger och pondus hos Pique under de åren han ansågs vara bland de bästa mittbackarna i världen, men som tyvärr är bortblåst nu. Han har aldrig varit snabb, men han var mycket bättre på att läsa spelet, hade ett mycket större självförtroende och var bra 1 mot 1 (något som han har varit hemskt dålig på senaste tre åren och fortfarande är). Jag tror inte Pique kommer nå upp den nivån han en gång hade, men jag tycker iallafall att han har spelat upp sig den senaste månaden och förhoppningsvis fortsätter han på det här spåret.

Väl mött & Biji Kurdistan.
Barcelona LeoMessi
2015-01-09 21:12
Smogen För den summan så kan dom fan köpa Ronaldo! Real är grymma, deras spelare kan inte köpas för överpriser förrän dom har spelat skit och förrän dom verkligen vill bli av med dom. Jag kan lova dig att dom skulle kunna sälja benzema för över 50 mille, medan vi skulle inte kunnat sälja Neymar för mer än 40 mille. Inte för att jag vill sälja Neymar, han finns det inget pris på.
Barcelona Smogen
2015-01-09 21:08
Så enligt ryktet siktar Man utd på att slå Barcelona mycket svårslagna rekord när det gäller dåliga fotbollsaffärer. Detta genom att köpa Bale för 1.8 miljarder. Antingen så är det totalt påhitt (troligast) eller så tog Valdes med sig Zubi till ManU Där har han nu har hand om klubbens affärer.
Barcelona Lion24
2015-01-09 21:04
Kan nån vänlig själ förklara för mig allt det där med buropen under matchen mot Elche? Busvisslades det åt Lucho? Busvisslades det åt Messi? I såna fall vilka? Skrek man Luchos namn? I såna fall vilka? Jag kunde inte ha nå ljud alls när matchen spelades så skulle verkligen uppskatta information. Har läst runt lite men har inte fått den perfekta bilden.
Barcelona Peshmerge
2015-01-09 20:48
@Junta Dimision:

"Väldigt lång väg kvar till den Pique som var bland bästa mittbackarna i välden". Ska jag vara helt ärlig & realistisk mot dig så har Pique aldrig varit mycket bättre än vad han är nu(i dagens form Pique). Han har aldrig varit snabb och alltid varit motsatsen. Han har spelat på en väldigt låg nivå i tre säsonger nu och det vet vi alla om. Aldrig att han är bättre än så här. Puyol underlättade allt för Pique och Pique glänste bredvid kapten Puyi. Inte mer!
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-09 20:12
Casillas (Real Madrid): "Toughtest opponent I faced? Eto'o always paid us back and drove us to despair. And Messi scored every game." [cope]
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-09 19:47
Barclasico

Det är därför Martino tog Argentina jobbet och hyllar Messi. Har du kollat källan och är du medveten ens om vilka idioter det är som skriver sådan dynga? Jag har inte tiden att lära dig. Det är något du ska göra själv. Det är synd om dig att du inte ser Messis lojalitet och kärlek till klubben.

Han orkade inte längre se klubben misshandlas av inkompetenta idioter som kan inte kan bygga ett start lag eller anställa en tränare med klara ideer.
Barcelona Andresito
2015-01-09 19:44
@Barclasico:

Barclasico

Alltså tänk lite..
Först sas det att Messi hade valt Tata som tränare, och nu detta.
Varför skrivs detta nu, nästan ett år efter att det antas ha hänt?
Tror inte en sekund på det där du skrev.

Ha lite tillit till dina spelare, lyssna inte på allt som skrivs i media.
Annons: