/spanien/barcelona/forum/3409.aspx/spanien/barcelona/forum/3409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2015-01-13 14:52
Tyckte Rakitic var klockren mot Atletico. Vi måste spela in honom mer för hans spelstil behövs verkligen. Drömmen vore ifall han blev en mittfältare som kan stå för lite mål också framåt..
Barcelona IlTriplete
2015-01-13 14:42
Förlåt om jag ännu en gång tar upp Ballon d'Or debatten men ville bara poängtera en sak för alla i Puertan. Cristiano är inte "den mest kompletta spelaren" någonsin. Inte ens idag är han det. Väldigt komplett målskytt absolut, gör mål med höger, vänster, huvudet, långskott, distinkta avslut, chippar etc. Ännu en gång: KOMPLETT MÅLSKYTT. En komplett spelare för mig är (bara 2 exempel): - Yaya Toure: han spelade som anfallare tidigt i sin karriär innan han blev defensiv mittfältare. I Barcelona fick han spela som mittback då och då innan han sen blev offensiv mittfältare i City. Den enda rollen han inte haft är målvakt, haha. - Lionel Messi: inte lika flexibel som Toure kanske, men är mycket mer involverad i spelet än de flesta anfallarna i världen. Finns ingen spelare som har utgångsposition som nia, droppar ner, startar sina egna anfall (pga ett mediokert mittfält i Barca) och sedan avslutar dem på egen hand. När Messi var som absolut bäst var han före Ronaldo som bäste målskytt men även spelaren med flest assist före Özil. Lär er vad en "komplett spelare" betyder innan ni hypar er spelare lite för mycket. Vart är "världens mest komplette" i tuffa matcher mot parkerade bussar som Atletico oftast ställer fram? Ronaldo har inte den egenskapen att låsa upp en match på egen hand som Leo har.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-01-13 14:21
Tycker faktiskt att vi ska vila hela elvan från atletico matchen. Låt reserverna och talangerna spela av den matchen Dom elva kan stanna i Barcelona och träna
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-13 14:19
@Erik Satie:

Ja precis. Jag skulle också vilja se mascherano tillsammans med rafinha och rakitic på mittfältet
Barcelona Erik Satie
2015-01-13 13:55
Skit i Ballon D'or nu. Det som är roligt är att Adama och Halilovic tränade med A-laget idag. Hoppas verkligen de får speltid på torsdag, särskilt Halilovic.
Barcelona Den vise mannen
2015-01-13 13:15
Länken kom inte med???? Efter guldet – här är Ronaldos diamanter http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article20151558.se
Barcelona Den vise mannen
2015-01-13 13:11
En sak som jag upptäckte som saknas på bilden i länktipset: Det är ingen hög klack på dom!?
Barcelona Barca4life98
2015-01-13 12:58
Vad tror ni Luis Enrique skulle behöva vinna den här säsongen för att få stanna? Tyckte faktiskt att det såg riktigt bra ut mot Atletico. Det finns småsaker som man kan förbättra om Enrique bestämmer sig för EN elva som han spelar i dom svåra matcherna.
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-13 12:43
Brydde mig knappt om dessa priser när våra spelare var aspiranter till att vinna, och bryr mig föga mycket nu. Så något nytt kring laget vi alla älskar?
:P
Barcelona Kufi
2015-01-13 12:36
Komigen grabbar, det är inte värdigt er att koka över såhär över ett individuellt pris. Seriöst, jag har skrattat hela morgonen över vissa av ers inlägg, det är bara ett individuellt pris. Ni har ta mig fan attackerat allt ifrån killens personlighet till hans flickvän. Ronaldo förtjänade priset i år, allt annat skulle vara att ljuga för sig själv. Messi har säkert chansen att vinna priset framöver så ingen anledning och deppa. Upp med hakan bröder!
Barcelona Andresito
2015-01-13 12:35
The bitterness is strong in this one
Barcelona Lion24
2015-01-13 11:54
Neymar11

Haha, bitter? Absolut inte. Men det där är sanningen. Det är verkligheten. Vart hade Cristiano varit med Zubi som sportchef? I Real Madrid spelaren inte EN medelmåttig/dålig/slut spelare. Den sämsta dom har är väl Nacho och han är mer än en godkänd spelare som kan spela på alla fronter i backlinjen och gör det med bravur. Tänk dig att ha Varane som RESERV och Mascherano som startman som mittback. Det är olika förutsättningar som dom har. Skillnaden mellan Madrid och Barcelonas styrelse/ledning?

Är det inte en GROV skillnad på att ha Mourinho och Ancelotti som tränare än Tata och Lucho? Haha. Jag säger det nu, den som anser att tränaren inte har den viktigaste rollen i ett fotbollslag (på den nivån) har väldigt begränsade kunskaper om sporten fotboll. Rakt av.

Trots allt det, så anser jag att Cristiano kanske förtjänar den. Jag personligen tyckte att Di Maria och Ramos var mer avgörande och bättre för Real än Ronaldo, kanske Modric också. Men det är målen som syns och det är förståeligt. Man såg i VM när det var en omvänd situation där Cristiano hade rätt kassa lagkamrater och där Messi hade världsklass spelare med sig. Hur gick det för Portgual och Argentina då? Och för Cristiano och Messi? En spelare gör inte allt för ett lag men om en spelare har mycket bättre medspelare och framförallt tränare så har den spelaren ett stort försprång.
Barcelona zigazaga
2015-01-13 11:41
Haha, Ronaldo förstår inte vilket narr folk kommer att göra av honom resten av hans karriär för detta. Personligen tyckte jag det var skitkul. :D
Barcelona Barieta
2015-01-13 11:38
Lite oroväckande är det när Messi uttalar sig som han gjorde igår, om han var dom helst kan hända efter säsongen. Han dementerar ju i och för sig senare att han tänkt och lämna, men hur många spelare har man inte sett göra samma sak för att sedan lämna..
Barcelona Neymar11
2015-01-13 11:36
Lion24 Inte för att vara elak, men satan vad bitter du är --------------- Och det gäller fan nästan alla här inne, behöver ni verkligen bekräftelse från FIFA för att förstå att Messi är världens bäste spelare (fast det är en smakfråga och alla har sina favoriter). Jag tycker Messi försvarar sig själv ganska väl på plan och han sköter snacket åt oss Även fast ni verkligen inte förstår varför han fick priset, även om han inte förtjänar det. Gratulera (om ni vill) och gå vidare, ta efter Messi istället! Mästare visar klass inte avundsjuka/hat/bitterhet även om verkligheten är något helt annat
Barcelona Cule4life
2015-01-13 11:34
Barca oavsett
Barcelona Lion24
2015-01-13 11:31
Grattis Cristiano Ronaldo för Balon D'Or! Grattis. Grattis Cristiano Ronaldo för att du under de två åren som du vunnit Balon D'Or har haft Jose Mourinho (våren-2013) och Carlo Ancelotti som tränare. Grattis Cristiano för att du har hade/har 2 av, redan nu, mest framgångsrika tränarna genom tiderna. Grattis Cristiano Ronaldo för att du inte har haft Gerardo Martino och Luis Enrique som tränare. Grattis Cristiano för att du inte hade en tränare som inte hade ett dugg erfarenhet av europeisk fotboll. Grattis Cristiano för att du inte hade en tränare som ordnade grillfester i slutet av säsongen när säsongen började dra ihop sig. Grattis Cristiano för att du inte hade en tränare som hade uppenbara problem med lag disciplinen.

Grattis Cristiano för att du inte hade en tränare som inte fick köra sitt. Grattis Cristiano för att du hade tränare med bollar, tillskillnad från din rival. Grattis Cristiano Ronaldo för att du överhuvudtaget inte är i närheten av Luis Enrique. Grattis Cristiano för att du inte tränas av en tränare som tar ut sin 11:a en och en halv timme innan match. Grattis Cristiano för att du inte tränas av en tränare som inte ens kommunicerar med sina spelare. Grattis Cristiano återigen för att du har Ancelotti, som är den framgångsrikaste aktiva tränaren där ute med 3 CL titlar i bagaget. Grattis Cristiano för att du inte spelar i ett lag där centrala mittfältaren blir högerback och högerback blir spelfördelaren.

Grattis Cristiano Ronaldo för att du inte har en idélös och bokstavligen en horribel tränare. Du ska tacka Ancelotti Cristiano men vi grattar dig. Gratulerar Cristiano Ronaldo för att du inte har en tränare som spelat 27 olika startelvor på 27 olika matcher. Grattis Cristiano för att du har Raphael Varane som reserv på mittbacksfronten medans din rival har Mascherano som startman. Gratulerar till dig Cristiano som inte spelar i en klubb i kris. Grattis för att du överhuvudtaget inte andas under samma tak som geniet Andoni Zubizarreta. Grattis för att du inte har någonting med honom att göra. Grattis Cristiano för att du har en kompetent och duktig styrelse/president jämfört med din rival. Grattis Cristiano Ronaldo för att du inte har nånting med Rosell, Bartomeu, Faus o.s.v att göra.

Grattis Cristiano för att du inte spelar i ett lag med en sån dålig ledning att dom förstört en av tidernas bästa lag. Grattis Cristiano för att din tränare/president inte köpte Song som mittback. Grattis Cristiano för att din tränare inte ville ha Jeremey Mathieu och Thomas Vermaelen som mittbackar på en sån utsatt och välkänd problem. Grattis Cristiano Ronaldo för att du inte spelar med Dani Alves, Martin Montoya, Douglas, Gerard Piqué, Javier Mascherano (mittback), Jeremy Mathieu, Thomas Vermaelen, Sergi Roberto, Pedro och Munir el Haddadi, gratulerar.

Återigen, grattis Cristiano. Du är sannerligen den bästa fotbollsspelaren i världen. Du är sannerligen den mest kompletta spelaren i världen.
Barcelona Barca4life98
2015-01-13 11:22
Guldbollen borde delas ut efter varje säsong istället för varje kalenderår
Ronaldinho Gaucho
2015-01-13 11:12
Som sagt: ganska naturligt att Ronaldo vann i år med tanke på CL och CdR-vinst i fjol samt som att han slog rekord i antal mål i CL.

Å andra sidan var det ytterst märkligt och korrupt att han vann förra året då han inte vann en enda titel under 2013 samtidigt som att kampanjen startades iom Blatters snedsteg och att omröstningen förlängdes två veckor (which makes no fucking sense). Ronaldo var aldrig aktuell att vinna det året förrän media drog upp hela Blatter-grejjen samtidigt som att Ronaldo gjorde hattrick mot Sverige vilket ledde till momentum. Samma höst blev Messi skadad. Så det här med att ha Ballon d'Or under januari varje år är skit då det tydligen inte spelar stor roll vad man gjorde under våren utan det som räknas är kampanjen under hösten enbart.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-13 11:01
Komplett målskytt o spelare e två helt olika saker.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-13 11:00
Ronaldo den mest kompletta spelaren genom tiderna? Next joke please. Möjligtvis så är Ronaldo kanske den mest kompletta målskytten. Messis guldboll 2010, lider man av selektivtminne så kan man lätt glömma bort hur bra Messi var 2010. Om det var något dom var korrupt så var det föra årets guldboll som Ronaldo vann tack vare fusk. En jävla cry me kampanj som var pinsam. Att Madridistas kallar Ronaldo för tidernas bästa spelare? Bitch please Messi 08-13 den nivån har Ronaldo aldrig varit på o han kommer inte nå den heller.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-13 10:40
Godmorgon, SIIIIIIIIIIII
Barcelona Barcelonistas
2015-01-13 10:33
Pele: a penalty is a cowardly way to score.
Barcelona Neymar11
2015-01-13 10:19
Andersito Han om någon kan man förstå, han visade mest hjärta och sprang mest för den klubben men blev utbuad oftast!
Barcelona Andresito
2015-01-13 09:35
Ännu en som inte vill signera sin gamla klubbs tröja. Denna gången är det mycket tydligare att han undviker klubbens tröjor. Ingen mindre än di María
Barcelona Neymar N11
2015-01-13 09:20
Stoitchkov: "Messi will always be the best. People compare him to Maradona, Pele and Cruyff... Cristiano is only compared to Messi." [ser] Sanningen svider eller hur marränger ;)
Barcelona Barcelonistas
2015-01-13 08:18
Vad Ronaldo verkligen skrek efter att ha vunnit guldbollen. Penaltyyyyyyyyyyyyyyyyy!
Barcelona FCB_Messi
2015-01-13 07:23
Vi som vet , vi vet .
Barcelona Gio Style
2015-01-13 05:46
Jag kan väl säga som så att om det var något år som Ronaldo förtjänade priset så var det i år. Sen att vissa människor vill få det till att han är bäst i historien ... Ronaldo är i sin bästa form någonsin, Messi i vad man kan kalla sin sämsta om man ställer det bredvid hans tidigare säsonger. Trots det var spelarnas prestationer rätt jämna i år så man måste vara bra enögd om man sträcker sig så långt att man påstår att Ronaldo är bäst någonsin Det är ett hån mot en spelare som dominerat honom under större delen av deras karriärer och ett hån mot andra stora spelare som varit aktiva förr. Messi vann guldbollen 4 år i rad samtidigt som denna såkallade "bäste genom tiderna" var aktiv, och det borde även blivit 5 i rad. Han har varit nyckelspelaren i det laget som räknas till ett av dem bästa i historien och som vann ALLT som gick att vinna på ett år. Kom ner på jorden maränger, han må ändå ha förtjänat denna men det borde inte råda några tvivel om vem som är den bästa fotbollspelaren av dem två. Fråga bara varenda aktiva spelare som inte har någon relation till båda, eller typ vem som helst som inte sympatiserar med Real. #SIIIIII
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-13 03:46
Jisses vilken avundsjuka härinne haha, personligen älskar jag när Messi vinner den och när någon annan vinner den orkar jag inte ens se skiten. Spelar ingen roll om Cristiano eller någon annan får den, alla andra är betydelselösa i min bok. Fattar inte hur man orkar lägga energi på portugisen, jag blir inte ens irriterad över hans straffar, filmningar, fula smile eller hans överdrivna falska generositet - det är bara sådan han är. Jag gillade inte fjanten i United och jag har aldrig gillat honom i Real heller. Han är svår att tycka om och han är inte ens i närheten av att vara världens bästa fotbollsspelare men han gjorde största avtrycket i ett år som kan räknas som ett mellanår för klubbfotbollen då VM spelades. Ingen individ som guldbollen-glänste heller i VM och vinnarna av turneringen, Tyskland, firade framgångar tack vare ett gediget lagarbete. CR fick dom rätta förutsättningarna placerat på silverfat och vrålade hem priset. Jag som kan fotboll inser såklart att den talangen Messi är född med är helt unik och han är odiskutabelt världens bästa fotbollspelare, kanske tom genom tiderna. Jag behöver inte bli "bevisad" genom ett pris och ett jävla jippo. När Messi vinner den blir jag glad för att dom mindre fotbollsintelligenta här i världen får ett kvitto på hans storhet, och när andra vinner den räcker det gott och väl med att bara jag vet vilken fantastisk bolltrillare han är. Messi är helt fenomenal och han vet det själv också. Han samlar på bollarna för skojs skull, applåderar när andra vinner den, går hem med sin galet vackra Antonella, leker med Thiago i knäet och älskar att vara omgiven av familj och vänner i Rosario. Han vet att han är bäst, med eller utan pris. Han skiter med största sannolikhet i vilket, och det gör jag också.
Annons: