/spanien/barcelona/forum/3404.aspx/spanien/barcelona/forum/3404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mdawg
2015-01-15 12:38
Sånt här irriterar mig oerhört..

Silly Season Sverige (facebook):
"Förtjänade Cristiano Ronaldo att vinna Ballon d'Or 2014?"

Toppkommentar:
"Mer klar vinnare än messis senaste 3"

Detta är så oerhört fånigt tycker jag, okej att hylla och tycka det är rätt. Men behovet av att måsta trycka ned Messis prestationer som varit helt otroliga, så blir man så irriterad och tappar hoppet för "fotbollsmänskligheten", eller vad man bör kalla det.
Barcelona IlTriplete
2015-01-15 12:32
ter Stegen Montoya - Bartra - Mathieu - Adriano Rakitic - Samper - Rafinha Adama - Munir - Pedro Maisip & Ter Stegen

Montoya, Douglas, Píqué, Mathieu, Bartra, Adriano, DIAGNE & iÉ

Rafinha, S. Roberto, Rakitic, GUMBAU, SAMPER, HALILOVIC

Pedro, Munir, ADAMA
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona R85
2015-01-15 11:51
Yees hoppas man får se adama spela !! Och att han visar att han är större talan en munir som får chansen för ofta
Barcelona the cameroonians
2015-01-15 11:42
Truppen till kvällens match; Masip & ter Stegen Montoya, Douglas, Píqué, Mathieu, Bartra, Adriano, DIAGNE & iÉ Rafinha, S. Roberto, Rakitic, GUMBAU & HALILOVIC Pedro, Munir, ADAMA Xavi är fortsatt skadad. Övriga vilas. EDIT: Samper är inte med i truppen.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-15 11:11
Capello om Messi "Can Ronaldo win more Ballons d'Or than Messi? It's a very interesting battle. Messi is a bigger genius than Ronaldo, but he is having some problems at his club and that could cause some problems," Capello told COPE. "Cristiano is very solid and mentally very strong. He wants to become the best ever and plays in an amazing team. "All his team-mates help him and he in turn helps out the team as well. It's crucial to have the respect of all your team-mates and to always train well." "Barcelona should never sell Messi. How can you sell someone like Messi?  "I saw him play at the weekend. He didn't have a good start and did not seem to be enjoying himself. And then all of a sudden he awoke and put in a superb performance. Barcelona simply cannot sell a player like him."
Barcelona Canaletes
2015-01-15 09:47
Får inte heller glömma el clásico borta 2004.
Vilka härliga minnen man får fram :'D
Barcelona Barcelonistas
2015-01-15 09:32
"JALLA" Vart va du när Valdes räddade Titti Henrys skott i cl finalen 2006? Vart va du när Valdes räddade Didi Drogbas skott i Cl semin 2009?
Barcelona Neymar11
2015-01-15 09:09
@barcastuff: Bartomeu: "Sacking Eusebio? We didn't consider that. We support him, although we'll take measures if there's no progress." [cat radio] Snart kommer det hända
Barcelona Thierry Henry
2015-01-15 05:40
JALLA//

Wow. Det är barcas bästa målvakt genom tiderna du pratar om. Vi har vunnit 21 titlar med honom bakom stolparna. Bla 3 cl bucklor och 6 ligatitlar. Han har rekordet i antalet officiella matcher för klubben bland målvakter. Och vann Zamoran 5 gånger (rekord) och blivit utsedd till la ligas bästa målvakt 2 grr. Och du kallar honom "usel". Logga ut gå in på wikipedia och lusläs om Valdes. Yttra dig helst inte igen i denna frågan fören du vet va du pratar om. Tack
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-15 04:27
JALLA Spaniens bästa målis genom tiderna är casillas...vill du att jag gör en lista till dig på hur många tabbar han gjort? Du verkar döma målvakter efter tabbar. Btw kolla hur valdes har lirat i alla finaler vi har lirat. Storspela varje final typ. Just saying. Men du kanske kollade på lyxfällan på TV3 istället haha
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-15 02:43
JALLA Alla mynt har två sidor. Vågar sätta en skål med ris och curry på att Il triplete hade kunnat länka 100 tals sidor och videor med alla enastående räddningar Valdés stått för också genom åren. Finns hur många matcher som helst där han räddat oss kvar eller räddat oss vidare och han var väldigt bra under Guardiola eran och än mer fenomenal efter, ända fram till han landade olyckligt den där kvällen och hans Barca karriär fick ett snöpligt slut. Poängen här är att han hjälpte oss mer än han stjälpte. Det blir bara löjligt när du försöker nedvärdera honom och underminera hans betydelse för klubben genom åren. Han var en av världens främsta målvakter med fötterna och en av dom allra bästa i att avstyra frilägen med sina explosiva reflexer. Att han stått för en och annan blunder med sina passningar är någonting that comes with the territory då han hade direktiv att spela sig ur situationerna. Självklart ökar risken då och folk som er får chansen att skina med er kära statistik. Jag kommer inte att diskutera detta vidare då dina argument känns löjliga och rätt ihåliga. Att komma med motargument till någon som påstår att Valdés är skit är alldeles för enkelt. Jag behöver stimulans när jag diskuterar och du ger mig inte det med det där skitsnacket, men bra försök iaf! Väl mött min Barcabroder som inte följer klubben så noga längre.
Barcelona Canaletes
2015-01-15 01:13
@Liatzo:

Kan det ha varit det här som tände till Piqué? Det känns som det för det var under den här perioden han höjde sig.
Han såg också rätt emotionell ut...
Barcelona JALLA
2015-01-15 00:27
Xaviesta Du har lite rätt i det du säger att jag inte följer barca lika bra som innan. Att valdes kurva pekar uppåt det är ju självklart med tanke på hur kass han var i början och att han ens fick vara kvar i klubben med hopp att han blir bättre. Men som IITriple nämner valdes misstag har varit alldeles för många. Trots att han hade puyol och pique i toppform framför sig så lyckades den jäveln slå bort passningar till varje anfallare i ligan kändes de som. Därför tycker jag att de flesta barca fans höjer honom alldeles för mycket. Det tog år innan han kom med spanska landslaget att påstå att han är så galet bra? Eeeeh vet inte riktigt där. Nu är jag kanske orättvis mot honom men har länge tyckt att barca ska skaffa sig en bättre målvakt. Någon som vet statistik mellan han och bravo typ valdes bästa liga start? Trots att det är bravos första säsong. Valdes är usel. Förblir usel och var bra en säsong då man väl ville ha kvar honom skadade sig idioten. Hans ersättare bättre än honom.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-15 00:10
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Xavi är förmodligen fortfarande lite skadad och ska nog inte riskeras.
Dock tycker jag själv att rafinha skall spelas där med suarez i elvan för att få sina mål. Tycker också att rakitic skall värmas upp lite nu när han har fått sitta på bänken några gånger.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-14 23:11
Deulofeo är ganska magisk mot granada
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-01-14 23:11
Nu har jag inte sett vilken truppen är mot Elche, Men hade velat se denna elva:

--------------------TerStegen-----------------
--Montoya---Bartra--Mathieu---Adriano---
----------------------Samper------------------
-----------Halilovic----------Xavi----------
----------------------Rafinha---------------
------------Adama-----------Sandro-----

Inhopp: Munir, Ié, Sergi Roberto.

Som sagt vet inte om alla dessa är med i truppen. Munir kommer förmodligen att starta.....
Barcelona papillon
2015-01-14 23:07
Barcelonistas:

Du är inte den vassaste kniven i lådan om du på fullaste allvar påstår att det är vanligt att säga i Spanien: " jag knullar din mamma i fittan"?????
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Cule4life
2015-01-14 22:52
Jävla piss Bilbao, riktigt svaga i år, Tack vare dom har jag 9 av 10 rätt på Europa tipset för 16 kr. Dom 3 resterande matcherna spelas imorgon.

På dom har jag

Juve - Verona 1
Elche - Barca 2
Real - Atletico 1X

Får jag 12 rätt är det tredje gången vilket är riktigt störande ! Finns det någon cule där ute som prickat 13 ?
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-14 22:50
@Barcelonistas:

Alla vet hur suarez är. Att störa försvarare på alla sätt han kan är något han kan.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-14 22:47
Aa sant det stämmer det du säger. Vissa fula ord på svenska som " jag knullar din mamma i fittan" osv de e ganska vanligt i Spanien. Betydelsen e något annat även om ordet är " din mammas fitta" så har det en annan betydelse.
Barcelona LeoMessi
2015-01-14 22:42
Barcelonistas Efter alla jävla tjuvnyp han stod för i den matchen så förtjänad han att höra något. Sen ska man inte glömma hans sinnessjuka satsning på Neymar! I övrigt så tror jag inte att det är exakt lika fult att säga det på spanska som på svenska.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-14 22:36
Lite överdrivet av Suarez och skrika "din mammas fitta". Tycker jimenez verkade rätt lugn i den situationen.
Barcelona Neymar11
2015-01-14 22:30
The camerooninas Äntligen, engelska lagen är på tur med Tyvärr kommer real smita undan och endast få böter
Barcelona el Flaco
2015-01-14 22:28
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ /

Suárez blev sur pga efterslängen och sa "din mammas fitta" till Jiménez. Denne menade att Suárez var den som knuffade först, men Suárez svarade med att han bara knuffade och inte slog till honom. Han avslutade med att ännu en gång säga "din mammas fitta" och "det här kommer jag inte glömma".
Barcelona LeoMessi
2015-01-14 22:25
Måste säga att Deulofeus inläggsspel håller väldigt hög klass! Speciellt vid frisparkar.
Barcelona the cameroonians
2015-01-14 22:22
Se där - enligt rykten ska FFA ha börjat utreda Real gällande värvningar av unga spelare...

Och Peréz ska ha fått eld i röven... :P
Barcelona BarcaLaliga
2015-01-14 22:17
Vill inte vara den som tjatar men en till chans om ni missat denna.
Taktisk analys av FC Barcelona - Atletico Madrid på svenska!
Tyck gärna till.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-14 21:35
Tråkigt att de inte har Engsub.

Om de hade någon show mer engelsktalande kommentatorer och eftersnack skulle de dra in ännu pengar.

Någon som kan förklara lite kort vad Suarez säger till Gimenez o.v.s.
Barcelona AndreD.
2015-01-14 19:50
Hur i helvete är Pique och Casillas med där? Vilket skämt.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-14 19:47
Tror ni att Vermaelen hamnar i World XI någon gång snart :P.

Douglas?

Anyone?
Annons: