/spanien/barcelona/forum/3411.aspx/spanien/barcelona/forum/3411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-04-06 19:57
Väldigt sällan någon gör 5 mål på ett bra försvar.

Leverkusen gav i alla fall inte upp, de gjorde ju mål på övertid :P

Mr. Vilanova
2015-04-06 19:47
Zyzz

Jaha? Ändrar ändå inte faktumet på att Leverkusen gjorde ett horribelt försvarsinsats och som Messi kunde utnyttjajätte ytorna som dom bjöd på...
Barcelona Zyzz
2015-04-06 19:38
Mr. Vilanova: Ett dåligt Leverkusen är fortfarande bättre än ett dåligt Granada...
Postat via SvenskaFans-appen
Mr. Vilanova
2015-04-06 19:36
@Z_Z:

Jag håller med om att vi sitter på en guldklimp i Rafinha och får han förtroende så säger det väl sig självt att han kommer spela utan press och kunna få ut sin potential. Att reducera honom till en rotationsspelare är inte riktigt rätt väg att gå enligt mig.
Mr. Vilanova
2015-04-06 19:34
@Acrobat:

Nu ska jag vara djävulens advokat här och inte stå på Messis sida, snarare tvärtom.

Man skall komma ihåg att Leverkusen gjorde en av sämsta taktiska fel och Granadas försvar igår gjorde nog det bättre taktiskt iallafall.

Leverkusens hade en hög backlinje som låg nästan vid mittlinjen och Messi sprang sig friläge efter friläge. Kanske den sämsta prestationen taktiskt av ett CL-lag under de senaste 20 år som har jag följt sporten.
Barcelona WalterWhite
2015-04-06 16:58
Skottet från Halilovic igår.

Det går rykten om att stolpen vibrerar fortfarande.
Barcelona the cameroonians
2015-04-06 16:16
Det var inte ett misstag av Lucho att starta med Rafinha igår, tvärtom behöver han speltid för att fortsätta utvecklas. Han utsågs trots allt till La ligas bästa unga spelare förra säsongen - så nog finns potential.
Tog han chansen?
Nej, men säg den spelare, förutom mittbackarna, som gjorde en toppinsats igår.

Misstaget var att spela Rafinha med Iniesta, två spelartyper som påminner en hel del om varandra - men som tvingades att agera på tok för långt ner i plan och aldrig fick bollen i fart.

Lucho har ff efter 45 matcher misslyckats med att hitta balansen på mittfältet, det är nästan som att han inte längre bryr sig om den lagdelen. Tyvärr lyckades inte heller ytterbackarna hitta något samspel med anfallet och resultatet av detta såg vi igår men även i flera (de flesta) andra matcher i år.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-06 15:29
@Smogen:

Till Rafinhas försvar så är den här matchen hans enda för säsongen som han inte har sprungit hem som en häst. Tänk efter nu. Jag var inte nöjd med samtligas prestation heller men man ska inte ta i som vissa här inne.

Jag är inte ensam om den här teorin om Thiago och den är fullkomligt logisk. Thiago ignorerades och såldes till slut för att frigöra kapital för Neymar. Finns ingen annan förklaring. Man kan inte skylla det på dumhet bara. Ledningen och Tito valde Thiago som offerlammet. Jag hade hellre offrat Pedro. Men Tito hade en hand i det hela med. Det var inget som gjordes av misstag. De är inte så dumma att de höll Thiago ifrån att spela fler matcher för att de inte hade någon aning om att klausulen i hans kontrakt skulle höjas om han spelade flera matcher.

De inblandade i affären visste exakt vad de gjorde.
Barcelona Smogen
2015-04-06 15:21
@Baha - Tres Amigos:

Det var Zubi och Tito som slarvade bort Thiago. Zubi genom att skriva det mest korkade kontrakt en sportchef någonsin har skrivit i klubben och Tito genom att vara otroligt envis och vägra spela honom.

Rafinha kan bli riktigt bra, men han måste fasen börja kämpa. Nu har jag ingen statistik på hur många meter olika spelare sprang igår, men en mittfältare som Rafinha bör vara en av de som rör sig mest i laget, det tror jag inte han gjorde igår. Det är mest det vi klagar på. Du kan ha en dålig dag, men du ska i alla fall kämpa.
2015-04-06 14:50
Rafinha är bra riktigt bra men han är inte Xavi och Iniesta typen av spelare. Han tiki takar inte och skapar inte rörelse inom laget. Rafinha ska sättas i lägen där han kan riva sår i motståndarna med sina kvicka dribblingar i sista tredjedelen. Som i El Clasico och många andra matcher då skiner han. Han skapar alltid frisparkar och gula kort till motståndarna.

Va inte för hårda mot våra talanger, att spela i Barca är unikt och inget som alla klarar av. Kolla på Dos Santos bröderna, Nolito och Fontas med flera. I Barca är de små vilsna kycklingar men i andra lag är de tongivande startspelare. Det är inte lätt att spela i Barca med den spelstilen klubben begär. Du måste vara unik eller ska tränaren och klubben ha stor tålamod med dig tills du växer in i klubben.

Tello i Barca ville alla få bort, Tello i Porto vill man ha tillbaka. Ge Rafinha tid och om det inte funkar under Lucho kanske funkar det under en annan tränare som De Boer. Att vilja slänga Rafinha nu är bara sjukt. Vill inte göra ännu en Thiago som Madrid kommer köpa loss för 68 miljoner euro om 2 år. Han fick inget annat än beröm av kommentatorerna i derbyt mot Dortmund.

Ta en klubba, sug på den och lugna ner ballarna.
Barcelona Thierry Henry
2015-04-06 14:37
@A good coach is everything!:
Vi leder la liga med 4 poäng, vi är i final i copa del rey och i kvartsfinal i cl och du "mår illa" av han som tränare. Förklara hur du tänker? Av allt att dömma så bär hans rotationer frukt nu under säsongs slut spurten. Eller du kanske hade föredragit att likt real tappa nu när allt skall avgöras? Hans mer varierande spelsätt och det faktum att han vågat dra ut Messi på kanten igen är också stora faktorer till att vi går så bra som vi gör trotts att vi har ett flertal positioner där vi egentligen inte håller måttet och behöver förstärka (som mittfältet, högerback och mittback bland annat). Lucho ska ha all kred för arbetet han utfört hitills. Han kanske inte är världens bästa tränare men ytterst få tränare hade vågat göra dom förändringarna han gjort i dagens barca . Han har vart en klar uppgradering jämfört med dom 2 intetsägande nickedockor till tränare vi hade innan honom (all respekt och kärlek till Tito som människa i övrigt). Jag tycker du ska vänta till säsongen är Slut innan du lägger din dom över Enriques arbete. Hans idéer är något jag personligen förespråkat länge. Ett mer fysiskt och rakare barca. Med större variation i sitt spel. Och hitills har det bärt frukt!
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-06 14:27
När man kollar över tabellen nu så har vi 4 förluster och 2 oavgjorda i ligaspelet. Förlusterna har alltså kommit borta mot Sociedad & R.madrid. Sedan hemma mot Malaga, Celta Vigo.

Ok, om vi säger så här, vi hade inte ens ett spel i början och det var lite kaos i klubben här och där. Messi/Lucho(ni fattar) medans allt var frid och fröjd i Madrid. Dem var även i sitt livsform under första El Clasicon så kan man inte säga mycket mer. El Clasico var en av deras 22 raka matcher utan förlust.

Men borta mot Sociedad med ett självmål(Alba) och hemma mot Celta och Malaga? 9 poäng försvann bara sådär. 1-0, 0-1, 0-1. Dem två sistnämnda matcherna var tom på Camp Nou. Men hur vi har lyckats tappa 9 poäng sådär är för mig en gåta. Det är så irriterande. Dom poängen hade varit guldvärda nu. Vi hade haft 80poäng. Dvs 13poäng före Madrid och ligan hade varit finito. Men men sån är läget nu och vi får nöja oss med 4p istället. (no? mad)
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-06 14:19
Neymar11 Tala för dig själv och alla andra som hypar Rafinha! Jag kommer aldriga hypa en spelare tills han visat vad han går för. Att säga att Rafinha inte gjorde bort sig igår? Seriöst ibland undrar man om vissa ser samma match som en själv. Rafina gjorde bort sig ett antal gånger med sitt loja spel. För mig så är den tekniska biten viktig, men har du inte den, eller att det av någon anledning inte är din dag. Så ska du åtminstone kriga, kämpa,löpa,tackla va allmänt jobbig för det andra laget.Har nog aldrig sätt en talang som har fått ett så stort förtroende som Rafinha och springa så lite. Rafinha lunkade runt på plan som han vore Pirlo. Att se Xavi vinna mer boll och vara 10 gånger mer aktiv än Rafinha säger allt. En 34 årig snubbe som har vunnit allt springer och vill mer än Rafinha. Det är för mig jävligt oroande.. Lucho orka jag inte ens ta upp längre mår faktist illa av han som tränare..
Barcelona Smogen
2015-04-06 14:10
Neymar11 Forumet här är inre en gemensam röst. Vi är många som tycker olika, därför har vi nog också olika åsikter om Rafinha. jag har höga förhoppnibgar om Rafinha och tycker tex. det var helt rätt att starta honom igår. Tyvärr var han helt usel och bytet var helt rätt. Han borde få chansen ett par gångr till denna säsongen, men inte mer i svåra bortamatcher.
Barcelona Z_Z
2015-04-06 13:39
Neymar11:

Håller helt och fullt med dig. Rafinha är en mittfältare som kan komma att hålla en riktigt hög nivå om han ges chanser.
Däremot så känns det rätt tydligt om man ser till denna säsong att han presterar som bäst tillsammans med Xavi eller Rakitic snarare än Iniesta.
Barcelona Neymar11
2015-04-06 13:36
Varför all detta gnällande på Rafinha? Och varför all detta gnällande på Lucho som spelar Rafinha? Ni hycklar ju hela jävla tiden, ena stunden är Rafinha en stor talang med hög potential och det är idioti att Lucho inte spelar honom mer När han spelar honom så är det för vågat och inte rätt läge att spela honom, vad fan bestäm er. Rafinha gick inte bort sig på något sätt alls igår Iniesta var den svaga länken på mitten, som raserade allt offensivt samt defensivt med sina bolltapp, och idiotiska passningar mitt på plan. Lucho borde lyfta upp honom och skaka om Iniesta tills han vaknar
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-06 13:29
Om vi ska ha någon chans att vinna kommande matcher kan vi inte spela med samma svaga mittfält som vi gjorde mot Celta. Tyckte fan synd om försvaret och Busi. De fick ingen hjälp från övriga.

Vilken jävla skillnad det blev när Xavi klev in i matchen och började kombinera trianglar med Busi och Messi.

Lucho måste sätta ditt startelvan. Jag kan fortfarande inte räkna ut varför Rafinha och Inesta fick fortsätta hunsa i mittfältet tills Lucho byte ut dem. Om han ser att det inte funkar rätta till det snabbt. Vi har inte råd att tappa en enda poäng..

2015-04-06 13:20
@Barcelonistas:

Precis, därför måste våra spelare släcka hoppet för de i Paris. Vinna 3-0 komfortabelt och vända sin fokus mot La Liga. Det är inte varje dag man får ett CL lag skadad med avstängda spelare på silverfat. Det är en chans vi inte får missa.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-06 13:02
Baha - vi har lite tur att PSG har många spelare borta. Veratti,Zlatan,David luiz kommer tydligen missa mötet mot oss.
2015-04-06 12:59
Sevilla matchen är liga avgörande och vi möter de i deras bästa form. Om vi vinner den matchen lär vi segla genom la liga till slutet. Vad som är oroväckande med den matchen är att vi ska CL direkt efter. Och vi alla vet hur våra spelares fokus skenar iväg när CL väntar oss.

Sevilla kommer inte missa sina chanser som Celta.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-06 12:54
Deal with it - 9 matcher kvar han måste göra 15 mål för att slå det. Knappast en lätt uppgift. Men visst är det möjligt. 50% av ronaldos mål 2015 har kommit mot Granada..
Barcelona Himne del Barcelona
2015-04-06 12:50
Man brukar ofta säga att tabellen aldrig ljuger. Men i det här fallet gör den faktiskt det på så vis att fyra poäng ner till Real Madrid ser ut som ett större gap än det faktiskt är.

Det skulle kunna ses som att Barcelona har råd med två oavgjorda matcher, när det i själva verket är så att Barcelona bara har råd med en på grund av att Real vid lika antal poäng vinner på inbördes möten.

Det är en mycket knapp ligaledning Barcelona har och igår var det otäckt nära att man redan nu tappade den marginal man skaffat sig. Mathieus mål igår var ett av de viktigaste på hela säsongen och kommer definitivt vara ett sådant mål man ser tillbaka på som avgörande om Barcelona nu skulle lyckas hålla undan hela vägen.

Barcelona har verkligen kämpat sig till den position man för tillfället har. Det jobbiga och cyniska är hur vansinnigt snabbt det skulle kunna gå att tappa alltihopa. Experter som på allvar trodde att ligan är avgjord tack vare El Clásico är antingen naiva eller bara helt fel på det.

Ser fram emot avslutningen på säsongen med skräckblandad förtjusning. Det här kommer bli otäckt spännande.
Barcelona LeoMessi
2015-04-06 12:44
Rayo är exakt ett lag man brukar köra över eftersom dom är så otroligt trogna sin offensiva fotboll. Det är underhållande matcher men det brukar oftast sluta med stora siffror.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-06 12:41
Tror Real tappar nu under veckan. Rayo borta är inget lag man bara kör över. Vi kan leda ligan med 6-7 poäng den kommande veckan.
Barcelona Neymar N11
2015-04-06 12:14
Snälla ta inget i förskott, vi möter Almeria som kämpar för sin plats i ligan. Dom kommer inte vika ner sig som Granada. 9 matcher i ligan = 9 finaler.
Barcelona wallmannen
2015-04-06 11:33
Tiki-Taka, det kan mycket väl hända, men du borde oroa dig mer över att Barca tappar förstaplatsen.. Det gör jag. ;-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona DM1982
2015-04-06 11:28
[QUOTE=Tiki-Taka]Det jag är mest oroad över är att Ronaldo slår messis rekord på 50 mål. Tror ni han gör det? [/QUOTE] Möjligt men spelar Messi på onsdag kan han stänka dit rätt många mål också. I slutet av dagen så spelar individuella rekord och priser ingen roll i lagsporten fotboll.
Tiki-Taka
2015-04-06 11:15
Det jag är mest oroad över är att Ronaldo slår messis rekord på 50 mål. Tror ni han gör det?
Barcelona Vampíro
2015-04-06 10:19
[QUOTE=Mr. Vilanova]Vampíro Med andra ord så krävs det att Mathieu måste spotta in mål för att han skall vara godkänd i dina ögon med andra ord? Alright then... [/QUOTE] Nope. Däremot skriver jag vad jag tycker. Suárez var under långa stunder horribel i höstas och då tyckte jag han var dålig. Sen började han spela upp sig avsevärt och då tyckte jag han var bra. Likadant med Piqué, Busquets, Dani Alves etc. Hänger du med nu? Enkel ekvation.
Barcelona Smogen
2015-04-06 08:06
Jag tycker Sjöberg brukar få oförtjänt mycket hat för sina artiklar, men denna gången är han verkligen pinsam. Han skriver som en 12 årig bitter Realfanboy. patetiskt
Annons: