/spanien/barcelona/forum/3405.aspx/spanien/barcelona/forum/3405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-12 01:27
Barcelonistas

atletico går in med 2-0 på bernabeu ja...men vi får ej glömma att real lirar alltid 15 ( huvuddomare, linjedomare o 4e domaren som skyltar tillägstiden haha) mot 11 i spanien o speciellt hemma plan=)

men men man kan ju alltid hoppas att perez plånbok är tom den dagen haha
Barcelona Neymar11
2015-01-12 01:27
Gabriel Tänk så här istället, motdraget var att inte göra något alls ! Det om något är genialiskt haha Nej men det brukar oftast ställa till problem när man byter försvarare med försvarare i slutet av matcher. En kall Batra hade inte varit något att föredra, speciellt när dem skötte defensiven fantastiskt idag inklusive Alves
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-01-12 01:24
Neymar 11 och Junta Dimision Fan, haha! Skulle PRECIS rätta mig själv och säga att jag kom på att Xavi inte var med på bänken, men hann inte. Nåväl, tycker fortfarande att han kunde bytt ut Alves för Bartra när Simeone bytte in Raul Garcia.
Barcelona Neymar11
2015-01-12 01:15
Gabriel Xavi var inte ens med på bänken Säg att vi hade bytt suarez och atletico hade kvitterat, då hade vi saknat en striker när vi jagar mål. Skulle pedro komma in och rädda situationen? Hell no, idag gjorde han faktiskt det enda rätta och behöll det starkaste laget på planen så länge det gick Atletico hade ingen chans i matchen inte ens när dom fick behålla bollen för några korta stunder. Att det kommer svackor under pågående match är givet och till stora delar beror det på missade målchanser och trötthet (irritation över alla vårdslösa tacklingar). Men jag kände att laget hade full koll hela matchen även om domaren ville annat Vi borde ha dödat matchen efter 30 min!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-12 01:11
Gabirel

Xavi hade problem med vaden och satt inte ens på bänken.
Barcelona Gabriel
2015-01-12 01:07
Orkar inte gå in på en jätte lång text angående hur bra vi spelade, det har alla redan lyft fram men det räcker att jag säger det här; wow... första halvleken, hur längesen var det inte vi såg ett sådant bra spel från oss mot ett sådant kvalificerat bra motstånd? Det var med Pep senast. Men tänker istället fokusera på en annan sak, angående Luis Enrique och hans så kallade "fingertoppskänsla", eller rättare sagt (enligt mig), avsaknad utav det. För er som inte orkar med negativa åsikter en kväll som denna, och jag klandrar er inte, fortsätt inte att läsa det här. Det handlar om avsaknaden på byten i den andra halvleken efter det att Atletico reducerade till 2-1. I mitten utav den andra halvleken bytte Diego Simeone in både Fernando Torres och Raul Garcia, ett tydligt budskap till Luis Enrique, "matchen är inte över än". Detta i en period där Atletico faktiskt började ta över lite mer av matchen, eller åtminstone jämna till matchbilden. Jag satt och väntade på ett motdrag från Luchos sida, men inget kom. Personligen satt jag i soffan och vädjade att jag hade bytt ut Suarez och Alves i den 70 matchminuten för att byta in Xavi och Bartra. Tankarna var givetvis att försöka kontrollera matchbilden igen, med ytterligare en extra mittfältare som Xavi. Atletico bytte ut Gabi och tog in Torres, en mittfältare mindre. Perfekt läge att ta ut Suarez, som i det skedet av matchbilden inte skapade speciellt mycket, samtidigt som han trots en väldigt bra match fortfarande kommit upp i samma nivå som Messi och Neymar ännu. Vi leder matchen, vi blir tillbakatryckta periodsvis, vi har inte fullständig kontroll på matchen eller ledningen, summa summarium för mig är att man då byter in våran bollsäkraste mittfältare, Xavi. Men nej, inget utav det. Sedan tar han alltså in Raul Garcia, man vet ju redan där och då varför han byter in Garcia. Ett försök i att få in ännu en nickstark spelare för att göra mål på hörnor eller frisparkar. Ta ut Alves då tänker jag, in med Bartra, spela honom som högerback. Åter ett perfekt byte i mina ögon, men nepp inget utav det. Att vara tränare är lite som att spela schack mot sin mottränare, i mina ögon är inte Enrique en bra taktiker alls, men det är knappast någon nyhet. Nu gick det ju bra ändå, Suarez stod trots allt för en avgörande sekvens när han slår ut krossen till Messi som senare också leder till 3-1 målet, så va fan, Lucho är geniet och jag är amatören - därför han tränar klubben och jag sitter här. Men men, bara lite tankar. Annars en riktigt skön fotbollsmatch, det var längesen man njöt så här efter en match som culé. Visca el Barça!
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-12 01:00
Now that is settled!
Barcelona zigazaga
2015-01-12 00:49
Abi fanns på plats idag på läktaren!
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-12 00:44
Vad som var uppfriskande att se var alla kontringar och att vi inte slog bort passningar. Alla passningar satt på fläcken. Tänk om man tar alla stora matcher med samma intensitet och vilja. CL semifinal och möjligen final utan tvekan. När senast såg man Barca komma ut i en stor match med dunder och brak. Härligt, härligt, härligt av samtliga.

Pique måate jag lyfta fram. Vilken match han gjorde. Han diktera försvaret och backlinjen precis som man ville att han ska göra. Han va ledaren vi saknade idag.

Messi, Neymar och Suarez bästa vänner på och utanför plan och det går att se. En sak jag önskar Enrique hade gjort i andra halvlek var att flytta Messi centralt. Atletico satsade offensivt med mycket ytor bakom sig. Om Messi var mer centralt och fått bollen på fötterna efter varje återvinning av boll hade fler farliga målchanser skapats.
Barcelona Erik Satie
2015-01-12 00:43
Luis Enrique var också bättre idag vid sidlinjen. Han visade känslor och var glad när barca gjorde mål, något som jag aldrig har sett honom göra. Hoppas det lossnar nu och att vi kan ta med oss detta resultatet.

Visca Barca!!
Barcelona Messidinho_10
2015-01-12 00:39
Måste säga detta bara att Neymar växer för varje match som går nu.
Barcelona Neymar11
2015-01-12 00:38
Förstår inte heller hur man kan tycka att Iniesta var dålig. Han fick Koke att se ut som den mediokra spelaren han egentligen är Idag fick Iniesta spelet att flyta på och anammade Xavis roll galant
Barcelona Gabriel
2015-01-12 00:34
BlueRed Han säger: "det har sagts att jag har pratat med Chelsea, med City. Bara lögner, allt är lögner".
Barcelona Nemesis 10
2015-01-12 00:34
Förstår mig inte riktigt på vissa som tyckte att Iniesta var dålig? Han gjorde typ sin bästa match denna säsong, men jag antar att folk är vana att se det gamla spöket som bara svävar igenom försvaren.
Iniesta får inte lika mycket bollar att leka med längre då det är Neymar som ska dominera vänsterkanten och ha mest boll där. Iniesta kämpade i defensiven, gjorde bra brytningar och spelade faktiskt bra enligt mig. Slog inte bort massa bollar bjöd faktiskt på en del två fots finter som han är bäst på och tillsammans med Busquets och Raketen såg till att vårat mittfält körde över atleticos. Fortsätter han såhär är han på rätt väg tycker jag!!
Barcelona >The Reporter<
2015-01-12 00:32
Vadå Iniesta va dålig? Han va ju bra idag. Iniesta är den mittfältaren som är mest unik av mittfältarna. Han är länken mellan anfallarna och mittfältet. Idag snurrade han bort atleticos mittfält fler gånger. Han har en uppgående form
Barcelona BlueRed
2015-01-12 00:31
Rambla Översätt tack? :) Edit: Antar att han säger det som ni andra skrev lite längre ner. Edit2: Tack Gabriel. :)
Barcelona Gabriel
2015-01-12 00:30
Tack för bilden, tror de var Barclasico. Så sjukt vacker bild. Här kommer en till fråga för de med IPhones, någon som vet om det går att ladda ner Barcelona loggon som en emoji?
Barcelona Rambla~
2015-01-12 00:29
Chelsea fans, Messi has a message to you. Fast det är klart, i morgon lär väl Daily Star påstå att Messi åkte ut till Romans yacht som smugit in i Barcelonas hamn sent under kvällen, för ett snack :P
Barcelona Messidinho_10
2015-01-12 00:29
@barcastuff: Messi: "Suarez is a different type of striker. A real goalscorer, someone who fights for every ball as if it'll be his last." #fcblive
Barcelona messileo
2015-01-12 00:28
Iniestas fru hade väl missfall inte all för länge sen. Såren är inte läkta ännu. Han kommer tillbaks!
Barcelona II Barça II
2015-01-12 00:25
Vi var riktigt jädra bra idag! När vi spelar så som vi gjorde idag, så finns det inte nog inget lag som kan slå oss. Det enda tråkiga idag var att Iniesta var väldigt dåligt. Hoppas att han snart hittar formen. Förstår inte vad som har hänt med honom? Men Bravo, vilken målvakt!
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-12 00:19
@the cameroonians:

Eller, om jag hade sagt vad jag tycker om Messis Ballon dor hade jag hamnat i fängelse.
Barcelona Kröjf
2015-01-12 00:17
(Xaviesta) Ber om ursäkt att jag oförskyllt drog in ditt namn i min replik riktad framförallt till Neymar11. Men som sagt, jag tycker precis som du att spelaren Neymar spottat upp sig rejält den här säsongen. Att han dessutom agerade som Messi vid den grova tröjdragningen i 2:a halvlek och höll sig på benen, bådar gott inför framtiden. Liksom att han inte gjorde något större nummer av den grova stämplingen som borde renderat i ett rött kort. Ett trendbrott månne? Och då menar jag inte bara nyss nämnda, utan matchen i stort. Hoppas kan man ju alltid, även om den här veckan visat hur snabbt det växlar mellan himmel och helvete i sportens ibland oförutsägbara värld. Bara för några dagar sen, var det Atlético som svävade på moln efter att ha segrat över lokalrivalen Real. Blev hur som helst äntligen "lite" åka av från Barcas sida så som jag hoppades. Framförallt i fortkörningsfilen på offensiv högerkant. Som Messi omgående gjorde till sin i 1:a halvlek, med sina sedvanliga vänstersvängar utan förvarning. Backen hann ju inte ens blinka. Det var i mina ögon den vägen, "vi" initialt grundlade segern mot Madrid-laget och tog över initiativet totalt. Inte minst mentalt. Och som det såg ut "igår", klarar vi oss ju ganska bra utan Godín också. Bravo! Och då menar jag lagkollektivet Barca.
Barcelona enkos
2015-01-12 00:10
Messis favorit motståndare
Real M 21 mål
Atletico M 21 mål
Sevilla 21 mål
Barcelona Diar Shekha
2015-01-12 00:07
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag har tyvärr ingen stream, tog citaten från Twitter.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-12 00:05
@Diar Shekha:

Stream???
Barcelona the cameroonians
2015-01-12 00:02
Messi: "Ballon d'Or? I don't know who'll win, but the winner will have deserved it. Neuer and Cristiano also had an excellent year."

Ödmjuk.

Till skillnad från att kalla en medspelares mamma för puta...
Barcelona L.A.M Nr 10
Vår största utmaning för att bärga ligatiteln blir, förutom att besegra både Atlético på Calderón och Real på Camp Nou, är att bli trygga i bortaspelet. Hemmaspelet är nästan prickfritt. Det är bara matchen mot Celta där vi var inne i en dålig spiral och missade massvis med chanser vi ens tappade poäng. Annars har vi full pott i samtliga turneringar. Málaga borta(1p), Real borta(0p), Getafe borta(1p) och Sociedad borta(0p) är i jämförelse vår rätt så dåliga bortastatistik. Där kunde vi undivikit åtminstone två av dessa poängtapp. Men det är bakom oss nu, framför oss ligger Real och jakten på ligatiteln jag definitivt tror att vi kan lyckas bärga. Real kommer komma in i fler svackor, de har redan börjat få skador nu efter Ancelottis hårda matchning och det lär bli värre.
Barcelona Capitan \(^.^)/
Människan som hittat highlights med Ray Hudson och är vänlig att posta den. Jag avgudar dig. Tack.

Visca Barca!!
Barcelona papillon
2015-01-12 00:01
Nyckeln till vinsten idag var ytterbackarnas överlappningar, speciellt Alves. Det gör att upp till 3 spelare måste ut och markera vilket öppnar upp ytor i mitten vid straffområdet. I tidigare matcher har man oftast sett en ensam ytterback mot en/två försvarare där man varje gång spelar tillbaka bollen snett inåt bakåt.

Sen är det hur underbart som helst att ha en central forward i Suarez som hela tiden tar kampen mot motståndarens mittbackar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: