/spanien/barcelona/forum/3398.aspx/spanien/barcelona/forum/3398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-01-13 10:19
Andersito Han om någon kan man förstå, han visade mest hjärta och sprang mest för den klubben men blev utbuad oftast!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2015-01-13 09:35
Ännu en som inte vill signera sin gamla klubbs tröja. Denna gången är det mycket tydligare att han undviker klubbens tröjor. Ingen mindre än di María
Barcelona Neymar N11
2015-01-13 09:20
Stoitchkov: "Messi will always be the best. People compare him to Maradona, Pele and Cruyff... Cristiano is only compared to Messi." [ser] Sanningen svider eller hur marränger ;)
Barcelona Barcelonistas
2015-01-13 08:18
Vad Ronaldo verkligen skrek efter att ha vunnit guldbollen. Penaltyyyyyyyyyyyyyyyyy!
Barcelona FCB_Messi
2015-01-13 07:23
Vi som vet , vi vet .
Barcelona Gio Style
2015-01-13 05:46
Jag kan väl säga som så att om det var något år som Ronaldo förtjänade priset så var det i år. Sen att vissa människor vill få det till att han är bäst i historien ... Ronaldo är i sin bästa form någonsin, Messi i vad man kan kalla sin sämsta om man ställer det bredvid hans tidigare säsonger. Trots det var spelarnas prestationer rätt jämna i år så man måste vara bra enögd om man sträcker sig så långt att man påstår att Ronaldo är bäst någonsin Det är ett hån mot en spelare som dominerat honom under större delen av deras karriärer och ett hån mot andra stora spelare som varit aktiva förr. Messi vann guldbollen 4 år i rad samtidigt som denna såkallade "bäste genom tiderna" var aktiv, och det borde även blivit 5 i rad. Han har varit nyckelspelaren i det laget som räknas till ett av dem bästa i historien och som vann ALLT som gick att vinna på ett år. Kom ner på jorden maränger, han må ändå ha förtjänat denna men det borde inte råda några tvivel om vem som är den bästa fotbollspelaren av dem två. Fråga bara varenda aktiva spelare som inte har någon relation till båda, eller typ vem som helst som inte sympatiserar med Real. #SIIIIII
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-13 03:46
Jisses vilken avundsjuka härinne haha, personligen älskar jag när Messi vinner den och när någon annan vinner den orkar jag inte ens se skiten. Spelar ingen roll om Cristiano eller någon annan får den, alla andra är betydelselösa i min bok. Fattar inte hur man orkar lägga energi på portugisen, jag blir inte ens irriterad över hans straffar, filmningar, fula smile eller hans överdrivna falska generositet - det är bara sådan han är. Jag gillade inte fjanten i United och jag har aldrig gillat honom i Real heller. Han är svår att tycka om och han är inte ens i närheten av att vara världens bästa fotbollsspelare men han gjorde största avtrycket i ett år som kan räknas som ett mellanår för klubbfotbollen då VM spelades. Ingen individ som guldbollen-glänste heller i VM och vinnarna av turneringen, Tyskland, firade framgångar tack vare ett gediget lagarbete. CR fick dom rätta förutsättningarna placerat på silverfat och vrålade hem priset. Jag som kan fotboll inser såklart att den talangen Messi är född med är helt unik och han är odiskutabelt världens bästa fotbollspelare, kanske tom genom tiderna. Jag behöver inte bli "bevisad" genom ett pris och ett jävla jippo. När Messi vinner den blir jag glad för att dom mindre fotbollsintelligenta här i världen får ett kvitto på hans storhet, och när andra vinner den räcker det gott och väl med att bara jag vet vilken fantastisk bolltrillare han är. Messi är helt fenomenal och han vet det själv också. Han samlar på bollarna för skojs skull, applåderar när andra vinner den, går hem med sin galet vackra Antonella, leker med Thiago i knäet och älskar att vara omgiven av familj och vänner i Rosario. Han vet att han är bäst, med eller utan pris. Han skiter med största sannolikhet i vilket, och det gör jag också.
Barcelona Peshmerge
2015-01-13 01:38
En av bästa tränarna som Messi la sin röst på var, Jose Mourinho.
Barcelona Kufi
2015-01-13 01:20
Herregud, bitterheten vet inga gränser, bara glöm och gå vidare grabbar inte ens Messi tar det på lika stort allvar som vissa av er.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-13 01:15
priset hade en betydelse när France football bestämde världens bästa. Hur kunde de sälja sig till FIFA. Jag bryr mig absolut inte om priset. Titta inte ens på galan eller tänkte på galan. FUCK IT.
Barcelona FCB_Messi
2015-01-13 01:00
Zyzz Messi röstade på di Maria som etta iniesta som tvåa och mascherano som trea , så det är också kompisröster... Men jag håller med dig om att vissa tränare och kaptener har röstat heeeeelt galet .. Tex så såg jag att någon hade röstat på benzema som tvåa , Såg även götze som etta , vissa hade varken Messi eller Ronaldo bland sina tre främsta haha.. Falcao röstade på James Rodríguez som etta . Men däremot undrar jag verkligen vad Ecuadors tränare har tagit för starka tabletter när man rösta så här : 1: Toni kroos , 2a Paul pogba, 3: James Rodríguez
Barcelona BlueRed
2015-01-13 00:53
[QUOTE=Zyzz]Har ni sett hur Ronaldo och Casillas röstade? INGEN av dem hade ens med Messi. Ronaldo hade bara Realspelare HAHAHAHA... Inte konstigt att det priset har tappat i betydelse. Taktik- och kompisröster framför talang!!!!! [/QUOTE] Messi röstade inte på Ronaldo.
Barcelona Heisenberg
2015-01-13 00:52
Jag känner mig lurad. Här har jag gått runt och trott att det är det där speciella som gör någon till en spelare över alla andra. En spelare som gör andra bättre och är lika bra på att skapa lägen åt andra som att avsluta själv, och kliver fram när det behövs. Visar sig att det räcker med att sätta några straffar, göra mål mot bottenlag, vara osynlig i toppmöten och lipa i media. Snacka om att Inzaghi föddes några år för tidigt. När man sedan på riktigt tycker att det väger tyngre än vad Zidane gjorde, så finns det inget mer att säga. Det är som att argumentera med någon som anser att jorden är platt - bevisen och logiken talar till din fördel men likförbannat vägrar de förstå. Man blir bara så trött....
Barcelona Zyzz
2015-01-13 00:40
Erik Satie: Det är sant! ;)
Barcelona Erik Satie
2015-01-13 00:32
vem fan bryr sig om 2014? Det är 2015 och än så länge har Messi varit överlägsen. SUUUUUIIIIIIIIII
Barcelona Zyzz
2015-01-13 00:13
Har ni sett hur Ronaldo och Casillas röstade? INGEN av dem hade ens med Messi. Ronaldo hade bara Realspelare HAHAHAHA... Inte konstigt att det priset har tappat i betydelse. Taktik- och kompisröster framför talang!!!!!
Barcelona Kröjf
2015-01-12 23:37
Neymar11 Tack! Och inte "hatar" jag honom heller. Neymar JR alltså. Tro det eller ej. Jag gillar faktiskt killen som person utifrån vad som TV:n utstrålar. Och det värmer mig T O M att se de ömsesidiga omfamningarna HONOM och Messi emellan. Tro det eller ej. För övrigt gjorde jag en riktig dundertabbe i mitt inlägg, då jag glömde skriva att det var skytteligan som "Tobbe" och dom andra nämnda spelare vunnit två år i rad. Åtgärdat nu.Go´natt.
Barcelona ElRaval
2015-01-12 23:33
Såg ni Carles Puyols bild på Facebook?

Han besöker tydligen Milanello och tar en bild framför Milans logga.

Jag skulle inte förvåna mig om han får någon sorts roll hos Milan. Italienarna är bra på att ta hand om profiler och legendarer.
Barcelona Neymar11
2015-01-12 23:25
Kröjf Så länge du inte diskuterar neymar så skriver du på ett sånt underbart sätt!
Barcelona Kröjf
2015-01-12 23:17
Tro det eller ej, men ärkeängeln Torbjörn Nilsson tillhör den exklusiva skara på fyra spelare, som vunnit Champions Leauge/Europacupens skytteliga i eget majestät, två år i rad. De andra tre är Gerhard Müller, Lionel Messi och Cristiano Ronaldo. I en intervju i somras sa sig Torbjörn hålla på Argentina i VM finalen. Detta eftersom han ansåg Messi vara en välbehövlig förebild i dagens fotboll, som förvandlats till en Hollywood - fabrik vad gäller filmande fixstjärnor. Herr Nisson har också skrivit en bok: "Förstå spelets idé". I vilken det bl a står: "Min bästa gren var nog att få motståndarens backlinje osäker på vad jag skulle göra - det tänket bygger på medspelare som har insikt och förståelse om vad som kan bli nästa drag". Det är också Messis bästa gren utan jämförelser i övrigt. Förmodligen var det därför Lionel länge lyckades så märkbart mycket bättre i Barca än i landslaget, där medspelarna inte tränade och spelade med honom vecka ut och vecka in år efter år. Lagkamrater visste att vänta sig det oväntade. Ronaldos absolut bästa gren är rena rama motsatsen. Det är sannolikt därför han så ytterst sällan lyckas "göra" sin gubbe" i man mot man. Såväl medspelare som motståndare kan ju hans reportoar utantill vid det här laget. Lite stiillastående spel för galleriet, en och annan överstegsfint följt av en enkel kortpassning, gärna via klacken. Enkel är i och för sig kanske fel ord, då den ju långt ifrån alltid hamnar där han hade tänkt (?). Men lyckas Ronaldo mot alla odds nästan ta sig förbi sin back, är det vid de tillfällen då han redan ha fått upp farten vid själva bollmottagningen. Och då så faller det fysiska monstret allt som oftast vid minst lilla kroppskontakt, för att få frispark eller straff. Sistnämnda är hans absolut bästa gren. Och verkar vara väl så poänggivande på FIFA:s årliga guldbollgala, som i seriespel och skytteligor. Blir det bara frispark, så backar Ronaldo, ställer sig bredbent med bringan på helspänn och inväntar bildprocentens inzoomning. Målvakten har givetvis inte den blekaste aning var bollen ska hamna. Helt enkelt eftersom Ronaldo själv är precis lika ovetandes, då han allt som oftast i sin förlitan på fru Fortuna, går på ren kraft utan tanke och finess. I bästa fall vobblar den in i krysstrakten och räknas in som ett oförglömligt drömmmål. Men mestadels drar han bollen rakt i muren, reklamskyltarna eller långt upp på läktaren istället. Medspelarna likväl som motståndarna, är också väl medvetna om att i all den stund Ronaldo står inför valet mellan pass och skott, väljer han skott 9 gånger av 10 (räknat mellan tummen och pekfingret). Nästan oavsett avstånd till målet. Åtminstone så länge han befinner sig en bit in på offensiv planhalva. Med samma resultat som vid frisparkarna. En och annan fullträff överskuggar helt och hållet den ansenliga mänden dundermissar Ronaldo gör sig skyldig till. Och som fristående medspelare följer med blicken, innan denna riktas ned i gräset i dold frustration. Annat är det med straffarna. I den grenen är Ronaldo obetridligen världens absolut bäste. Men så har han ju också övat skott från straffpunkten, som kanske ingen annan i fotbollshistorien utanför ordinarie träningstid; d v s under pågående match. Inte så sällan på stopptid. Spådamen fick rätt för andra året i rad. Kristallkullan har aldrig fel. Alla vilseledda vuxna barn älskar Cirkus Skott. (skrivet utan skyddsnät).
Barcelona Neymar11
2015-01-12 23:15
För att öppna ögonen åt svenska folket Zlatan har röstat på Messi som vinnare för sjätte året i rad, det ni. Deras "dåliga" relation
Barcelona Neymar11
2015-01-12 23:07
En grej jag stör mig på är att folk höjer di Marias prestationer under vm alldeles för mycket. I mina ögon så var han riktigt svag under alla matcher han spelade, Schweiz matchen var han okej. Med tanke på att han drog 20 skott och träffa mål endast en gång
Barcelona Neymar11
2015-01-12 23:06
The reporter Byt ut ramos mot pepe, pepe var bra under hela förra säsongen ramos var bra 2 matcher
Barcelona >The Reporter<
2015-01-12 23:04
Har gjort en egen världselvan som jag fått positiv feedback på: Neuer, Lahm, Godin, Ramos, Filipe Luis- Mascherano(VM), Modric, Di Maria- Messi-Suarez-Ronaldo -- Filipe Luis kan man ha åsikter om, men baserat på förra årets insatser tycker jag han förtjänar en plats. Mascherano var VM:s bästa defensiva och är efter Messi den avgörande faktorn till varför Argentina fick spela final. Hans brytningar i matcher som mot Holland var avgörande. Suarez hade kommit med om det inte vore för bettet och konsekvenserna av det.
Barcelona Pepsi Garderoba
2015-01-12 22:48
Vem bryr sig om guldballar? Är det dom som inte har några cojones?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-12 22:46
från mig till el pasillo, elr vänta du kanske kan spelet bättre än Henry oxå? haha pajas
Barcelona enkos
2015-01-12 22:45
Messi kommer göra 92 mål i år sanna mina ord... Det man såg i honom igår mot Atletico var något man såg för 2-3 år...
Barcelona socccerfan1
2015-01-12 22:44
Hjärta. Tyngden av priset kan diskuteras ja! Håller med dig
Barcelona Neymar11
2015-01-12 22:40
Satan vad Messi verkar glad på alla bilder från galan, skrattar på varenda en. Kanske lite för mycket champagne
Barcelona enkos
2015-01-12 22:38
2014 CR7 37,66% Messi 15,76%
2013 CR7 27,99% Messi 24,72%
2012 CR7 23,68% Messi 41,60%
2011 CR7 21,60% Messi 47,88%
Annons: